Napraattopic deel 83
maandag 22 mei 2017 om 22:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 5 juni 2017 om 21:12
Ik snap dat je mijn oorspronkelijke vraag niet snapt.AmyFarrahFowler schreef: ↑05-06-2017 20:50Ik ga toch zeker niet zomaar antwoord geven op de vraag of ik weet of forummers op de fb pagina van die moeder hebben gereageerd? Dat snap je toch zeker wel?
Er wordt (niet alleen door jou) afgegeven op forummers op het Actueel topic.
Berichten over wat men op FB doet, gluren, uit misplaatst medeleven berichten zetten op FB van iemand die je niet persoonlijk kent. enz.
Het zou jammer zijn (zie de berichten over ongefundeerde aannames, ongefundeerde beschuldigingen, hoe iets een eigen leven kan gaan leiden enzo) als de indruk ontstaat dat de bewuste forummers die sensatiezucht verweten worden, dat doen/gedaan hebben.
Zij hebben dat niet gedaan, dus moeten die postings daarover als 'in het algemeen gezegd' beschouwd worden... mijns inziens.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 5 juni 2017 om 21:20
Welk gedrag?AmyFarrahFowler schreef: ↑05-06-2017 21:16Ik heb geen idee waarom jij probeert bepaald gedrag recht te praten maar goed.
Gedrag dat er niet is?
Het staat er toch duidelijk?
Het komt over alsof de berichten die hier gaan over het foute FB gebruik/gesnuffel, slaat op de mensen die op het Actueel topic posten. Maar zover ik heb kunnen lezen, hebben die posters dat helemaal niet gedaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
maandag 5 juni 2017 om 21:33
AmyFarrahFowler wrote: ↑05-06-2017 12:01AmyFarrahFowler schreef: ↑05-06-2017 21:24Grappig dat jij zegt 'het komt over als' wanneer je het over andere mensen hebt maar dat dan weer niet snapt als jezelf op iets wordt aangesproken. Iets met zeuren over een splintertje bij een ander en een balk niet kunnen zien.
simbalabimba maandag 5 juni 2017 13:56Medeleven is heel prettig. Een arm om je heen van n vage kennis, een wildvreemde die aan jezuïet dat je het zwaar hebt en je een hart onder de riem steekt. Volslagen onbekenden die tijdens de condoleance zichtbaar gemeend verdriet hebben om jouw pa of broer. Een kaartje van het meisje van de zorgverzekering die je aan de lijn had, een moeder op het schoolplein, de verkoper uit je vaste winkeltje. Dat zijn zulke fijne ervaringen daar put je steun uit. Heel veel.
Een wildvreemddie jouw naam niet lent en jou gaat opzoeken op sociql
Media, dat is op zijn minst ongepast. Dan ook nog ff gaan reageren hoe erg jij het wel niet vindt, dat is respectloos. En haan speculeren wie de de dader is, zum kotzen werkelijk.
Bedoel je dit in 't algemeen of is dit ook gedaan door 1 (of meerdere reageerders) in het topic?
Als dit, door wie dan ook, wordt gedaan, weten we niet wat de ouders en andere familie daarvan vinden ( ga ik in elk geval nu op dit moment van uit).
AmyFarrahFowler wrote: ↑05-06-2017 15:00
simbalabimba maandag 5 juni 2017 15:37En omdat je niet weet hoe de familie het vindt is het goed? Hou toch op. Een wildvreemde zomaar op gaan zoeken op het www is gewoon eng gedrag. Waarom zou je dat doen? Je zoekt toch ook niet zomaar een willekeurige forummer op? Of iemand uit je woonplaats? Waarom dan wel na zo'n verschrikkelijk drama? Wat is de meerwaarde?
Ik ga uit van t goede van de mens en dus zal iemand die dat doet de beste intenties hebben. Maar mijn ouwe paps had daar n mooi spreekwoord over. Iets met n weg die geplaveid is met goede bedoelingen. Maar als je weet waar die weg naar leidt...
Mensen doen dit soort dingen dikwijls om zich er zelf beter door te voelen. Vroeger kletste je erover op t dorpsplein, deed je een extra weesgegroetje of n schietgebedje. Nu zoek je een moeder wiens kind net is vermoord op, op haar FB en laat je een nietszeggend berichtje achter en glij je op je eigen empathie.
Bedoel je dat in t algemeen of is dit gedaan door 1 vd reageerders op het topic.
simbalabimba maandag 5 juni 2017 21:12
Dit was het, niet meer, niet minder.Er wordt (niet alleen door jou) afgegeven op forummers op het Actueel topic.
Berichten over wat men op FB doet, gluren, uit misplaatst medeleven berichten zetten op FB van iemand die je niet persoonlijk kent. enz.
Het zou jammer zijn (zie de berichten over ongefundeerde aannames, ongefundeerde beschuldigingen, hoe iets een eigen leven kan gaan leiden enzo) als de indruk ontstaat dat de bewuste forummers die sensatiezucht verweten worden, dat doen/gedaan hebben.
Zij hebben dat niet gedaan, dus moeten die postings daarover als 'in het algemeen gezegd' beschouwd worden... mijns inziens.
Dag Amy.
maandag 5 juni 2017 om 21:34
Geen idee wie dat is maar het kan niet anders dan interessanter zijn dan de discussie hierboven.
Wat heb je gegeten?
maandag 5 juni 2017 om 21:35
Oh vind ik wel lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 5 juni 2017 om 21:35
Beter lezen.simbalabimba schreef: ↑05-06-2017 21:20Welk gedrag?
Gedrag dat er niet is?
Het staat er toch duidelijk?
Het komt over alsof de berichten die hier gaan over het foute FB gebruik/gesnuffel, slaat op de mensen die op het Actueel topic posten. Maar zover ik heb kunnen lezen, hebben die posters dat helemaal niet gedaan.
En nee, niet iedereen.
maandag 5 juni 2017 om 21:38
Zeg dat!Eleonora-1 schreef: ↑05-06-2017 21:34Geen idee wie dat is maar het kan niet anders dan interessanter zijn dan de discussie hierboven.
Wat heb je gegeten?
Friet. Want (ik ben opgevoed met dat je altijd een reden voor friet moet hebben, want zondig) ik kwam helemaal uit Noord-Noord-Nederland, waar ik mijn kind moest ophalen. Echt Noord. Bijna van de kaart af.
Wat at jij?
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 05-06-2017 21:39
1.56% gewijzigd
maandag 5 juni 2017 om 21:40
Da's een duidelijk, simpel antwoord.... had ik eerder willen hebben.
maandag 5 juni 2017 om 21:41
Nah lekker dan, nu vind ik er ook niks meer aan.vrouwjagersma schreef: ↑05-06-2017 21:39Ik ben er te oud voor. En hij is homofoob en dat heb ik voor altijd onthouden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 5 juni 2017 om 21:43
Dan moet je geen suggestieve vragen stellen.simbalabimba schreef: ↑05-06-2017 21:40Da's een duidelijk, simpel antwoord.... had ik eerder willen hebben.
![]()
Joors troelie
maandag 5 juni 2017 om 21:43
Wij aten koude restjes BBQ kip met stokbrood en sla.vrouwjagersma schreef: ↑05-06-2017 21:38Zeg dat!
Friet. Want (ik ben opgevoed met dat je altijd een reden voor friet moet hebben, want zondig) ik kwam helemaal uit Noord-Noord-Nederland, waar ik mijn kind moest ophalen. Echt Noord. Bijna van de kaart af.
Wat at jij?
We hadden de Irakese kolonie op bezoek (de mooie broer van Kees, potverdorie wat een stuk is dat ook en hij heeft ook nog mijn auto gewassen) en hebben zaterdag midden oosterse kip gegrild, met veel over.
Voor patat moet een reden zijn.
Eens.
Al is de reden hier wel eens 'geen zin in koken'.
maandag 5 juni 2017 om 21:45
Moet je niet forummen tussendoor. Met een beetje opletten is het niet ingewikkeld.