Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
maandag 12 juni 2017 om 09:29

maandag 12 juni 2017 om 09:51
Het is een koopwoning, staat op zijn naam... dus ik heb geen keuze
Wel denk ik dat ik meubels mee ga nemen, aangezien er ook dingen staan die ik gekocht heb.

maandag 12 juni 2017 om 09:55
Ik heb mijn moeder een bericht getuurd dat ik vandaag bij haar langs kom(ze is rond 17:00 thuis vanuit het werk) mijn beste vriendin een bericht gestuurd met de vraag als ze deze week tijd heeft omdat ik even met haar wil praten, en toen in ren ander bericht gestuurd dat de trouwerij niet doorgaat.KeaAlpine schreef: ↑12-06-2017 09:00Heb je een keuze dan?
Zorg dat je daar wegkomt. Pak al je spullen in. Het is (gelukkig) zijn huis. Ga gewoon.
Met wie deel je dit in het echte leven? Het lijkt mij bijzonder en ook niet handig voor jou om dit niet in je eigen omgeving te delen. Je hebt dan alle steun nodig die je kan krijgen.
Ik ben net wakker, ben kapot... zit te bedenken hoe ik dit nu allemaal aan zal pakken. Gelijk vandaag een huisje krijgen is geen optie, Maar ik kan misschien wel tijdelijk bij mijn moeder logeren tot ik een plekje heb. Maar wat doe ik dan met de meubels, waar sla ik doen op?

maandag 12 juni 2017 om 09:56
nou dan is het helemaal simpel.
Ga eerst aan jezelf denken. Zorg dat jouw bezittingen incl je eigen geld veilig is. En niet te lief voor hem zijn, want dat was hij voor jou ook niet met zijn gelieg en zijn schulden.
Dit is iemand die zonder schaamte gaat trouwen en daardoor degene van wie hij zegt te houden mee de schulden in trekt. Hij denkt als eerste aan zichzelf en dat moet jij nu ook doen!

maandag 12 juni 2017 om 10:00
Ik kan me voorstellen dat kapot bent, het is ook niet niks. Wel erg verstandig dat je deze stappen zet! Je zou tijdelijk een storage unit kunnen huren. Volgens mij is dat maar een paar tientjes per maand en dan staan je spullen gewoon droog en veilig opgeborgen. Aangezien jij er midden in zit, is het moeilijk om voor dat soort praktische dingen oplossingen te zien, maar je moeder en je vriendin kunnen je daar heus wel bij helpen. Heel veel sterkte de komende tijd!Anna2017 schreef: ↑12-06-2017 09:55Ik heb mijn moeder een bericht getuurd dat ik vandaag bij haar langs kom(ze is rond 17:00 thuis vanuit het werk) mijn beste vriendin een bericht gestuurd met de vraag als ze deze week tijd heeft omdat ik even met haar wil praten, en toen in ren ander bericht gestuurd dat de trouwerij niet doorgaat.
Ik ben net wakker, ben kapot... zit te bedenken hoe ik dit nu allemaal aan zal pakken. Gelijk vandaag een huisje krijgen is geen optie, Maar ik kan misschien wel tijdelijk bij mijn moeder logeren tot ik een plekje heb. Maar wat doe ik dan met de meubels, waar sla ik doen op?
maandag 12 juni 2017 om 10:02
Als ik van een vriend (ben zelf man) een bericht krijg dat zijn trouwerij niet doorgaat, zou ik binnen een minuut aan de lijn hangen en desnoods alles uit mijn handen laten vallen om die vriend op te vangen. M.a.w., je hoeft het niet allemaal zelf te bedenken. Je hebt waarschijnlijk zelf hulptroepen ingeschakeld.Anna2017 schreef: ↑12-06-2017 09:55Ik heb mijn moeder een bericht getuurd dat ik vandaag bij haar langs kom(ze is rond 17:00 thuis vanuit het werk) mijn beste vriendin een bericht gestuurd met de vraag als ze deze week tijd heeft omdat ik even met haar wil praten, en toen in ren ander bericht gestuurd dat de trouwerij niet doorgaat.
Spullen opslaan? Snap dat je je er druk over maakt, maar is nu even niet het belangrijkste. Spulletjes met emotionele waarde wel, die moet je veilig stellen! Shurguard een optie?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Voor opslag van meubels:
je kunt opslagruimte huren zoals bijvoorbeeld
https://www.shurgard.nl/opslagruimte-huren
of misschien heb je iemand in familie of vriendenkring met veel ruimte? Misschien mag het zo lang daar staan.
Wel goed dat je nu voor jezelf kiest en het huwelijk afblaast!
je kunt opslagruimte huren zoals bijvoorbeeld
https://www.shurgard.nl/opslagruimte-huren
of misschien heb je iemand in familie of vriendenkring met veel ruimte? Misschien mag het zo lang daar staan.
Wel goed dat je nu voor jezelf kiest en het huwelijk afblaast!

Dit zijn goede dingen om te bespreken met de mensen om je heen. Dit is best een 'crisis' te noemen, niet een 'ik heb even een probleempje' dan is er meestal overal wel een tijdelijke oplossing voor te vinden, maar je moet wel aan de mensen om je heen aangeven wat er speelt. In tijden van crisis trek je meestal samen om degene met de crisis te helpen.Anna2017 schreef: ↑12-06-2017 09:55Ik ben net wakker, ben kapot... zit te bedenken hoe ik dit nu allemaal aan zal pakken. Gelijk vandaag een huisje krijgen is geen optie, Maar ik kan misschien wel tijdelijk bij mijn moeder logeren tot ik een plekje heb. Maar wat doe ik dan met de meubels, waar sla ik doen op?

Anna het is begrijpelijk dat je gisteren probeerde dingen te achterhalen op zijn telefoon, omdat je boosheid en frustraties voelde over de leugens. Leugens waarvan je weet dat ze er zijn, maar waarvan hij niet vertelt wat er achter zit.
Je wilt het precies weten om het te kunnen begrijpen en om te weten waar je boos over moet zijn en hoe boos enzovoorts.
Maar vandaag is weer een nieuwe dag en hij gaat je die antwoorden niet geven. Misschien krijg je een half antwoord, een dwaalspoor. Verder zijn sommige dingen niet te achterhalen. Het voelt dan alsof jij achter de feiten aanloopt.
Dat moet je omdraaien. Gebruik al je energie daarom om nu gezamenlijke verplichtingen stop te zetten. Alles voor de bruiloft annuleer jij nu.
Verder bedenk je bij wie je tijdelijk kunt logeren en dat ga je regelen. Voel je niet bezwaard om het te vragen; er is vast wel iemand die jou graag door deze moeilijke periode heen helpt.
En de scheiding ga je in gang zetten.
De bal ligt dan bij hem. Als hij werkelijk nog iets te melden heeft wat jou kan doen geloven dat hij jou vertrouwen waard is, dan heeft hij daar nog alle kans voor. Maar dan moet hij naar jou toekomen en niet dat jij op hem in staat te porren en praten of hij alsjeblieft met goede excuses en bewijzen wil komen. Laat hem maar het initiatief nemen.
Dat komt waarschijnlijk niet. Helaas. Maar dat moet je genoeg zeggen. Die man is jou niet waard dan.
Ik denk dat je op dit moment geen energie moet steken in het idee dat hij iets met jonge meisjes doet. Daar is wel erg weinig bewijs voor. Ik heb niet alles gelezen, maar hij heeft een keer een foto van een nichtje voor een profiel gebruikt. Dat is enorm vreemd, maar het zegt nog niets. Hij kan dat bij wijze van spreke net zo goed gebruikt hebben om oudere mannen te chanteren, als om contact te leggen met andere jongens of meisjes uit die leeftijd. Dat is ook niet iets waar jij nu wat aan kunt doen.
Je kunt dit op een iets later moment wel bij de politie melden, maar dat kan ook over een week of twee, of drie nog.
Je moet eerst loskomen van die kerel.
Je wilt het precies weten om het te kunnen begrijpen en om te weten waar je boos over moet zijn en hoe boos enzovoorts.
Maar vandaag is weer een nieuwe dag en hij gaat je die antwoorden niet geven. Misschien krijg je een half antwoord, een dwaalspoor. Verder zijn sommige dingen niet te achterhalen. Het voelt dan alsof jij achter de feiten aanloopt.
Dat moet je omdraaien. Gebruik al je energie daarom om nu gezamenlijke verplichtingen stop te zetten. Alles voor de bruiloft annuleer jij nu.
Verder bedenk je bij wie je tijdelijk kunt logeren en dat ga je regelen. Voel je niet bezwaard om het te vragen; er is vast wel iemand die jou graag door deze moeilijke periode heen helpt.
En de scheiding ga je in gang zetten.
De bal ligt dan bij hem. Als hij werkelijk nog iets te melden heeft wat jou kan doen geloven dat hij jou vertrouwen waard is, dan heeft hij daar nog alle kans voor. Maar dan moet hij naar jou toekomen en niet dat jij op hem in staat te porren en praten of hij alsjeblieft met goede excuses en bewijzen wil komen. Laat hem maar het initiatief nemen.
Dat komt waarschijnlijk niet. Helaas. Maar dat moet je genoeg zeggen. Die man is jou niet waard dan.
Ik denk dat je op dit moment geen energie moet steken in het idee dat hij iets met jonge meisjes doet. Daar is wel erg weinig bewijs voor. Ik heb niet alles gelezen, maar hij heeft een keer een foto van een nichtje voor een profiel gebruikt. Dat is enorm vreemd, maar het zegt nog niets. Hij kan dat bij wijze van spreke net zo goed gebruikt hebben om oudere mannen te chanteren, als om contact te leggen met andere jongens of meisjes uit die leeftijd. Dat is ook niet iets waar jij nu wat aan kunt doen.
Je kunt dit op een iets later moment wel bij de politie melden, maar dat kan ook over een week of twee, of drie nog.
Je moet eerst loskomen van die kerel.

maandag 12 juni 2017 om 10:03
Precies dit bedoelde ik ook inderdaad.Hightower schreef: ↑12-06-2017 10:02Als ik van een vriend (ben zelf man) een bericht krijg dat zijn trouwerij niet doorgaat, zou ik binnen een minuut aan de lijn hangen en desnoods alles uit mijn handen laten vallen om die vriend op te vangen. M.a.w., je hoeft het niet allemaal zelf te bedenken. Je hebt waarschijnlijk zelf hulptroepen ingeschakeld.
Spullen opslaan? Snap dat je je er druk over maakt, maar is nu even niet het belangrijkste. Spulletjes met emotionele waarde wel, die moet je veilig stellen! Shurguard een optie?

maandag 12 juni 2017 om 10:05
Ik ga ne vandaag inschrijven bij de woningbouw, gemiddeld duurd het hier 2 tot 3 jaar denk ik.... dus zal het eerst iets particulier worden denk ik.. wat vaak duurder is maar goed.Lilith75 schreef: ↑12-06-2017 06:37Natuurlijk ga je die stap zetten, het lijkt me niet onverstandig dat je je in gaat schrijven het zal vast niet zo zijn dat je overmorgen al een huis hebt.
Hoewel ik niet weet hoe snel dat gaat in het hoge noorden.
Vergeet je jouw deel van het spaargeld niet nog even over te boeken anders wordt een eventuele woning nog wel een dingetje.
Wat zijn je volgende stappen?
Ik heb een gedeelte van ons spaargeld overgeboekt naar mijn rekening,

maandag 12 juni 2017 om 10:11
Screenshot maken van de spaarrekening als het een en/of rekening is jouw deel opzeggen.

maandag 12 juni 2017 om 10:12
KeaAlpine schreef: ↑12-06-2017 10:02Dit zijn goede dingen om te bespreken met de mensen om je heen. Dit is best een 'crisis' te noemen, niet een 'ik heb even een probleempje' dan is er meestal overal wel een tijdelijke oplossing voor te vinden, maar je moet wel aan de mensen om je heen aangeven wat er speelt. In tijden van crisis trek je meestal samen om degene met de crisis te helpen.
nou , om over een crisis te spreken vind ik weer wat ver gaan. Het is wel een heftige situatie, maar ze zit voorlopig nog veilig in hun huis. Ze hoeft niet op stel en sprong weg. In tegenstelling tot iemand die mishandeld wordt.
Anna kan gewoon de tijd nemen om een goede oplossing te bedenken en een plan van aanpak te maken en praktische zaken te regelen.
anoniem_212391 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:14
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
9.05% gewijzigd

maandag 12 juni 2017 om 10:26
Ik zou dit wel als een crisis zien, betekent niet dat ze doodgaat, nee. Maar het is wel een enorm heftige situatie. Haar hele wereld stort in. Alles waar ze in dacht te geloven, de bruiloft over 3 maanden. Haar wereld staat op z'n kop zoals ze het hier heeft beschreven. Dit vind ik wel iets waarvoor ik als vriendin alles zou laten vallen om meteen mijn vriendin in bij te staan, dus ja een crisissituatie. Dat betekent niet als een kip zonder kop gaan rondrennen of dat er totale chaos en paniek uitbreekt. Nee, ze wordt niet mishandeld en gaat niet dood. Maar ik vind het ook erg vreemd om te lezen dat ze dit al dagen gewoon in haar eentje allemaal aanpakt. Crisis hoeft niet te gaan om leven of dood te gaan. Je hebt toch ook vaak een 'relatiecrisis' het zijn vaak ontzettend heftige situaties die ook een keerpunt betekenen in het systeem.MinionX schreef: ↑12-06-2017 10:12nou , om over een crisis te spreken vind ik weer wat ver gaan. Het is wel een heftige situatie, maar ze zit voorlopig nog veilig in hun huis. Ze hoeft niet op stel en sprong weg. In tegenstelling tot iemand die mishandeld wordt.
Anna kan gewoon de tijd nemen om een goede oplossing te bedenken en een plan van aanpak te maken en praktische zaken te regelen.

maandag 12 juni 2017 om 10:27
Waarmee? Mijn vriend liegt over geldzaken? Mijn vriend had een account en deed zich voor als 14 jarige?
Ze heeft geen bewijzen, dus hier doet de politie niks mee.

maandag 12 juni 2017 om 10:37
Ja hij denkt dat het niet zo'n vaart zal lopen.
Maar dat gaat het wel.
Je hoeft het niet alleen te doen. Als je mijn vriendin was, had ik al bij je op de bank gezeten en je alle praktische zaken uit handen genomen. Dat jij alleen je spullen hoefde te zoeken en naar je moeder kon vertrekken.
Heb jij zo'n vriendin? Of vriend, kennis, familielid? Bel die dan en laat het van je overnemen. Dat geeft echt niet.
Maar dat gaat het wel.
Je hoeft het niet alleen te doen. Als je mijn vriendin was, had ik al bij je op de bank gezeten en je alle praktische zaken uit handen genomen. Dat jij alleen je spullen hoefde te zoeken en naar je moeder kon vertrekken.
Heb jij zo'n vriendin? Of vriend, kennis, familielid? Bel die dan en laat het van je overnemen. Dat geeft echt niet.