Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
maandag 12 juni 2017 om 10:57
Vanochtend weer een echo. De follikels zijn nog steeds niet erg gegroeid, maar na 3 dagen de Gonal-F ophogen had de gynaecoloog ook niet ineens een mega groei verwacht. Hij wil het nog graag een kans geven dus ik mag de komende dagen nog door met stimuleren. Hij gaf aan dat hij gezien het grotere plaatje (leverziekten e.d.) met veel voorzichtigheid wil handelen en nauwkeurig wil volgen wat er gebeurt. Vanochtend is er ook even bloed geprikt om het oestrogeen gehalte te bepalen.
Op woensdagochtend heb ik weer een echo om te bekijken of er dan iets is gebeurd. Dan moet ik 's ochtends eerst in het ziekenhuis in mijn woonplaats zijn voor de echo en daarna direct door naar Amsterdam voor de onderzoeken voor de lever. Drukke dag vol ziekenhuisbezoeken dus.
Merk dat ik het wel heel spannend vind. Vorige week had ik nog het gevoel dat ik mogelijk (waarschijnlijk) zou moeten stoppen, nu zitten we nog steeds 'in de race' en probeer ik hoop te houden.
Sofie en Miekje: goed nieuws bij jullie echo's?
Op woensdagochtend heb ik weer een echo om te bekijken of er dan iets is gebeurd. Dan moet ik 's ochtends eerst in het ziekenhuis in mijn woonplaats zijn voor de echo en daarna direct door naar Amsterdam voor de onderzoeken voor de lever. Drukke dag vol ziekenhuisbezoeken dus.
Merk dat ik het wel heel spannend vind. Vorige week had ik nog het gevoel dat ik mogelijk (waarschijnlijk) zou moeten stoppen, nu zitten we nog steeds 'in de race' en probeer ik hoop te houden.
Sofie en Miekje: goed nieuws bij jullie echo's?

maandag 12 juni 2017 om 13:15
maandag 12 juni 2017 om 13:16
fruity dat duurt nog best lang voordat je dan weer kunt beginnen. gelijk heb je van dat gezellig maken, en lekker alles eten en drinken wat een zwangere niet mag!
doces spannend hoor, en pff wat een lange dag zal woensdg worden. ik had vandaag geen echo, moet vrijdag pas weer, eerst nog ff lekker verder spuiten en kweken. ik spuit 187,5 eh gonal dus hoop dat die van mij lekker groeien.
ik duim voor mooie groei voor jou!
doces spannend hoor, en pff wat een lange dag zal woensdg worden. ik had vandaag geen echo, moet vrijdag pas weer, eerst nog ff lekker verder spuiten en kweken. ik spuit 187,5 eh gonal dus hoop dat die van mij lekker groeien.
ik duim voor mooie groei voor jou!
maandag 12 juni 2017 om 14:20
Fruity, fijn dat jouw lichaam het (met een beetje hulp) zelf op heeft kunnen lossen en dat een curretage je bespaard is gebleven. Je klinkt al weer erg positief moet ik zeggen. Knap en goed van je!
Wel logisch dat je moet wachten voor een volgende poging, maar het lijkt wel erg lang.
Blijven jullie voor IVF 3 in jullie eigen ziekenhuis?
Doces, ik hoop zo dat alles goed is! En dat de follikels toch gaan groeien. Heb je van jezelf eigenlijk een normale cyclus? Als je zelf cyclus hebt van ong 1 maand, dan zou er toch min 1 follikel moeten gaan groeien? Of heb je het lange protocol (pil en decapeptyl) Het lijkt anders wel of de eisprongremmers te goed werken voor jou. Of zeg ik nu iets heel erg doms?
Gisteren moest ik gewoon even wat tranen kwijt. Ze zaten me al 1,5 week erg hoog en gisteren ze er toch maar uitgegooid. Mijn man denkt natuurlijk dat het de hormonen zijn, maar het was gewoon opgehoopte stress/onmacht/vul maar in wat je wil, wat er even uit moest. Dus ik kan er hopelijk weer even tegen aan.
Wel logisch dat je moet wachten voor een volgende poging, maar het lijkt wel erg lang.
Blijven jullie voor IVF 3 in jullie eigen ziekenhuis?
Doces, ik hoop zo dat alles goed is! En dat de follikels toch gaan groeien. Heb je van jezelf eigenlijk een normale cyclus? Als je zelf cyclus hebt van ong 1 maand, dan zou er toch min 1 follikel moeten gaan groeien? Of heb je het lange protocol (pil en decapeptyl) Het lijkt anders wel of de eisprongremmers te goed werken voor jou. Of zeg ik nu iets heel erg doms?
Gisteren moest ik gewoon even wat tranen kwijt. Ze zaten me al 1,5 week erg hoog en gisteren ze er toch maar uitgegooid. Mijn man denkt natuurlijk dat het de hormonen zijn, maar het was gewoon opgehoopte stress/onmacht/vul maar in wat je wil, wat er even uit moest. Dus ik kan er hopelijk weer even tegen aan.

maandag 12 juni 2017 om 15:30
Wat spannend Doces! En wat fijn dat ze je goed in de gaten houden (mag natuurlijk ook wel met de lever). Hoop dat je woensdag een gunstig beeld hebt mbt follikels.
Fruity: Erg prettig idee dat je weer 'schoon' bent. Logisch dat je de tussentijd op de ''natuurlijke manier'' wil proberen te benutten. Naast dat het aangenaam kan zijn, zou het natuurlijk helemaal fantastisch zijn als dat een zwangerschap uit voortvloeit!
Boulu: Heb jij er nog een test tegenaan gegooid of toch morgen? Ben erg benieuwd.
Animal: Af en toe tranen kwijt willen mag best hoor... Je had je toch ergens 'verheugd' op een mogelijke zwangerschap en je lichaam heeft je flink voor de gek gehouden. En je bent al een keer zwanger geworden, weliswaar een biochemische, maar dan komt dit gewoon dubbel zo hard aan. En in plaats van cloud nine mag je nu weer snuiven en spuiten... Dus ja - duidelijk verhaal! Plus natuurlijk de spanning aankomende donderdag. Hoop ontzettend dat je goed nieuws krijgt.
Fruity: Erg prettig idee dat je weer 'schoon' bent. Logisch dat je de tussentijd op de ''natuurlijke manier'' wil proberen te benutten. Naast dat het aangenaam kan zijn, zou het natuurlijk helemaal fantastisch zijn als dat een zwangerschap uit voortvloeit!
Boulu: Heb jij er nog een test tegenaan gegooid of toch morgen? Ben erg benieuwd.
Animal: Af en toe tranen kwijt willen mag best hoor... Je had je toch ergens 'verheugd' op een mogelijke zwangerschap en je lichaam heeft je flink voor de gek gehouden. En je bent al een keer zwanger geworden, weliswaar een biochemische, maar dan komt dit gewoon dubbel zo hard aan. En in plaats van cloud nine mag je nu weer snuiven en spuiten... Dus ja - duidelijk verhaal! Plus natuurlijk de spanning aankomende donderdag. Hoop ontzettend dat je goed nieuws krijgt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 12 juni 2017 om 16:39
Ik breek weer even in, want naar aanleiding van de vraag van Dazzle over nk cellen keek ik op de website van uzBrussel en daar las ik wat over IVM. Hierbij krijg je nauwelijks hormoonstimulatie, pikken ze zoals ik het begrijp eigenlijk de eicellen uit de antrale follikels, dus voordat ze echt groeien of rijp zijn. In het laboratorium laten ze ze dan verder rijpen. Ik dacht, misschien is dat een plan b voor Doces of voor Miilaa. Al hoop ik natuurlijk dat je eitjes gewoon groeien Doces en voor jou Miilaa dat Groningen succesvol is. Ik weet ook biet of het van toepassing is, maar wilde het toch even delen.
Overigens Dazzle, zie ik op de site niets terug over Nk cellen?
Overigens Dazzle, zie ik op de site niets terug over Nk cellen?

maandag 12 juni 2017 om 17:35
Vanochtend echo gehad, de meeste waren nog steeds klein maar wel al ietsje groter gegroeid. De arts leek nog niet in paniek, dus ik probeer zelf ook maar rustig te blijven
Ze verwacht woensdag meer effect van de ophoging te zien, dus dat wordt weer een spannend bezoekje. Ga er zelf maar voor het gemak even vanuit dat mijn lijf gewoon extra tijd nodig heeft en de punctie pas volgende week ergens zal zijn.
Over wat ik las op internet... niks wetenschappelijk. Daarom voelt het ook zo dom om te doen maar als ik eenmaal bezig ben kan ik ook niet echt stoppen
even kort wat ik me nog herrinner: las over eettips, geen zuivel, caffeine, alcohol. Wel eten van biovlees, avocado's en ananas. Uiteindelijk hele theorieen over koud/warm fruit (kiwi's waren dan bijvoorbeeld beter om te vermijden). Het warm houden van de voetjes was weer goed maar badderen weer slecht. Dat yoga en mindfullness goed was en iedere ochtend flink stuk wandelen. Oh het duizelde me echt op die fora
Dus vanaf nu: google verbod en gewoon proberen te doen:)
Sense, ik doe wel iets alternatievigs. Ik ga al jaren naar de acupunctuur. Eerst voor vermoeidheid en hooikoorts, later ook voor de endometriose en nu al het hele vruchtbaarheidstraject. Ik ben er nog niet zwanger van geworden;) Maar ik vind het wel heerlijk ontspannend. Daarnaast ken ik haar ook prive wat de situatie iets anders maakt. Ik kan het persoonlijk wel aanraden, vooral omdat ik me er gewoon prettig bij voel.
Herkenbaar dat je soms toch bijna geneigd bent om je er aan over te geven. Maar vind vaak dat het overduidelijk is om geld te verdienen. Zo inspelen op het gevoel en loze beloftes doen. Maar het voelt soms wel gewoon gek dat sommige met een ongezonde levensstijl in een zucht zwanger worden en andere er veel voor moeten doen of laten.
Fruity, fijn dat het schoon is en mee eens dat je alweer sterk klinkt! Hoop dat IVF2 jullie een positieve test gaat opleveren (of nog beter, dat je die afspraken binnen twee maanden kan afzeggen straks!)
Doces, beetje zelfde situatie mbt ophogen. Ook ik moest geduld hebben en de ophoging een kans geven. Wel fijn om te lezen dat het bij jou hetzelfde is, want ik maakte me toch een beetje zorgen. Wel fijn dat ze geen onnodige risico's nemen mbt je lever en er alles aan doen om de poging te laten slagen. Dus woensdag weer echo allebei, ik hoop dat er dan meer actie is te zien

Over wat ik las op internet... niks wetenschappelijk. Daarom voelt het ook zo dom om te doen maar als ik eenmaal bezig ben kan ik ook niet echt stoppen

Dus vanaf nu: google verbod en gewoon proberen te doen:)
Sense, ik doe wel iets alternatievigs. Ik ga al jaren naar de acupunctuur. Eerst voor vermoeidheid en hooikoorts, later ook voor de endometriose en nu al het hele vruchtbaarheidstraject. Ik ben er nog niet zwanger van geworden;) Maar ik vind het wel heerlijk ontspannend. Daarnaast ken ik haar ook prive wat de situatie iets anders maakt. Ik kan het persoonlijk wel aanraden, vooral omdat ik me er gewoon prettig bij voel.
Herkenbaar dat je soms toch bijna geneigd bent om je er aan over te geven. Maar vind vaak dat het overduidelijk is om geld te verdienen. Zo inspelen op het gevoel en loze beloftes doen. Maar het voelt soms wel gewoon gek dat sommige met een ongezonde levensstijl in een zucht zwanger worden en andere er veel voor moeten doen of laten.
Fruity, fijn dat het schoon is en mee eens dat je alweer sterk klinkt! Hoop dat IVF2 jullie een positieve test gaat opleveren (of nog beter, dat je die afspraken binnen twee maanden kan afzeggen straks!)
Doces, beetje zelfde situatie mbt ophogen. Ook ik moest geduld hebben en de ophoging een kans geven. Wel fijn om te lezen dat het bij jou hetzelfde is, want ik maakte me toch een beetje zorgen. Wel fijn dat ze geen onnodige risico's nemen mbt je lever en er alles aan doen om de poging te laten slagen. Dus woensdag weer echo allebei, ik hoop dat er dan meer actie is te zien

maandag 12 juni 2017 om 17:43
Sofie: Gezond eten is natuurlijk altijd goed, maar je wordt er echt niet meer zwanger van - Aldus Dr A. Het drinken van koffie wordt door de caffeine vooral afgeraden en de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap en de weken voor de TP heb ik ontzettend geminderd. Alcohol drinken doe ik hoogst zelden dus dit zag ik niet als een opgave. De theorie over warme voeten werkt bij mij altijd een beetje op mijn lachspieren moet ik bekennen...
Verder heb ik bij alle drie de TP's bij Boston Place een scratch gehad en embryo glue gebruikt. Of en zo ja in hoeverre dit heeft bijgedragen weet ik niet. De artsen zijn er altijd vrij duidelijk/eerlijk over: het heeft een emprisch karakter. Maar goed, ik was toch al aan het dokken en dan wil je er alles aan doen om die poging te laten slagen...
Ik heb nooit acupunctuur gehad, mijn man overigens wel (voor iets heel anders) en was hier enorm over te spreken (en hij is geen enorme zweef-kees, integendeel).
Ik hoop dat de eitjes woensdag goed gegroeid zijn! Heel veel success!
Verder heb ik bij alle drie de TP's bij Boston Place een scratch gehad en embryo glue gebruikt. Of en zo ja in hoeverre dit heeft bijgedragen weet ik niet. De artsen zijn er altijd vrij duidelijk/eerlijk over: het heeft een emprisch karakter. Maar goed, ik was toch al aan het dokken en dan wil je er alles aan doen om die poging te laten slagen...
Ik heb nooit acupunctuur gehad, mijn man overigens wel (voor iets heel anders) en was hier enorm over te spreken (en hij is geen enorme zweef-kees, integendeel).
Ik hoop dat de eitjes woensdag goed gegroeid zijn! Heel veel success!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 12 juni 2017 om 18:25
@Sofie: Fijn dat de arts het positief in ziet!! Woensdag hopelijk meer groei! Bij mij heeft het ook lang geduurd toen met stimuleren, is op zich niet erg. Snap dat je soms onzekere momenten hebt hoor, er hangt ook zoveel vanaf
. Haha ja, als je googled lees je van alles over wat je kunt doen. Ik ben echt niet zo ver van te voren begonnen met de voorbereiding, kan me ook niet voorstellen dat het zin heeft. Sterker nog: tijdens het stimuleren drink ik gewoon wijn enzo, ik weet dat heel veel mensen dat niet doen, maar ik heb geen zin om m'n hele leven on hold te zetten voor iets waarvan je niet weet wat komt. Mensen die zwanger proberen te worden op natuurlijke manier drinken toch ook niet maanden niet?!
Ik heb wel allerlei soorten vitamines geslikt en granaatappelsap ed na de IUI gedronken haha, niet geholpen, nu ben ik er klaar mee
.
@Doces: Fijn dat jij ook nog even door mag met stimuleren!! Spannend wel weer. Drukke dag inderdaad woensdag zeg!
@Animal: Haha ja van die urine bewaren kwam ik later achter, bedankt voor je bericht. Niks meer aan te doen natuurlijk.
Goed dat je even lekker gehuild hebt! Tenminste, mij lucht dat meestal wel op haha. Het kan ook wel van de spanning zijn donderdag, heel veel succes alvast! Doe jij de echo's wel in NL?
@Weija: Bah, confronterend zo'n negatieve test. Hopelijk heb je wel een fijn weekendje gehad? Op zich gaat het wel snel natuurlijk nu je over een paar weken weer een tp hebt.
@Hosta: Ik zag er ook tegenop om aan mijn ziekenhuis/arts te vertellen dat we naar DD wilden, alsof zij hebben gefaald ofzo of we ons er niet goed voelden. Maar ze snapten het heel goed, heel fijn. Toen heb ik ook meteen het dossier opgevraagd, zij hebben een samenvatting geschreven. Mijn wachttijd was ook niet lang voor DD!
@Fruity: Fijn te weten dat alles nu schoon is, al blijft het ontzettend verdrietig. Je klinkt alweer wat opgewekter.
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en jullie nieuwsgierigheid
. Vanmorgen weer getest inderdaad en niet morgen omdat we anders zo de spanning voor onszelf opbouwen. De streep is weer donkerder!! Ik durf de testen hier niet te plaatsen want ben bang dat iedereen dan zo positief is haha en ik wil mezelf een beetje beschermen. Want hij is absoluut nog laaaang niet zo donker als de controle streep. Ik geloof het nog steeds niet echt en moet het eerst maar eens zien. Nog steeds geen felicitaties hoor, misschien met de eerste echo mocht het zover komen haha! Poeh ben ik nu heel gemeen/negatief? Ik heb gewoon geen zin om heel blij te zijn en straks een klap te krijgen.
Verder voel ik nog steeds werkelijk NIKS...

Ik heb wel allerlei soorten vitamines geslikt en granaatappelsap ed na de IUI gedronken haha, niet geholpen, nu ben ik er klaar mee

@Doces: Fijn dat jij ook nog even door mag met stimuleren!! Spannend wel weer. Drukke dag inderdaad woensdag zeg!
@Animal: Haha ja van die urine bewaren kwam ik later achter, bedankt voor je bericht. Niks meer aan te doen natuurlijk.
Goed dat je even lekker gehuild hebt! Tenminste, mij lucht dat meestal wel op haha. Het kan ook wel van de spanning zijn donderdag, heel veel succes alvast! Doe jij de echo's wel in NL?
@Weija: Bah, confronterend zo'n negatieve test. Hopelijk heb je wel een fijn weekendje gehad? Op zich gaat het wel snel natuurlijk nu je over een paar weken weer een tp hebt.
@Hosta: Ik zag er ook tegenop om aan mijn ziekenhuis/arts te vertellen dat we naar DD wilden, alsof zij hebben gefaald ofzo of we ons er niet goed voelden. Maar ze snapten het heel goed, heel fijn. Toen heb ik ook meteen het dossier opgevraagd, zij hebben een samenvatting geschreven. Mijn wachttijd was ook niet lang voor DD!
@Fruity: Fijn te weten dat alles nu schoon is, al blijft het ontzettend verdrietig. Je klinkt alweer wat opgewekter.
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en jullie nieuwsgierigheid

Verder voel ik nog steeds werkelijk NIKS...
maandag 12 juni 2017 om 18:40
Oh Boulu, dat kan ik me zo goed voorstellen!! Je wil graag hopen, maar je durft niet veel te hopen omdat je al zo veel teleurstellingen te verwerken hebt gekregen. Zo voelt het voor mij in ieder geval. Ik probeer er 'positief neutraal' in te staan, zodat je niet weer onderuit gaat als het mis gaat... Sterkte met afwachten en kalm blijven!!
maandag 12 juni 2017 om 18:43
Boulu: ik scrolde meteen naar het einde van je bericht om te kijken wat jouw nieuws nu was
ha-ha-ha! Ik ga je pas feliciteren wanneer het van jou mag en ondertussen dans ik nog even door met dezen en genen die er ook een goed gevoel bij hebben bij jou
. Ik snap overigens erg goed dat je je wil behoeden voor een teleurstelling en dat zal ook nog wel even zo blijven...en toch er komt een moment dat je gaat geloven dat wonderen bestaan...

maandag 12 juni 2017 om 18:47
Boulu, we worden gewoon door je gestraft! Haha!! Nee hoor meid, doe vooral waar je je goed bij voelt. Ik ben blij met jouw donker wordende test. Fijn dat het inderdaad met bewaarde urine te maken had. Gelukkig maar. Je wordt er anders erg onzeker door terwijl dat dus niet zou hoeven.
Over alternatieve geneeswijzen en drink en eetmethodes...
Acupunctuur is het enige wat bewezen werkt bij IVF, hier heb ik meerdere studies over gevonden. Geen spectaculaire resultaten overigens, maar wel 5% keer kans geloof ik. Ik heb het bij de cryo en IVF2 wel gedaan, alleen toen konden we dus voortijdig stoppen.
Ik drinkt vrijwel niet, nu met de stimulatie durf ik gewoon niet. In de wachtmaanden wel gedaan. Ook met eten houd ik rekening, maar dan het rode vlees etc. Mijn man doet hierin solidair met mij mee
Ik ben geen koffiedrinker, maar doe maar allen in de ochtend 1 kopje, en verder niet.
De rest geloof ik niet in...
Over alternatieve geneeswijzen en drink en eetmethodes...
Acupunctuur is het enige wat bewezen werkt bij IVF, hier heb ik meerdere studies over gevonden. Geen spectaculaire resultaten overigens, maar wel 5% keer kans geloof ik. Ik heb het bij de cryo en IVF2 wel gedaan, alleen toen konden we dus voortijdig stoppen.
Ik drinkt vrijwel niet, nu met de stimulatie durf ik gewoon niet. In de wachtmaanden wel gedaan. Ook met eten houd ik rekening, maar dan het rode vlees etc. Mijn man doet hierin solidair met mij mee

De rest geloof ik niet in...

maandag 12 juni 2017 om 19:57
mijn fertiliteitarts zei als er echt iets was wat werkte dan zouden we je dat zo op een briefje meegeven.
de 1e keer dat ik zwanger was had ik een slipcursus na de tp. en van deze zwangerschap ben ik naar de efteling geweest
dus misschien iets met adrealine doen haha. nee maar denk dat positief zijn belangrijk is en veel afleiding zoeken!
boulu snap dat het allemaal doodeng is! wanneer is je officiele testdag?
mijn duimen draaien hoor!
de 1e keer dat ik zwanger was had ik een slipcursus na de tp. en van deze zwangerschap ben ik naar de efteling geweest

boulu snap dat het allemaal doodeng is! wanneer is je officiele testdag?

maandag 12 juni 2017 om 20:35
Boulu ik snap je volkomen!! Goed om te lezen dat je nog wel in de race bent.... ik hoop dat het goed uitpakt voor je, wat zou dat gaaf zijn zeg!!
En ik heb nooit wat gedaan ter bevordering van de groei eitjes, innesteling etc. Wel zorgen dat ik gezond leef met genoeg bewegen en gezond eten, maar ook lekker genieten.
En wat mij hielp; gewoon maar zoveel mogelijk mezelf verwennen met leuke dingen doen in de wachtweken en (proberen te ) accepteren dat het gewoon *** is
En ik heb nooit wat gedaan ter bevordering van de groei eitjes, innesteling etc. Wel zorgen dat ik gezond leef met genoeg bewegen en gezond eten, maar ook lekker genieten.
En wat mij hielp; gewoon maar zoveel mogelijk mezelf verwennen met leuke dingen doen in de wachtweken en (proberen te ) accepteren dat het gewoon *** is

lilly1980 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 20:36
4.93% gewijzigd
maandag 12 juni 2017 om 20:59
dinsdag 13 juni 2017 om 08:01
Bedankt lieve meiden!! Jullie zijn zo lief
! Hoop dat we nu eindelijk een keer geluk hebben...en het dus blijft zitten tot februari!
De test vanmorgen was weer iets donkerder
. Wat een spanning zeg elke ochtend. Officieel mag ik morgen pas testen van het ziekenhuis, maar dat is dan toch niet officieel mijn nod? Ik bedacht me wel dat je misschien eerder een late innesteling hebt bij een cryo tp, omdat het 5 dagen geen tijd heeft gehad om in te nestelen?!
Ondertussen hoop ik snel iets te gaan voelen, anders vrees ik wel voor de eerste echo...

De test vanmorgen was weer iets donkerder

Ondertussen hoop ik snel iets te gaan voelen, anders vrees ik wel voor de eerste echo...
dinsdag 13 juni 2017 om 08:37
Boulu: Fijn dat 'ie weer wat donkerder is!
En voor de duidelijkheid: ik voelde met de echo echt nog niets! Dat kwam pas in week 7/8. En al die meiden in het Uitgerekend Oktober topic hadden het maar over pijnlijke en opgezette borsten - en die van mij bleven heel lang slap. Was er dus ook van overtuigd dat er wat mis was en had me al helemaal ingedekt voor het ergste, net zoals jij dat nu ook doet ha-ha!! En misselijkheid was er pas in week 8 t/m 16. Dat gezegd hebbende: ieder lichaam is anders en het zegt ook niet zoveel (wel geen klachten). Ik blijf goede hoop houden, maar ik snap best je reserves hoor...
Angel: Heel veel succes met de cryo terug plaatsing vandaag! Hopelijk blijft 'ie plakken!
Flip: Ben je de dag een beetje doorgekomen gister? Heb aan je gedacht. Nog 9 dagen of zo voor de echo?
En voor de duidelijkheid: ik voelde met de echo echt nog niets! Dat kwam pas in week 7/8. En al die meiden in het Uitgerekend Oktober topic hadden het maar over pijnlijke en opgezette borsten - en die van mij bleven heel lang slap. Was er dus ook van overtuigd dat er wat mis was en had me al helemaal ingedekt voor het ergste, net zoals jij dat nu ook doet ha-ha!! En misselijkheid was er pas in week 8 t/m 16. Dat gezegd hebbende: ieder lichaam is anders en het zegt ook niet zoveel (wel geen klachten). Ik blijf goede hoop houden, maar ik snap best je reserves hoor...
Angel: Heel veel succes met de cryo terug plaatsing vandaag! Hopelijk blijft 'ie plakken!
Flip: Ben je de dag een beetje doorgekomen gister? Heb aan je gedacht. Nog 9 dagen of zo voor de echo?