Stamcafe XXXI
maandag 19 juni 2017 om 15:46
Wat een prachtig idee Hunniebunnie. Zou ik ook wel willen weten hoe dat gaat. Intens voor die moeder Hopelijk haalt die moeder er veel positieve dingen uit.
Hebben jullie al de petitie getekend aangaande het onderwijs? ( is natuurlijk vrijblijvend)
Ivm lage salarissen ed. Onze school begint naar aanleiding daarvan een uur later volgende week.
Hebben jullie al de petitie getekend aangaande het onderwijs? ( is natuurlijk vrijblijvend)
Ivm lage salarissen ed. Onze school begint naar aanleiding daarvan een uur later volgende week.
maandag 19 juni 2017 om 15:56
Ik moet hem nog tekenen. Ik merk dat mijn mening enorm gekleurd wordt door de twee domme dozen die mijn dochter nu als juffen heeft. En als MR-lid weet ik er nog een paar die wat mij betreft mijn rug op kunnen. Een juf die al tig jaar voor groep 2 staat en alleen maar bij de MR kwam om te voorkomen dat ze ooit eens voor een groep 4, 5, 6 of nog erger, zou komen te staan en daadwerkelijk eens wat zou moeten dóen. Maar ja, daar staan natuurlijk die vele lui tegenover die zich wèl uit de naad werken en goed bezig zijn....
anoniem_63edfd8526a1c wijzigde dit bericht op 19-06-2017 16:22
26.84% gewijzigd
maandag 19 juni 2017 om 16:18
Ik heb het huurcontract voor een nieuwe kantoorruimte getekend.
Volgende winter heb ik het wel gewoon warm en volgende zomer zijn we niet afwisselend gekookte kreeften of ijsberen!
Die petitie voor het onderwijs. Ik zag vorige week een interview met een afgevaardigde. Het ging over het grote aantal burn outs, overspannen- en langzieken. Ik was helemaal mee in het verhaal tot de ' oplossing' voor al deze problemen meer loon blijkt te zijn. Djeezzz als je zo'n actie doet zorg dan dat je verhaal en je communicatie kloppen. Die burn out collega is echt niet sneller beter als hij 100 euro meer gaat verdienen.
Er moet meer geld naar het onderwijs zodat de werkdruk beter verdeeld kan worden, daar ben ik het wel mee eens. Hogere lonen lost niets van de genoemde problemen op. Wat niet wil zeggen dat ik vind dat ze dat niet moeten krijgen want ik heb geen idee hoeveel of hoe weinig een leraar verdient.
Die petitie voor het onderwijs. Ik zag vorige week een interview met een afgevaardigde. Het ging over het grote aantal burn outs, overspannen- en langzieken. Ik was helemaal mee in het verhaal tot de ' oplossing' voor al deze problemen meer loon blijkt te zijn. Djeezzz als je zo'n actie doet zorg dan dat je verhaal en je communicatie kloppen. Die burn out collega is echt niet sneller beter als hij 100 euro meer gaat verdienen.
Er moet meer geld naar het onderwijs zodat de werkdruk beter verdeeld kan worden, daar ben ik het wel mee eens. Hogere lonen lost niets van de genoemde problemen op. Wat niet wil zeggen dat ik vind dat ze dat niet moeten krijgen want ik heb geen idee hoeveel of hoe weinig een leraar verdient.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 19 juni 2017 om 16:42
Verhuizing is vier straten verder. Jammer genoeg wat verder weg van station en winkelcentrum en de lunch/broodjes zaken. Maar als ik met lunchtijd naar buiten ga is dat toch gewoon even wandelen. Voor de collega's die wel even buiten willen lunchen of boodschapjes doen, heb ik elektrische fietsen geregeld. Fijne service: Fietsen aan kantoor en die kan je achterlaten of oppikken op verschillende punten. Je krijgt een code en betaalt enkel per gebruikte km. En dat betaalt het bedrijf als compensatie voor het verderweg gaan zitten. Ik ben er blij mee. Alleen die verhuizing organiseren.... Bleh. Gelukkig zijn we 4 jaar geleden ook al eens verhuisd (binnen hetzelfde pand en toen heb ik onderhandeld dat we het 'huisnummer' mee mochten nemen) en hebben we toen 30 jaar aan 'archief' opgeruimd, dus dat is te overzien. KvK, tel, internet, visitekaartjes, debiteuren, crediteuren, website, app, mailingsysteem.... en nog tig andere dingen moeten omgezet worden. Maar iedereen heeft zin om te verkassen en wil zijn of haar steentje bijdragen. Fijne collega's: Goud waard.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 19 juni 2017 om 16:47
Ooit bij de pabo ingeschreven gestaan, nooit aan begonnen....
Heb wel de indruk dat (goede) leerkrachten lange weken maken: lesgeven, voorbereiden, nakijken. En hoorde van een collega dat (in de regio van zijn partner) samen-naar-school inhoudt dat kinderen met IQ rond de 70 'gewoon' op school moeten blijven en niet naar speciaal onderwijs kunnen, dus sleep ze er maar door tot en met groep acht......
Ik dacht dat de temperaturen weer zouden normaliseren rest van de week, maar ik vind geen enkel weertype geschikt voor een sportdag geloof ik....
Zo'n dierentuinproject lijkt me mooi maar heftig/indrukwekkend.
Heb wel de indruk dat (goede) leerkrachten lange weken maken: lesgeven, voorbereiden, nakijken. En hoorde van een collega dat (in de regio van zijn partner) samen-naar-school inhoudt dat kinderen met IQ rond de 70 'gewoon' op school moeten blijven en niet naar speciaal onderwijs kunnen, dus sleep ze er maar door tot en met groep acht......
Ik dacht dat de temperaturen weer zouden normaliseren rest van de week, maar ik vind geen enkel weertype geschikt voor een sportdag geloof ik....
maandag 19 juni 2017 om 23:12
maandag 19 juni 2017 om 23:34
Ik durf mezelf een goede leerkracht te noemen.Watervrouw333 schreef: ↑19-06-2017 16:47
En mijn werkdruk komt vooral door veel administratie. En daar bedoel ik geen nakijkwerk en toetsadministratie mee.
Mijn loon vind ik voldoende, maar dat loon schijnt wel ook één van de redenen te zijn waarom jongeren niet meer voor dit vak kiezen. En het tekort aan nieuwe mensen is wel een probleem.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 20 juni 2017 om 07:35
.Watervrouw333 schreef: ↑19-06-2017 16:47Ooit bij de pabo ingeschreven gestaan, nooit aan begonnen....
Ik werk nu met een aantal van die kinderen. Ze krijgen één uur per week RT van een leerkracht en dan daarnaast nog drie kwartier met mij, de onderwijsassistent. In het uur van de RT-er stuurt ze ook mij nog aan. Of meestal in haar eigen tijd.
dinsdag 20 juni 2017 om 08:35
Ik werd een keer niet moe, maar uitgeput wakker. Meh.
Vanmiddag ga ik weer werken. Vind mezelf niet ziek genoeg.
Het wordt weer een zonnige dag! Geniet er van, diegenen die het gegund is. Alle anderen: succes in de te hete of te koude werkplek.
Bij mij is het binnen goed te doen met warm weer.
Vanmiddag ga ik weer werken. Vind mezelf niet ziek genoeg.
Het wordt weer een zonnige dag! Geniet er van, diegenen die het gegund is. Alle anderen: succes in de te hete of te koude werkplek.
Bij mij is het binnen goed te doen met warm weer.
anoniem_304205 wijzigde dit bericht op 20-06-2017 08:59
Reden: zeurverhaal
Reden: zeurverhaal
58.56% gewijzigd
dinsdag 20 juni 2017 om 09:11
Kittens toch... let je een beetje op jezelf? Uitgeput gaan werken is met dit weer niet zo'n goed idee hoor.
Zelf wat beter geslapen dan vorige nacht, dankzij de airco in de slaapkamer, dat hebben de vorige eigenaars goed gedaan
Fijn een verhuizing in het vooruitzicht Blond, en gelukkig niet ver. Ik hoop op een goed klimaat daar en een beter huisbaas! (ps, je hebt pb).
Zelf wat beter geslapen dan vorige nacht, dankzij de airco in de slaapkamer, dat hebben de vorige eigenaars goed gedaan
Fijn een verhuizing in het vooruitzicht Blond, en gelukkig niet ver. Ik hoop op een goed klimaat daar en een beter huisbaas! (ps, je hebt pb).
The owls are not what they seem
dinsdag 20 juni 2017 om 09:14
Gister oppasdag en wij waren daar ook en dacht waarom gaat het zo uitgebreid over de dood? Liep er een leuk klein olifantje had die meneer het over doodgaanHunniebunnie schreef: ↑19-06-2017 15:11Bij ons komt nu de zon, de collega's van P&O en de bestuurders zijn nu net van de zon af. Joepie.
En morgen heeft jongste sportdag. Ik zou het een week verzetten, als ik de school was. Ik wel.
Vandaag is jongste naar Oudedinges dierentoestand in A'foort. Drie maanden geleden is volkomen onverwacht de vader van een klasgenootje overleden. De begrafenisondernemer van de familie heeft blijkbaar een lijntje met die dierentuin. Speciaal voor scholen is er een project, waarbij ze naar de olifanten gaan. Die rouwen ook zo uitgebreid, net als (de meeste) mensen. Schijnt mooi in elkaar te zitten. Ben benieuwd. De moeder van dat klasgenootje ging ook mee. Ik sprak haar vanochtend even: ze wist nog even niet hoe ze het ging vinden allemaal. Heb zo met haar te doen....