Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 2 juli 2017 om 08:50

Onderste is van gisteren, de bovenste van net... vorige maand ook hier gepost want een toen een licht positieve test voor het eerst sinds we 2,5jaar geleden de MM instapte. Deze maand liep een beetje anders, m'n ei kwam veel vroeger dan verwacht en daarom deze maand zonder pregnyl... m'n borsten doen zeer, en omdat ik gisteren uitgenodigd was voor een wijntje voor de zekerheid getest. Toen een heel licht streepje met flink verdunde middagurine. Nu een iets donkerder streepje met ochtendurine.
Ik denk dat het raak ik, dus nu keihard duimen dat dit ei wel blijft plakken

woensdag 5 juli 2017 om 19:51
Hallo dames, ik ben bij een ander onderwerp begonnen met schrijven (zit nog niet heel lang op het forum). Groupie, wat een fantastisch nieuws, gefeliciteerd (namens een medezwangere, ik ben er zaterdag 1 juli achter gekomen. Notabene op mijn trouwdag). Hoe gaat het met je?
En hoe is het met jou Luna, ik heb je achtergrond half gelezen..
Een warme groet en fijne avond voor iedereen.

woensdag 5 juli 2017 om 22:29
Het gaat goed, dankjeBamboe10 schreef: ↑05-07-2017 19:51Hallo dames, ik ben bij een ander onderwerp begonnen met schrijven (zit nog niet heel lang op het forum). Groupie, wat een fantastisch nieuws, gefeliciteerd (namens een medezwangere, ik ben er zaterdag 1 juli achter gekomen. Notabene op mijn trouwdag). Hoe gaat het met je?

dinsdag 11 juli 2017 om 17:33
Hoi lieve allemaal,
Mijn man en ik zijn sinds een maand bezig met het krijgen van een klein wondertje! Nu is alles nieuw en spannend en dus super onzeker!
Ik ben sinds vorig jaar oktober al gestopt met het slikken van de pil i.v.m. te heftig reageren hierop met emoties.
Nu hebben we deze maand goed 'geklust' rondom mijn eisprong. Ik heb aanstaande vrijdag mijn NOD (vaak een cyclus van 26 dagen).
Afgelopen zaterdag avond heb ik enorme krampen gehad ter hoogte van mijn baarmoeder. Dit was zondag ochtend weer over. Sindsdien heb ik last van meerdere klachten:
- Gespannen en grotere borsten
- Pijnlijke borsten
- Tepelhof lijkt groter te zijn in omvang
- Moe en hoofdpijn klachten
- Opgezette buik en rommelende darmen
Nu weet ik zelf niet meer wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant denk ik echt dat ik zwanger ben! Maar ik durf er tegelijk niet teveel op te hopen, omdat het pas de eerste ronde is. Zijn er dames die dezelfde klachten hebben ervaart aan het begin van hun zwangerschap? Ik ben tot nu toe totaal niet misselijk geweest..
Ik hoor het graag van jullie!
Liefs Sylvia
Mijn man en ik zijn sinds een maand bezig met het krijgen van een klein wondertje! Nu is alles nieuw en spannend en dus super onzeker!
Ik ben sinds vorig jaar oktober al gestopt met het slikken van de pil i.v.m. te heftig reageren hierop met emoties.
Nu hebben we deze maand goed 'geklust' rondom mijn eisprong. Ik heb aanstaande vrijdag mijn NOD (vaak een cyclus van 26 dagen).
Afgelopen zaterdag avond heb ik enorme krampen gehad ter hoogte van mijn baarmoeder. Dit was zondag ochtend weer over. Sindsdien heb ik last van meerdere klachten:
- Gespannen en grotere borsten
- Pijnlijke borsten
- Tepelhof lijkt groter te zijn in omvang
- Moe en hoofdpijn klachten
- Opgezette buik en rommelende darmen
Nu weet ik zelf niet meer wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant denk ik echt dat ik zwanger ben! Maar ik durf er tegelijk niet teveel op te hopen, omdat het pas de eerste ronde is. Zijn er dames die dezelfde klachten hebben ervaart aan het begin van hun zwangerschap? Ik ben tot nu toe totaal niet misselijk geweest..
Ik hoor het graag van jullie!
Liefs Sylvia
dinsdag 11 juli 2017 om 17:39
dinsdag 11 juli 2017 om 17:41
dinsdag 11 juli 2017 om 17:43
Ja, dat klopt. Maar ik ben nog een paar dagen te vroeg, zoals ik hierboven al heb geschreven. Ik ben gewoon nieuwsgierig of er dames zijn die ook deze klachten hebben gehad aan het begin van hun zwangerschap.

Nou, nee hoor. Lang niet iedere vrouw heeft het over klussen en wondertjes. Gelukkig.sylviaavdb schreef: ↑11-07-2017 17:41Jammer dat er altijd zulke rare antwoorden geplaatst worden.. Het lijkt mij een normale vraag die iedere vrouw zich zou afvragen..![]()
Maar doe eens gek en doe een test...
Maar om antwoord op die vraag te krijgen moet je niet hier op het forum zijn, maar in de badkamer met een test.sylviaavdb schreef: ↑11-07-2017 17:41Jammer dat er altijd zulke rare antwoorden geplaatst worden.. Het lijkt mij een normale vraag die iedere vrouw zich zou afvragen..![]()
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

dinsdag 11 juli 2017 om 17:44
sylviaavdb schreef: ↑11-07-2017 17:41Jammer dat er altijd zulke rare antwoorden geplaatst worden.. Het lijkt mij een normale vraag die iedere vrouw zich zou afvragen..![]()
Een normale vrouw klust niet voor een wondertje. Die neukt om zwanger te worden. Christus te paard zeg wat een infantiel gedoe.