Slechte relatie vader

10-06-2017 22:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds ik mij kan herinneren heb ik eigenlijk geen band met mijn vader. Is dominant, agressief, manipulatief,...
Ben jong getrouwd om er weg te kunnen, was geen goede beslissing, dus de scheiding kwam. Hij heeft mij direct duidelijk gemaakt dat ik zijn dochter niet meer was. Mijn moeder hielp me waar ze kon achter zijn rug om uit schrik voor hem, nog altijd trouwens. Uit mijn huwelijk kwam er ook een zoontje voort. Dat is zijn god.
Ondertussen heb ik al 6 jaar nieuwe relatie waar er nog een zoontje uit voortkwam en nu hoogzwanger van mijn derde kindje.

Na de scheiding ging er paar jaar over en zocht hij terug contact, hij wou dat we redelijk goedkoop in hun 2 de huis introkken na veel overwegingen deden we dat. Nu ging oudste zoon meestal bij hen slapen. Mijn ander zoontje wordt getolereerd en dat is het. Nu staat sinds kort huis waar we inwonen op naam van mijn oudste zoontje en op naam kindje van broer. Mijn ander zoontje of kindje op komst wordt over gezwegen. Zegt meer over hem natuurlijk.
Nu sinds een week wilt oudste zoon niet meer gaan slapen omdat hij liever bij zijn broer slaapt. Nu ziet hij dat als dat wij hem afnemen en hij niet meer mag langsgaan.
Deze avond bracht ik kadobon voor vaderdag puur voor de lieve vrede voor mijn moeder niet omdat het gemeend is.
Komt hij plots kadobon teruggooien dat hij dat niet wil, en als we denken dat we mijn zoontje op die manier gaan weghouden we ons nog gaan verschieten. We wonen in zijn huis dus hij kan ons op straat zetten, ik ken hem dus weet dat het zo zal zijn. Nu is mijn zoontje zo van de kaart, merk het aan hem...
Ik ben nu 8,5 maand zwanger daar zegt hij niets over vraagt niks, ben dat gewend doet mij zelfs niks meer die tranen zijn al lang opgedroogd.
Wou dit gewoon allemaal even kwijt.
Ik begrijp niet zo goed dat je in zijn huis bent gaan wonen wanneer de relatie al zolang slecht is.

Hoe ga jij ooit helemaal loskomen van je ouders vader?

Waarom stel je je kinderen bloot aan dezelfde situatie die voor jou niet gezond is geweest?
viva-amber wijzigde dit bericht op 10-06-2017 22:41
22.20% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zorg dat je zo snel mogelijk op eigen benen staat. Eigen woning regelen.
Waarom woon je in een huis van jouw vader, als de band niet goed is? Als je een eigen woning zou betrekken met jouw gezin, is de situatie toch meteen al heel anders? Ik snap niet zo goed waarom je die afhankelijkheid zou willen...
Waarom ga je in hemelsnaam in zijn huis wonen ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Waarom sta je toe dat het huis op je minderjarige zoon zijn naam staat? Als je vader de hypotheek niet meer betaald komt de bank dus bij jullie. Heel raar dit
Ja waarom? Was huis dat ik en ex man gezet hadden, vader had lening overgenomen, omdat het zijn grond was die hij geschonken had en ja een scheiding wat een schande, hij moest schenking terughebben. Lang verhaal. Ergens had ik hoop dat hij mij (ons) de kans zou geven om het huis te kopen. Ijdele hoop.
@Wokkie huis is volledig afbetaald daar ouders lening in 1 keer hebben afgelost.
Ik denk dat jij in dat huis woont omdat je ergens nog steeds zit te wachten op goedkeuring van je vader.

Een gegeven blijft gegeven...wat nou een schenking terug willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het huis is nou toch voor de helft van je zoon? Hoe wou hij je er dan uit zetten?

En wat Viva-Amber zegt.
Het huis is pas helft van zoon als zij dood zijn. En waarschijnlijk zit ik hier vooral voor mijn moeder en misschien ergens het idee dat hij door de jaren anders werd.
En op zich draait het nu voor mij niet meer om het huis maar om de chantage, het is nog altijd mijn zoon en niet die van hem. En het feit dat volgens hem mijn andere kinderen geen echte kleinkinderen zijn maar bastaards. Mijn vriend kan daar ook niet mee om maar ik kan hem meestal kalmeren voor de lieve vrede omwille van mijn moeder omdat zij anders weer in de prijzen deelt.
Effi, heb je in de gate dat jij hetzelfde doet als je moeder?
Je vader zijn zin geven en je schikken om de lieve vrede.

Ik ben volledig bekend met een vader met dergelijk gedrag.
Ik heb enkele maanden geleden het contact met beide ouders on hold gezet. Het doet me goed!
Afstand blijkt een uitstekende keuze te zijn.

Een vader die manipuleert en overheerst op agressieve wijze. Een moeder die voor de lieve vrede alles gedoogd echter mij daarvoor als uitlaatklep hanteerde en zelf evenzo manipulatief bleek.

Het voetstuk waarop kinderen, ook op oudere leeftijd, hun ouders doorgaans plaatsen heb ik radicaal onder ze uitgegrist. En ik concludeer dat een stuk rust is ontstaan.

Sommige mensen vreten energie. Je wil je liever concentreren op mensen waarvan je energie krijgt.

Betekend in jouw situatie dat je start met het loskomen. Afhankelijkheid stoppen. Ga op zoek naar andere woonruimte! Zo spoedig mogelijk!
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 09:53
1.60% gewijzigd
Effi83 schreef:
11-06-2017 07:48
Het huis is pas helft van zoon als zij dood zijn. En waarschijnlijk zit ik hier vooral voor mijn moeder en misschien ergens het idee dat hij door de jaren anders werd.
En op zich draait het nu voor mij niet meer om het huis maar om de chantage, het is nog altijd mijn zoon en niet die van hem. En het feit dat volgens hem mijn andere kinderen geen echte kleinkinderen zijn maar bastaards. Mijn vriend kan daar ook niet mee om maar ik kan hem meestal kalmeren voor de lieve vrede omwille van mijn moeder omdat zij anders weer in de prijzen deelt.
Dus dan staat het nog niet op zijn naam maar Is hij in een testament opgenomen.

Ik zou een ander huis gaan zoeken en heeeeel veel afstand gaan nemen. Niet druk maken om je moeder want die Is verantwoordelijk voor haar eigen leven.
De vader van mijn dochter is precies zo'n type als jouw vader. Ik ben daar vertrokken, omdat ik haar een jeugd zoals de jouwe wilde besparen, omdat ik haar een moeder zoals de jouwe wilde besparen, omdat ik haar veiligheid en geborgenheid wilde geven, en omdat ik haar de kans wilde geven om haar eigen identiteit te ontwikkelen in plaats van alles doen om papa maar te behagen.

Je wil de lieve vrede bewaren voor je moeder, maar besef dat je moeder je bewust heeft laten opgroeien in die situatie, jou bewust heeft aangetoond hoe een man niet met een vrouw hoort om te gaan, en je bewust een zorgeloze jeugd heeft ontnomen. Jouw moeder is echt niet alleen een slachtoffer, maar ook degene die je problemen met je vader heeft gefaciliteerd door nooit ertegen in te gaan en door maar te blijven.

Hoe kan het dat jij je kinderen aan deze man blootstelt? Waarom heb je die schenking van zijn bouwgrond geaccepteerd? Waarom stond je toe dat je vader de hypothecaire lening op jullie gebouwde huis volledig heeft afbetaald?

Je doet het jezelf en je kinderen aan, net zoals je moeder dat vroeger deed. Dat is immers het voorbeeld dat jij van je ouders hebt gekregen, het rollenpatroon wat je moet doorbreken.

Als je echt van je vader af wil, dan zorg je nu voor een plan om niet meer afhankelijk van hem te zijn. Sta dat contact met je kinderen niet meer toe, verhuis, en spreek alleen nog maar met je moeder af.
Idd ik doe net hetzelfde als mijn moeder, mijn vader zijn zin geven voor de lieve vrede, terwijl hij zo enkel meer "macht" krijgt.
Het vergt al je energie op en elke dag denk ik wat gaat het nu weer zijn.
En mijn moeder manipuleert mij op zich ook daar achter zijn rug om te zeggen doe dit of dat want ja ge kent hem hè.

Moet normaal binnen een 3 tal weken bevallen dus de nieuwe woning zal nog heel even moeten wachten vrees ik, maar ergens heb ik voor mezelf het verdict eens ik gerecupereerd ben om zo snel mogelijk nieuwe woning te zoeken. Zal veel gemoedsrust bezorgen ook. Niet alleen voor mij maar ook voor mijn relatie.
Ondertussen is de situatie geëscaleerd, oudste zoon ging daarstraks even bij hun, jongste volgde, die werd prompt buiten gezet omdat volgens mijn vader oudste niet meer mag komen van ons. Volgens oudste zoon kreeg de jongste nog een schop bij onder zijn kont en verweten van stouterik.
Hierna hoorden we nog geroep en getier, en waarschijnlijk deelde mijn moeder weer in de klappen.
Sorry hoor, wat ben jij een droeftoeter dat je deze situatie al zolang accepteert. Echt waar, denk eens aan je kinderen!
Ga dat huis uit en zorg voor je eigen huis.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik zou die vader reden geven om zoiets te roepen en inderdaad mijn kinderen verbieden nog naar die idioot te gaan. Wat vond je oudst daar eigenlijk van? Is hij wel gebleven?

Betaal je per maand huur? Dan heb je huurrechten en kan je er niet zomaar uitgezet worden.
Die was er helemaal onderste boven van, we merkten het aan hem. Jongste besefte het niet voor hem was dat 'spelen'. Oudste wou gewoon bij zijn mémé gaan.

Ja we betalen huur iedere maand.
Niet onaardig bedoeld maar de keuze om in het huis van je vader te gaan wonen had je nooit moeten maken. Maar fouten kun je herstellen. Dus eerst bevallen en ondertussen vast op huizenjacht. En bescherm je kinderen! Waar is je man/vriend in deze? Mijn man zou dit echt nooit accepteren!
Hebben we het hier trouwens over Nederland of Belgie bedenk ik me net. Belgisch huurrecht ken ik niet.
Hij accepteert dit ook niet, mijn vader probeert hem uit te dagen op veel manieren, hem te 'lokken'.Maar hij weet dat als hij over de schreef gaat waar mijn vader woont hij in de fout is.
Denk wel dat 1 van deze de bom zal ontploffen. Ik probeer hem te kalmeren, ook vooral omdat ik hoogzwanger ben en dit alles kan missen.

Snap je reactie was de domste keuze ooit, vader liet tussen de lijnen door uitschijnen dat ik het eventueel zou kunnen terug kopen hebben... wist ik veel...
@miss dizzy: woon in België. Lukt hier ook niet zo makkelijk om iemand buiten te zetten.
meaki schreef:
11-06-2017 15:36
De vader van mijn dochter is precies zo'n type als jouw vader. Ik ben daar vertrokken, omdat ik haar een jeugd zoals de jouwe wilde besparen, omdat ik haar een moeder zoals de jouwe wilde besparen, omdat ik haar veiligheid en geborgenheid wilde geven, en omdat ik haar de kans wilde geven om haar eigen identiteit te ontwikkelen in plaats van alles doen om papa maar te behagen.

Je wil de lieve vrede bewaren voor je moeder, maar besef dat je moeder je bewust heeft laten opgroeien in die situatie, jou bewust heeft aangetoond hoe een man niet met een vrouw hoort om te gaan, en je bewust een zorgeloze jeugd heeft ontnomen. Jouw moeder is echt niet alleen een slachtoffer, maar ook degene die je problemen met je vader heeft gefaciliteerd door nooit ertegen in te gaan en door maar te blijven.

Hoe kan het dat jij je kinderen aan deze man blootstelt? Waarom heb je die schenking van zijn bouwgrond geaccepteerd? Waarom stond je toe dat je vader de hypothecaire lening op jullie gebouwde huis volledig heeft afbetaald?

Je doet het jezelf en je kinderen aan, net zoals je moeder dat vroeger deed. Dat is immers het voorbeeld dat jij van je ouders hebt gekregen, het rollenpatroon wat je moet doorbreken.

Als je echt van je vader af wil, dan zorg je nu voor een plan om niet meer afhankelijk van hem te zijn. Sta dat contact met je kinderen niet meer toe, verhuis, en spreek alleen nog maar met je moeder af.
Oh Meaki, je tekst raakt me.
Jij bent dé moeder die voor haar kind opkomt. Die zorgt voor haar kind. Inplaats van blijven waar je was en de rollen om te draaien, namelijk een kind creëeren dat zich verantwoordelijk gaat voelen voor haar moeders geluk.
Je aanpak doet me goed!
Fijn dat er moeders zijn die op deze wijze handelen.
Effi83 schreef:
11-06-2017 17:37
Idd ik doe net hetzelfde als mijn moeder, mijn vader zijn zin geven voor de lieve vrede, terwijl hij zo enkel meer "macht" krijgt.
Het vergt al je energie op en elke dag denk ik wat gaat het nu weer zijn.
En mijn moeder manipuleert mij op zich ook daar achter zijn rug om te zeggen doe dit of dat want ja ge kent hem hè.

Moet normaal binnen een 3 tal weken bevallen dus de nieuwe woning zal nog heel even moeten wachten vrees ik, maar ergens heb ik voor mezelf het verdict eens ik gerecupereerd ben om zo snel mogelijk nieuwe woning te zoeken. Zal veel gemoedsrust bezorgen ook. Niet alleen voor mij maar ook voor mijn relatie.
Zo herkenbaar!

-Doe dit of laat dit....je weet toch hoe hij is.
-Als je dit doet of dat laat zit ik tussen twee stoelen, want hij zal mij daarvoor straffen.
-Je vader maakt me kapot, ik ga bij hem weg...............en als puntje bij paaltje kwam werd alles onder het tafelkleed geveegd en erover gezwegen.
-Elke mogelijkheid om spanning af te bouwen en haar eigen onvrede te uiten aangrijpen door mij als steunpilaar te gebruiken.

Echt, laat het niet toe. Gun jezelf een leven met je eigen gezin, je eigen tegels, je eigen geluk. Dat ben jij waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven