Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Lieve summer,

Wat leuk en wat spannend. Aanstaande dinsdag al. Geniet van jullie laatste weekend met zijn tweeën. Luister naar je gevoel straks, dat is je beste gids en blijf goed drinken tijdens de bevalling. En vergeet geen warme sokken voor je voeten. ( gaat weer verder met luiers breien).
Lieve summer, Hoop voor je dat de bevalling snel uit zichzelf op gang komt.

Heel veel succes met de bevalling en geniet straks van je mooie meisje.

Dametje, heb je ene nieuwe baan, luiers breien?

Pluis, vakantie gaat naar Tunesie. Voor all inclusive gekozen, omdat ons dat wel makkelijk lijkt met een kleine baby. Vliegen is ook maar 3 uurtjes, dus een mooie test. Als het goed gaat willen we van het najaar naar maleisie. Hebben jullie al enig idee?

Pebbles, sterkte met je gebroken nachten.

Liubi, hoe bevalt het weer in nederland. Jullie hebben wel een fijn zonnig weekend uitgekozen.
Meld.

Dametje bedankt voor de tips

Ik ga nog even heeeeel hard genieten van m'n rust!
Volgens mij wacht idereen vol spanning op Summer....

Summer, ik hoop dat alles nog goed gaat, dat in ieder geval die bloeddruk niet verder gestegen is!

Inleiding vond ik goed te doen hoor, ondanks een weeenstorm.. Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen en laat de weeen het werk doen. Verder vond ik de tips van dametje goed, warme sokken echt onontbeerlijk voor koukleumen (ook voor na de bevalling), en inderdaad blijven drinken tijdens de weeen, en dan vooral dingen met wat (snelle) energie erin, thee met suiker bijvoorbeeld. Heb ik zelf verzuimd, dus toen ik persweeen kreeg was ik erg flauw, en heb toen tussendoor nog thee met heeeel veeel suiker erin verwerkt gedronken.

In ieder geval heel veel succes (misschien ben je nu al aan het bevallen...) en anders morgen!

@Plukkie, spannend hoor, naar Tunesie. Zou niet iets voor mij zijn (maar ook zonder baby niet hoor, dus daar ligt het niet aan).

Wij hebben geen combisleeper, ook die van prenatal (en Hema heeft ze ook) waar je mouwen vanaf kunt ritsen, maar moet eerlijk zeggen dat ze afgelopen winter geen mouwen aan de slaapzak heeft gehad. Bij erge kou warmen we het kamertje een beetje bij. Wel heeft ze een romper met lange mouwen aan en daar overheen nog een badstoffen pyama.

@Vlinder, zwemmen wordt inderdaad aangeraden tot na de eerste prikjes. Persoonlijk zou ik nog wat langer wachten, maar ik hoor ook veel mensen met goede ervaringen. Zwemluiers: bij kruidvat hebben ze volgens mij de kleinste, er staat op vanaf 6 kilo, maar dat ging bij ons prima. Meisje was toen wel al 5 maanden, maar toen ook al erg klein....

@Mibb, gaat het inmiddels wat beter? Komt de duizeligheid door een lage bloeddruk? Of komt er (hopelijk niet) een griepje aan.... Tjee, jij nu ook bijna 37 weken! Spannend hoor, en gelukkig is het allemaal goed gegaan tot nu!

@Pebbles lijkt me wel heftig allemaal: nieuwe baan, en dan 2 kindjes waarvan de jongste een nachtbraker is. Ik hoop dat het tijdelijk is... Verder alles goed?
Summer wat spannend.....Snok kruipt op tribune Heel veel sterkte en hoop dat het allemaal vlotjes zal verlopen; nog beter spontaan op gang komt? x
summer zet hem op en geniet van je kleine meisje!

pluk wij zijn afgelopen oktober in tunesie geweest, welke plaats gaan jullie?

Wij twijfelen nog tussen griekenland en bulgarije. OOk all in dit keer. Heel ander soort vakantie maar o wat heb ik er een zin in!
Summer, ben je vandaag aan het bevallen?! Doen hoor, is op mijn verjaardag, is een hele leuke dag!!

Ondanks dat ik dus jarig ben, ben ik zwaar chagrijnig. Afgelopen vrijdag heeft onze gastouder vertelt dat ze wil stoppen met de opvang. Ze is dus zwanger, geloof ik al eerder verteld hier, maar het wordt helaas al te zwaar voor haar. Laat duidelijk zijn dat ik het super leuk voor haar vindt dat ze zwanger is, maar wij balen wel. Vrijdagochtend vertelde ze dat ze wil stoppen. Daarna heb ik een uur in de kou op de trein staan wachten.... toen ik op mijn werk kwam heb ik bijna ontslag genomen, ik ben er even helemaal klaar mee, wil even alleen maar lekker met Thomas thuis zijn..... Weet ook wel dat het geen oplossing is en dat het financieel ook niet zomaar kan, maar ik kan er echt op het ogenblik de hele dag om huilen en doe dat dan ook regelmatig...... Net contact met het gastouderbureau, ze hebben misschien iemand, hoor ik morgen meer over.

Het enige postitieve is dat Thomas na zijn voeding van half 11 gisteravond tot half 7 vanmorgen geslapen heeft ..... Als een soort verjaardagscadeautje haha. Ik was alleen natuurlijk om 4 uur, 5 uur, kwart voor 6 wakker, steeds even bij hem kijken, maar hij sliep lekker door, blijkbaar geen honger. Ik ga er maar even vanuit dat dit eenmalig was, kan het altijd meevallen

Sorry voor dit ego-berichtje.
oh summer, spannend, je hebt je nog niet gemeld vandaag, haha, wie weet ben je al begonnen, zou super zijn! in ieder geval wilde ik nog even zeggen geniet van je meisje! die eerste dag is zo bijzonder! (de rest ook natuurlijk)

he freddy balen van je gastouder... hopelijk snel iemand anders waar je een klik mee hebt! lekker geslapen dus!

gister om 23:00 laatste voeding, om 3:30 wat gepruttel dus op zijn buikje gedraaid, speen gegeven, muziekje aan en over zijn ruggetje gewreven en toen terug naar bed in afwachting van wanneer hij weer wakker zou worden... 7:15!!!! al met al dus 8 uur tussen de laatste en eerste voeding!
gefeliciteerd trouwens!! heb je het al gevierd of ga je dat nog doen?
-dametje meldt zich voor de tribune-

Freddy gefeliciteerd! Even rustig laten bezinken en nog een keer met je man alle opties op een rijtje zetten? Zou je tijdelijk minder kunnen gaan werken? Zou een oma de periode naar een geschikte nieuwe gastouder of chreche kunnen overbruggen?

Haha, mijn baby was ook zo zoet vannacht, zou het in de lucht hebben gehangen? Ze heeft om kwart over elf de laatste voeding gehad, om half vier even speentje geven en om kwart over zeven weer gevoed.

Even mijn frustraties kwijt. We waren vanmorgen naar het consultatiebureau, ukje wordt donderdag een half jaar en de verpleegkundige had gezegd om lekker borstvoeding te blijven geven en dat we het vandaag wel over hapjes zouden hebben. Komen we daar vandaag, doet ze net alsof het de Hoogste Tijd is dat ukje hapjes gaat eten en dat ze NU eigenlijk al zoveel gram binnen zou moeten krijgen. Dat irriteert me dan nogal. Op haar verzoek zouden we wachten tot vandaag en nu is er ineens haast (doos ). Nou ja, gelukkig volg ik mijn eigen gevoel, zijn we net een paar dagen geleden begonnen met eten oefenen en doet ukje het verder prima. Maar ik hou er niet van als mij onnodig overbodig schuldgevoel word opgedrongen. Zo ervaar ik het dan he. Pfffffffffff zo, klaar!
Zo ik kruip ook weer op de tribune.

Heel veel succes morgen Summer (misschien vandaag al wel??) Geniet van jullie meisje straks.

Ik ben zelf ook een keer ingeleid bij mijn zoontje. Ik vond het te doen, niet heftiger dan de bevalling van oudste dochter in iedergeval.

Een weeënstorm heb ik toen alleen aan het eind gehad.

Freddy gefeliciteerd!!! Ik kan me goed voorstellen dat je van zulk nieuws niet blij word. Ik sluit me aan bij Dametje. Hopelijk is die nieuwe gastouder een optie.

Dametje heb je wat aan zo'n verpleegkundige. Heel goed dat je naar je eigen gevoel luisterd. Cb's kunnen heel leuk en handig zijn, maar af en toe... Ene oor in, andere uit.

Plukkie naar Tunesie!! Lekker hoor!!

Vlinder heerlijk zo'n nacht. Hopelijk volgen er nog meer van dat soort nachten (voor iedereen natuurlijk).

Zo ik blijf voorlopig even op de tribune zitten, vanacht de nachtdienst in voor 4 nachten. (slaapt je kind door mag je zelf niet slapen...)
Waar is summer toch.... die meldt zich toch wel elke dag normaal?
Het wordt hier weer spannend......................

Summer,

Heel veel succes, vandaag of morgen!

Freddy, gefeliciteerd met je verjaardag! Is je bui al een klein beetje verbeterd?

Balen van je gastouder. Zou fijn zijn geweest als je alles wat eerder had geweten dan hadden jullie direct naar een andere oplossing kunnen gaan zoeken. en hoef je ook niet zo met Thomas te zeulen.

Misschien kan je kijken bij flexmoeders? Daar staan er aardig wat bij. Je moet wel lid worden om te kunnen kijken, maar ik zou ook even voor je kunnen kijken als je je postcode prive zet.

Lady, ook flauw die nachtdiensten

Mark is vannacht ook al zo lief geweest. 11 uur laatste flesje, 2 uur speentje, en dan weer wakker om 4.45. het begint er op te lijken.

Dametje, noem het zelf niet voor niets consternatiebureau.

Vooral luisteren naar je eigen gevoel. Wat super trouwens dat je nu al een half jaar BV geeft. Ga je dat nu afbouwen nu ze vast voedsel gaat krijgen?

Vlinder, wat een heerlijke nacht weer. Hoe doen jullie dat. Kan wel een tip gebruiken.
Ook hier eentje die tribune gaat beklimmen.....Zag Summer nog wel op feb. topic maar hier niet meer? Nou ja vandaag of morgen....t gaat opschieten nu...Spannend.

Dametje adem in...en uit.....soms zijn het figuren bij het CB...hoor dat wel meer, ongeloofelijk.....

Freddy gefeliciteerd!
Thanks, de andere dame van het consultatiebureau trek ik wel heel goed. Ik ben ook heel trots op het halve jaar, en heb daar ook mazzel mee gehad, geen kloven of ontstekingen ed! We zijn nu een maandje van zes naar vijf voedingen, en komende maand gaan we van vijf naar vier, en daarna zien we wel weer..
Nog niks aan de hand hoor, tenminste voor zover ik weet.

Nog even en ikke ben tante jeeeej!!
ja zus, voor jou ook spannende dag morgen! hopelijk schiet het allemaal een beetje op en zit je niet al te lang in spanning...

dametje, wow 6 maanden! goed zeg!

haha pluk, geen andere tips dan de dingen die je al doet (dus niet direct bij eerste huiltje voeden maar eerst speentje proberen) ik bof gewoon enorm met zo'n makkelijk ukje, hij is echt superlief. ik denk dat hij het makkelijke slapen van mij heeft ik kan ook overal en altijd mijn ogen sluiten om "even" bij te tanken...
vandaag is dé dag, zet m op summer.

alvast een aanmoedigingsdansje

en natuurlijk een welkomsdansje
HUP SUMMER HUP
**Gaaaaaappp.... ploft neer op de tribune met een paar lekkere kussens en een grote pot thee in afwachting van nieuws van Summer!! GO SUMMER GO SUMMER!!!**

Goedemorgen allemaal,

Weinig puf de laatste dagen om te schrijven. Sinds vorige week donderdag zijn alle grote klussen (behalve de grootste in 9 maanden natuurlijk) gedaan en ik denk dat daardoor de moeheid van de afgelopen tijd er een beetje uit komt.

Gelukkig ging de duizeligheid weer weg vrijdag in de loop van de dag, maar heb wel erg veel last van vocht, regelmatig hoofdpijn en last van mn bekken/schaambeen (indaling?).

Ik zal niet te veel zeuren hoor, maar merk toch wel dat ik het lichamelijk zwaarder vind worden.

Letterlijk ook trouwens, want ik ben in 2 weken 3kg aangekomen Waarschijnlijk vocht die ik vast houd.

Freddy: Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Balen van je gastouder zeg! Het zit je wat dat betreft niet mee. Hopelijk krijg je vandaag goed nieuws over een nieuwe gastouder en hopelijk klikt het daarmee.

Dametje, pfff, jeetje je hoort wel vaker van die rare verhalen van het consultatiebureau. Ik ben er dan ook erg sceptisch over. Ik ga het wel proberen, maar dit soort dingetjes moeten niet te vaak gebeuren, dan kom ik alleen nog maar voor de prikjes.

Goed dat je je eigen gevoel volgt! Lekker blijven doen ook, jij bent de moeder, jij weet het beste wat je kleine nodig heeft!

Zusvansummer, biiiiijjjjna tante! Spannend voor jou ook zeker? Gaat verder alles goed met je stages? (Heet niet zo he, dat weet ik, maar denk je dat ik op de juiste benaming kan komen? nee dus,zucht!)

Plukkie, lekker joh, de vakantie geboekt!

Aruba, ben je de 12 weken al voorbij? Hoe gaat het nu? Begin je al wat zekerder te worden dat het allemaal wel goed zal gaan?

Beer, alles goed met jou/jullie?

Vlinder, leuk babyzwemmen, lijkt mij ook heerlijk, maar ik begrijp dat ik nog even moet wachten.

Pffff, gek idee eigenlijk, vandaag 4weken geleden ging ik naar het ziekenhuis ivm voorweeen. Nu zijn we toch maar weer mooi 4 weken verder. Uk is druk trouwens de laatste dagen! Pffff, wat een gezelligheid, hihi! Vanaf a.s. zaterdag mag het gebeuren! Bizarrrrrrrrrrrr.
Wat spannend he? Kom naast jullie zitten dames......

Mibb bij jou gaat het ook opschieten...spannend he......
schuif er ook gezellig bij met een lachende baby op schoot!

Summer zet hem op.

Mibb is je bloeddruk nog wel goed? Spannend hoor dat het bijna gewoon mag.

dametje lekker je eigen gevoel volgen is vaak het beste. En cb ja daar heeft niemand wat mee geloof ik.

Freddy balen van je gastouder kan me zo voorstellen dat je dan denkt ik stop maar ben ik van al dat opvang gedoe af. Hopelijk snel goed nieuws. En nog van harte met je verjaardag!
Gaat zeker opschieten Snok, vanaf zaterdag mag het, hahaha!

Pluis, bloeddruk, hmm, ik weet niet. Soms twijfel ik, maar ik wil mezelf ook niet gek maken. Morgen heb ik een afspraak staan bij de vk, heb met Mibbman afgesproken dat we daar op wachten, mits het ineens erger wordt ofzo.

Gezellig dat je een lachende kleine bij je hebt!
Spannend!!!!!
zo dames ik kom ook weer zitten, S krijgt ondertussen de fles, en daarna is ie een half uur/driekwartier heel gezellig en wakker, kijkt voornamelijk heel wijs rond dus als jullie behoefte hebben aan een inteligent gesprek op de tribune.... haha

zet m op summer~!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven