Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
maandag 19 juni 2017 om 15:02
3 Jaar geleden had ik dat nog wel, maar nu ik veel ben afgevallen niet meer. Ik heb zoveel leuke zomerjurkjes, dat ik het heerlijk vind om die aan te doen. Daardoor heb ik ook minder last van de warmte, omdat ik luchtiger gekleed ga. Maar liever met een graad of 24 ipv 34.yesss schreef: ↑19-06-2017 14:22Vinden jullie het trouwens ook helemaal niet leuk om zomerkleding te kopen?
Ik vind het veel leuker om te shoppen voor herfst en winter kleding.
Daar ben ik ook altijd heel blij mee, kan dan helemaal blij worden van een nieuw jasje of laarsje.
Met zomerkleding heb ik meer zoiets van, dit kan wel.. Qua schoenen weet ik het ook nooit, ik voel me er gewoon nooit 100% lekker in.
maandag 19 juni 2017 om 15:10
Iedereen gaat naar buiten? Ik heb de laatste jaren eens goed geobserveerd en merk juist dat als het 30+ graden is dat er net minder volk op straat is, ook weinig volk in stadspark en in mijn omgeving (appartement) zitten er bijzonder weinig mensen buiten. Bij 24 a 25 graden wel veel drukte. Dus heb ik de indruk dat het grootste deel van de bevolking tropische temperaturen niet aangenaam vinden en een 24 graden verkiezen. Uitzonderingen zijn er altijd!
maandag 19 juni 2017 om 15:18
Wat vervelend Nina29, die zonneallergie. Heb je een zalfje of iets nu?
Airco inderdaad nogal dubbel, enerzijds genieten om even koelte te hebben, anderzijds is het natuurlijk echt niet gezond voor je.
Genieten van het "mooie" weer... de eerste die dat tegen me zegt kan een snauw verwachten
Het is helemaal geen mooi weer. Ik ben dan ook lekker binnen en kom eigenlijk alleen naar buiten om te gaan werken deze dagen. Hier is het nog redelijk koel binnen, echt 1000x beter dan in die hete zon rond te sjouwen. Wat anderen daar van vinden zal me een zorg zijn. Gewoon lekker doen wat je zelf wilt, niks moet en al helemaal niet omdat anderen dat zogenaamd vinden. Ik wil daarnaast ook echt GEEN zongebruind tintje krijgen, past niet bij me en vind ik niet mooi staan bij mijn felrode haar, dus ook daarvoor is binnen blijven fijn
Airco inderdaad nogal dubbel, enerzijds genieten om even koelte te hebben, anderzijds is het natuurlijk echt niet gezond voor je.
Genieten van het "mooie" weer... de eerste die dat tegen me zegt kan een snauw verwachten

maandag 19 juni 2017 om 15:23
kimmeke1983 schreef: ↑19-06-2017 15:10Dus heb ik de indruk dat het grootste deel van de bevolking tropische temperaturen niet aangenaam vinden en een 24 graden verkiezen. Uitzonderingen zijn er altijd!
Ja, dit klinkt wel aannemelijk. Tropische temperaturen van 30 of meer, daar is de doorsnee Nederlander/west-Europeaan niet op gebouwd volgens mij, uitzonderingen daar gelaten.
anoniem_349135 wijzigde dit bericht op 19-06-2017 15:24
Reden: spaties
Reden: spaties
0.24% gewijzigd

maandag 19 juni 2017 om 15:33

maandag 19 juni 2017 om 16:56
Dat iedereen buiten zit en buiten leeft daar merk ik ook weinig van.
Mijn overbuurman schoffelt in de vroege morgen in zijn onderbroek zijn moestuin en daarna is hij binnen, net als veel mensen blijkbaar want ik zie tijdens het van a naar b rijden bijna niemand buiten zitten.
Ook weinig mensen op de fiets trouwens vandaag, terwijl ik in een uitgesproken fietsgebied woon.
Bij de school van mijn dochter werden veel kinderen weggebracht en opgehaald met de auto, net als wanneer het regent of ijskoud is.
Lang niet iedereen 'geniet' van de hitte.
Mijn overbuurman schoffelt in de vroege morgen in zijn onderbroek zijn moestuin en daarna is hij binnen, net als veel mensen blijkbaar want ik zie tijdens het van a naar b rijden bijna niemand buiten zitten.
Ook weinig mensen op de fiets trouwens vandaag, terwijl ik in een uitgesproken fietsgebied woon.
Bij de school van mijn dochter werden veel kinderen weggebracht en opgehaald met de auto, net als wanneer het regent of ijskoud is.
Lang niet iedereen 'geniet' van de hitte.

maandag 19 juni 2017 om 17:03
O nee, helemaal niet gek. Maar ik heb er dan ook al mijn hele leven last van, net als mijn moeder en nu mijn dochter.kimmeke1983 schreef: ↑19-06-2017 16:03Fijn dat er weer nieuwkomers in dit topic zijn die heel herkenbare dingen vertellen waardoor je niet meer zo gek voelt .. welkom trouwens!
Het wordt wel vaak afgedaan als gezeik want je moet juichen van blijdschap als het warm is, omdat dat hier niet zo vaak voorkomt maar ik baal als een stekker als het 25+ graden wordt. En dat deed ik in 1977 ook al. Dan zag ik de weerkaart op tv in de zomer en dan zonk de moed me in de schoenen bij het idee van buiten gymmen en naar school lopen etc.
Ik heb de lol van meer dan 25oC nooit begrepen, ook al gun ik iedereen z'n lol. Maar als je zelf zowat naar adem zit te happen en het lijkt alsof je verstand langzamer of niet werkt dan is er gewoon weinig aan.
Of een ander dat nou gezeik vindt of niet.
Mij hoor je nooit bij regen of -10.
Never, terwijl anderen dan steen en been klagen.
Dus dat heft elkaar lekker op.

maandag 19 juni 2017 om 17:56
Wrijf het er maar lekker in hoorEleonora-1 schreef: ↑19-06-2017 17:07Welnee.
Vanaf zaterdag pas echt, en morgen even wat minder.
Daarna nog een paar dagen afzien.

maandag 19 juni 2017 om 18:19
Ja echt he dat naar adem happen. Ik voel me door dit weer claustrofobisch. Nergens een plek om te ontsnappen.Eleonora-1 schreef: ↑19-06-2017 17:03O nee, helemaal niet gek. Maar ik heb er dan ook al mijn hele leven last van, net als mijn moeder en nu mijn dochter.
Het wordt wel vaak afgedaan als gezeik want je moet juichen van blijdschap als het warm is, omdat dat hier niet zo vaak voorkomt maar ik baal als een stekker als het 25+ graden wordt. En dat deed ik in 1977 ook al. Dan zag ik de weerkaart op tv in de zomer en dan zonk de moed me in de schoenen bij het idee van buiten gymmen en naar school lopen etc.
Ik heb de lol van meer dan 25oC nooit begrepen, ook al gun ik iedereen z'n lol. Maar als je zelf zowat naar adem zit te happen en het lijkt alsof je verstand langzamer of niet werkt dan is er gewoon weinig aan.
Of een ander dat nou gezeik vindt of niet.
Mij hoor je nooit bij regen of -10.
Never, terwijl anderen dan steen en been klagen.
Dus dat heft elkaar lekker op.
Ben zo dankbaar dat we het weer niet zelf kunnen bepalen. Anders hadden wij zomer haters stof kunnen happen denk ik.
maandag 19 juni 2017 om 18:20
maandag 19 juni 2017 om 18:24
maandag 19 juni 2017 om 18:26

maandag 19 juni 2017 om 18:31
Haha ik jou ook!

maandag 19 juni 2017 om 18:33
maandag 19 juni 2017 om 18:36
Precies daar erger ik me ook groen en geel aanKapitein_Haak schreef: ↑18-06-2017 19:52En wat mijn toch al snel oververhitte toestand nog erger maakt is de onophoudelijke kletspraat bij het weerbericht (radio, tv, online). Waarom wordt onophoudelijke bloedhete zon als "prachtig weer" bestempeld? Waarom wordt opgedrongen dat tropische temperaturen "heerlijk" zijn? Waarom mogen we dat niet zelf bepalen?

Hè, wat lucht dit lekker op zeg

pingpong wijzigde dit bericht op 19-06-2017 18:40
0.09% gewijzigd

maandag 19 juni 2017 om 18:38
Heel laat eten. En 's middags gewoon helemaal niet, bah. Iedereen zat vanmiddag trouwens zijn bammetje met lange tanden naar binnen te schroeven op mijn werk.
maandag 19 juni 2017 om 18:51
Ik vind zomerkleren ook zo'n ramp. Ben te klein voor mijn gewicht en rokjes zijn geen gezicht, dus draag ik alleen nog broeken. Zomerbroeken zijn een ramp, want als je maat XXL hebt denken de fabrikanten allemaal dat je ook meteen 2 meter lang bent en dus breek ik mijn nek over 20 cm broekspijp. Kun je eraf halen of omvouwen, maar heb ik niet altijd zin in. Heb dus alleen spijkerbroeken in de kast, waaronder een witte, maar ook die is warm natuurlijk. Zucht .. hoelang duurt deze ellende nog???