Unisex babynamen

07-02-2009 00:01 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie roept?

Joy
Dus als iemand op het onzalige idee komt zijn dochter een jongensnaam te geven is de naam ineens uniseks geworden? Volgens mij heb je dan gewoon een meisje met een jongensnaam. De ouders mogen zich dan misschien bijzonder hip voelen, ik vind het vooral zielig voor het kind.

Dan heb ik het natuurlijk niet over de namen die echt vanouds uniseks zijn.
Jopie

Is een oud-Amsterdamse meisjesnaam. Onze dochter had bijna zo geheten, maar we hebben toch maar een andere variant van "Johanna" genomen.

Mijn man's oma heet zo, die was overigens getrouwd met Joop.
Mijn moeder heet Willemke, roepnaam Wil maar ze wil eigenlijk Willy genoemd worden. Ze heeft zelf een enorme hekel aan haar naam.

Haar zus heet Henny.

Mijn opa en oma hielden blijkbaar van uniseks.....

Ezra voor een meisje??? Dat is een bijbelse naam, en daarin is het toch echt een man. Finn en Mees vind ik ook echte jongensnamen, als iemand mij zou zeggen dat zijn kind Finn heet, zou ik het direct over een hij gaan hebben iig.
quote:Morrie schreef op 07 februari 2009 @ 17:03:

Ezra voor een meisje??? Dat is een bijbelse naam, en daarin is het toch echt een man.Precies, dat geldt ook voor Jona en Micha (spreek uit: miegaa).
quote:Roelfien schreef op 07 februari 2009 @ 17:07:

[...]

Precies, dat geldt ook voor Jona en Micha (spreek uit: miegaa).

Misschien vanwege de a op het eind?

Is Andrea al voorbijgekomen? Niet echt uniseks, meer een naam die in het ene land alleen voor jongens is en in het andere echt een meisjesnaam.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hier in het zuiden zie je bij (oudere) mannen vaak Maria of Marie, wel als doopnaam, niet als eerste naam.
Dirk(je) kan ook als unisex.Kees en Jan(nie) tegenwoordig volgens mij ook. Maar ja, wat niet?!
Guus(je) vind ik ook erg leuk. Guus voor een jongen en Guusje voor een meisje.

Klinkt zo lief.
quote:Nymeria schreef op 07 februari 2009 @ 14:32:

En verder:

Camille --> dat kind gaat gepést worden hoor, kamillethee en zo...

Evelyn --> meisjesnaam vinnik

Jamie --> jongensnaam vinnik

Payton --> dat is wát: een verkeerd geschreven associatie met monty pyton?

Ashley --> jongensnaam vinnik

Mackenzie --> áchternaam vinnik

Addison --> dat is wát, een eeh... nee, mijn creativiteit heeft grenzen.

Nicky --> Nick = een mannennaam, Nicky kan een vrouwennaam zijn

Terry -> Sja.

Morgan -> vinnik een jongensnaam

Taylor -> zoals zoveel namen is het weer een 'oh zie ons eens een hippe amerikaanse naam gebruiken' ding, valt me mee dat ik 'destenie' nog niet langs heb zien komen.

Cameron -> zie vorige comment

Deniz --> Deniz? Als in een verkeerd geschreven Denise? Een foutief geïnterpreteerde Denim (en da's trouwens een stofje)?

En eeh.. je noemt je kind toch geen Silver?
Ashley is toch een meisjesnaam? Mijn nichtje van 28 heet zo, ze is Canadees. Heb die naam echt nog nooit voor een jongen gehoord.
Ik ken een meisje dat Gijs heet.

Moest er even aan wennen maar nu vind ik het leuk.

Mijn meisje heet Lena. Kan ook Leen voor een jongen.
Deniz --> Deniz? Als in een verkeerd geschreven Denise? Een foutief geïnterpreteerde Denim (en da's trouwens een stofje)?

Heel veel Turkse jongens èn meisjes bij mij op school heten Deniz. Geloof dat het zee betekent in het Turks.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn zoon heet Robin.

Niet bij stil gestaan dat tegenwoordig ook best veel meisje zo heten.

Heel irritant is dat mensen vaak Rooooobin zeggen (incl. schoonouders grrr..)
Frankly my dear, I don"t give a damn
ik vind robin voor een meisje inderdaad ook een erg leuke naam. Misschien als er ooit nog een derde meisje komt...
quote:girl-1983 schreef op 07 februari 2009 @ 15:14:

Haha Marels, ken geen Rune, maar wel een Runa. Pasgeboren kindje. En een meisje dus.

Ken trouwens ook een Joni (meisje). En vind dat eigenlijk best een leuke naam; tis ook eigenlijk alleen hier dat ik die naam gehoord heb op een andere manier.

Ik ken ook een pasgeboren meisje met de naam Runa. Het is een Scandinavische meisjesnaam (ik ben erg van de Scandinavische namen, mijn dochter en ik hebben een Zweedse naam, mijn zoon een Deense).

Verder ken ik een jongen met de naam Joni. De naam is afgeleid van Johannes en zijn ouders zijn gelovig... dat verklaart het vast.

Ik vind Joni meer een meisjesnaam (Joanie op z'n Engels vind ik leuker).
Mijn dochter heeft 2 unisexnamen, daarom ook op het geboortekaartje 'onze dochter' gezet, om verwarring te voorkomen

Maar ik vraag me dan toch af, misschien wat kniezebiezerig, waarom je zo'n topic 'babynamen' noemt, noem je ze na het eerste jaar anders ofzo?
Later is nu
.
Stern gezien voor een meisje.

Jesse en Floor kan ook voor allebei.

Als we een dochter krijgen krijgt ze ook een naam die over het algemeen aan jongens gegeven wordt. Maar wij vinden hem ook leuk voor meisje dus ja...

Liever deze naam dan de zoveelste Emma,Anne of Sophie!
quote:tangerine schreef op 07 februari 2009 @ 17:49:

En eeh.. je noemt je kind toch geen Silver?Dan zou ik voor Goud gaan.
quote:dreamer schreef op 07 februari 2009 @ 20:29:

Mijn dochter heeft 2 unisexnamen, daarom ook op het geboortekaartje 'onze dochter' gezet, om verwarring te voorkomen

Hadden mijn ouders ook moeten doen.

Veel mensen dachten dat Tonke een jongetje was, maar nee, ben toch echt een meisje. (Al werd ik vanmiddag in een winkel voor een man aangezien. Tja, moet ik maar niet van dat korte haar hebben.)
Shy ook niet, toch heette een meisje van het programma Room Raiders Shy.
quote:Taylor -> zoals zoveel namen is het weer een 'oh zie ons eens een hippe amerikaanse naam gebruiken' ding, valt me mee dat ik 'destenie' nog niet langs heb zien komen.

Cameron -> zie vorige comment

Cameron een hippe Amerikaanse naam? De naam komt oorspronkelijk uit Ierland. En zo hip is de naam blijkbaar niet, niet waar ik woon althans, mijn dochter is hier blijkbaar de enige die zo heet.

quote:En eeh.. je noemt je kind toch geen Silver?Ik ken anders een meisje dat Zilver heet, ik vind het een hele aparte naam!
quote:Morrie schreef op 07 februari 2009 @ 17:50:

Ashley is toch een meisjesnaam? Mijn nichtje van 28 heet zo, ze is Canadees. Heb die naam echt nog nooit voor een jongen gehoord.Mijn neefje heet Ashley... Maar ik moet eerlijk bekennen toen mijn broer me belde dat zijn pasgeboren zoon zo heette ik meteen reageerde met "dat is een meisjesnaam!"
quote:Brummetje schreef op 07 februari 2009 @ 21:18:

Shy ook niet, toch heette een meisje van het programma Room Raiders Shy.Mijn God, dan noem je ook een programma ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven