Gezondheid alle pijlers

Geloven?

03-06-2017 17:03 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag allemaal!

Ik ben een meisje van 23 jaar. Laatst ben ik bij de huisarts geweest voor inwendige onderzoek.
Ik gaf aan dat ik 4 maanden ( niet achter elkaar ) na mijn idee rond mijn eisprong een beetje bruineafscheiding had met een heeel klein beetje bloed. Ze vond dat een normaal geval en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Ze vroeg aan mij of ik wel eens een uitstrijkje had gedaan waarop mijn antwoord nee was. Ik. vroeg of dat noodzakelijk was. Ze zei tegen mij dat ze toch naar mijn baarmoedermond gaat kijken en als het toch nodig was dat ze toch een uitstrijkje gaat doen. Ik natuurlijk in paniek maar ze vond het helemaal niet nodig en dat ik een mooie baarmoedermond heb. Ook heeft zij mijn baarmoedermond gevoeld door twee vingers in mijn vagina te steken en met de ander hand drukte zij op mijn buik. Ze vond dat ik mij helemaal geen zorgen hoef te maken over HPV. Maar op internet lees ik hele andere verhalen.
Moet ik mijn huisarts hierop vertrouwen of kan ze dat niet eens zien met haar blote oog?

Alvast bedankt groetjes !

Wat is jullie advies en mening?
Moet ik de huisarts geloven dat er echt niets is? Ik ben bang aangezien er geen klachten zijn.
Maar de huisarts zei dat ik echt niet niet hoef te zijn. Z vond dat ik een hele mooie baarmoedermond had.
Alvast bedankt !
Jaa ik heb me laten testen op soa's maar niets gezien.

Maar is het niet raar dat ik het maar een paarkeer heb gehad?
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:46
Jaa ik heb me laten testen op soa's maar niets gezien.

Maar is het niet raar dat ik het maar een paarkeer heb gehad?
Waar maak je je dan druk om.. zoals eerder gezegd: je kan een uitstrijkje doen (moet je wel zelf betalen)
Hoezo moet ik die zelf betalen dan?
Je kan toch een uitstrijkje doen wanneer je wilt ?

Maar vinden jullie het onterecht dat ik mij zo zorgen maak. Ik ben ook een beetje hypochonder
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:49
Hoezo moet ik die zelf betalen dan?
Je kan toch een uitstrijkje doen wanneer je wilt ?

Maar vinden jullie het onterecht dat ik mij zo zorgen maak. Ik ben ook een beetje hypochonder
Gaat wel van je eigen risico af.
Bedankt!

Zijn er meedere die zich zo zorgen maken? of ben ik de enige haha
En stel dat ik het heb, als ik mijn aanstaande man besmet is dat gevaarlijk ?
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:58
En stel dat ik het heb, als ik mijn aanstaande man besmet is dat gevaarlijk ?
Misschien heb je meer baat bij het bezoeken van een goede psycholoog.
En meestal verdwijnt het virus toch uit het lichaam ?
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:59
En meestal verdwijnt het virus toch uit het lichaam ?
Medisch advies vragen mag hier niet.
Dus u vind dat dat ik onterecht bang ben en mij zelf alleen gek maak?
heeelergbang schreef:
03-06-2017 18:00
Dus u vind dat dat ik onterecht bang ben en mij zelf alleen gek maak?
Daar ga ik geen uitspraak over doen.

Laat een uitstrijkje doen als je je zo druk maakt. Of bezoek een andere arts voor een second opinion.
Hoebedoeld u een andere arts?
:facepalm:

Succes
Volgens mij stel ik een hele gewone vraag. Ik begrijp niet waarom mensen zo reageren! Ik probeer gewoon te achterhalen of meedere mensen dit maken op jonge leeftijd en of het virus normaal is.
Zoals net iemand zei hebben veel vrouwen het hpv-virus (een van de tig varianten) wel eens gedragen. Meestal ruimt het lichaam het binnen een jaar weer op. Het maakt niet uit of je met of zonder condoomgebruik vrijt. Zodra je seksueel actief bent zou het hpv-virus op kunnen duiken. En meisjes vanaf 12 jaar worden maar tegen 2 varianten ingeënt. Ook kan iedereen wel eens een beetje bloed verliezen. Maar mocht je graag willen kan je een uitstrijkje maken, maar geeft ook geen garantie voor de toekomst.
Vraag om een uitstrijkje als je dat meer zekerheid geeft of vraag een second opinion aan bij een andere huisarts.

Maar ik denk dat je beter een consult aan kunt vragen bij een psycholoog.
Bedankt l
Ga terug naar je huisarts en leg je angsten daar uit. En laat je doorsturen naar een psych. Je kunt vragen om een uitstrijkje maar dit zal je angsten denk ik niet wegnemen. Als ik je zo lees blijf je dan waarschijnlijk alsnog de vraag 'maar wat als....' stellen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Bedankt lolly-pop!

Hoezo vind u dat ?
heeelergbang schreef:
03-06-2017 18:14
Bedankt lolly-pop!

Hoezo vind u dat ?
Waarom denk je zelf?
Ik zeg alleen dat de huisarts geen uitstrijkje wilt doen en dat het niet nodig is.

Mijn vraag is alleen of ik dat moet geloven? meer niet!
Ik begin serieus te twijfelen over dit topic. Als 23 jarige meid (vrouw) kun je niet zo zijn.
heeelergbang schreef:
03-06-2017 18:15
Ik zeg alleen dat de huisarts geen uitstrijkje wilt doen en dat het niet nodig is.

Mijn vraag is alleen of ik dat moet geloven? meer niet!
Het antwoord op die vraag is ja.
hoebedoeld u? kunt u concreter zijn ?
Ik begin te vermoeden dat er iets op de achtergrond meespeelt. Hoezo ben je bang je aanstaande man te besmetten ermee? Ben je misschien vreemdgegaan en ben je heel erg bang dat je aanstaande man daar achter kan komen door dat virus? Je bent wel erg hysterisch. Adem in, adem uit, zennnnnn. Probeer te kalmeren.
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven