Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij helemaal bij Flipje aan dat het met al die aanstaande terugplaatsingen ongetwijfeld bij een paar dames raak moet zijn. :hyper:

Piene ik snap zo goed dat de 20 weken echo voor jou vooralsnog de belangrijkste horde is om te nemen. Maar 10 weken alweer! Dat gaat wel de goede kant op.
Gaan ze bij jou met 16 weken niet al extra goed naar het hartje kijken?

Duufje ik snap heel goed dat jij niet positief tegen natuurlijk bevallen aankijkt. En godzijdank zal dat bij jou de volgende keer ook niet meer nodig zijn..... want zoveel verdriet en pech is al veel te vaak om mee te maken.

Angel hoe gaat het bij jou? Red je het nog een beetje?
@Animal: Nog 3 nachten slapen, fijn!! Haha je zei op het andere topic dat je er aan de ene kant geen zin in hebt en de andere kant wel. Herkenbaar hoor. Even er niet op hoeven focussen is goed, maar je moet toch weer verder he om de wens te realiseren. Wat een gedoe allemaal. Maar goed, hoop op goed nieuws maandag! Hoe is het met je spierpijn?

@Weija: Oh herkenbaar die puistjes!! Ik dacht al: waarom heb ik die ineens zoveel?! Met name op m'n kin haha, heb ik normaal bijna nooit. Ik heb trouwens ook 2mg progynova (en dan dus 2x per dag), nou ja dus toch ander protocol. Voor m'n gevoel heb jij eerder de tp dan ik, bij mij gaat nooit iets volgens planning haha. Ik had vandaag ineens ook wat bloedverlies (cd 8).

@Abusu: Wel fijn dat er 2 embryo's zijn natuurlijk maar ik snap je teleurstelling hoor!! Het is echt zo'n afvalrace he, dat valt me elke keer weer tegen. Hopelijk zijn ze wel van goede kwaliteit. Hoor je dat morgen? Liefs!!

@Piene: Wooh 10 weken, voor mijn gevoel is dat heel snel gegaan maar voor jou vast niet. Snap dat je nu nog het dubbele moet om je zekerder te gaan voelen. Succes met deze enorm lange wachtweken...

@Baggal: Zie andere topic ;). Ik heb je trouwens gespot op FB hihi, via Theeleut haha. Was echt zo nieuwsgierig!! Maar wat een mooie vrouw ben je. Ook zo gegund samen met je man!!

@Angel: Wanneer ga je ook alweer testen? Ik blijf voor je duimen. Heb je het weekend een beetje afleiding?

Dankjewel meiden voor al jullie reacties en knuffels! Het gaat wel, vanochtend was ik weer erg verdrietig maar het is niet anders. Ik denk dat het er nu ook weer allemaal een beetje uit komt. Ik weet dat het wel weer goed komt, het is een periode. Ook heb ik nog steeds wel hoop hoor voor een ICSI poging maar het duurt allemaal zooo lang... Bijna 3 jaar geleden bedachten we te stoppen met de pil, in eerste instantie was ik helemaal flabbergasted (want had niet verwacht dat mijn man ermee zou komen) en daarna zo blij, en nu nog geen baby! Nou ja, zullen velen van jullie wel herkennen. Inmiddels hoort het hele traject ook bij ons leven hoor en is dat prima. Als we maar een kindje krijgen...
Over een week heb ik de eerste echo om te kijken hoe het ervoor staat met mijn baarmoederslijmvlies. En daarvoor al de intake in Düsseldorf! Deze afspraken geven me wel rust!
Paar dagen niet op forum geweest.

Fruity gefeliciteerd met jullie huwelijk!!
Boulu wat toevallig dat we echt gelijk opgaan met de progynova. En grappig (en irritant) dat jij er ook puistjes van krijgt. Ik zit nu op cyclusdag 6 het zou wel weer toevallig zijn als we ongeveer tegelijk een terugplaatsing krijgen en weer gelijk opgaan. We gaan het zien.

Super fijn dat jullie volgende week al een afspraak in Düsseldorf hebben! Spannend. Ben benieuwd wat ze voor jullie kunnen betekenen. Kan mij goed voorstellen dat de twee afspraken van volgende week je rust geven. Dan ben je tenminste ermee bezig en heb je een kans om zwanger te worden. (Ik vind zelf de wachtmaanden ook het allerrotste). Dus ook even een knuffel voor Dazzle en Animal die er beiden ook heel wat wachtmaanden bijna op hebben zitten.

Abusu geniet van de terugplaatsing morgen en dan innestelen maar :whip:

Flipje jij ook nog maar 3 nachtjes slapen voor de tp! Fijn!
Zo ik ben er weer. Nu maar eens via de computer, ik kan er nog steeds mee overweg via mijn telefoon.

LaFemme , welkom hier.. herkenning zal je zeker vinden.. het is een hele fijne groep hier.. :D

Fruity , geniet van jullie honeymoon/witte broodsweken.. het land vanzelf wel ;)

Abusu, yeahh een terugplaatsing !! laat het maar een lekker warm plekje zoeken.. :D

Angel.. hoe gaat het met jou ? wanneer ga je testen ?
om nog even op jouw eerdere brichtje terug te komen.. zeg dat wat een ommekeer.. Hier gaat het goed.. Mijn man blijft onder strenge controles staan. heeft woensdag een coloscopie ondergaan en hebben 9 biopten genomen. Nu weer 2 weken wachten op de uitslag daarvan..

Boulu :hug:

Baggal , datis wel even een schrkken, maar wel fijn dat de keizersnede er dan is als optie.

@Hier donderdag onze eerste echo gehad. Het hartje klopte goed en volgens de gyn zag het er perfect uit. Morgen ga ik bellen voor een afspraak bij een verloskundige. ik ben nu 7w1d. :heart:
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Wat fijn dat het er goed uit zag Deni!

Baggal, goed dat ze het nu al nakijken en aangeven wat de risico's zijn. Natuurlijk is een keizersnede een behoorlijke operatie dus dat is even slikken.

Hier is de embryo aan boord! Ze zelden dat ik over 13 dagen moest testen, maar ik wil eigenlijk 2 weken na de punctie testen (31 mei), dan zou het toch ook al duidelijk moeten zijn?
Trouwens nog wel wat napijn van de punctie (steekjes, rugpijn). Die was deze keer een stuk heftiger dan de eerste keer.
anoniem_54 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 15:31
Reden: Toevoeging
13.79% gewijzigd
WTF?
@ deni ik hoop dat de biopten schoon zijn.

@ abusu Yes Emmy on board! Nu lekker broeden :whip:

@ baggal idd vervelend dat je keizersnee moet. Maar als het niet anders is. Ik denk dat je beter een geplande keizersnee krijgen dan acuut of juist aan het eind van zwangerschap door slechte conditie etc. Want dan kun je er minder goed rekening mee houden. Nu heb je even om aan hetidee te wennen en bepaalde voorbereiding te doen. Maar het is voor een goed doel. ik snap dat je niet wil klagen, maar iedereen wil toch een goede vaginale bevalling? Je hebt het helaas niet altijd voor het kiezen. Een vriendinnetje van mij heeft ervoor gekozen om via keizersnee te bevallen omdat kindje niet inleide en kans groot was dat het moest ingeleid worden en ivm met grote kind een vacuümpomp moest gebruikt worden. Ik was nog steeds van mening dat vaginaal beter was. Maar zij heeft toch voor keizersnee gekozen. En het gaat nu ook prima. Zij is er blij mee.

@ Flipje, ben het even kwijt. Wnr is/was je Tp?

@ hier gaat het wisselend. Heb ook wisselende symptomen oa lage rugpijn, buikkrampen, puistjes etc. Maar ook een zacht en open baarmoedermoend (merk ik met inbrengen van utro). Dat baart me meeste zorgen. Maar veel lieve meiden hier en in andere topic hebben me gerustgesteld/schop onder de kont gegeven. Dus probeer nog beetje hoop te hebben. Ben gelukkig nog niet ongesteld. Ik heb besloten om toch naar babyshower te gaan. Voel me op zich wel beter dan ik had gedacht. En gewoon verstand op nul. Er is helaas een babyboom nou eenmaal, en ik kan en mag ook niet van mezelf alle babyshower afzeggen/ontlopen. Leuk is anders.
@ boulu jou gedachtes zijn wel herkenbaar en daarom is het fijn km hier te schrijven. Vaak vaak ik ervan en vind ik het ontzettend oneerlijk dat wij dit moeten meemaken. Maar tegelijk denk ik ook idd dat het nou eenmaal bij ons past. Als we doorzetten is de kans groter dat we een kind krijgen. Tegelijkertijd tijd om door te kunnen zetten, heb je wel frisse moed nodig. En daarom is het goed om niet te veel over nadenken van ' waarom wij' waarom zolang' 'wat als' etc. Dat maakt dit al zo moeilijke proces nof zwaarder. Knuffel meid. En er is nog zeker hoop voor jullie. DD is erg goed.
Dank jullie wel voor de felicitaties! Wij zijn net thuis gekomen.
Ik heb alles gelezen, maar even geen tijd om te reageren op iedereen.

Boulu, jij hebt even een dikke :hug: nodig

Abusu, lekker broeden, balen dat je nog wel last hebt van de punctie.
Hallo allemaal, ik heb de laatste dagen weinig gepost. We zijn een weekje weg geweest wat heerlijk was. En daarnaast merk ik het nog steeds lastig te vinden om te durven geloven echt goed zwanger te zijn. Dus word ik beetje stil en wacht af. Dan ben ik wat minder actief. Maar ik wil wel iedereen heel veel geluk, succes en wonderen toewensen! Ik blijf zeker mee lezen!!
Baggal enerzijds is het balen van de ks anderzijds is het ook relatief. De consequenties van het niet doen kunnen vele malen groter zijn waardoor het een logische ingreep wordt.
Ik ben zelf met ks bevallen van mijn dochter. De ingreep ansich en het herstel is me redelijk meegevallen. Het was alleen een spoedingreep waardoor de omstandigheden verre van ideaal waren. Wat me wel wat is tegengevallen is dat de borstvoeding daarna moeilijk op gang kwam. Dat schijnt vaker zo te zijn omdat je lijf vooral investeert in herstellen waardoor de voeding vaak moeilijker op gang komt. Of zoals bij mij veel te weinig. Maar ze is ook goed gegroeid op de fles. Maar door je er goed op voor te kunnen bereiden haal je al veel van de spanning weg. Succes!
angel vandaag testdag toch? ik hoop op goed nieuws :hug:

deni gefeliciteerd meid :heart:

weija het gaat om het middenrifje maar krijg de guo dit keer met 16 en 20 weken dus nog 6 weken geduld. en wachten duurt echt lang haha ook met 12 weken uitgebreide echo dus dat is fijn ze zijn erg lief in het ziekenhuis niet dat dat de uitslag beinvloed maar wek fijn.
jij denk ik al bijna je tp of niet?

flipje morgen hoor je of de tp door gaat toch? suc6 meid

abusu lekker broeden
anoniem_280565 wijzigde dit bericht op 21-05-2017 10:05
Reden: forum
15.02% gewijzigd
Deni, gefeliciteerd! Bijzonder he.... :heart:

@piene ja inderdaad morgen hoor ik of het door gaat...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@Deni: Gefeliciteerd! Wat ontzettend mooi. Daar kijk ik ook zo naar uit... Kun je nu iets meer genieten of ben je nog onzeker?

@Abusu: Twee weken na de punctie kun je wel testen denk ik hoor. Je zit dan op 14 dpo. Hoop dat het nu eindelijk eens raak mag zijn voor jou!! Heb je veel afleiding komende weken?

@Angel: Hoe was de babyshower? Knap dat je bent gegaan. Ik herken het wel: de ene keer kun je het prima hebben, andere keer minder. Zo was ik donderdag en vrijdag echt heel verdrietig en voel ik me sinds gisteren weer prima. Je gaat morgen testen las ik, wat super spannend. Ik zeg er verder maar niet teveel over want dan word je nog zenuwachtiger (al kan dat misschien bijna niet), heel veel succes!!! Ik ga meteen kijken morgen. Je symptomen klinken wel goed maar het schijnt niks te zeggen...

@Christel: Ik kan me voorstellen dat je wat minder actief bent hier omdat je nog erg onzeker bent. Na je miskraam en ook dat bloedverlies steeds. Wanneer heb je weer een echo? Hopelijk was jullie weekje weg goed bevallen!!

@Flipje: Ook veel succes morgen!! Ik hoop dat je dan aan het einde van de dag een mooi embryo in de buik hebt zitten. Word je sowieso gebeld of alleen als het niet goed is?

@Animal: Jij morgen je vervolggesprek in DD! Ben heel benieuwd of je nu verder kunt, ben je er aan toe nu? Succes!

Hier lekker aan het genieten van het weekend! Deze week wordt ook heel mooi weer, dus ik ga voor veel terrasjes, BBQ's, buiten sporten en wijn! Naast de afspraken in het ziekenhuis natuurlijk :). En ook nog werken haha dus de vraag is of het allemaal kan maar het idee is er.

PS: hebben jullie ook nog steeds zoveel last van het nieuwe forum? Ik zit er echt veel minder op merk ik. Ik kom nooit meer op pagina 2 van een pijler (hij gaat van pagina 1 naar 3), de laatste berichten kun je niet meteen lezen, hij logt elke keer weer uit, je kunt niet lezen wat je typt... Hoop dat het nog gaat verbeteren!
Wat fijn Deni - dat alles er goed uitzag en je een :heart: hebt mogen zien! Super nieuws, van harte!

Abusu: Het lijkt mij dat er dan wel iets duidelijk zou moeten zijn qua HCG. Ik weet niet wie het laatst zo mooi schreef hier (Weija of Animal?) de uitslag is er al alleen weet je die nog niet. Ik vond dat wel een goeie moet ik zeggen... Heel veel succes op de wachtbank!

Boulu: Jouw gevoelens zijn heel begrijpelijk. Ook al ben ik nu alweer een tijd zwanger, ik herken mezelf vaak heel erg in wat je schrijft. Als er maar een kindje (of kinderen?) komen en het je maar gegeven is om moeder te worden. Dat je door de MMM moet is mee te leven, dat je een paar tegenslagen hebt ook, maar de angst en het verdriet is er ook gewoon dat het tot op heden niet gelukt is en je als het ware maar 'stilstaat', al is dat helemaal niet zo, want je hebt naast de cryo-terugplaatsing ook je afspraken in Dusseldorf op stapel staan. En ik denk dat ze daar wel kritisch kijken en eventueel extra onderzoek doen en de blastocyst-culture toepassen. Je bent bovendien al een keer zwanger geweest en ook al is dat niet goed gelopen, je lichaam weet wel hoe het moet en dat is, als je mijn artikel van een tijd terug nog herinnert, wel een goed teken.
Dank je voor het compliment trouwens - bloos. Van dat Topic zijn we deels op FB verder gegaan, omdat het nieuwe forum gewoon niet zo lekker werkt. Het kost mij meer tijd om in te loggen en vanaf mijn telefoon werkt het amper. Jammer, want ik was vaak aan het bloggen als ik onderweg in de TUBE zat of TAXI onderweg naar een afspraak. Ik hoop dat het forum wel verbeterd (en stiekem ben ik erg benieuwd naar jouw FB ha-ha).

Angel: Ik heb wel een paar keer ingelogd om te kijken hoe het jouw vergaat en of je al getest had. Ben erg benieuwd naar de uitslag en duim voor je.

Flipje: Ik hoop op een goed telefoontje morgen in de zin dat het ontdooien helemaal goed is gegaan. Nu jouw BMS ook weer helemaal hersteld is, zonder vocht of andere problemen, moet dat ook bevordelijk zijn voor de innesteling. En ja - ik duim even extra hard voor jou. Ook omdat Juni weer voor de deur staat en ik mij zou kunnen voorstellen dat dit een extra moeilijke maand voor jullie is. Dan is het opeens alweer een jaar geleden... Ik weet nog zo goed waar ik was (op kantoor in het weekend) toen jij beviel van F. en ik zou het ontzettend fijn voor jou vinden als je die periode in ieder geval zwanger mag meemaken straks. En ook omdat ik weet dat jij het heel prettig zou vinden als uit 'dezelfde lichting' een broertje/zusje ontstaat. Kortom, ik duim even extra hard morgen (al snap ik ook dat je de eerste weken -ook als het raak is- jezelf nog niet rijk gaat rekenen). Toi - Toi - Toi voor morgen dus en de spannende periode daarna!

Christel: Jouw onzekerheden zijn ook te begrijpen. Voor hier geldt natuurlijk: niets moet, dus doe vooral waar jij je prettig bij voelt. Wanneer heb jij de volgende echo? En vwb de keizersnede sta ik er precies zo in (zie verderop). Dat BV wellicht minder goed op gang komt, is jammer maar niet meer dan dat.

Animal: Ik hoop dat de 'eierstok verjongingskuur' zijn vruchten afwerpt. Heel veel succes morgen in Dusseldorf. Ik ben benieuwd naar het plan van aanpak en de vervolgstappen. Zou fijn zijn als je over niet al te lange tijd weer mag beginnen met stimuleren.

Piene: Wat jullie Lotte had is volgens mij niet erfelijk maar een kwestie van domme en botte pech, met rampzalige gevolgen... Logisch dat jij hem tot die periode gewoon knijpt, maar wel fijn dat je al eerder de GUO kan laten uitvoeren. Spanning is naar. Heb je nog af en toe bloedverlies?

Duufje: Hoe gaat het met Lucrin spuiten? Dat jij niet prettig terug kijkt op een natuurlijke bevalling is niet meer dan logisch. Dat was in geval van B. ook een tragedie (en gedurende de zwangerschap had je al wel genoeg te verwerken gehad). Heb je al een specifieke datum voor de eerste echo's? Zijn er al kijkers voor de woning?

Weija: Hoe is het met de progynova? Op welke dosering zit je? Nog last van puistjes als gevolg van?

Hier heb ik nog even met mijn vriendin gesproken die zelf de specialisatie opleiding tot gynaecoloog volgt. Haar proefschrift ging over stress-incontintentie na een bevalling dus ik heb haar ook even gevraagd wat zij ervan vindt. Zij is toch meer expert.
Voor haar zou, in mijn geval, ze weet precies welke operatie ik gehad heb, een natuurlijke bevalling zijn uitgesloten, omdat de kans op blijvende incontinentie wel erg groot is. En dat kan alleen voorkomen worden met een nieuwe Burch colposuspension operatie en dat is niet fijn. Ik heb mij er dus bij neergelegd dat het waarschijnlijk een C-Section wordt en ik ga er verder ook niet moeilijk over doen of teleurgesteld over zijn. Sterker nog, een paar vriendinnen vertelde mij dat zij hun bevalling echt niet zo fijn vonden: ik kreeg nog even extra alle verhalen over ontlasting en uitscheuren. Als ik in September/Oktober onze dochter zou mogen krijgen is dat het liefste dat ik ooit gewild heb, ben ik een enorme geluksvogel, en moet ik mij verder niet 'aanstellen' over deze zgn. 'tegenvaller'. Het is niet anders...
Verder kijk ik erg uit naar donderdag morgen. Natuurlijk meld ik mij hier na afloop...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@ boulu dank je wel. Ben idd erg zenuwachtig.

@ piene ik ga morgenochtend testen.

@ Flipje spannend morgen. Komt vast goed! Succes.

Hier gaat het minder. Ben ontzettend onzeker en heb geen goed gevoel. Heb heel erg het gevoel dat menstruatie doorzet. Morgen ochtend testen. Man en ik hebben vrij genomen. Maar zit erg tegenop. Hoe overleven we weer een negatieve test? Man is nog erg positief. Ben bang voor een grote teleurstelling. We hebben afgesproken dat we leuke dingen gaan doen, maar weet zeker dat dat niet gaat lukken na een negatieve test.
Pfff ik was niet eens zo zenuwachtig voor de punctie nacht voor.
@ baggal crosspost. Ben blij dat je vrede hebt met sectio. Het belangrijkste is dat je een gezonde kindje krijgt in oktober.
Oh Angel ik leef zo met je mee!! Wat een spanning!

Verder hoop ik morgenavond tijd te hebben om op laptop te forummen, dus dan weer uitgebreid reageren. Dat lukt mobiel niet. Ik heb geen Facebook, maar snap goed dat er mensen naar zijn uitgeweken.

Hier al een aantal dagen flink last van pms. In tijden niet zo heftig. Ik ben dus nu al flink hormonaal, en dat moet het icsi-traject nog beginnen. :O Ik hoop morgen ongesteld te worden, zodat ook ik met de pil kan beginnen.
Zizo dan hoop ik dat jij morgen ongesteld wordt en Angel met een positieve test in handen staat...

Angel: Een negatieve test overleef je, hoe K** het op dat moment ook voelt. Dan ben je uiteraard verdrietig en kijk je na een paar dagen verder naar de vervolgstappen. In jouw geval zijn dat de cryo's die je hebt: 3 nota bene en dat is geen slechte score. De hele MMM is er een van vallen en opstaan. Sommige mensen hebben het geluk op de natuurlijke manier in een paar rondes zwanger te worden. Wij hebben dat niet helaas, maar wij hebben wel kansen. En jouw kansen zijn nog niet verspeeld, zelfs als het niet de uitslag is die je wenst. Dan komt er een Cryo-TP... Hou moed, een knuffel en...heel veel succes voor morgen!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Angel88 schreef:
21-05-2017 19:22
@ baggal crosspost. Ben blij dat je vrede hebt met sectio. Het belangrijkste is dat je een gezonde kindje krijgt in oktober.

Het wordt dan waarschijnlijk eind september, maar goed - alles in overleg met de arts. Ik zie het wel.

Fruity: Las ik dat jij morgen een echo hebt in het vervolg topic? Heel veel succes!
Baggal, maar goed dat ze toch nog even hebben gekeken naar de gegevens van je vroegere operatie. Ik wist niet dat dat soort dingen ook een vaginale bevalling in de weg zou staan. Het komt vast helemaal goed.
Wel spannend dat je deze week de echo hebt.
Angel ik zit morgen klaar voor het resultaat en wens het je zoooo toe!! En mocht het niet zo zijn dan kom je er bovenop samen en ga je vol goede moed voor jullie cryo. Hou je sterk meis! :hug:
Hee allemaal, hoop dat ik dit bericht kan plaatsen zo. Echt niet fijn, dit nieuwe forum. Gisteren getrouwd, het was een prachtdag met een klein buitje, vlak na de plechtigheid. Daar was ik best een beetje blij mee, want er was 25 procent kans op regen, hetzelfde slagingspercentage als bij ivf dus fijn dat er ook echt n buitje viel ;-) .
Zizo: Ik vind de echo ook eng, ondanks een goede 19 weken echo en alle echo's daarvoor. Maar mijn man zegt ook dat nu druk maken geen zin heeft en dat als het slecht is dat we er dan wel mee dealen op dat moment en daar heeft hij ook gelijk in natuurlijk...Ik denk ook dat ik erg opgelucht zal zijn als alles goed blijkt te zijn. Ik zie bij veel mensen dat ze bang zijn voor de 20-weken echo, ook als er geen echte reden voor is.

Ik had de operatie zelf gemeld en ik weet nog de naam van de behandelend arts in het WKZ (die daar overigens nog steeds werkt). Het is wel goed dat ze inderdaad kijken naar de medische achtergrond van de patiënt. Ik had er, hoewel ik dat misschien ook zelf wel had kunnen bedenken, helemaal geen rekening mee gehouden dat het een invloed zou hebben op het ander. Voelde me ook een beetje dom achteraf, omdat het vrij logisch is en een van mijn beste vriendinnen haar PhD hieraan gewijd heeft. Ik zie de arts op 15 Juni weer en we zullen het dan wel even doorspreken allemaal...
Sense: Crosspost: :bigkiss: Gefeliciteerd met je huwelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven