Ex op visite
zondag 11 juni 2017 om 23:14
zondag 11 juni 2017 om 23:15
Ben er gewoon als ze komt. Ze komt echt niet om hem terug te veroveren. Als je merkt dat het niet lekker loopt kun je na een uurtje nog zeggen dat je een afspraak hebt en er helaas vandoor moet. En wie weet hebben jullie meer raakvlakken dan je denkt en wordt het gezellig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 11 juni 2017 om 23:17
Wat mij betreft komt ze zelfs niet langs.
Uit is uit, al helemaal als het een paar jaar is.
En nee, ik laat mijn vent zijn ex niet in zijn ééntje ontvangen, want dan is de kans bestaande dat zij hem bespringt.
(Waarom zou ze anders nu ineens contact zoeken?)
Ik zou de hele boel dus afblazen.
Ze gaat maar een andere ex lastigvallen.
En nee, ik laat mijn vent zijn ex niet in zijn ééntje ontvangen, want dan is de kans bestaande dat zij hem bespringt.
zondag 11 juni 2017 om 23:23
Ze zoekt niet ineens contact, dat contact is er al langer via app en kerstkaartenTinyBel schreef: ↑11-06-2017 23:17Wat mij betreft komt ze zelfs niet langs.
En als ze echt meer zou willen zou ze wel een afspraak verzinnen die niet bij hen thuis zou zijn
zondag 11 juni 2017 om 23:29
@ TinyBel, het contact is er al vanaf het begin, wat minder dan in het begin (toen het net uit was) maar ben absoluut niet bang dat ze hem bespringt
Ik heb zelf ook ervaring met ex waar ik een aantal jaar een relatie mee had die van zijn nieuwe vriendin mij niet meer mocht spreken. Hij heeft daar gehoor aan gegeven, wat ik nog steeds heel jammer vind aangezien er niks anders dan vriendschap tussen ons was. Maar ik gun hem en haar het beste dus respecteer dat. Maar dat is ook wel de reden dat ik "goed" wil handelen in dit geval, ik gun mijn vriend die vriendschap maar dit is voor mij de eerste keer dat een ex vriendschappelijk in de picture is en weet de etiquette gewoon niet zo goed
Ik heb zelf ook ervaring met ex waar ik een aantal jaar een relatie mee had die van zijn nieuwe vriendin mij niet meer mocht spreken. Hij heeft daar gehoor aan gegeven, wat ik nog steeds heel jammer vind aangezien er niks anders dan vriendschap tussen ons was. Maar ik gun hem en haar het beste dus respecteer dat. Maar dat is ook wel de reden dat ik "goed" wil handelen in dit geval, ik gun mijn vriend die vriendschap maar dit is voor mij de eerste keer dat een ex vriendschappelijk in de picture is en weet de etiquette gewoon niet zo goed
zondag 11 juni 2017 om 23:30
o Ze gaan vast over dingen praten die jij niet kent of mee hebt gemaakt.Quati schreef: ↑11-06-2017 23:24Hm ik maak hier duidelijk meer een probleem van in mijn hoofd dan het blijkbaar is. Ik pieker duidelijk teveel![]()
Mijn aanname is eigenlijk dat zij helemaal niet zo zit te wachten om gezellig op de bank te zitten met de nieuwe vriendin van haar ex. Niet omdat ze hem terug zou willen of iets in die sfeer, maar gewoon, gezellig bijkletsen met je ex is één ding, maar om daar zijn hele nieuwe leven bij te krijgen tja.. ik wil me niet opdringen of het idee wekken dat ik vind dat ze niet alleen af zouden mogen spreken o.i.d. anderzijds wil ik niet de indruk wekken dat ik haar niet mag. Ok ik doe maak het mezelf ook wel een beetje onmogelijk zo.![]()
Ik heb jaren een vriend gehad waar ik mee op vakantie ging maar wat je echt geen relatie kon noemen. Toen hij wel een relatie kreeg ben ik zelfs op hun bruiloft geweest maar het contact werd toch minder, zij was een leuke vrouw en ik denk dat we best met elkaar overweg hadden gekund, maar ik hoorde meer bij zijn verleden. Daarom zei ik al eerder, ben er als ze komt, praat mee en als je merkt dat je hun onderlinge grapjes niet kunt volgen en je daar geen zin in hebt om ze te volgen, je gewoon zegt dat je een afspraak met een vriendin hebt, je wenst ze nog een prettige middag en je bent weg
zondag 11 juni 2017 om 23:39
broodjerauweham schreef: ↑11-06-2017 23:28Helemaal eens met TinyBel!
Het is een ex! Je moet de kat niet op het spek binden.
Ooit waren ze verliefd en vonden ze elkaar aantrekkelijk.....
Ja en ooit kwamen ze tot de conclusie dat een relatie niet werkte
zondag 11 juni 2017 om 23:39
Hier vanuit de andere kant, ik heb af en toe nog contact met mijn ex. Zo nu en dan komt hij hier op bezoek (wij hadden samen een hond, die bij mij is gebleven. Hij vindt het prettig haar nog af en toe te zien. Snap ik en vind het best) Voor mij is ex ook echt ex en het komt niet in mij op om ooit nog wat met hem te beginnen. Ik ben inmiddels 10 jaar enorm gelukkig met mijn man. Man is gewoon thuis wanneer ex op bezoek is. Iedereen gaat normaal met elkaar om (zoals je met een kennis doet zeg maar) Geen enkel probleem dus hier.
Als jij het zelf ziet zitten, zou ik daarom gewoon thuis zijn/ blijven.
Als jij het zelf ziet zitten, zou ik daarom gewoon thuis zijn/ blijven.
zondag 11 juni 2017 om 23:40
zondag 11 juni 2017 om 23:41
Eens met nlies. Ik vind het wel mooi van je TO, ik zou het niet fijn vinden als mijn vriend nog vriendschappelijk contact had met zijn ex
. Maar daar zou ik hem ook wel op uitzoeken eerlijk gezegd. Wat Tinybel zegt: een ex is een ex en zo denk ik er ook over. Maar goed, in mijn omgeving is het sowieso niet gebruikelijk om nog vrienden met je ex te zijn (tenzij je een kind hebt samen of zo).
Veel plezier
Veel plezier
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''