Napraattopic deel 83

22-05-2017 22:06 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zit ik weer naar Liam te kijken. Hij is nog chagrijniger dan gisteren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
AmyFarrahFowler schreef:
05-06-2017 20:50
Ik ga toch zeker niet zomaar antwoord geven op de vraag of ik weet of forummers op de fb pagina van die moeder hebben gereageerd? Dat snap je toch zeker wel?
Ik snap dat je mijn oorspronkelijke vraag niet snapt.

Er wordt (niet alleen door jou) afgegeven op forummers op het Actueel topic.
Berichten over wat men op FB doet, gluren, uit misplaatst medeleven berichten zetten op FB van iemand die je niet persoonlijk kent. enz.
Het zou jammer zijn (zie de berichten over ongefundeerde aannames, ongefundeerde beschuldigingen, hoe iets een eigen leven kan gaan leiden enzo) als de indruk ontstaat dat de bewuste forummers die sensatiezucht verweten worden, dat doen/gedaan hebben.
Zij hebben dat niet gedaan, dus moeten die postings daarover als 'in het algemeen gezegd' beschouwd worden... mijns inziens.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik heb geen idee waarom jij probeert bepaald gedrag recht te praten maar goed.
Joors troelie
AmyFarrahFowler schreef:
05-06-2017 21:16
Ik heb geen idee waarom jij probeert bepaald gedrag recht te praten maar goed.
Welk gedrag?
Gedrag dat er niet is?
Het staat er toch duidelijk?
Het komt over alsof de berichten die hier gaan over het foute FB gebruik/gesnuffel, slaat op de mensen die op het Actueel topic posten. Maar zover ik heb kunnen lezen, hebben die posters dat helemaal niet gedaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Grappig dat jij zegt 'het komt over als' wanneer je het over andere mensen hebt maar dat dan weer niet snapt als jezelf op iets wordt aangesproken. Iets met zeuren over een splintertje bij een ander en een balk niet kunnen zien.
Joors troelie
Nou, ik kijk Sean Paul en dat is ook een opgave.
AmyFarrahFowler schreef:
05-06-2017 21:24
Grappig dat jij zegt 'het komt over als' wanneer je het over andere mensen hebt maar dat dan weer niet snapt als jezelf op iets wordt aangesproken. Iets met zeuren over een splintertje bij een ander en een balk niet kunnen zien.
AmyFarrahFowler wrote: ↑05-06-2017 12:01
Medeleven is heel prettig. Een arm om je heen van n vage kennis, een wildvreemde die aan jezuïet dat je het zwaar hebt en je een hart onder de riem steekt. Volslagen onbekenden die tijdens de condoleance zichtbaar gemeend verdriet hebben om jouw pa of broer. Een kaartje van het meisje van de zorgverzekering die je aan de lijn had, een moeder op het schoolplein, de verkoper uit je vaste winkeltje. Dat zijn zulke fijne ervaringen daar put je steun uit. Heel veel.
Een wildvreemddie jouw naam niet lent en jou gaat opzoeken op sociql
Media, dat is op zijn minst ongepast. Dan ook nog ff gaan reageren hoe erg jij het wel niet vindt, dat is respectloos. En haan speculeren wie de de dader is, zum kotzen werkelijk.
simbalabimba maandag 5 juni 2017 13:56
Bedoel je dit in 't algemeen of is dit ook gedaan door 1 (of meerdere reageerders) in het topic?
Als dit, door wie dan ook, wordt gedaan, weten we niet wat de ouders en andere familie daarvan vinden ( ga ik in elk geval nu op dit moment van uit).

AmyFarrahFowler wrote: ↑05-06-2017 15:00
En omdat je niet weet hoe de familie het vindt is het goed? Hou toch op. Een wildvreemde zomaar op gaan zoeken op het www is gewoon eng gedrag. Waarom zou je dat doen? Je zoekt toch ook niet zomaar een willekeurige forummer op? Of iemand uit je woonplaats? Waarom dan wel na zo'n verschrikkelijk drama? Wat is de meerwaarde?
Ik ga uit van t goede van de mens en dus zal iemand die dat doet de beste intenties hebben. Maar mijn ouwe paps had daar n mooi spreekwoord over. Iets met n weg die geplaveid is met goede bedoelingen. Maar als je weet waar die weg naar leidt...
Mensen doen dit soort dingen dikwijls om zich er zelf beter door te voelen. Vroeger kletste je erover op t dorpsplein, deed je een extra weesgegroetje of n schietgebedje. Nu zoek je een moeder wiens kind net is vermoord op, op haar FB en laat je een nietszeggend berichtje achter en glij je op je eigen empathie.
simbalabimba maandag 5 juni 2017 15:37
Bedoel je dat in t algemeen of is dit gedaan door 1 vd reageerders op het topic.

simbalabimba maandag 5 juni 2017 21:12
Er wordt (niet alleen door jou) afgegeven op forummers op het Actueel topic.
Berichten over wat men op FB doet, gluren, uit misplaatst medeleven berichten zetten op FB van iemand die je niet persoonlijk kent. enz.
Het zou jammer zijn (zie de berichten over ongefundeerde aannames, ongefundeerde beschuldigingen, hoe iets een eigen leven kan gaan leiden enzo) als de indruk ontstaat dat de bewuste forummers die sensatiezucht verweten worden, dat doen/gedaan hebben.
Zij hebben dat niet gedaan, dus moeten die postings daarover als 'in het algemeen gezegd' beschouwd worden... mijns inziens.
Dit was het, niet meer, niet minder.
Dag Amy.
:)

vrouwjagersma schreef:
05-06-2017 21:32
Geen idee wie dat is maar het kan niet anders dan interessanter zijn dan de discussie hierboven.

Wat heb je gegeten?
vrouwjagersma schreef:
05-06-2017 21:32
Oh vind ik wel lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
simbalabimba schreef:
05-06-2017 21:20
Welk gedrag?
Gedrag dat er niet is?
Het staat er toch duidelijk?
Het komt over alsof de berichten die hier gaan over het foute FB gebruik/gesnuffel, slaat op de mensen die op het Actueel topic posten. Maar zover ik heb kunnen lezen, hebben die posters dat helemaal niet gedaan.
Beter lezen.
En nee, niet iedereen.
Hup brigadier M, ga eens even heel snel van Simba's account af.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Goh. Het quotevirus is terug.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Simbalamissie.
Eleonora-1 schreef:
05-06-2017 21:34
Geen idee wie dat is maar het kan niet anders dan interessanter zijn dan de discussie hierboven.

Wat heb je gegeten?
Zeg dat!

Friet. Want (ik ben opgevoed met dat je altijd een reden voor friet moet hebben, want zondig) ik kwam helemaal uit Noord-Noord-Nederland, waar ik mijn kind moest ophalen. Echt Noord. Bijna van de kaart af.

Wat at jij?
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 05-06-2017 21:39
1.56% gewijzigd
Nouschi schreef:
05-06-2017 21:35
Oh vind ik wel lekker.
Ik ook.
Joors troelie
Zou het een bug zijn, dat virus?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Nouschi schreef:
Oh vind ik wel lekker.
Ik ben er te oud voor. En hij is homofoob en dat heb ik voor altijd onthouden.
We kijken nu Fargo. Seizoen drie. Snap er geen kut van.
Joors troelie
MoirenPhae schreef:
Beter lezen.
En nee, niet iedereen.
Da's een duidelijk, simpel antwoord.... had ik eerder willen hebben.
;-)

vrouwjagersma schreef:
05-06-2017 21:39
Ik ben er te oud voor. En hij is homofoob en dat heb ik voor altijd onthouden.
Nah lekker dan, nu vind ik er ook niks meer aan.
simbalabimba schreef:
05-06-2017 21:40
Da's een duidelijk, simpel antwoord.... had ik eerder willen hebben.
;-)
Dan moet je geen suggestieve vragen stellen.
Joors troelie
vrouwjagersma schreef:
05-06-2017 21:38
Zeg dat!

Friet. Want (ik ben opgevoed met dat je altijd een reden voor friet moet hebben, want zondig) ik kwam helemaal uit Noord-Noord-Nederland, waar ik mijn kind moest ophalen. Echt Noord. Bijna van de kaart af.

Wat at jij?
Wij aten koude restjes BBQ kip met stokbrood en sla.

We hadden de Irakese kolonie op bezoek (de mooie broer van Kees, potverdorie wat een stuk is dat ook en hij heeft ook nog mijn auto gewassen) en hebben zaterdag midden oosterse kip gegrild, met veel over.

Voor patat moet een reden zijn.
Eens.
Al is de reden hier wel eens 'geen zin in koken'.
Nouschi schreef:
05-06-2017 21:41
Als je van iedere artiest eerst hun overtuiging moet delen eer je hun werk goed mag vinden blijft er weinig over.
Joors troelie
Nouschi schreef:
05-06-2017 21:41
Sorry. Ik verspreid meestal wanhoop en desillusie waar ik kom. Maar misschien is hij intussen wel wat vriendelijker geworden.
AmyFarrahFowler schreef:
05-06-2017 21:39
We kijken nu Fargo. Seizoen drie. Snap er geen kut van.
Moet je niet forummen tussendoor. Met een beetje opletten is het niet ingewikkeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven