Zwanger worden vanaf zomer 2017 (met tabel)
donderdag 18 mei 2017 om 21:03
Je kan nu zelf je gegevens aanpassen in de tabel met de onderstaande inloggegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer
Wachtwoord: zwanger2017
Dat het maar een vruchtbaar 2018 mag worden!
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Gestart | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| ZoMa17 | 24/25 | Eerste | April 2017 | PCOS vastgesteld okt ‘17 / trouwen in mei. | |
| Vrijgevoelig | 36/38 | Eerste | Juni 2017 | MK sep '17, gaat trouwen en verhuizen | |
| Theekopje_01 | 28/32 | Eerste | Juli 2017 | 16-04 | Cyclus: 31, 31,31,36, geen (Primolut), 36, 36, 54 |
| Blauwe_Kat | 28/29 | Eerste | Augustus 2017 |
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| HoneyLemon | 26/27 | Eerste | Mei 2017 | 25 april 2018 | |
| Sannieee88 | 29/30 | Eerste | Mei 2017 | 20 mei 2018 | |
| Greys86 | 31/40 | Tweede | Augustus 2017 | 21 mei 2018 | |
| LottieC | 28/30 | Eerste | Mei 2017 | 21 mei 2018 | |
| soccergirl89 | 28/30 | Eerste | Juli 2017 | 23 juni 2018 | |
| Nav__ | 27/30 | Eerste | Juni 2017 | 5 juli 2018 | |
| Zjuulz84 | 33/30 | Tweede | 19 juli 2018 | ||
| Leyla18 | 29/34 | Eerste | Maart 2017 | 29 juli 2018 | |
| Tinkertje | 30/31 | Eerste | Juli 2017 | 28 augustus 2018 | |
| Imt87 | 29/33 | Eerste | Juli 2017 | 31 augustus 2018 | |
| Racemonster | 31/32 | Eerste | Juni 2017 | ||
| Kikker90 | 27/27 | Eerste | Juli 2017 | 24 september 2018 | |
| Sneeuwwitje1 | 30/31 | Eerste | Juli 2017 | 3 oktober 2018 | |
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Gestart | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| OliveViva | 23/28 | Eerste | Juni 2017 | |
| Krullen-bol | 27/34 | Eerste | Juli 2017 |
anoniem_346846 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:42
91.09% gewijzigd
zondag 4 juni 2017 om 19:28
maandag 5 juni 2017 om 21:10
Ha snowy, natuurlijk mag je nog meeschrijven!
Ik wacht nog steeds op m'n menstruatie. 3. 5 wk over tijd. Na negatieve uitslag bloedtest geloof ik er niet meer in,wat me qua testen wat relaxter maakt. Qua gevoel in lichaam nog wel onzeker. Donderdag naar gyn, afspraak heb ik 2,5 wk geleden gemaakt. Hoop dat de onzekerheid er dan een beetje af is.
Summer, ga het gesprek snel aan. Ik kwam er achter dat omdat m'n man in z'n lijf niets voelde er niet steeds bij bepaald werd. Toen ik hem meer betrok bij het testen was hij ook meer betrokken in hoe ik me voelde...
Ik wacht nog steeds op m'n menstruatie. 3. 5 wk over tijd. Na negatieve uitslag bloedtest geloof ik er niet meer in,wat me qua testen wat relaxter maakt. Qua gevoel in lichaam nog wel onzeker. Donderdag naar gyn, afspraak heb ik 2,5 wk geleden gemaakt. Hoop dat de onzekerheid er dan een beetje af is.
Summer, ga het gesprek snel aan. Ik kwam er achter dat omdat m'n man in z'n lijf niets voelde er niet steeds bij bepaald werd. Toen ik hem meer betrok bij het testen was hij ook meer betrokken in hoe ik me voelde...
dinsdag 6 juni 2017 om 11:22
Fijn dat je deze week naar de gyn mag! Hopelijk kan de gyn die onzekerheid weg nemen.
Gisteravond nog een keer proberen te bespreken, maar zelfde uitkomst. Hij voelt er niks bij en is met andere dingen in zijn hoofd bezig.
Ik ben gewoon even uitgeput en emotioneel. Druk weekend gehad en telkens woorden hierom met mijn vriend.
Gisteravond nog een keer proberen te bespreken, maar zelfde uitkomst. Hij voelt er niks bij en is met andere dingen in zijn hoofd bezig.
Ik ben gewoon even uitgeput en emotioneel. Druk weekend gehad en telkens woorden hierom met mijn vriend.
dinsdag 6 juni 2017 om 13:29
Welkom Snowy, meeschrijven mag altijd!
Ah Summer, snap dat je je daar rot over voelt!
Misschien wordt het voor je vriend wat 'echter' als het eenmaal zover is en tot die tijd toch maar proberen hem er zoveel mogelijk bij te betrekken..
Succes deze week mrs dimple, hoop dat je menstruatie niet zo lang meer op zich laat wachten en je wat meer duidelijkheid krijgt!
Hier is de menstruatie al doorgebroken, iets eerder dan ik dacht. Dus door naar ronde 2...
Ah Summer, snap dat je je daar rot over voelt!
Succes deze week mrs dimple, hoop dat je menstruatie niet zo lang meer op zich laat wachten en je wat meer duidelijkheid krijgt!
Hier is de menstruatie al doorgebroken, iets eerder dan ik dacht. Dus door naar ronde 2...
dinsdag 6 juni 2017 om 19:40
Lekker druk geschreven weer hier
@ OliveViva: fijn dat het gesprek bij de verloskundige zo informatief was. Leuk dat jullie er nu ook voor gaan.
@ LottieC: haha, apart he hoe je er dan toch mee bezig bent en dat weer terug komt in je dromen! Het schijnt trouwens dat als je zwanger bent dat je dan heel vreemd kunt dromen
@ Greys: lekker uitgerust teruggekomen? Leuk dat jullie nu ook een datum hebben om te starten.
@ Devenie: wat goed dat jullie het gaan loslaten. Die ovutesten enzo kan altijd nog mocht het niet lukken. Nu er gewoon rustig voor gaan.
@ Summer: wat vervelend dat je vriend er zo anders in staat. Mannen zijn heel nuchter hierin volgens mij. Vriend is ook nog helemaal niet aan het nadenken over namen ofzo, want: dat hoeft nu toch nog niet
Hoe is het met jou nu? Al ongesteld geworden? En hoe is het met je teleurstelling?
@ Krullenbol: haha, jij ook al van die dromen.
@ Snowy: je bent van harte welkom hoor!
Hier nog steeds niet ongesteld, wacht er al 7 dagen op... Vreemd dat ik de ene keer zo op tijd ben en de andere keer er zo lang op zit te wachten.
@ OliveViva: fijn dat het gesprek bij de verloskundige zo informatief was. Leuk dat jullie er nu ook voor gaan.
@ LottieC: haha, apart he hoe je er dan toch mee bezig bent en dat weer terug komt in je dromen! Het schijnt trouwens dat als je zwanger bent dat je dan heel vreemd kunt dromen
@ Greys: lekker uitgerust teruggekomen? Leuk dat jullie nu ook een datum hebben om te starten.
@ Devenie: wat goed dat jullie het gaan loslaten. Die ovutesten enzo kan altijd nog mocht het niet lukken. Nu er gewoon rustig voor gaan.
@ Summer: wat vervelend dat je vriend er zo anders in staat. Mannen zijn heel nuchter hierin volgens mij. Vriend is ook nog helemaal niet aan het nadenken over namen ofzo, want: dat hoeft nu toch nog niet
@ Krullenbol: haha, jij ook al van die dromen.
@ Snowy: je bent van harte welkom hoor!
Hier nog steeds niet ongesteld, wacht er al 7 dagen op... Vreemd dat ik de ene keer zo op tijd ben en de andere keer er zo lang op zit te wachten.
woensdag 7 juni 2017 om 10:04
Goedemorgen!
Ik kom net bij de huisarts vandaan. Ik heb de laatste jaren een geschiedenis van vele bezoekjes aan de gynaecoloog. Ivb met HPV en toen had ik een CIN2, dit is verwijderd in het ziekenhuis. Gaat nu goed, sinds december weer helemaal schoon. Maar nou moest ik jaarlijks op controle, zou nou december worden. Net overlegd of het eerder kan. Eerst zegt hij, wacht nou tot december (eierstokken
). Eerst vroeg ik of dat in augustus kon, uiteindelijk zei hij september. Hij zei wel dat de kans heel klein is dat het slecht is. Dus even een maandje langer wachten.. Eind van deze pilstrip stoppen en dan mijn cyclus weer tevoorschijn toveren. Eerst gaan we samen nog heerlijk op vakantie
Ik kom net bij de huisarts vandaan. Ik heb de laatste jaren een geschiedenis van vele bezoekjes aan de gynaecoloog. Ivb met HPV en toen had ik een CIN2, dit is verwijderd in het ziekenhuis. Gaat nu goed, sinds december weer helemaal schoon. Maar nou moest ik jaarlijks op controle, zou nou december worden. Net overlegd of het eerder kan. Eerst zegt hij, wacht nou tot december (eierstokken
woensdag 7 juni 2017 om 15:46
@dahlia, dochter is 20 maanden. Dus we hebben het mooi op tijd gehad! Nu inmiddels weer helemaal opgeknapt en gelukkig was het maar 2 dagen en 2 nachten echt ellende, daarna droogden ze snel mooi in gelukkig.
@summer, ik blijf twijfelen of ik een tweede kindje aankan. Ik weet ergens wel dat ik het zou willen maar had dat bij de eerste zwangerschap ook, durf er niet helemaal voor te gaan. Het is echt mazzel dat ik meteen de eerste keer zwanger was want echt volop proberen vind ik bijna te eng. Terwijl ik het wel wil. Raar he. Koudwatervrees ofzo. Wat meespeelt is het slechte slapen van onze dochter, wil ik dat weer helemaal doorgaan? Maar ja dat is echt korte termijn denken want ik zie twee kindjes voor me alleen zijn de eerste jaren gewoon erg zwaar vind ik.
Ik zie het wel, we hebben geen haast.
iedereen hier is al volop bezig met zwanger worden, spannend hoor! Ik duim voor jullie allemaal en sluit misschien ergens in de komende maanden bij jullie aan.
@summer, ik blijf twijfelen of ik een tweede kindje aankan. Ik weet ergens wel dat ik het zou willen maar had dat bij de eerste zwangerschap ook, durf er niet helemaal voor te gaan. Het is echt mazzel dat ik meteen de eerste keer zwanger was want echt volop proberen vind ik bijna te eng. Terwijl ik het wel wil. Raar he. Koudwatervrees ofzo. Wat meespeelt is het slechte slapen van onze dochter, wil ik dat weer helemaal doorgaan? Maar ja dat is echt korte termijn denken want ik zie twee kindjes voor me alleen zijn de eerste jaren gewoon erg zwaar vind ik.
Ik zie het wel, we hebben geen haast.
iedereen hier is al volop bezig met zwanger worden, spannend hoor! Ik duim voor jullie allemaal en sluit misschien ergens in de komende maanden bij jullie aan.
donderdag 8 juni 2017 om 20:57
@ sneeuwwitje, ja heerlijk uitgerust! Was echt zo leuk met zijn 3en op vakantie! Even alle tijd voor elkaar.
En idd leuk om een datum te hebben, maar toch ook wel spannend. Bij onze 1e was het snel raak (2e ronde) en ik weet dat dat heel bijzonder is, dus ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan... beetje bang dat het nu wel lang kan duren. Mijn vriend trouwens niet
En idd leuk om een datum te hebben, maar toch ook wel spannend. Bij onze 1e was het snel raak (2e ronde) en ik weet dat dat heel bijzonder is, dus ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan... beetje bang dat het nu wel lang kan duren. Mijn vriend trouwens niet
vrijdag 9 juni 2017 om 09:57
Het komt nu echt dichtbij voor iedereen, heel spannend!
Wij hebben deze maand waarschijnlijk net de eisprong gemist, maar wel regelmatig geklust en nu heb ik toch wel wat rare klachtjes. Normaal gesproken ben ik erg chagrijnig, heb ik krampen in mijn baarmoeder de week voor de menstruatie en alleen pijnlijke borsten vlak na de eisprong. Nu ben ik alleen maar ontzettend moe, steken in vooral mijn rechterlies en continu pijnlijke borsten en rugpijn.
Het lastige is dat al deze klachtjes ook prima op een naderende menstruatie kunnen wijzen. Het blijft toch afwachten
. Mijn nod is tussen dinsdag en donderdag (weet niet precies welke dag ik geovuleerd heb en ligt aan lengte luteale fase). Als ik dan volgende week zondag nog niet ongesteld ben, doe ik maandag ochtend een testje. Wie weet komt het wel door en kunnen we eindelijk aan onze eerste (officiële) ronde beginnen!
Wij hebben deze maand waarschijnlijk net de eisprong gemist, maar wel regelmatig geklust en nu heb ik toch wel wat rare klachtjes. Normaal gesproken ben ik erg chagrijnig, heb ik krampen in mijn baarmoeder de week voor de menstruatie en alleen pijnlijke borsten vlak na de eisprong. Nu ben ik alleen maar ontzettend moe, steken in vooral mijn rechterlies en continu pijnlijke borsten en rugpijn.
Het lastige is dat al deze klachtjes ook prima op een naderende menstruatie kunnen wijzen. Het blijft toch afwachten
vrijdag 9 juni 2017 om 17:45
Hi, even een update van mij. Ben gister staan de gyn geweest. Ze kon zien dat ik geovuleerd had en verwachtte m'n menstruatie elk moment gezien dikte van baarmoeder wand? Andere mogelijkheid was dat ik in de afgelopen 2 weken toch nog bevrucht bent. Nog niets tot nu toe... Ben het wachtbankje even beu voor deze maand...
Geen echte duidelijkheid dus...
vrijdag 9 juni 2017 om 19:42
Mrs Dimple schreef: ↑09-06-2017 17:45Hi, even een update van mij. Ben gister staan de gyn geweest. Ze kon zien dat ik geovuleerd had en verwachtte m'n menstruatie elk moment gezien dikte van baarmoeder wand? Andere mogelijkheid was dat ik in de afgelopen 2 weken toch nog bevrucht bent. Nog niets tot nu toe... Ben het wachtbankje even beu voor deze maand...
Wat nu verder dan? Kunnen jullie er wel voor blijven gaan?
Tralalalala
zondag 11 juni 2017 om 09:58
Ik werd vanochtend wakker, hartstikke ongesteld. Ik dacht echt: he, mijn nod is toch pas aankomende woensdag of zo? Blijkt de app die ik gebruikt had niet helemaal te kloppen en zat ik al op dag 25 van mijn cyclus
. Dus goed opletten of de app ook klopt, niet te blind vertrouwen haha
Ben er wel blij mee, hoef ik niet meer tot woensdag te wachten op mijn nod, maar kunnen we woensdag beginnen met onze eerste ronde!
NOD is 5 of 6 juli!
Ben er wel blij mee, hoef ik niet meer tot woensdag te wachten op mijn nod, maar kunnen we woensdag beginnen met onze eerste ronde!
zondag 11 juni 2017 om 10:54
dinsdag 13 juni 2017 om 18:36
Wat vervelend zeg Dimple dat je geen duidelijkheid hebt. Ben je inmiddels al ongesteld geworden?
OliveViva: welke app gebruik jij om het bij te houden?
Je bent van harte welkom hoor Bubje. Wat leuk dat jullie voorzichtig gaan proberen voor een tweede. Was je bij de eerste snel zwanger?
Hier de menstruatie weer overleefd, nog een keertje en dan gaan we er echt voor. Kan niet wachten!!
OliveViva: welke app gebruik jij om het bij te houden?
Je bent van harte welkom hoor Bubje. Wat leuk dat jullie voorzichtig gaan proberen voor een tweede. Was je bij de eerste snel zwanger?
Hier de menstruatie weer overleefd, nog een keertje en dan gaan we er echt voor. Kan niet wachten!!
dinsdag 13 juni 2017 om 22:15
Hier is de menstruatie vandaag weer begonnen. Een dagje eerder dan de app aangaf maar he, qua voorspellen zit de app er niet ver naast dus..sneeuwwitje1 schreef: ↑13-06-2017 18:36
En verder hetzelfde als bij jou sneeuwwitje, ik hoop hierna nog 1x en dan gaan we er voor!
Enne, ik ben sinds vanmiddag geslaagd voor de opleiding
Tralalalala
dinsdag 13 juni 2017 om 22:53
Na een bizarre maand vol onzekerheid eindelijk weer ongesteld (vorige keer was 14 april).
Gyn had gezegd dat we het moesten blijven proberen maar rustgevend is zoiets niet. Voornemen voor de komende ronde: max 2x pwk testen. Als dat lukt...
Wij zijn bezig met de verkoop van ons huis/kijken naar nieuw huis. Leuke afleiding!
Gefeliciteerd met je opleiding krullenbol!
Qua apps,ik gebruik Flo. Ben benieuwd wat jullie gebruiken.
Succes allen!
Gyn had gezegd dat we het moesten blijven proberen maar rustgevend is zoiets niet. Voornemen voor de komende ronde: max 2x pwk testen. Als dat lukt...
Wij zijn bezig met de verkoop van ons huis/kijken naar nieuw huis. Leuke afleiding!
Succes allen!
woensdag 14 juni 2017 om 06:56
Hi moema,
Hoe groot is de kans dat je de eerste maand meteen zwanger raakt?
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar naar mijn mening en van horen en zien doen de meeste vrouwen er toch gemiddeld iets langer over.
Ik zou er niet meteen vanuit gaan.
Hoe kijkt je partner er tegenaan ?
Hoe groot is de kans dat je de eerste maand meteen zwanger raakt?
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar naar mijn mening en van horen en zien doen de meeste vrouwen er toch gemiddeld iets langer over.
Ik zou er niet meteen vanuit gaan.
Hoe kijkt je partner er tegenaan ?
anoniem_287547 wijzigde dit bericht op 14-06-2017 08:24
54.95% gewijzigd
woensdag 14 juni 2017 om 07:48
Ik ben blij voor je dat je eindelijk weet waar je aan toe bent!Mrs Dimple schreef: ↑13-06-2017 22:53Na een bizarre maand vol onzekerheid eindelijk weer ongesteld (vorige keer was 14 april).
Succes allen!
Gelukkig heb je nu afleiden en kunnen jullie straks vol goede moed beginnen aan de volgende ronde.
Blijf je nu voorlopig onder controle van de gyn?
Kwa apps, ik heb de betaalde versie van Life. Heel duidelijk en je hebt heel veel opties om toe te voegen.
woensdag 14 juni 2017 om 07:51
Yeah! Gefeliciteerd meidkrullen-bol schreef: ↑13-06-2017 22:15Hier is de menstruatie vandaag weer begonnen. Een dagje eerder dan de app aangaf maar he, qua voorspellen zit de app er niet ver naast dus..
En verder hetzelfde als bij jou sneeuwwitje, ik hoop hierna nog 1x en dan gaan we er voor!
Enne, ik ben sinds vanmiddag geslaagd voor de opleidingweer een stapje dichterbij de toekomst plannen!
Het komt nu ook heel erg dicht dichtbij voor jullie dames, wat spannend
woensdag 14 juni 2017 om 23:35
@ moema, je weet natuurlijk nooit zeker of het meteen raak is... was dat bij je zoontje wel?
En ja je zult de voor en nadelen tegen elkaar af moeten wegen of jullie al gaan beginnen... met je zoontje kon het ook zonder lift en de baby kan eerst nog bij jullie op de kamer en heeft dus niet meteen een eigen kamer nodig.
Maar uiteraard moeten jullie zelf de beslissing nemen.
Gefeliciteerd krullenbol!!
En mrs dimple, wel fijn dat de ongesteldheid eindelijk door heeft gezet. Is die onzekerheid vast weg.. op naar de volgende ronde! Fijn die afleiding van het kijken naar een ander huis.
En ja je zult de voor en nadelen tegen elkaar af moeten wegen of jullie al gaan beginnen... met je zoontje kon het ook zonder lift en de baby kan eerst nog bij jullie op de kamer en heeft dus niet meteen een eigen kamer nodig.
Maar uiteraard moeten jullie zelf de beslissing nemen.
Gefeliciteerd krullenbol!!
En mrs dimple, wel fijn dat de ongesteldheid eindelijk door heeft gezet. Is die onzekerheid vast weg.. op naar de volgende ronde! Fijn die afleiding van het kijken naar een ander huis.
donderdag 15 juni 2017 om 13:24
Gelukkig.sneeuwwitje1 schreef: ↑13-06-2017 18:36Je bent van harte welkom hoor Bubje. Wat leuk dat jullie voorzichtig gaan proberen voor een tweede. Was je bij de eerste snel zwanger?
Bij mijn dochter was ik na één keer zwanger.
Spannend zeg!
donderdag 15 juni 2017 om 13:26
Wat lastig.Moema schreef: ↑14-06-2017 06:25Hai allemaal,
Graag wil ik jullie mening over mijn dilemma: de oplevering van ons nieuwbouw huis is uitgesteld naar juni 2018 (ipv januari 2018) en eigenlijk wilde ik deze maand 'beginnen' aan een tweede kindje (dat zou dan in maart geboren worden), maar dan zitten we dus nog niet in het nieuwe huis. Waar we nu wonen is nogal krap voor een tweede erbij: geen extra kamer en we zitten twee hoog zonder lift, wat erg lastig is met de kinderwagen.
Dus de nadelen van nu beginnen op een rijtje:
- geen extra kamer voor baby
- trap
- verhuizen met baby
Maar als we lang wachten dan heeft dat ook nadelen:
- het leeftijdsverschil wordt groter (mijn zoontje is nu 27 maanden)
- De baby wordt dan geboren als mijn zoontje voor het eerst naar school moet begin 2019 (hij is nooit naar opvang geweest) dus dat zijn wel veel veranderingen tegelijk: verhuizen, baby, school. En ik moet dan 4 keer per dag heen en weer met een pasgeboren baby naar school...
Dus nu is mijn dilemma: wachten met zwanger worden of niet?
Ik lees hieronder ook berichten van "tsja, misschien ben je niet in 1 keer zwanger". Dat klopt, aan de andere kant kan het natuurlijk wel. Maar de redenen die je noemt vind ik over het algemeen vooral praktische dingen, dingen die - naar mijn idee - zich vanzelf oplossen als de baby er eenmaal is.
Ik zou vooral kijken naar of jouw partner en jijzelf er klaar voor zijn.