Zwanger worden vanaf zomer 2017 (met tabel)

18-05-2017 21:03 2531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het topic 'Zwanger worden vanaf zomer 2017' (klik op de link om naar het oude topic te gaan!) http://forum.viva.nl/zwanger/zwanger-wo ... #p25559027

Je kan nu zelf je gegevens aanpassen in de tabel met de onderstaande inloggegevens:

Gebruikersnaam: zwangerzomer
Wachtwoord: zwanger2017

Dat het maar een vruchtbaar 2018 mag worden! :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart NOD Bijzonderheden
ZoMa17 24/25 Eerste April 2017 PCOS vastgesteld okt ‘17 / trouwen in mei.
Vrijgevoelig 36/38 Eerste Juni 2017 MK sep '17, gaat trouwen en verhuizen
Theekopje_01 28/32 Eerste Juli 2017 16-04 Cyclus: 31, 31,31,36, geen (Primolut), 36, 36, 54
Blauwe_Kat 28/29 Eerste Augustus 2017
ZWANGER!! :yes:
:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
HoneyLemon 26/27 Eerste Mei 2017 25 april 2018 :duckie: een meisje!
Sannieee88 29/30 Eerste Mei 2017 20 mei 2018 :duckie: een jongen en meisje!
Greys86 31/40 Tweede Augustus 2017 21 mei 2018 :duckie:
LottieC 28/30 Eerste Mei 2017 21 mei 2018 :duckie: een meisje!
soccergirl89 28/30 Eerste Juli 2017 23 juni 2018 :duckie:
Nav__ 27/30 Eerste Juni 2017 5 juli 2018 :heart: een meisje!
Zjuulz84 33/30 Tweede 19 juli 2018 :heart: Ronde 4 IUI gelukt!
Leyla18 29/34 Eerste Maart 2017 29 juli 2018 :duckie: een meisje!
Tinkertje 30/31 Eerste Juli 2017 28 augustus 2018 :heart: :heart:
Imt87 29/33 Eerste Juli 2017 31 augustus 2018 :heart: :heart:
Racemonster 31/32 Eerste Juni 2017
Kikker90 27/27 Eerste Juli 2017 24 september 2018 :heart: MK okt '17
Sneeuwwitje1 30/31 Eerste Juli 2017 3 oktober 2018 :heart:
Bevallen! :love:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Bijzonderheden
OliveViva 23/28 Eerste Juni 2017 :heart: 8 maart 2018 bevallen van een zoon!
Krullen-bol 27/34 Eerste Juli 2017 :heart: 5 april 2018 bevallen van een zoon!
anoniem_346846 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:42
91.09% gewijzigd
Oh lastige vraag, ga je dan wel of niet in achtbanen.. ik zou doen wat goed voelt op dat moment.

Ik heb nog geen kans gehad om er over te praten met hem. Maar hij zegt dat het wel wat met hem doet en dat hij met andere dingen bezig is in zijn hoofd, maar meer zegt ie niet.
Hoi dames,
Zou ik nog met jullie mee mogen schrijven? Zal later mijn verhaal doen.
Wij willen vanaf juli weer starten met Gonal F en IUI.
Ha snowy, natuurlijk mag je nog meeschrijven!

Ik wacht nog steeds op m'n menstruatie. 3. 5 wk over tijd. Na negatieve uitslag bloedtest geloof ik er niet meer in,wat me qua testen wat relaxter maakt. Qua gevoel in lichaam nog wel onzeker. Donderdag naar gyn, afspraak heb ik 2,5 wk geleden gemaakt. Hoop dat de onzekerheid er dan een beetje af is.

Summer, ga het gesprek snel aan. Ik kwam er achter dat omdat m'n man in z'n lijf niets voelde er niet steeds bij bepaald werd. Toen ik hem meer betrok bij het testen was hij ook meer betrokken in hoe ik me voelde...
Fijn dat je deze week naar de gyn mag! Hopelijk kan de gyn die onzekerheid weg nemen.

Gisteravond nog een keer proberen te bespreken, maar zelfde uitkomst. Hij voelt er niks bij en is met andere dingen in zijn hoofd bezig.
Ik ben gewoon even uitgeput en emotioneel. Druk weekend gehad en telkens woorden hierom met mijn vriend.
Welkom Snowy, meeschrijven mag altijd!

Ah Summer, snap dat je je daar rot over voelt! :hug: Misschien wordt het voor je vriend wat 'echter' als het eenmaal zover is en tot die tijd toch maar proberen hem er zoveel mogelijk bij te betrekken..

Succes deze week mrs dimple, hoop dat je menstruatie niet zo lang meer op zich laat wachten en je wat meer duidelijkheid krijgt!

Hier is de menstruatie al doorgebroken, iets eerder dan ik dacht. Dus door naar ronde 2...
Lekker druk geschreven weer hier :winkie:

@ OliveViva: fijn dat het gesprek bij de verloskundige zo informatief was. Leuk dat jullie er nu ook voor gaan.
@ LottieC: haha, apart he hoe je er dan toch mee bezig bent en dat weer terug komt in je dromen! Het schijnt trouwens dat als je zwanger bent dat je dan heel vreemd kunt dromen :sheep:
@ Greys: lekker uitgerust teruggekomen? Leuk dat jullie nu ook een datum hebben om te starten.
@ Devenie: wat goed dat jullie het gaan loslaten. Die ovutesten enzo kan altijd nog mocht het niet lukken. Nu er gewoon rustig voor gaan.
@ Summer: wat vervelend dat je vriend er zo anders in staat. Mannen zijn heel nuchter hierin volgens mij. Vriend is ook nog helemaal niet aan het nadenken over namen ofzo, want: dat hoeft nu toch nog niet :proud: Hoe is het met jou nu? Al ongesteld geworden? En hoe is het met je teleurstelling?
@ Krullenbol: haha, jij ook al van die dromen.
@ Snowy: je bent van harte welkom hoor!

Hier nog steeds niet ongesteld, wacht er al 7 dagen op... Vreemd dat ik de ene keer zo op tijd ben en de andere keer er zo lang op zit te wachten.
Goedemorgen!
Ik kom net bij de huisarts vandaan. Ik heb de laatste jaren een geschiedenis van vele bezoekjes aan de gynaecoloog. Ivb met HPV en toen had ik een CIN2, dit is verwijderd in het ziekenhuis. Gaat nu goed, sinds december weer helemaal schoon. Maar nou moest ik jaarlijks op controle, zou nou december worden. Net overlegd of het eerder kan. Eerst zegt hij, wacht nou tot december (eierstokken :sick: ). Eerst vroeg ik of dat in augustus kon, uiteindelijk zei hij september. Hij zei wel dat de kans heel klein is dat het slecht is. Dus even een maandje langer wachten.. Eind van deze pilstrip stoppen en dan mijn cyclus weer tevoorschijn toveren. Eerst gaan we samen nog heerlijk op vakantie :)
@dahlia, dochter is 20 maanden. Dus we hebben het mooi op tijd gehad! Nu inmiddels weer helemaal opgeknapt en gelukkig was het maar 2 dagen en 2 nachten echt ellende, daarna droogden ze snel mooi in gelukkig.

@summer, ik blijf twijfelen of ik een tweede kindje aankan. Ik weet ergens wel dat ik het zou willen maar had dat bij de eerste zwangerschap ook, durf er niet helemaal voor te gaan. Het is echt mazzel dat ik meteen de eerste keer zwanger was want echt volop proberen vind ik bijna te eng. Terwijl ik het wel wil. Raar he. Koudwatervrees ofzo. Wat meespeelt is het slechte slapen van onze dochter, wil ik dat weer helemaal doorgaan? Maar ja dat is echt korte termijn denken want ik zie twee kindjes voor me alleen zijn de eerste jaren gewoon erg zwaar vind ik.
Ik zie het wel, we hebben geen haast.

iedereen hier is al volop bezig met zwanger worden, spannend hoor! Ik duim voor jullie allemaal en sluit misschien ergens in de komende maanden bij jullie aan.
@ sneeuwwitje, ja heerlijk uitgerust! Was echt zo leuk met zijn 3en op vakantie! Even alle tijd voor elkaar.
En idd leuk om een datum te hebben, maar toch ook wel spannend. Bij onze 1e was het snel raak (2e ronde) en ik weet dat dat heel bijzonder is, dus ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan... beetje bang dat het nu wel lang kan duren. Mijn vriend trouwens niet :-P
Hier komt de datum om te starten ook al in zicht :-$ Waarschijnlijk nog 2x ongesteld worden en dan gaan we er voor! En dan natuurlijk duimen dat het snel raak is!
Tralalalala
Het komt nu echt dichtbij voor iedereen, heel spannend!

Wij hebben deze maand waarschijnlijk net de eisprong gemist, maar wel regelmatig geklust en nu heb ik toch wel wat rare klachtjes. Normaal gesproken ben ik erg chagrijnig, heb ik krampen in mijn baarmoeder de week voor de menstruatie en alleen pijnlijke borsten vlak na de eisprong. Nu ben ik alleen maar ontzettend moe, steken in vooral mijn rechterlies en continu pijnlijke borsten en rugpijn.

Het lastige is dat al deze klachtjes ook prima op een naderende menstruatie kunnen wijzen. Het blijft toch afwachten :). Mijn nod is tussen dinsdag en donderdag (weet niet precies welke dag ik geovuleerd heb en ligt aan lengte luteale fase). Als ik dan volgende week zondag nog niet ongesteld ben, doe ik maandag ochtend een testje. Wie weet komt het wel door en kunnen we eindelijk aan onze eerste (officiële) ronde beginnen! :yes:
Hi, even een update van mij. Ben gister staan de gyn geweest. Ze kon zien dat ik geovuleerd had en verwachtte m'n menstruatie elk moment gezien dikte van baarmoeder wand? Andere mogelijkheid was dat ik in de afgelopen 2 weken toch nog bevrucht bent. Nog niets tot nu toe... Ben het wachtbankje even beu voor deze maand...
Geen echte duidelijkheid dus...
Mrs Dimple schreef:
09-06-2017 17:45
Hi, even een update van mij. Ben gister staan de gyn geweest. Ze kon zien dat ik geovuleerd had en verwachtte m'n menstruatie elk moment gezien dikte van baarmoeder wand? Andere mogelijkheid was dat ik in de afgelopen 2 weken toch nog bevrucht bent. Nog niets tot nu toe... Ben het wachtbankje even beu voor deze maand...
Geen echte duidelijkheid dus...
:hug: Jeetje totaal geen duidelijkheid voor jullie.... echt balen!
Wat nu verder dan? Kunnen jullie er wel voor blijven gaan?
Tralalalala
Ik werd vanochtend wakker, hartstikke ongesteld. Ik dacht echt: he, mijn nod is toch pas aankomende woensdag of zo? Blijkt de app die ik gebruikt had niet helemaal te kloppen en zat ik al op dag 25 van mijn cyclus :facepalm: . Dus goed opletten of de app ook klopt, niet te blind vertrouwen haha :proud:

Ben er wel blij mee, hoef ik niet meer tot woensdag te wachten op mijn nod, maar kunnen we woensdag beginnen met onze eerste ronde! :hyper: NOD is 5 of 6 juli!
Goedemorgen allemaal, zou ik hier mee mogen schrijven? Ik ben bubje ( ;) ), 26 en in september 2016 moeder geworden van een dochter :flirting: (nu dus 9 maanden). Mijn man en ik willen "voorzichtig aan" weer gaan proberen voor een tweede en het lijkt me leuk om hier dus mee te schrijven.
Wat vervelend zeg Dimple dat je geen duidelijkheid hebt. Ben je inmiddels al ongesteld geworden?
OliveViva: welke app gebruik jij om het bij te houden?
Je bent van harte welkom hoor Bubje. Wat leuk dat jullie voorzichtig gaan proberen voor een tweede. Was je bij de eerste snel zwanger?

Hier de menstruatie weer overleefd, nog een keertje en dan gaan we er echt voor. Kan niet wachten!!
sneeuwwitje1 schreef:
13-06-2017 18:36

Hier de menstruatie weer overleefd, nog een keertje en dan gaan we er echt voor. Kan niet wachten!!
Hier is de menstruatie vandaag weer begonnen. Een dagje eerder dan de app aangaf maar he, qua voorspellen zit de app er niet ver naast dus..
En verder hetzelfde als bij jou sneeuwwitje, ik hoop hierna nog 1x en dan gaan we er voor!

Enne, ik ben sinds vanmiddag geslaagd voor de opleiding :yes: weer een stapje dichterbij de toekomst plannen!
Tralalalala
Na een bizarre maand vol onzekerheid eindelijk weer ongesteld (vorige keer was 14 april).
Gyn had gezegd dat we het moesten blijven proberen maar rustgevend is zoiets niet. Voornemen voor de komende ronde: max 2x pwk testen. Als dat lukt...
Wij zijn bezig met de verkoop van ons huis/kijken naar nieuw huis. Leuke afleiding!

Gefeliciteerd met je opleiding krullenbol!
Qua apps,ik gebruik Flo. Ben benieuwd wat jullie gebruiken.
Succes allen!
----------
anoniem_348882 wijzigde dit bericht op 21-06-2017 22:07
Reden: Privacy
99.02% gewijzigd
Hi moema,

Hoe groot is de kans dat je de eerste maand meteen zwanger raakt?
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar naar mijn mening en van horen en zien doen de meeste vrouwen er toch gemiddeld iets langer over. :)
Ik zou er niet meteen vanuit gaan.

Hoe kijkt je partner er tegenaan ?
anoniem_287547 wijzigde dit bericht op 14-06-2017 08:24
54.95% gewijzigd
Mrs Dimple schreef:
13-06-2017 22:53
Na een bizarre maand vol onzekerheid eindelijk weer ongesteld (vorige keer was 14 april).
Gyn had gezegd dat we het moesten blijven proberen maar rustgevend is zoiets niet. Voornemen voor de komende ronde: max 2x pwk testen. Als dat lukt...
Wij zijn bezig met de verkoop van ons huis/kijken naar nieuw huis. Leuke afleiding!

Gefeliciteerd met je opleiding krullenbol!
Qua apps,ik gebruik Flo. Ben benieuwd wat jullie gebruiken.
Succes allen!
Ik ben blij voor je dat je eindelijk weet waar je aan toe bent!
Gelukkig heb je nu afleiden en kunnen jullie straks vol goede moed beginnen aan de volgende ronde. :)
Blijf je nu voorlopig onder controle van de gyn?

Kwa apps, ik heb de betaalde versie van Life. Heel duidelijk en je hebt heel veel opties om toe te voegen.
krullen-bol schreef:
13-06-2017 22:15
Hier is de menstruatie vandaag weer begonnen. Een dagje eerder dan de app aangaf maar he, qua voorspellen zit de app er niet ver naast dus..
En verder hetzelfde als bij jou sneeuwwitje, ik hoop hierna nog 1x en dan gaan we er voor!

Enne, ik ben sinds vanmiddag geslaagd voor de opleiding :yes: weer een stapje dichterbij de toekomst plannen!
Yeah! Gefeliciteerd meid

Het komt nu ook heel erg dicht dichtbij voor jullie dames, wat spannend :-D
@ moema, je weet natuurlijk nooit zeker of het meteen raak is... was dat bij je zoontje wel?
En ja je zult de voor en nadelen tegen elkaar af moeten wegen of jullie al gaan beginnen... met je zoontje kon het ook zonder lift en de baby kan eerst nog bij jullie op de kamer en heeft dus niet meteen een eigen kamer nodig.
Maar uiteraard moeten jullie zelf de beslissing nemen.

Gefeliciteerd krullenbol!!

En mrs dimple, wel fijn dat de ongesteldheid eindelijk door heeft gezet. Is die onzekerheid vast weg.. op naar de volgende ronde! Fijn die afleiding van het kijken naar een ander huis.
sneeuwwitje1 schreef:
13-06-2017 18:36
Je bent van harte welkom hoor Bubje. Wat leuk dat jullie voorzichtig gaan proberen voor een tweede. Was je bij de eerste snel zwanger?

Gelukkig. :-)
Bij mijn dochter was ik na één keer zwanger.

Spannend zeg!
Moema schreef:
14-06-2017 06:25
Hai allemaal,

Graag wil ik jullie mening over mijn dilemma: de oplevering van ons nieuwbouw huis is uitgesteld naar juni 2018 (ipv januari 2018) en eigenlijk wilde ik deze maand 'beginnen' aan een tweede kindje (dat zou dan in maart geboren worden), maar dan zitten we dus nog niet in het nieuwe huis. Waar we nu wonen is nogal krap voor een tweede erbij: geen extra kamer en we zitten twee hoog zonder lift, wat erg lastig is met de kinderwagen.
Dus de nadelen van nu beginnen op een rijtje:
- geen extra kamer voor baby
- trap
- verhuizen met baby
Maar als we lang wachten dan heeft dat ook nadelen:
- het leeftijdsverschil wordt groter (mijn zoontje is nu 27 maanden)
- De baby wordt dan geboren als mijn zoontje voor het eerst naar school moet begin 2019 (hij is nooit naar opvang geweest) dus dat zijn wel veel veranderingen tegelijk: verhuizen, baby, school. En ik moet dan 4 keer per dag heen en weer met een pasgeboren baby naar school...

Dus nu is mijn dilemma: wachten met zwanger worden of niet?
Wat lastig.
Ik lees hieronder ook berichten van "tsja, misschien ben je niet in 1 keer zwanger". Dat klopt, aan de andere kant kan het natuurlijk wel. Maar de redenen die je noemt vind ik over het algemeen vooral praktische dingen, dingen die - naar mijn idee - zich vanzelf oplossen als de baby er eenmaal is.
Ik zou vooral kijken naar of jouw partner en jijzelf er klaar voor zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven