Einde huwelijk

11-06-2017 22:15 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kapot. Mijn man is verslaafd aan alcohol en drugs. Hij ontkent dit. Als hij heeft gedronken is hij poeslief maar de dag erna.....een monster! Dan heeft hij losse handjes, scheld mij voor alles uit wat lelijk is. Ik ben al een keer weggegaan, terug gekomen....in zijn mooi praatjes getrapt. Al een keer aangifte gedaan, in de hoop dat het hem wakker zou schudden. Maar vlgs hem ben ik gek, hij weet zo mooi te praten. Als Hi zegt dat iets feel is maar ik weet zeker dat het groen us, dan praat hij net zolang dat je ook gaat geloven dat het geel is.

Het is vreselijk geëscaleerd. De aanleiding stelde niks voor maar hij veranderde in een beest. ;hij had de avond ervoor gedronken en denk ik nu ook gesnoven) Hij heeft mij met mijjn achterhoofd door een raam geduwd. Ik bloedde als een rund. Daarna heeft hij mij onder de douche gezet, ik was compleet over mijn toeren en daar werd hij weer kwaad om. Dus toen kon ik ook nog een slag in mijn gezicht krijgen. Na het douchen heb ik mij vliegensvlug aangekleed en kans gezien om met foon naar buiten te rennen, naar schoonfamilie toe. Ik heb 112 gebeld, hij is aangehouden. Ons kindje was nog in de woning, die heeft gelukkig niet gezien wat er is gebeurt. Zat in een slaapkamer te spelen. Ik heb weer aangifte gedaan, hij is verhoord en heeft nu een huis en contactverbod voor tien dgn.

Er is een zorgmelding gedaan naar veilig thuis, dus hulpverlening komt op gang. We zouden samen in therapie maar dat samen is nu wel vd baan. Ik ben op, houd mij overdag sterk maar heb het idee dat ik s, avonds gek word...zoveel gevoel, zoveel verdriet. Ik heb vandaag mijn (aanvullende) uitkering aangevraagd. Zal morgen contact opnemen met een advocaat, hulp ve psycholoog . Ik heb het eerder meegemaakt, ben in een vorige relatie ook geslagen. Ik ga niet terug nooit niet maar hoe moet ik nu verder??? Ik heb het gevoel dit echt even niet aan te kunnen.
Jawel want jouw kind heeft je nodig. Die mag niet alleen achterblijven bij een verslaafde vader. Jij kan dit aan en dit gaat jou lukken alleen al omdat jouw kind je verschrikkelijk nodig heeft.

Veel sterkte :flower:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
waar is jullie kind?
Bij haar toch? Of heb ik niet goed gelezen? :O
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Houd vol en nooit meer terugggaan naar deze man.
Denk aan je kind, als het echt moet is een mens sterk en ooit komen er beter tijden voor je :hug:
Enn schreef:
11-06-2017 22:19
Ik lees dat ook.
Hij is aangehouden dus dit kindje zat op dat moment in ieder geval niet bij vader.
Ons kindje is nu bij mij.
Enn schreef:
11-06-2017 22:19
Het is een retorische vraag.
Natuurlijk zal het kind bij haar zijn. Maar ik bedoel dat zij nergens in het verhaal over haar kind rept behalve dat het in het huis was tijdens de zoveelste mishandeling annex ruzie en blootstelling aan alcoholmisbruik
Dwarrel75 schreef:
11-06-2017 22:26
Ons kindje is nu bij mij.
Mooi

En jullie kindje is ondanks de jonge leeftijd niet gek. Die is waarschijnlijk bewust op die kamer blijven spelen doordat al die verschrikkelijke geluiden van mishandeling in ieder geval niet uitnodigden om wel bij papa en mama te gaan kijken.

Zet het belang van hem/haar centraal hoe moeilijk je dit ook allemaal vindt en gewoon is. Jij hebt een hele belangrijke reden om wel door te zetten en vol te houden, dat kleintje dus.
Ik denk dat therapie voor jou heel zinvol is als je steeds in dit soort relaties zit.

Hij gaat zijn leven niet beteren, dus hou vol. Je wil niet dat je kind opgroeit met de wetenschap dat jij geslagen mag worden en hij/zij dus ook anderen mag meppen.
Heb je wel vrienden en familie waar je je verhaal kwijt kunt?
Ons kindje was tijdens de ruzie/mishandeling wel in huis maar op de slaapkamer. Ik ben het huis uitgerend omdat ik geen andere uitweg zag en heb op dat moment ons kindje daar gelaten omdat ik heel zeker weet dat hij ons kind nooit wat aan zal doen. Ik moest mijzelf in veiligheid brengen omdat hij maar bleef slaan. Hij is even later aangehouden en toen is ons kindje bij mij gebracht. (Ik was bij schoonfamilie)
Fijn dwarrel je moet er niet aan denken dat jullie kindje nu bij hem zou zijn. Goed dat je hulp gaat krijgen.
Werk je? Kan je zelf een huis betalen? Wat zeggen jouw schoonouders?
Ik heb hele lieve vrienden die mij enorm steunen. Maar het is nu allemaal even zwart. Ik ben sterk en ik kom hier doorheen maar zo af en toe vliegt het mij aan. Hij had zo,n rare blik in zijn ogen....pure razernij. Toen besefte ik dat hij al niet meer van mij hield en dat hij nooit gaat veranderen.
Fijn dat je lieve vrienden hebt. Vraag hulp aan ze als het nodig is.
Zo naar, als iemand waar je ooit veel van gehouden hebt je zo behandelt. Hij zal straks vast spijt hebben, maar niet zwichten. Denk aan je kind.
Ik heb vaker gelezen dat vrouwen die mishandeld werden het over een zwarte blik hebben. Mannen die mishandelen doen dit ook om zo de macht te laten gelden. Mensen met deze behoefte aan macht voelen zijn over het algemeen niet/zeer slecht in staat om liefde te voelen dus ook niet voor jou. Ook al heeft hij vast op veel momenten laten zien dat hij wel liefde leek te voelen, dat is meestal dan schijn en waarschijnlijk manipulatief bedoeld.
enn wijzigde dit bericht op 11-06-2017 22:48
24.58% gewijzigd
Ik heb werk maar verdien niet genoeg om van te kunnen leven dus zal een aanvulling nodig zijn.

Mijn schoonouders....tja, mijn schoonmoeder houd nog altijd hem het hand boven het hoofd. Maar daar is ze dan ook een moeder voor, helaas gelooft ze ook altijd zijn leugens. Zijn vader us wel klaar met hem, vind dat hij opgenomen moet worden maar dat doet hij toch niet want iedereen is gek behalve hij.
Zijn echte liefde bestaat uit alcohol en drugs. Daar doet hij alles voor.
Enn schreef:
11-06-2017 22:49
Zijn echte liefde bestaat uit alcohol en drugs. Daar doet hij alles voor.
Ja, triest maar heel waar.
Het alleenstaande moederschap is vaak minder zwaar dan het leven met een man, dat zal je merken, je moet alleen even door de breuk heen en die zal waarschijnlijk zwaar voor je aanvoelen.

Je hebt goed gehandeld, dat is al een pluspunt, want er valt voor hem niets te ontkennen.
De kans zit erin dat hij je gaat chanteren met je kind, maar neem dat ook maar voor zoete koek aan, want die weg is voor hem afgesloten, omdat hij zich niet kan beheersen en nu gerapporteerd staat als zeer gewelddadig.

Er komt een einde aan en gelukkig maar en dan zal je vrij zijn en zullen jullie rust hebben en dan begint het leven pas en je zult zien dat het je een gevoel van opluchting en vrede zal geven. Je kan het, het is niet zwaar, alleen anders en dat anders zal je gaan bevallen, beloofd. :)

Ik wens je alle goeds voor de komende tijd.
Cateautje schreef:
11-06-2017 22:56
Het alleenstaande moederschap is vaak minder zwaar dan het leven met een man, dat zal je merken, je moet alleen even door de breuk heen en die zal waarschijnlijk zwaar voor je aanvoelen.

Je hebt goed gehandeld, dat is al een pluspunt, want er valt voor hem niets te ontkennen.
De kans zit erin dat hij je gaat chanteren met je kind, maar neem dat ook maar voor zoete koek aan, want die weg is voor hem afgesloten, omdat hij zich niet kan beheersen en nu gerapporteerd staat als zeer gewelddadig.

Er komt een einde aan en gelukkig maar en dan zal je vrij zijn en zullen jullie rust hebben en dan begint het leven pas en je zult zien dat het je een gevoel van opluchting en vrede zal geven. Je kan het, het is niet zwaar, alleen anders en dat anders zal je gaan bevallen, beloofd. :)

Ik wens je alle goeds voor de komende tijd.
Wat een lief bericht en ook zo waar... :hug: voor jou én ook eentje voor to
pokkewijf schreef:
11-06-2017 23:43
Wat een lief bericht en ook zo waar... :hug: voor jou én ook eentje voor to
Dank je voor de knuffel. :proud:
en to je bent het ook aan kindje verplicht, om haar/hem in een veilige omgeving op te laten groeien. Houdt dat maar voor ogen. (en sla schoonmoeder daarmee om de oren)
Dat soort types gaat altijd tekeer tegen degenen van wie ze de minste weerstand kunnen verwachten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven