Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Och Fruity, ik vind het zo erg voor je. :hug:
Chevrolet, hoe ben jij denacht doorgekomen?
En Angel, hoe gaat het nu met jou?

Animal wat fijn dat je nu een plan hebt in DD. 2100 euro is veel geld. Betaal je deze poging zelf?
Ohhh nee chevrolet en fruity.. :cry: wat heftig dit.. :hug:

(hier ben ik ook zo bang voor ondanks de echo.. ik heb ook gewoon totaal nergens last van.. O_o )

Angel hoe gaat het met jou ?
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Fruity: Het is ook ontzettend verdrietig wanneer het misgaat na de euforie van eindelijk een zwangerschap en onverwacht wonder. Zoals je weet heb ik ook twee miskramen gehad en, zeker de eerste, kwam ontzettend hard aan. Van de blijdschap naar het verdriet is gewoon nogal een omschakeling.
Je mag hier ook je negatieve gevoelens uiten als je daar behoefte aan hebt overigens - voel je vooral niet bezwaard. Ik snap ook dat je het er zo snel mogelijk uit wil hebben. Dat had ik beide keren ook. Ik schrijf overigens ook mee met een miskramen topic. Een groep van hele lieve meiden (geloof dat Flip daar ook wel heeft meegeschreven) en ik vond de herkenning ook erg prettig. En er schrijven meer meiden mee die ook in de MMM lopen, Mssfiddler bijvoorbeeld. Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet - weet in ieder geval dat er aan je gedacht wordt. Dit geldt natuurlijk ook voor jou Chevrolet. Ik had echt wel goede hoop omdat jullie al even op weg waren...Phoe - moelijk dit. :cry:

Animal: Fijn dat je van start kan. Ik neem aan dat je die 2100 terug krijgt van de verzekering? Wat een eerlijk gesprek ook over de 3- en 5 daagse embryo overigens. En een afval race is het per definitie. Ik hoop alleen dat het gouden embryo/blasto er straks bij zit!

Deni: Wat fijn dat je een goede echo had. Gelukkig is er deze week ook nog goed nieuws en dat geldt ook voor Flipjes TP! :thumbsup:

Boulu: Ik ben erg benieuwd hoe je afspraak in Dusseldorf vandaag verloopt. Ben ook benieuwd naar wat ze mensen op basis van de voorgaande rondes, al is iedere cyclus weer anders. Laat je het even weten?

Weija: Ik zag nog steeds geen berichtje van jou in mijn inbox, maar ik blijf kijken. :?:

Duufje: Ik hoop dat alles goed met je gaat. :hug:

Ik meld mij donderdag morgen weer. En ik hoop ontzettend dat alles ok is. Typisch Baggal - ik maak me weer druk om iets dat nog niet plaatsgevonden heeft, ondanks dat ik al zo veel echo's heb gehad door mensen die ook medische echo's doen. Tja...Of ik daar ooit vanaf kom... :frusty:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Fruity & Chevrolet: ook hier nogmaals heel veel sterkte. Vind het zo k*t voor jullie. :hug:

Angel, geef de moed niet op hè. Ik snap heel goed dat je er nu even doorheen zit, maar de race is nog (lang) niet gelopen. Hopelijk zit er een gouden cryo tussen. En nu mag je ook gewoon even heel verdrietig zijn, het is ook heel zwaar allemaal. Heel veel sterkte!

Abusu en Flipje; ik hoop zo ontzettend keihard dat we over 2 weekjes goed nieuws lezen van jullie allebei!

Hier gaat het goed. Ik heb gisteren een controle echo gehad. De lucrin heeft keurig gedaan wat 'ie moet doen en ik ben dus vanaf gisteren aan het stimuleren. Weer een stapje verder. Ik gebruik 450 eh Menopur en dat is volgens mij een flinke dosis. Dus ik ben heel benieuwd wat het gaat doen. Volgende week donderdag (1-6) weer een echo en dan wordt bepaald of er al een punctie ingepland kan worden of dat ik nog even door moet spuiten. Ik vind het nog steeds bizar, hoe snel het allemaal gaat. Ik heb nog weinig last van de hormonen, maar ben ook nog maar net begonnen natuurlijk. Wel pukkels... net als de vorige pogingen. Maar er moeten ook wel hele gekke dingen gebeuren, wil je mij dit keer horen klagen over bijwerkingen ;-). Vooralsnog ben ik vooral blij en dankbaar dat we weer 'onderweg' zijn.

Baggal, zo herkenbaar... ik heb me mijn hele zwangerschap, voor elke echo zorgen gemaakt. Hoort er een beetje bij denk ik. Hopelijk krijg je geen nare verrassingen en heb je gewoon een hele mooie en fijne 20wk check. En het gaat zoooo snel daarna, dus geniet een beetje tussen het zorgen maken door ;-)
fijn duufje dat het goed gaat! hopen op een mooi aantal follikels 1 juni :-D
Klinkt goed Duuf! Hopelijk zet het zich ook zo voorspoedig voort.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Zizo, deze poging wordt nog vergoed door de verzekering, maar ik geloof dat ze tot nederlandse bedragen vergoeden. Medicatie denken ze soms anders over. De kans bestaat dus dat ik ongeveer de helft zelf moet gaan betalen. Ook ICSI is in DD veel duurder dan IVF. In NL is het verschil niet zo groot, dus ik denk dat we ook daar wat van zelf moeten betalen. Het zal me ook niet verbazen als het gebruik van de embryoscoop niet vergoed wordt. Van de medicatie is vooral de FSH medicatie erg duur. De arts gaf aan dat we waarschijnlijk ong 2000-2500 zelf moeten betalen. Het zij zo, als het resultaat er maar komt! En in andere landen zijn de behandeling soms toch nog een stuk duurder. Waar dat dan in zit weet ik niet, maar als een behandeling 3 x zo duur wordt, vind ik dat wel vreemd. (tenzij er natuurlijk ook veel meer extra gedaan wordt)
Ik begin langzaam aan een beetje zin te krijgen. Ik heb nog 14 dagen de tijd om echt zin te hebben, dus ik mag nog even piekeren van mezelf. Op de vraag wat onze kansen zijn, kon ze natuurlijk geen antwoord geven, logisch. Maar ze gaf wel aan dat als ze na een paar pogingen het niet meer zag zitten, dat wel aan gaat geven en gaat adviseren om te stoppen. Maar zover zijn we nog lang niet. Ze nam echt de tijd voor ons en liet ons al onze vragen stellen en gaf ook goede uitleg. Het was dus een prettig gesprek.

Chevrolet en Fruity, ik heb vandaag een paar keer aan jullie gedacht. Echt ontzettend verdrietig... En als je verdrietig bent en het allemaal niet meer ziet zitten mag je je van mij hier ook melden hoor. Als je er behoefte aan hebt, schrijf dan gewoon van je af.

Angel, ondanks het slechte nieuws van jou, klink je gelukkig wel een stuk positiever dan een week geleden. Ik hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben samen en de teleurstelling een plekje hebben kunnen geven. Mag je straks weer meteen verder voor de volgende terugplaatsing?

Flip, wat fijn dat je weer op het wachtbankje hebt plaats genomen. Op naar de volgende stap!

Duufje, wordt je niet in NL behandeld? Of woon je ook niet in NL? Aangezien je 450 IE menopur krijgt, en ze dat in NL eigenlijk niet doen. Als ik het goed onthouden heb, had B. het syndroom van Turner. Zijn jullie daar op onderzocht of gaan ze PGD of poollichamenonderzoek doen? Of is een foutje van de natuur dat ze dat had? Veel vragen en misschien wil je er wel helemaal niet op antwoorden... Fijn dat je geen last hebt van de hormonen en dat het allemaal lekker vlot gaat. Ik gun het je zo hard dat alles van een leien dakje gaat het komend jaar!
Animal, ik woon in NL en word ook in NL behandeld. Ik ben moeilijk te stimuleren en kreeg de vorige ICSI poging ook al een hele hoge dosis GonalF, ook 450 eh (halve spuit per keer). Dat is ook meer dan ze doorgaans doen in NL, maar ik heb blijkbaar nogal vooruitstrevende artsen ;-)
B had inderdaad het syndroom van Turner (dat had overigens niets met haar overlijden te maken). Maar ik heb me laten uitleggen dat daar geen bewezen genetische oorzaken voor zijn en er wordt nu ook geen extra onderzoek gedaan.
Duufje: Jij staat idd op een hoge dosis - zowel van de Menopur als de Gonal. Zolang het resultaat er is, is het prima en het is nu een feit dat jij wat minder makkelijk te stimuleren bent. Ik hoop zo ontzettend dat deze poging tot een blijvend mooi resultaat mag leiden. En ach die pukkels, heel vervelend om er uit te zien als een puber, maar daar valt overheen te komen en klagen hoor ik je eigenlijk nooit...

Animal: ICSI is in de UK ook duurder dan reguliere IVF: is toch weer een extra handeling voor het lab. Vwb de kosten heb ik erg moeten opletten voor zgn. ''verborgen'' kosten. ICSI @ Boston was bijvoorbeeld 'maar' £5000. Echter, er kwam voor-onderzoek bij (en elk onderzoek wordt apart in rekening gebracht), evaluatie gesprekken, scratch, embryoscoop, glue, bloed onderzoeken en natuurlijk de prijzige medicatie. Dit maakte dat je het bedrag met 3 kan vermeningvuldigen.
Als het resultaat er eenmaal is, ben je die kosten al heel snel vergeten (en ik weet ook dat jij het financieel goed kan bolwerken), maar ik heb mij af en toe wel een beetje achter de oren gekrabt. Zeker met de FERC rondes, waarbij twee dagen na elkaar een LH bloed afname werd gedaan, terwijl ik nog niet ovuleerde: dat werd dus twee keer £70 extra terwijl ik meen dat een bloedtest een randvoorwaarde is voor een terugplaatsing en dit dus bij het bedrag van £1750 per poging inbegrepen zou moeten zijn of van te voren gemeld had moeten worden, zodat ik destijds niet voor een verrassing kwam te staan.
Ik weet niet hoe ze in Dusseldorf te werk gaan, maar dit is misschien wel iets om in je achterhoofd te houden als je het deels zelf betaald. Wat fijn dat je eerlijk met de arts hebt kunnen praten over vervolgstappen en tot waar en niet verder. Een moeilijk gesprek wellicht, maar wel een dat gevoerd moet worden. Net als bij Duufje hoop ik echter dat het je wel (snel) lukt!

Abusu: Hoe is het op de wachtbank?

Fruity: Ik zag dat je het miskramen topic had gevonden. Het is een hele fijne groep meiden die helaas de nodige ervaring hebben. Ik hoop dat je daar je gevoelens een beetje van je af kan schrijven en ook dat je dat af en toe hier komt doen als je er behoefte aan hebt. Je mag hier je frustraties uiten, want soms is het gewoon K** en voelt het erg oneerlijk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Animal, fijn dat je weer kan beginnen en een goed gevoel bij Dusseldorf hebt. Hoop dat je een goed resultaat behaalt.

Duufje, hoge dosering, maar als het het gewenste resultaat behaalt, dan is die hoge dosering niet zo'n probleem. Hoop dat ook jij een positief resultaat behaalt.

Hier, volgende week dinsdag pas afspraak in het ziekenhuis, dat duurt dus nog wel even.. Het ergste vind ik 'iedereen' inlichten. Ouders, beste vriend en beste vriendin wisten het. Gisteravond uiteraard ouders en siblings ingelicht. Nu moeten de beste vrienden nog en ik zie er zo tegenop. Mede ook omdat mijn man het er moeilijker mee heeft dan verwacht. Ik sleep hem mee in dit traject door mijn lage AMH waarde, dan maak ik hem blij met een positieve test en aangename wending en nu moest ik hem teleurstellen. Ik voel me zo schuldig tegenover hem. Het geen vertrouwen erin hebben helpt er niet aan mee.
Hij zegt wel heel lief dat hij me echt niet gaat verlaten als het niet lukt, maar wat als....? Ik zie het niet zitten en kan aan niks anders denken. Komt ook omdat het mijn laatste week is bij mijn werkgever en ik niks meer te doen heb en mijn dag dus zit te vullen met niks doen...
Fruity: Even vooropgesteld: het is niemands schuld! En al helemaal niet schuld in de zin van verwijtbaarheid.

Het is ontzettend verdrietig dat jullie dit moest overkomen en vaak wordt een miskraam veroorzaakt door een defect bij het embryo (dus kan het ook het zaadje zijn of de chemie of iets anders). Miskramen komen voor - alleen hebben jullie de pech dat je na een lange weg eindelijk zwanger bent geworden en het dan alsnog misgaat...Maar maak jezelf alsjeblieft geen verwijten.
En ook voor jou geldt: je bent nog niet aan het eindstation. Ik snap dat ik makkelijk praten heb nu, want ik ken de angst 'als dit / als dat' en heb me daar ook heel vaak druk over gemaakt. Een hele dikke knuffel en laat het verdriet toe.
Fruity, ik heb zo met je te doen. Geloof je man alsjeblieft en maak jezelf niet gek.
Bij ons ligt het vruchtbaarheidsprobleem bij mijn man en hij vindt dat ook heel moeilijk. Hij vindt het afschuwelijk dat ik alle behandelingen moet ondergaan, terwijl hij 'het probleem is'. Ik zie dat niet zo en heb hem ook echt nooit iets kwalijk genomen en weet ook zeker dat ik dat niet ga doen. Ik moet hem daar ook vaak van overtuigen en vind het rottig dat hij zich daar soms zo onzeker over kan voelen,
Ik wil heel graag kinderen en wel met deze man. Dat ons dat samen niet lukt, is dus niet zijn probleem, maar ons probleem. En dit doen we samen, net als we alles samen doen. Ik ga niet bij hem weg en als we samen maar volhouden, gaan wij op een dag weer een kindje in onze armen houden. Dat geloof ik heilig. En ik hoop dat jij dat ook weer zo gaat zien.
Duufje schreef:
23-05-2017 16:26

Ik wil heel graag kinderen en wel met deze man. Dat ons dat samen niet lukt, is dus niet zijn probleem, maar ons probleem. En dit doen we samen, net als we alles samen doen. Ik ga niet bij hem weg en als we samen maar volhouden, gaan wij op een dag weer een kindje in onze armen houden. Dat geloof ik heilig. En ik hoop dat jij dat ook weer zo gaat zien.
:worship: Amen to that, Duufje! (en toen schoot ik bijna vol toen ik jouw mooie woorden las...).
@flipje, mooi dat jij weer op het wachtbankje zit. Nog een dikke week en hopelijk mag je dan blijven zitten!

@duufje, bij jou schiet het ook al weer op. Ik had op het moment dat ik met de stimulatie begon wel echt het idee van ik ben al een heel eind. Ik had wel het lange protocol, weet zo even niet wat jij hebtmaar dat duurt sowieso erg lang
Na een tijdje weggeweest te zijn (weekje weg en een stom niet werkend nieuw forum) weer eens een kijkje komen nemen en wat een verdriet lees ik weer. Wat heb ik met jullie te doen en leef ik met jullie mee Fruity en Chevrolet. Zo dichtbij om een wens in vervulling te laten gaan en nu weer zo ver weg... Ontzettend veel sterkte voor jullie beide :(

Flip en Abusu, jullie heel veel sterkte met het wachtbankje!

Ik zag ergens een foto van een zwangere Baggal voorbij komen maar jeetjemina, om die mooie buik kun je echt niet heen hoor. Heel mooi zwanger ben je! Binnenkort de 20 weken echo? Toch weer een spannend moment kan ik mij zo voorstellen ;-)

Hier ben ik al een week overtijd en nee, ik ben niet zwanger.. Tegen beter weten in heb ik getest maar helaas negatief.. Als mijn menstruatie na dit weekend niet is begonnen, ga ik contact opnemen met het ziekenhuis. Ik wil gewoon weer beginnen en elke keer weer wordt je geduld weer op de proef gesteld. Bij iedereen welk herkenbaar helaas ;)
bij ons ligt het aan de man ook maar zie dit niet als zijn probleem maar als ons probleem. samen dien wij dit.
dus probeer je niet schuldig te voelen fruity :hug:
@animal, mooi dat het een goed gesprek was. Toch weer een ander protocol dan in nederland, dat geeft ook wel wat hoop. Wel veel geld, maat hopelijk is het dubbel en dwars waard

@fruity, wat stom dat jullie nu nog tot dinsdag moeten wachten. In principe hoef je nu toch alleen maart medicatie op te halen? Waarom dan toch nog wachten? Ik moet 1 juni weer heen en ga dan ook vragen om medicatie als hey voor dier tijd nog niet is begonnen.
Chevrolet, mck schrijft zelf de medicatie voor opwekken niet voor, dat doet afdeling gynaecologie in het ziekenhuis. Ik moet dus naar het ziekenhuis om medicatie voorgeschreven te krijgen. En ze zullen vast nog wel willen kijken of het mck het goed heeft.

Goh, zou wat zijn als we volgende week te horen krijgen dat het mck er naast zat @(
Heb gisteren mijn ouders ingelicht. Waren nog niet op de hoogte want wilde ze niet blij maken met een dooie mus. Maar vond wel dat ze het nu moesten weten. Gaat vandaag wel weer wat beter, maar blijf me wel steeds afvragen of het ooit gaat lukken. Dit is nu de 4e miskraam..
o je 4e al chevrolet gaan ze dat nog verder uitzoeken?
Animal: Ook hier verwacht ik 2000-2500 euro aan eigen kosten te moeten maken met de behandeling in Gent. In België is de behandeling veel duurder dan dat je vergoed krijgt in Nederland.

Angel: Het gaat best goed me. Ondanks dat ik het wachten verschrikkelijk vindt. Maar wat jij zegt, ik geniet (zoals altijd eigenlijk) echt van de leuke dingen in het leven.

Vandaag dossier binnen gekregen om mee te kunnen nemen naar Gent. Mis ik een hoop gegevens van de behandelingen van het 1e ziekenhuis. Dossier heb ik ontvangen van 2e ziekenhuis. (1e zkh had gegevens doorgestuurd naar 2e zkh na overstap) Ik was best kwaad, hoe kan het 2e ziekenhuis nu een soort van inventarisatie hebben gemaakt om met mij verder te gaan! Nergens stond vermeld over dun bms, geen echo's beschreven etc. Nu maar de rest van dossier opgevraagd. Hopelijk sturen ze dat ook nog op.. Nog 5 weken tot intake gesprek..

Ook ik ben wel eens verdrietig dat het MIJ niet lukt om zwanger te worden. En mijn angsten heb ik uitgesproken aan mijn man. Maar ik denk oprecht dat we moeten geloven dat onze mannen bij ons blijven. Die angstgevoelens haalt niets uit. En is (nog) meer (negatieve) energie, die je niet kunt gebruiken tijdens het traject. Focussen op de behandelingen en (hopelijk gewenste)eindresultaat.

Fruity-Chevrolet: Mijn gedachten zijn bij jullie. :hug:
@Animal onze P had ook Turner en dat is inderdaad eigenlijk nooit erfelijk.
Duufje schreef:
23-05-2017 16:26
Ik quote Duufje ook nog maar even. Het probleem lijkt bij mij te zitten (hoewel we wel 2 prachtige embryo's gehad hebben en toch ook iets van een positieve test, dus ik ben niet compleet overtuigd dat ik de daadwerkelijke dader ben), maar toch voelt het niet als mijn probleem. Het voelt ook echt als ons probleem. En hoewel ik het nooit aan mijn man gevraagd heb, hoop ik heel erg dat hij er net zoals Duufje over denkt. Het lijkt mij ook moeilijker dat als het probleem echt bij mij zou zitten, mijn man van alles zou moeten ondergaan. Dus ik snap de reactie van jouw man helemaal Duufje. Het is en blijft een gevoel. Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in dat jullie op een dat een prachtig mooi kindje in jullie armen zullen houden. Je bent zwanger geworden van een prachtige dochter!

He Flip, omdat zij Turner had, dacht ik even in de war te zijn en er over te twijfelen. Ik heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat jullie dochters hetzelfde hadden. Door mijn beroep weet ik natuurlijk dat alles in het plaatje perfect moet passen, maar nu we zo diep in dit hele traject zitten, realiseer ik me pas hoe complex het is en hoe weinig we eigenlijk nog maar weten. Maar dat betekend niet dat we de moed op moeten geven natuurlijk!!
animal2307 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 20:25
Reden: Even op flip reageren
15.80% gewijzigd
Het geeft ons in elk geval wel enige hoop dat onze kindjes niet hetzelfde hadden.
Dat wat F had, had P niet en andersom.

Hoewel je je toch af blijft vragen hoe het nog toeval kan zijn dat er in 2 kindjes 3 chromosoom afwijkingen zijn geweest, proberen we ons daar maar aan vast te houden...
piene1987 schreef:
23-05-2017 18:53
o je 4e al chevrolet gaan ze dat nog verder uitzoeken?
Wij hebben begin dit jaar nog wat onderzoeken hiervoor gehad. Chromosoomonderzoek en stollingsonderzoek. Maar uiteraard kwamen hier geen rare dingen uit. Er is bij ons gewoon niks wat in de weg zou moeten staan, toch zijn we al 4 jaar bezig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven