Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 20 juni 2017 om 16:52
hoi allemaal
Ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest. Ik heb nu een gevoelige onderbuik (gespannen) en hele gevoelige borsten.. rare smaak.. en ik ben super moe..niet eerder zo gehad. ik heb net een test gedaan: negatief (te vroeg????) hoef pas over 2 weken ongesteld te worden. Ik snap er niks van. iemand ervaring hier mee?
Ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest. Ik heb nu een gevoelige onderbuik (gespannen) en hele gevoelige borsten.. rare smaak.. en ik ben super moe..niet eerder zo gehad. ik heb net een test gedaan: negatief (te vroeg????) hoef pas over 2 weken ongesteld te worden. Ik snap er niks van. iemand ervaring hier mee?

dinsdag 20 juni 2017 om 16:59
Als je pas over twee weken ongesteld hoeft te worden heb je nu waarschijnlijk je ovulatie. Dat betekent dat er een eitje wordt vrijgegeven uit je eileiders. Die kan bevrucht worden door sperma. Dan duurt het een dag of 6-12 voor dat bevruchte eitje in de baarmoederwand nestelt. Dan pas ben je zwanger. Nog iets later kan je klachten krijgen van het HCG hormoon. Dus nee, het lijkt me niet dat je twee weken na je menstruatie zwanger bent. En nee, het is zeer onwaarschijnlijk om klachten te hebben, maar niet genoeg hcg voor een positieve test. Ik raad je aan nog eens te kijken naar hoe de menstruatiecyclus en zwanger raken werkt.
En dit topic moet in het algemene ben ik zwanger of niet topic.
En dit topic moet in het algemene ben ik zwanger of niet topic.

dinsdag 20 juni 2017 om 17:53

woensdag 21 juni 2017 om 21:53
Aanvulling, vandaag allemaal vage klachten onder in mn buik en weer gevoelige borsten. Hoe groot is de kans?Luna2017 schreef: ↑20-06-2017 11:29Hoi! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen geruststellen.
Ik ben zo bang dat ik zwanger ben.
Afgelopen vrijdag heb ik seks gehad met mijn vriend, zonder condoom maar ik ben aan de pil.
Nu kan ik het op de een of andere manier niet los laten dat er eigenlijk niks aan de hand kan zijn. Ik slik de pil elke avond maar heel soms dan neem ik de eerste pil van een nieuwe strip een ochtend te laat (normaal slik ik savonds maar dan dus de ochtend) en ik weet niet meer of ik dat bij deze strip ook had.
Ik ben sinds zaterdag ontzettend moe en gevoelige borsten. Ik heb de laatste tijd wel enorm veel gewerkt dus dat kan de moeheid verklaren. En misschien omdat ik continue bezig ben met zwanger zijn dat die gevoelige borsten een soort schijnzwanger is?

woensdag 21 juni 2017 om 21:55

donderdag 22 juni 2017 om 01:18

vrijdag 23 juni 2017 om 21:18
Hallo Allemaal,
Dit is de derde keer dat ik hier iets schrijf. Ik ben een koperspiraal 2 jaar lang. 2
Maanden is mijn menstruatie uitgebleven. Daarna kreeg ik eerst bruine afscheiding daarna gewoon menstruatie. Nu al 4 weken lang krijg ik steeds bloedingen nonstop. Heb eerst een zwangerschapstest gedaan negatief. Heb een uitstrijkje laten doen voor baarmoederhalskanker was goed. Heb een inwendige echo laten doen afgelopen dinsdag blijkbaar hebben ze een zwelling gezien in mijn rechter eierstok. Ik word vanaf vandaag binnen 3 werkdagen gebeld voor een afspraak bij de gyn. Heb gisteren weer zwangerschapstest gedaan weer negatief. Huisarts heeft aangegeven of een miskraam of een buitenbaarmoedelijke zwangerschap of iets anders ze weten het ook niet precies. Maar heb nog steeds bloedingen. Wie heeft hier meer info over of heeft dit ook ong meegemaakt? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ps.
Luna bedankt voor je vorige reactie jij was de enige die wat had geschreven.
Dit is de derde keer dat ik hier iets schrijf. Ik ben een koperspiraal 2 jaar lang. 2
Maanden is mijn menstruatie uitgebleven. Daarna kreeg ik eerst bruine afscheiding daarna gewoon menstruatie. Nu al 4 weken lang krijg ik steeds bloedingen nonstop. Heb eerst een zwangerschapstest gedaan negatief. Heb een uitstrijkje laten doen voor baarmoederhalskanker was goed. Heb een inwendige echo laten doen afgelopen dinsdag blijkbaar hebben ze een zwelling gezien in mijn rechter eierstok. Ik word vanaf vandaag binnen 3 werkdagen gebeld voor een afspraak bij de gyn. Heb gisteren weer zwangerschapstest gedaan weer negatief. Huisarts heeft aangegeven of een miskraam of een buitenbaarmoedelijke zwangerschap of iets anders ze weten het ook niet precies. Maar heb nog steeds bloedingen. Wie heeft hier meer info over of heeft dit ook ong meegemaakt? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ps.
Luna bedankt voor je vorige reactie jij was de enige die wat had geschreven.

vrijdag 23 juni 2017 om 22:38
Het kan een buitenbaarmoerlijke zwangerschap zijn, maar je hoort binnen drie dagen pas over een afspraak? Wat vervelend lijkt me dat! Ik dacht dat je bij zoiets er heel snel bij moest zijn. Ik heb geen ervaring hiermee. Maak je je zorgen? Je zou ook een apart topic hierover kunnen openen in gezondheid, wordt misschien meer gelezen. Denk er dan alleen om dat het niet lijkt alsof je medisch advies vraagt, zijn ze streng op. Sterkte!
vrijdag 23 juni 2017 om 22:47

vrijdag 23 juni 2017 om 23:55
Dat bedacht ik ook, maar ik begrijp niet waarom een huisarts het dan noemt als mogelijkheid.. Waarom überhaupt zulke mogelijkheden noemen en wel dagen laten wachten.
zaterdag 24 juni 2017 om 00:02

zaterdag 24 juni 2017 om 07:41
Bedankt allemaal voor jullie reacties
. Heb ook gisteren een topic geopend bij de gezondheid. Huisarts gaf aan als het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou zijn dat het misschien langer daar zit. Dus dat het een subacute bb zwangerschap is. Dus geen acute bb zwangerschap ik niet de symptomen van den acute bb. Helaas moet afwachten . Nu heb ik wel steeds last van ochtenmisselijkheid en onderbuikpijn.

zondag 25 juni 2017 om 14:07
Ik dacht het zelfde hahaMevrouwTomatensoep schreef: ↑25-06-2017 09:17Is dit een vervolg of echt gewoon een random opmerking?
donderdag 29 juni 2017 om 20:41
Kwis
donderdag 29 juni 2017 20:39
Hi!
Wij zijn nu meer dan een jaar aan het proberen om een kindje te krijgen.
Vandaag had ik ongesteld moeten worden. Tot nu toe nog niks te bekennen!
Ik wil nog een weekje wachten met testen, omdat ik hierin het afgelopen jaar al veel teleurgesteld ben.
Ik ben zo'n anderhalve week geleden één dag erg misselijk geweest, hierbij ook moeten overgeven. Dit was na deze dag ook weer helemaal over.
Verder het ik wat steekjes in mijn onderbuik gevoeld, heb ik erg veel puistjes op mijn gezicht (wat ik normaal nooit heb) en pijnlijk tandvlees. Zijn dit symptomen die iemand herkent?
Groetjes
Hi!
Ik wil nog een weekje wachten met testen, omdat ik hierin het afgelopen jaar al veel teleurgesteld ben.
Ik ben zo'n anderhalve week geleden één dag erg misselijk geweest, hierbij ook moeten overgeven. Dit was na deze dag ook weer helemaal over.
Verder het ik wat steekjes in mijn onderbuik gevoeld, heb ik erg veel puistjes op mijn gezicht (wat ik normaal nooit heb) en pijnlijk tandvlees. Zijn dit symptomen die iemand herkent?
Groetjes

donderdag 29 juni 2017 om 22:51
Hoi Kwis, de symptomen die je noemt kunnen van HCG zijn, dus van zwangerschap, maar het kan ook van progesteron zijn (wat je lichaam aanmaakt na eisprong). Je schrijft dat jullie meer dan een jaar bezig zijn. Gebruik je de temperatuurmethode om te kijken of je een eisprong hebt en wanneer? En heb je altijd een regelmatige cyclus? Weet je wanneer je eisprong was? Alleen een test geeft zekerheid. Succes.Kwis schreef: ↑29-06-2017 20:41Kwis
Hi!
Groetjes
zaterdag 1 juli 2017 om 23:56
Is er iemand die mij kan helpen?
De afgelopen 10 maanden heb in (door ziekte) geen anticonceptie gebruikt. Mijn vriend en ik hebben een grote kinderwens, maar ook de wens eerst nog wat van de wereld te zien. Ik ben dus weer gestart met de pil. Nu ben ik de laatste pil van mijn 1e strip en de 1e pil van mijn tweede strip vergeten. Wij hebben 1 dag hierna gemeenschap gehad.
Nu kreeg in vorige week vrijdag (een week na de vergeten pil) het gevoel alsof er een ballon in mijn baarmoeder zit, in ben met vlagen misselijk en veel moe (maar dat ben ik vaker). Ik ben wel een soort ongesteld geweest, eerst een aantal dagen spotting en daarna 1,5 dag ongesteld (voor mijn doen kort).
Nu heb ik het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn, dat is super welkom! Ik lees alleen verschillende verhalen over wanneer ik kan testen, we hebben vanmorgen een test gedaan die was negatief. Ik ben alleen bang dat we veel te vroeg waren. Wat denken jullie?
Alvast bedankt
De afgelopen 10 maanden heb in (door ziekte) geen anticonceptie gebruikt. Mijn vriend en ik hebben een grote kinderwens, maar ook de wens eerst nog wat van de wereld te zien. Ik ben dus weer gestart met de pil. Nu ben ik de laatste pil van mijn 1e strip en de 1e pil van mijn tweede strip vergeten. Wij hebben 1 dag hierna gemeenschap gehad.
Nu kreeg in vorige week vrijdag (een week na de vergeten pil) het gevoel alsof er een ballon in mijn baarmoeder zit, in ben met vlagen misselijk en veel moe (maar dat ben ik vaker). Ik ben wel een soort ongesteld geweest, eerst een aantal dagen spotting en daarna 1,5 dag ongesteld (voor mijn doen kort).
Nu heb ik het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn, dat is super welkom! Ik lees alleen verschillende verhalen over wanneer ik kan testen, we hebben vanmorgen een test gedaan die was negatief. Ik ben alleen bang dat we veel te vroeg waren. Wat denken jullie?
Alvast bedankt

zondag 2 juli 2017 om 00:48
Geen idee, aangezien er niets te zeggen is over je cyclus en ovulatie door het pilgebruik. Als je symptomen hebt van zwangerschap zou de test positief zijn. Aangezien die negatief is, heb je waarschijnlijk ergens anders last van.Lientjelotje schreef: ↑01-07-2017 23:56Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt![]()