Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 7 juni 2017 om 17:11

zaterdag 10 juni 2017 om 17:54
Hallo Allemaal,
Heb een koperspiraal. Ben 2 maanden niet ongesteld geweest. Daarna steeds een beetje bruine afscheiding en nu meer dan 2 weken steeds een beetje bloed elke dag. Is dit normaal. Heb 2 maanden geleden een zwangerschapstest gedaan was negatief. Uitstrijkje laten doen 1,5 week geleden bij de huisarts voor baarmoederhalskanker nog niks teruggehoord. Heeft iemand hier meer ervaring. Kan het zijn dat ik wel zwanger ben of is het iets anders. Help aub
.
Groetjes
Heb een koperspiraal. Ben 2 maanden niet ongesteld geweest. Daarna steeds een beetje bruine afscheiding en nu meer dan 2 weken steeds een beetje bloed elke dag. Is dit normaal. Heb 2 maanden geleden een zwangerschapstest gedaan was negatief. Uitstrijkje laten doen 1,5 week geleden bij de huisarts voor baarmoederhalskanker nog niks teruggehoord. Heeft iemand hier meer ervaring. Kan het zijn dat ik wel zwanger ben of is het iets anders. Help aub
Groetjes
maandag 12 juni 2017 om 10:34
Hoi Allemaal,
Ik ben hier nieuw. :0
Mijn man en ik proberen zwanger te worden van ons 3e kindje.
Nu is het voor mij al een tijdje geleden dat ik in dit schuitje zat.
Mijn ongesteldheid blijft op het moment uit.
ik heb ook al wel behoorlijk wat symptonen.
Afgelopen woensdag had ik heel iets bloed verlies en dacht dus ook dat ik ongesteld zou gaan worden.
Echter daarna helemaal niets meer.
Ik heb vanmorgen een predictor test gedaan helaas negatief.
Zou ik afgelopen woensdag een innesteling gehad hebben kan dat zo laat?? Hebben meer vrouwen hier ervaringen mee?
En wat zijn jullie ervaringen met de predictor testen??
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden
Groetjes Mies
Ik ben hier nieuw. :0
Mijn man en ik proberen zwanger te worden van ons 3e kindje.
Nu is het voor mij al een tijdje geleden dat ik in dit schuitje zat.
Mijn ongesteldheid blijft op het moment uit.
ik heb ook al wel behoorlijk wat symptonen.
Afgelopen woensdag had ik heel iets bloed verlies en dacht dus ook dat ik ongesteld zou gaan worden.
Echter daarna helemaal niets meer.
Ik heb vanmorgen een predictor test gedaan helaas negatief.
Zou ik afgelopen woensdag een innesteling gehad hebben kan dat zo laat?? Hebben meer vrouwen hier ervaringen mee?
En wat zijn jullie ervaringen met de predictor testen??
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden
Groetjes Mies
maandag 12 juni 2017 om 11:03
donderdag 15 juni 2017 om 15:58
Hoihoi,
Ik heb laatst seks gehad met mijn vriend,
We hadden een condoom en ik slik de pil.
Nu ben ik de laatste tijd heel erg misselijk na het eten en heb ik kramp. Ik zocht dit dus op internet op en vond dat dit zwangerschapsymptomen zijn.
Ik ben nu bang dat ik zwanger ben..
weten jullie een beetje aan de hand van dit bovenstaande verhaal of het zo kan zijn?
(Ik had de dag dat ik seks had gehad ook 2 paracetemollen op en ik weet dus niet of dit een tegenwerking heeft op de pil)
Nu ben ik de laatste tijd heel erg misselijk na het eten en heb ik kramp. Ik zocht dit dus op internet op en vond dat dit zwangerschapsymptomen zijn.
weten jullie een beetje aan de hand van dit bovenstaande verhaal of het zo kan zijn?
(Ik had de dag dat ik seks had gehad ook 2 paracetemollen op en ik weet dus niet of dit een tegenwerking heeft op de pil)
donderdag 15 juni 2017 om 16:00
je hebt de pil goed gebruikt? Niet vergeten? netjes de juiste tijden?Anoniemkus schreef: ↑15-06-2017 15:58Hoihoi,
En dan ook nog een condoom
Meid, dan ben jij niet zwanger hoor
en als je vaak misselijk bent en last hebt van je ingewanden, moet je even langs de huisarts. Misschien heb je wel een maagzweer oid
donderdag 15 juni 2017 om 16:21
Ik heb de pil die dag wel 2 uur eerder genomen ivb met een feestje.lilalinda schreef: ↑15-06-2017 16:00je hebt de pil goed gebruikt? Niet vergeten? netjes de juiste tijden?
En dan ook nog een condoom
Meid, dan ben jij niet zwanger hoor
en als je vaak misselijk bent en last hebt van je ingewanden, moet je even langs de huisarts. Misschien heb je wel een maagzweer oid
Condoom was niet gescheurd.
Bedankt voor het reageren!
dinsdag 20 juni 2017 om 11:29
Hoi! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen geruststellen.
Ik ben zo bang dat ik zwanger ben.
Afgelopen vrijdag heb ik seks gehad met mijn vriend, zonder condoom maar ik ben aan de pil.
Nu kan ik het op de een of andere manier niet los laten dat er eigenlijk niks aan de hand kan zijn. Ik slik de pil elke avond maar heel soms dan neem ik de eerste pil van een nieuwe strip een ochtend te laat (normaal slik ik savonds maar dan dus de ochtend) en ik weet niet meer of ik dat bij deze strip ook had.
Ik ben sinds zaterdag ontzettend moe en gevoelige borsten. Ik heb de laatste tijd wel enorm veel gewerkt dus dat kan de moeheid verklaren. En misschien omdat ik continue bezig ben met zwanger zijn dat die gevoelige borsten een soort schijnzwanger is?
Ik ben zo bang dat ik zwanger ben.
Afgelopen vrijdag heb ik seks gehad met mijn vriend, zonder condoom maar ik ben aan de pil.
Nu kan ik het op de een of andere manier niet los laten dat er eigenlijk niks aan de hand kan zijn. Ik slik de pil elke avond maar heel soms dan neem ik de eerste pil van een nieuwe strip een ochtend te laat (normaal slik ik savonds maar dan dus de ochtend) en ik weet niet meer of ik dat bij deze strip ook had.
Ik ben sinds zaterdag ontzettend moe en gevoelige borsten. Ik heb de laatste tijd wel enorm veel gewerkt dus dat kan de moeheid verklaren. En misschien omdat ik continue bezig ben met zwanger zijn dat die gevoelige borsten een soort schijnzwanger is?

dinsdag 20 juni 2017 om 13:26
dinsdag 20 juni 2017 om 15:37
@Luna2017, geen zorgen als je de pil niet vergeten bent. Toen ik zwanger werd kreeg ik pas in week 6 klachten
Ook toen ik de pil slikte deed ik dit op verschillende tijden. Ik zou me daar geen zorgen om maken. Ik denk dat je het beste je huisarts kan bellen voor meer informatie. Dan ben je ook van de onzekerheid af en krijg je gelijk duidelijke uitleg over hoe de pil werkt. Ik denk dat je anders toch steeds gaat twijfelen (dat is vaak met angst). Ik zou zeggen bel de huisarts voor informatie, dan hoef je je daarna ook nooit meer druk hierom te maken.