KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
zaterdag 3 juni 2017 om 12:49
Ik word er gek van...
Voel vanalles maar vind dat ik moet denken dat het niet gelukt is.
Gister stiekem een vroege test gedaan die was negatief.
Kleine man heeft last van de warmte, drukte en er zit ook nog een boventand aan te komen. Dus we zitten allebei niet echt lekker in ons vel momenteel.
We gaan wel veel de deur uit met dit weer, die afleiding helpt gelukkig wel heel erg goed.
Voel vanalles maar vind dat ik moet denken dat het niet gelukt is.
Gister stiekem een vroege test gedaan die was negatief.
Kleine man heeft last van de warmte, drukte en er zit ook nog een boventand aan te komen. Dus we zitten allebei niet echt lekker in ons vel momenteel.
We gaan wel veel de deur uit met dit weer, die afleiding helpt gelukkig wel heel erg goed.
zondag 4 juni 2017 om 12:49
Ik kan wel janken.. Had een donor uitgezocht, maar net niet het bedrag nog bij elkaar.. Bijna zover om te bestellen en ik kijk net nog even staat er bij het profiel "Er zijn geen rietjes te koop van deze donor."
Betekent dit dat iemand hem exclusief heeft opgekocht? Ik vind het echt zo ongelofelijk klote!
Dames op de wachtbankjes, succes! Wannabee, jij mag morgen testen toch?
Betekent dit dat iemand hem exclusief heeft opgekocht? Ik vind het echt zo ongelofelijk klote!
Dames op de wachtbankjes, succes! Wannabee, jij mag morgen testen toch?
zondag 4 juni 2017 om 15:51
@lee, had je er maar eentje uitgezocht? Misschien kun je even mailen of hij nog actief is? Ik had er twee uitgekozen en nummer 1 had niks meer toen ik wilde bestellen.
Ik heb toen van mijn tweede keus besteld. Als deze op zijn, wil ik proberen nummer 1 te bestellen.
@biebke, hoe is het afgelopen met je vriendin? En heeft de magnesium geholpen?
Ik heb toen van mijn tweede keus besteld. Als deze op zijn, wil ik proberen nummer 1 te bestellen.
@biebke, hoe is het afgelopen met je vriendin? En heeft de magnesium geholpen?
zondag 4 juni 2017 om 17:48
@lee dat is balen zeg, had je nog en"goede" tweede keus, of moet je nu weer van voor af aan beginnen?
Misschien Is er een nieuwe binnen gekomen die je hetzelfde gevoel geeft.
Anders misschien inderdaad een telefoontje eraan wagen, wie weet...
Ik ga morgen wel testen, maar heb nog steeds niet het idee dat het raak is.
Misschien Is er een nieuwe binnen gekomen die je hetzelfde gevoel geeft.
Anders misschien inderdaad een telefoontje eraan wagen, wie weet...
Ik ga morgen wel testen, maar heb nog steeds niet het idee dat het raak is.
maandag 5 juni 2017 om 10:51
Mijn 2e keuze was al uitverkocht, alleen nog hele dure rietjes. Dus extra balen. Heb echt bijna het geld bij elkaar en hoop deze maand akkoord te krijgen om te bestellen (zijn nu met Chlomid en echo's bezig..) Ben bang dat ik overnieuw moet beginnen met kiezen, maar ik had mijn zinnen echt gezet op deze
Ga morgen bellen. Denemarken heeft ook een feestdag zie ik op hun site. Bellen jullie dan met de vertegenwoordiger in Nederland of rechtstreeks?
@wannabee en wat zei de test vandaag? *fingers crossed voor je*
@pat ik hoop dat je geen nieuwe meer hoeft te bestellen..!

Ga morgen bellen. Denemarken heeft ook een feestdag zie ik op hun site. Bellen jullie dan met de vertegenwoordiger in Nederland of rechtstreeks?
@wannabee en wat zei de test vandaag? *fingers crossed voor je*
@pat ik hoop dat je geen nieuwe meer hoeft te bestellen..!
maandag 5 juni 2017 om 14:23
@lee je kan beter naar DK bellen, de vertegenwoordigster kan je inhoudelijk niets vertellen. Ze spreken er goed engels hoor en zijn ook erg vriendelijk en rustig aan de telefoon. Ze nemen de tijd voor je en desnoods vertellen ze het je nog 4x
Ik heb vanmorgen getest maar was negatief. Maar was voor mijn gevoel ook krap aan, dus woensdag nog maar eens kijken.

Ik heb vanmorgen getest maar was negatief. Maar was voor mijn gevoel ook krap aan, dus woensdag nog maar eens kijken.
maandag 5 juni 2017 om 16:17
@Lee, ik heb ze gemaild. Kreeg binnen 3 dagen antwoord. Wel in het Engels natuurlijk, maar wel prima.
Ergens hoop ik zelf wel dat ik mijn num 1 nog kan bestellen. Ik ga deze week aan poging 3 beginnen, maar denk ergens dat het steeds niet lukt omdat het niet mijn 1e keus was.
Succes met mailen/bellen!
Ergens hoop ik zelf wel dat ik mijn num 1 nog kan bestellen. Ik ga deze week aan poging 3 beginnen, maar denk ergens dat het steeds niet lukt omdat het niet mijn 1e keus was.
Succes met mailen/bellen!
maandag 5 juni 2017 om 21:49
@simply sterkte, het beste wat je kan doen is de tijd nemen die je nodig hebt.
Met mij gaat op zich wel goed, maar ik vind het erg lastig om positief te denken wat dit betreft. Ik maak dat ik heel erg probeert te denken dat het toch niet goed zit, met name om de teleurstelling te voorkomen als het inderdaad zo is, denk ik.
Met mij gaat op zich wel goed, maar ik vind het erg lastig om positief te denken wat dit betreft. Ik maak dat ik heel erg probeert te denken dat het toch niet goed zit, met name om de teleurstelling te voorkomen als het inderdaad zo is, denk ik.
dinsdag 6 juni 2017 om 11:34
Ik heb gebeld en mijn donor heeft gewoon geen rietjes meer. Het is wachten of en wanneer hij nog terugkomt. Ze konden daar niets over zeggen. Want als hij al weer doneerde dan wisten ze nog niet of daar ook weer rietjes uitkomen (begreep ik ervan). Ze adviseerde me om naar een andere donor te kijken. Ik wacht nog even, veel te positief gedacht natuurlijk, maar wellicht komt hij nog terug.
dinsdag 6 juni 2017 om 12:43
Lee83: dat is balen zeg. Ik kijk ook regelmatig even of 'mijn' donor nog beschikbaar is. Binnenkort ga ik weer bestellen..als poging 6 niet lukt. Heb je nog tijd om te wachten?
Wannabe: spannende dagen nu..
Simply: ik vind het ook sterk dat je besluit om nog even te wachten tot je jezelf weer krachtig genoeg vindt om met frisse moed een nieuwe poging te gaan doen.
Mitakuye: hoe gaat het? Voel je je goed? En jullie, Stjerna/Rosings, jullie schieten echt al lekker op!
Volgens de tabel zou becauseiamhappy in deze tijd uitgerekend zijn, ik ben benieuwd!
Biebke: met de actie die door Wendy van Dijk en Youp van 't Hek gesteund wordt blijft jullie Tijn onder de aandacht van Nederland. Toch mooi in deze zware tijd dat er zoiets positiefs uit voort komt. Er is al veel geld opgehaald. Ik heb ook een potje Tijn-nagellak in huis
Wannabe: spannende dagen nu..
Simply: ik vind het ook sterk dat je besluit om nog even te wachten tot je jezelf weer krachtig genoeg vindt om met frisse moed een nieuwe poging te gaan doen.
Mitakuye: hoe gaat het? Voel je je goed? En jullie, Stjerna/Rosings, jullie schieten echt al lekker op!
Volgens de tabel zou becauseiamhappy in deze tijd uitgerekend zijn, ik ben benieuwd!
Biebke: met de actie die door Wendy van Dijk en Youp van 't Hek gesteund wordt blijft jullie Tijn onder de aandacht van Nederland. Toch mooi in deze zware tijd dat er zoiets positiefs uit voort komt. Er is al veel geld opgehaald. Ik heb ook een potje Tijn-nagellak in huis

dinsdag 6 juni 2017 om 22:49