Ervaring Whey producten
dinsdag 6 juni 2017 om 16:21
Goedemiddag,
Omdat ik soms recepten maak van Fajah Lourens (en anderen..
) ben ik op zoek naar een pot Whey poeder. Op de website van MKBM vind ik een pot van een kilo voor dik 20 euro. Op sites als Body&fit etc. vind ik dergelijke potten voor minder geld. Omdat het niet op mn rug groeit, vind ik dat best iets om op te letten.
Maar is er nog meer om op te letten? De voedingswaarden verschillen soms, maar wat is nou 'beter'. Is dat spul van Fajah echt zo goed, of betaal je vooral voor de naam.. Kan ik net zo goed een pot van Body&fit bestellen?
Ik hoor het graag!
Omdat ik soms recepten maak van Fajah Lourens (en anderen..

Maar is er nog meer om op te letten? De voedingswaarden verschillen soms, maar wat is nou 'beter'. Is dat spul van Fajah echt zo goed, of betaal je vooral voor de naam.. Kan ik net zo goed een pot van Body&fit bestellen?
Ik hoor het graag!
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:29
Body&fit is prima volgens mij en ze hebben heel veel keus.
Niet dat ik dat spul veel gebruik, maar ik heb er toevallig laatst wat besteld.
Ik vind het wel lekker door de yoghurt en het schroeft het eiwitgehalte op. De stracciatella-smaak van Smart Protein van B&F is heel erg lekker. Ik heb ook de Vanilla Whey Isolate XP geprobeerd en die vond ik minder en klonterde ook.
Als je wat bestelt krijg je er ook een proefzakje bij van een andere smaak en je kan ook mixen. Bij elke soort en smaak staan veel recensies
Ik zou sowieso nooit wat bij Fajah bestellen.
Niet dat ik dat spul veel gebruik, maar ik heb er toevallig laatst wat besteld.
Ik vind het wel lekker door de yoghurt en het schroeft het eiwitgehalte op. De stracciatella-smaak van Smart Protein van B&F is heel erg lekker. Ik heb ook de Vanilla Whey Isolate XP geprobeerd en die vond ik minder en klonterde ook.
Als je wat bestelt krijg je er ook een proefzakje bij van een andere smaak en je kan ook mixen. Bij elke soort en smaak staan veel recensies
Ik zou sowieso nooit wat bij Fajah bestellen.
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2017 16:31
10.30% gewijzigd
.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:30
Ik zou vooral zoeken naar zo puur mogelijke producten, hoe minder toevoegingen hoe beter. Prijs is ondergeschikt aan gezondheid.
Maar misschien kan je het goedkoper oplossen met gewoon eiwitrijke voeding. Voor krachttraining heb je pakweg 2 gram per kilo lichaamsgewicht nodig. Dus als je 60 kilo weegt heb je zo'n 120 gram eiwitten nodig.
Als je dit bijhoud in een app kan je zien dat je er vrij gemakkelijk aan zit als je eiwitrijk eet. Vis, kip, kwark, yoghurt, noten, champignons, kikkererwten,...
Je zal zien dat dan best haalbaar is.
Maar misschien kan je het goedkoper oplossen met gewoon eiwitrijke voeding. Voor krachttraining heb je pakweg 2 gram per kilo lichaamsgewicht nodig. Dus als je 60 kilo weegt heb je zo'n 120 gram eiwitten nodig.
Als je dit bijhoud in een app kan je zien dat je er vrij gemakkelijk aan zit als je eiwitrijk eet. Vis, kip, kwark, yoghurt, noten, champignons, kikkererwten,...
Je zal zien dat dan best haalbaar is.

dinsdag 6 juni 2017 om 16:38
Dank voor de reacties! Ik heb me nog niet héel ver verdiept in de toevoegingen, maar las inderdaad wel iets over vulmiddelen.
En dat prijs ondergeschikt is aan gezondheid klopt, maar je kunt er wel rekening mee houden
. Ik wil het gewoon proberen en begrijp dat je ook je eiwitten kunt halen uit natuurlijke producten, maar dat was niet bepaald mijn vraag.
Ik ga even kijken naar XXL Nutrition! Vin de prijzen op de website (tot nu toe) wel meevallen, MKBM is stukken duurder. (bijna 30 euro voor 'n pot van 'n kilo.)
Dank!
En dat prijs ondergeschikt is aan gezondheid klopt, maar je kunt er wel rekening mee houden

Ik ga even kijken naar XXL Nutrition! Vin de prijzen op de website (tot nu toe) wel meevallen, MKBM is stukken duurder. (bijna 30 euro voor 'n pot van 'n kilo.)
Dank!
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
dinsdag 6 juni 2017 om 17:37
Whey is op basis van wei en bevat dus zowel melkeiwitten (waaronder caseïne) als lactose. Als je allergisch of intolerant bent voor beide of voor een van beide, heb je dat bevorderd met je dagelijkse porties whey. Misschien slijt het als je het lang genoeg uitgebannen hebt.
dinsdag 6 juni 2017 om 19:53
Kijk vooral ook met whey en al die lekkere smaakjes wat voor suikers erin zitten. En dan vooral ook alle chemische suikers, zoals sucralose, sacharose, aseculfaam-k ect. in, regelrechte troep. Dan inderdaad liever iets meer uitgeven aan een gezondere variant, je doet er heel lang mee. Maar helaas smaakt de gezondere variant lang niet zo lekker naar cookies of stracciatella.
Voorbeeld:
https://www.powersupplements.nl/pure-wh ... late-1000g
En dan wel de naturel variant.
Voorbeeld:
donderdag 8 juni 2017 om 10:53
Kijk, dit zijn goede adviezen. Daar was ik mij nog niet helemaal van bewust (suikers, meuk etc). En een smaakje vind ik ook niet nodig, ik zal het vooral gebruiken om mee te bakken, milkshake te maken etc. Maar dan gebruik ik toch vers fruit etc. Dank voor de tip, super!Miss-Bolo schreef: ↑06-06-2017 19:53Kijk vooral ook met whey en al die lekkere smaakjes wat voor suikers erin zitten. En dan vooral ook alle chemische suikers, zoals sucralose, sacharose, aseculfaam-k ect. in, regelrechte troep. Dan inderdaad liever iets meer uitgeven aan een gezondere variant, je doet er heel lang mee. Maar helaas smaakt de gezondere variant lang niet zo lekker naar cookies of stracciatella.
Voorbeeld:
donderdag 8 juni 2017 om 11:00
vrijdag 9 juni 2017 om 14:39
.
Allergie kan je altijd laten testen, maar intolerantie is lastiger. Het kan inderdaad door de sterke concentratie verergerd zijn, evt. versterkt door verkeerd vallende hulpstoffen.
Zeg je dat je eiwitpoeder gebruikt om mee te bakken? Gebak? Neem je proteïne-concentratie voor snoeperijen?kleineschnitzel schreef: ↑08-06-2017 10:53Kijk, dit zijn goede adviezen. Daar was ik mij nog niet helemaal van bewust (suikers, meuk etc). En een smaakje vind ik ook niet nodig, ik zal het vooral gebruiken om mee te bakken, milkshake te maken etc. Maar dan gebruik ik toch vers fruit etc. Dank voor de tip, super!
dinsdag 13 juni 2017 om 09:51
dinsdag 13 juni 2017 om 10:25
Voor mij staat kwaliteit voorop, ik gebruik Silverback protein.
Zonder chemicaliën en andere zooi. Is trouwens plantaardig, voor mij ook een belangrijk punt.
https://www.silverbackprotein.nl/
Zonder chemicaliën en andere zooi. Is trouwens plantaardig, voor mij ook een belangrijk punt.
https://www.silverbackprotein.nl/
woensdag 14 juni 2017 om 01:33
Brownies? Die cakejes geen snoeperij?
zondag 18 juni 2017 om 22:43
Even kort:
Body en Fit shop is enige tijd geleden in opspraak geraakt omdat er beduidend minder eiwit in hun producten zaten dan opgegeven. Leuk dat ze 10% goedkoper zijn, maar je krijgt er 20% minder eiwitten voor.
Het schijnt effectiever te zijn om een mix van whey en casseine in te nemen na een training. Whey zijn snel opneembare eiwitten en daar kan je lichaam maar een beperkte hoeveelheid van daadwerkelijk opnemen. Meer is dus niet beter.
Sowieso is een goed en gezond eetpatroon en voedingsschema een eerste vereiste voor welk lichamelijk doel (afvallen, aankomen, meer spiermassa, whatever): supplementen kunnen slechts in beperkte mate een aanvulling zijn. En denk bij supplementen ook eens aan vitamine D.
Als je last van je huid krijgt: probeer dan andere eiwitpoeder die niet van melk gemaakt is, bijvoorbeeld green proteine van XXL Nutrition. Dit is overigens ook mijn favoriete merk, aangezien zij al jarenlang wel professioneel met voedingssupplementen bezig zijn: je krijgt wat er beloofd wordt, goed advies en antwoord op vragen en men voldoet vooraf aan komende wet- en regelgeving (zoals met de stoffenregistratie enkele jaren geleden).
Edit: en 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht is alleen nodig voor mensen die aan zware krachttraining doen en in spiermassa willen aankomen.
Body en Fit shop is enige tijd geleden in opspraak geraakt omdat er beduidend minder eiwit in hun producten zaten dan opgegeven. Leuk dat ze 10% goedkoper zijn, maar je krijgt er 20% minder eiwitten voor.
Het schijnt effectiever te zijn om een mix van whey en casseine in te nemen na een training. Whey zijn snel opneembare eiwitten en daar kan je lichaam maar een beperkte hoeveelheid van daadwerkelijk opnemen. Meer is dus niet beter.
Sowieso is een goed en gezond eetpatroon en voedingsschema een eerste vereiste voor welk lichamelijk doel (afvallen, aankomen, meer spiermassa, whatever): supplementen kunnen slechts in beperkte mate een aanvulling zijn. En denk bij supplementen ook eens aan vitamine D.
Als je last van je huid krijgt: probeer dan andere eiwitpoeder die niet van melk gemaakt is, bijvoorbeeld green proteine van XXL Nutrition. Dit is overigens ook mijn favoriete merk, aangezien zij al jarenlang wel professioneel met voedingssupplementen bezig zijn: je krijgt wat er beloofd wordt, goed advies en antwoord op vragen en men voldoet vooraf aan komende wet- en regelgeving (zoals met de stoffenregistratie enkele jaren geleden).
Edit: en 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht is alleen nodig voor mensen die aan zware krachttraining doen en in spiermassa willen aankomen.