Zwanger worden vanaf zomer 2017 (met tabel)

18-05-2017 21:03 2531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het topic 'Zwanger worden vanaf zomer 2017' (klik op de link om naar het oude topic te gaan!) http://forum.viva.nl/zwanger/zwanger-wo ... #p25559027

Je kan nu zelf je gegevens aanpassen in de tabel met de onderstaande inloggegevens:

Gebruikersnaam: zwangerzomer
Wachtwoord: zwanger2017

Dat het maar een vruchtbaar 2018 mag worden! :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart NOD Bijzonderheden
ZoMa17 24/25 Eerste April 2017 PCOS vastgesteld okt ‘17 / trouwen in mei.
Vrijgevoelig 36/38 Eerste Juni 2017 MK sep '17, gaat trouwen en verhuizen
Theekopje_01 28/32 Eerste Juli 2017 16-04 Cyclus: 31, 31,31,36, geen (Primolut), 36, 36, 54
Blauwe_Kat 28/29 Eerste Augustus 2017
ZWANGER!! :yes:
:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
HoneyLemon 26/27 Eerste Mei 2017 25 april 2018 :duckie: een meisje!
Sannieee88 29/30 Eerste Mei 2017 20 mei 2018 :duckie: een jongen en meisje!
Greys86 31/40 Tweede Augustus 2017 21 mei 2018 :duckie:
LottieC 28/30 Eerste Mei 2017 21 mei 2018 :duckie: een meisje!
soccergirl89 28/30 Eerste Juli 2017 23 juni 2018 :duckie:
Nav__ 27/30 Eerste Juni 2017 5 juli 2018 :heart: een meisje!
Zjuulz84 33/30 Tweede 19 juli 2018 :heart: Ronde 4 IUI gelukt!
Leyla18 29/34 Eerste Maart 2017 29 juli 2018 :duckie: een meisje!
Tinkertje 30/31 Eerste Juli 2017 28 augustus 2018 :heart: :heart:
Imt87 29/33 Eerste Juli 2017 31 augustus 2018 :heart: :heart:
Racemonster 31/32 Eerste Juni 2017
Kikker90 27/27 Eerste Juli 2017 24 september 2018 :heart: MK okt '17
Sneeuwwitje1 30/31 Eerste Juli 2017 3 oktober 2018 :heart:
Bevallen! :love:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Bijzonderheden
OliveViva 23/28 Eerste Juni 2017 :heart: 8 maart 2018 bevallen van een zoon!
Krullen-bol 27/34 Eerste Juli 2017 :heart: 5 april 2018 bevallen van een zoon!
anoniem_346846 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:42
91.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje1 schreef:
25-05-2017 11:05
Ik heb net nog even geprobeerd om in te loggen met de account uit de OP en het is mij wel gelukt, maar ik moest wel een paar keer proberen (steeds in dezelfde brouwser). Volgens mij is dit een foutje in het nieuwe forum. Probeer een paar keer het in te vullen om te kijken of het wel lukt. Er zijn namelijk wel dames die ingelogd hebben en de tabel hebben bijgewerkt.
Ik heb net (zonder overdrijven) een keer of 50 proberen in te loggen met de gegvens uit de OP.... Ook tig keer aangeklikt dat ik geen robot ben en ik krijg het gewoon niet voor elkaar...
Hoop echt dat dit binnekort over is en iedereen kan inloggen....
Tralalalala
Hallo dames, ik zou graag mee willen schrijven als het nog kan? Wij zijn 32 (ik) en 33 (man) en het zou onze derde worden. We hebben al twee zoontjes. Midden juni gaan we beginnen. Ik ben al een jaar niet meer aan de pil, dus ontpillen is niet nodig gelukkig. Dit keer vind ik het enorm spannend, het voelt alsof we meer te verliezen hebben met twee gezonde jongens...
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
25-05-2017 20:05
Ik heb net (zonder overdrijven) een keer of 50 proberen in te loggen met de gegvens uit de OP.... Ook tig keer aangeklikt dat ik geen robot ben en ik krijg het gewoon niet voor elkaar...
Hoop echt dat dit binnekort over is en iedereen kan inloggen....
Precies dit....

(Ik zie trouwens dat mijn naam 2 keer in de tabel is gezet)
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is welkom Lilou!
Leuk dat jullie al 2 zoontjes hebben! Nu een wens voor een dochter of maakt het je niks uit?

Bedankt Sneeuwwitje dat ik weer in de tabel sta!

Naar mate juli dichterbij komt vind ik het ook wel steeds spannender worden.
Kunnen we het wel, hoe gaat het zijn als ik zwanger ben tijdens het werken, zal alles wel goed gaan... ineens zie ik wat meer beren op de weg...
Niet dat dat ons ervan weerhoudt om te starten half juli maar ik merk dat de piekeraar in mij weer meer naar bovenkomt.
Heb afgelopen week ook Anita wordt opgenomen terug gekeken, waar ze mee liep op de NICU in een ziekenhuis.
Al die ieniemienie te vroeg geboren kwetsbare baby's! Had er echt kippenvel van...
Tralalalala
Krullenbol, natuurlijk zou een meisje geweldig zijn, maar ik ga uit van een jongen. Kan me gewoon niet voorstellen dat ik ook een meisje kan krijgen na twee jongens (terwijl ik mezelf altijd als meisjesmama heb gezien :-)).

Het is ook enorm spannend, je geeft een stuk controle uit handen! Anita wordt opgenomen ook gezien, erg indrukwekkend. Kwamen ook herinneringen boven aan de neonatologie (lang niet zo vroeg & heftig als in het programma hoor!).
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag opeens weer koudwatervrees :@@:
Gedachtens / emoties zijn net als een achtbaan poeh poeh O_o

Welkom lilou en wat spannend voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier rustig, hoe gaat het met iedereen?
Ik kan op het moment aan niks anders denken dan aan zwanger zijn, zit veel op te zoeken op internet, vind het aan de ene kant leuk om er zoveel mogelijk over te lezen, maar aan de andere kant bang om er teveel mee bezig te zijn, helemaal als blijkt dat het misschien wel langer duurt voor je zwanger bent. Nu tel ik de dagen af tot mijn NOD...

Spannend hè Devenie, dat wachten... hoe voel je je nu?

Welkom Lilou! Leuk dat je al twee jongens hebt, kan me voorstellen dat een derde weer spannend is!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me lichamelijk goed eigenlijk. Af en toe ecen wat krampjes en dan is het weer weg.
Klein beetje witte dikke afscheiding en thats it.
Maakt me echt onzeker.

Vanochtend toch met ochtendurine getest maar was negatief. Ik weet dus nu ook niet of ik dit moet beschouwen als niet zwanger of dat ik gewoon volgende week donderdag of vrijdag nog eens moet testen mocht ik niet ongesteld worden. Maandag zou mijn menstruatie volgens de app beginnen en kwa vruchtbare dagen en ovu testen liep het gelijk.
Pfff helse dagen zo :@@:
Alle reacties Link kopieren
Als je NOD maandag is kan het best zijn dat het nog te vroeg is om te testen Devenie. Zolang je menstruatie nog uit blijft zou ik volgende week gewoon opnieuw testen! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon er volgende week nog een test aan wagen Devenie en proberen je te focussen op andere dingen. Hoe lastig ook hihi ;-D

Hier alles ok ook. Vriend is weg (mannenvakantie) en ik ben veel aan het werk!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ga ik indd proberen!
Thnx meiden :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik praat hier ook graag mee als dat kan!

Ik ga volgende week mijn spiraaltje laten verwijderen en dan wil ik een paar maanden kijken hoe mijn cyclus eruit ziet. Dus ik denk zo eind zomer beginnen met proberen (van mij mag het nu al maar mijn vriend heeft nog net iets langer nodig om te wennen, kennen jullie dat? ;))

Ik vind het megaspannend, merk dat ik er helemaal klaar voor ben maar heb ook wel veel zenuwen, vooral dat je hoopt dat het zwanger raken überhaupt gaat lukken!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is jouw NOD Lottie?

Balen van die negatieve test Devenie! Afleiding zoeken helpt wat.
Ik was van de week ook erg teleurgesteld door negatieve test (en aan de andere kant opgelucht door de koudwatervrees :hihi: ).

Welkom Lilou en Goudsbloem!

Ja heftig die aflevering Krullenbol! Niet te veel druk maken over de toekomst, je weet niet hoe het gaat lopen. Ik kan me daar soms ook zo druk over maken, dan bedenk ik bij mezelf dat het geen zin heeft omdat je het toch niet onder controle hebt.

Paar fijne daagjes achter de rug zeg! Heb zo genoten, maar ben nu wel kapot haha.
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal! Gister met die hitte een beetje ingestort. Hoe dealen jullie met de spanning? Normaal (>2mnd geleden) zou ik een sigaretje pakken..
Zit inmiddels op 15 dagen over tijd. De normale CB tests geven alleen een heel vaag (amper te zien) streepje aan. Veel andere testen geven niets aan. Moet nog tot 8 juni wachten voor m'n afspraak bij de gyn en vind het gek nog geen echt positieve test te hebben gehad. Ben normaal altijd heel regelmatig.
Iemand nog ideeën?
Iedereen veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Lastig zeg! Tot 8 juni duurt nog wel eventjes. Helpt het om afleiding te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
@Summer, mijn NOD is 7 juni, nog anderhalve week geduld dus.. :rolling:

@MrsDimple, hmm wat onzeker voor je, vooral omdat je normaal wel een regelmatige cyclus hebt. Misschien was je eisprong toch later deze keer.. Heb je afgelopen cyclus wat gemerkt van je ovulatie? Bij de verloskundige hier hebben ze een inloopspreekuur, wie weet bij jou ook? Dan kan je zonder afspraak terecht voor korte vragen. En anders toch nog even geduld hebben tot de 8e....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verloskundige omdat alles direct met het ziekenhuis (gyn) gaat, maar ga morgen bloedtest laten doen bij huisarts... Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Nog eventjes afwachten Lottie, spannend!!

Fijn dat je morgen een bloedtest laat doen bij de huisraad Mrs Dimple, ook spannend!
Alle reacties Link kopieren
dag dames hier zijn jullie hihi!

welkom alle nieuwe leden!

Mrs dimple, ook al heb je een hele lichte streep dan betekent het toch gewoon zwanger? Maar andere merken krijg je dus helemaal geen streep? Heb je de digitale van CB geprobeerd?

Hier nadert de NOD, a.s. zondag. Erg spannend, ik was gister erg misselijk. Maar vraag me af od ik zo vroeg al symptomen kan voelen. Dat ik zwanger was van mijn zoontje voelde ik pas rond de 7 weken iets.

Devenie jou nod is vandaag toch? en? ongesteld of niet?

Pfff ben er echt teveel mee bezig merk ik haha maar ik wil ook zo dolgraag, lastig los te laten dan.

Succes allen hopelijk volgen er veel positieve testjes!
Alle reacties Link kopieren
Spannend lilly!
Ik duim voor je!!

Nope, vandaag een dag overtijd maar verder geen gekke dingen die ik opmerk.
Gisteren negatief getest dus ik vraag het me af of deze ronde nog gaat slagen. Heb er een hard hoofd in heel eerlijk gezegd!
En zou ik ook graag nu willen weten waar ik aan toe ben.
Gisteren toch even gegoogled en dan lees je dat sommige een dag na nod nog negatief testen en pas na een of twee weken na nod positief teste.
Maar eigenlijk moet ik dat allemaal niet opzoeken want dat maakt het er niet makkelijker op!
We hebben gisteren nog seks gehad, stiekem hoopte ik dat daardoor de menstruatie op gang zou komen 😬

Zaterdag hebben we een festival en zou toch echt voor die tijd willen weten waar ik aan toe ben! Want anders zou ik toch echt wel graag een drankje willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Succes bij de huisarts vandaag MrsDimple, ben benieuwd!

Spannend Lily! Ik herken wat je zegt over er veel mee bezig zijn, ik heb dat ook, vooral dat wachten tussen de eisprong en je NOD, normaal vind ik de dagen voorbij vliegen, maar nu lijken ze voorbij te kruipen!

Ben benieuwd Devenie, het komt geloof ik vaak voor dat je negatief test voor je NOD, 'gewoon' nog even afwachten en misschien is ie over een paar dagen wel positief! Ik hoop het voor je!
Alle reacties Link kopieren
wat vervelend Devenie... snap dat je duidelijkheid wilt! Is je cyclus normaliter wel stipt?? Heb het indd vaker voorbij zien komen dat dames op hun NOD zelf negatief testen. Geen ervaring verder mee, ik had met mijn zoontje op NOD getest en het was een dikke duidelijke streep.

Lottie ja erg herkenbaar haha ze kruipen serieus voorbij!! En heb steeds zo een gevoel dat dit tweede kindje erg lang op zich zal laten wachten ofzo haha. Mijn eerste was gelijk raak, erg veel geluk mee gehad, maar of dat nu weer zo is??? Je weet het echt nooit.

Spannenddddd dames!
Alle reacties Link kopieren
We wachten af, its the one and only option :bonk:

Het was de laatste 2x 26 en 24.
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Mijn vriend en ik zijn nu vanaf begin dit jaar aan het proberen om zwanger te worden, dus al even onderweg, maar ik hoop dat ik ook mee mag schrijven?

Zwanger worden wilt hier nog niet echt lukken. Mijn Cyclus is onwijs onregelmatig, waardoor ik sinds december (sinds ik met de pil ben gestopt), nog maar 2 maal mijn menstruatie heb gehad. Momenteel twijfel ik of het toch niet slim is binnenkort een afspraak te maken bij de huisarts, om te kijken wat zij er van zegt. Overal lees ik namelijk dat je cyclus na 6 maanden toch wel redelijk stabiel zou moeten zijn.

Ik hoop dat ook dat het deze zomer wel gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
@ Goudsebloem: welkom, dus bijna beginnen! Ik herken het wel hoor, vriend staat er hier ook anders in dan ik.
@ Devenie: jij op het wachtbankje dus. Zo spannend, ik hoop dat je meer weet voor zondag inderdaad. Met alchohol is dat nu wel lastig.
@ Lily: spannend bij jou, dus ook al wat kwaaltjes die je voelt. Ga je zondag ook meteen testen?
@ Dimple: zo vervelend dat wachten en die onzekerheid. Ik vrees alleen wel dat dit hele traject wachten is (tot NOD, tot eerste echo, tot 12 weken, tot 20 weken enz...). Hoe gaat het nu met je?
@Dahlia: je bent van harte welkom. Vervelend dat je cyclus zo onregelmatig is, twee keer sinds december is echt weinig. Ik zou wel even bellen met de huisarts. Ik las afgelopen week ook een artikel waarin geadviseerd werd (naar aanleiding van een promotieonderzoek) om voordat je zwanger wilt worden een afspraak te maken met verloskundige / huisarts.

Vandaag uitslag gekregen van het uitstrijkje en alles is in orde. Super fijn, nu kunnen we er echt voor gaan. Op m'n werk wel een leuke kans gekregen, dus begon een beetje te twijfelen. Maar ik wil er nu echt voor gaan.
Eerst afwachten totdat ik nu ongesteld ga worden. Voelt wel alsof het elk moment kan gaan gebeuren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven