Napraattopic deel 85

17-06-2017 21:40 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
missie_m schreef:
21-06-2017 15:37
Ik heb mogen 'ervaren' dat er forumsters waren die eerlijk en neutraal bleven en het zelfs voor me opnamen toen een kleine onnozelheid werd opgeblazen alsof het een ramp was. En ik heb geen banwaardigheid gelezen bij Bossanova.

In de bres dus. Die zelfde houding, maar dan in tegenovergestelde richting, merk ik wel bij 'de velen in de napraatwereld'. Wat is jouw motivatie daarbij?

Dus je weet niet wat ze gezegd heeft maar je vindt het niet banwaardig omdat je niet weet wat ze gezegd heeft.
En je springt in de bres omdat je het relateert aan het feit dat je het waardeerde toen anderen voor je in bres sprongen. Niet omdat je er inhoudelijk iets van vindt. Je sluit je per definitie aan bij degene die vanuit meerdere kanten bekritiseerd wordt, los van het gegeven waarom iemand bekritiseerd wordt; een soort ultieme onvoorwaardelijke partijdigheid gebaseerd op een positie waarmee je je identificeert.

Ik vind het ook opvallend dat je daar een tegenovergestelde richting bij ervaart. Alsof er net zo kunstmatig partij wordt gekozen voor degene die die kritiek hebben. Alsof er een kritiekgeversgroepje is die samenspant, maar waarvan de samenstelling kan variëren afhankelijke van het slachtoffer of het onderwerp. Ik ervaar dat niet zo. Soms zijn anderen het met elkaar eens en soms niet. En als iemand van veel verschillende kanten kritiek krijgt dan heeft die persoon meestal iets stoms gezegd. En als ik zelf veel kritiek krijg dan ga ik na of ik zelf die persoon ben.

Mijn motivatie is niet gerelateerd aan wat iemand anders er van vindt. Als ik iemand stomme of nare en vervelende dingen zie zeggen dan ga ik geen verzachtende omstandigheden verzinnen gebaseerd op het aantal medestanders of voorstanders. Dan vindt ik gewoon dat iemand stomme of nare en vervelende dingen zegt.
missie_m schreef:
21-06-2017 14:41
Heel vreemd allemaal. Ik lees wel engere scheldwoorden die gewoon blijven staan en geen ban voor gegeven word. "past waarschijnlijk in de context" hoewel ik schelden in geen enkele context vind passen.
Klopt wat jij zegt wbt ergere woorden, maar ik vond deze erg grappig, gezien de situatie waar het om ging.
anoniem_341161 wijzigde dit bericht op 21-06-2017 16:23
4.75% gewijzigd
missie_m schreef:
21-06-2017 15:05
Ik kom Cateautje bijna nooit meer tegen, weet niet eens of ze nog weet wie ik ben, :winkie: maar je hebt gelijk. Ook een :redrose: voor Cateautje
Das sportief van je.
MoirenPhae schreef:
21-06-2017 15:54
Allemaal blondjes. Ben benieuwd wie het aannamebeleid doet.
Die voorin natuurlijk met die witte broek en omringt door de blondjes.
Katalina schreef:
21-06-2017 15:04
Ze is een banaansmeerder, onder haar vorige nick ook al. Hele tijd echt akelige dingen schrijven om je uit te lokken en ze dan snel aanpassen naar iets aardigers deed ze toen.
Lekker voor haar dat ze nu ook eens een ban heeft.
Wie? Bossanova?
Ze zullen de prijs niet voor Nederlands taalgebruik hebben gewonnen.
FiIee schreef:
21-06-2017 16:34
Wie? Bossanova?
Jazeker.
Ana_Isabel_ schreef:
21-06-2017 13:05
Ik weet niet of ze verzwaard zijn of dat het er aan ligt wie er achter de knoppen zit, maar paar dagen geleden zei iemand voor de grap " trut!" tegen mij. Zat verder niks achter. Mocht niet, want het was " schelden". Het werd gegumd, dus geen ban, maar vond het erg suf. In mijn quote bleef het trouwens gewoon staan.
Dat ik je trut noemde? Is dat gewist ja?

:woa:

En het was ook nog eens liefdevol bedoeld, dan is er nog geen 3 posten terug gelezen.. hoezo context snappen.
En blijkbaar heeft iemand dat gestaft.
Life is short. Eat dessert first.
-Puss-in-Bootz- schreef:
21-06-2017 17:27
Dat ik je trut noemde? Is dat gewist ja?

:woa:

En het was ook nog eens liefdevol bedoeld, dan is er nog geen 3 posten terug gelezen.. hoezo context snappen.
Diegene die het gestaft heeft moet ook niet helemaal goed boemel zijn geweest.
Dat was vast de opper-trut.
Lady_Voldemort schreef:
21-06-2017 17:37

Niet helemaal goed boemel :HA:

Die ga ik onthouden.
Katalina schreef:
21-06-2017 17:39
Dat was vast de opper-trut.
:grin:

Kan niet anders.
Lady_Voldemort schreef:
21-06-2017 17:37
Mwoa...of iemand die er op loopt. Lekker staffen.
-Puss-in-Bootz- schreef:
21-06-2017 17:56
Ja, die schijnen er ook tussen te zitten. Als ik mod was zou ik daar trouwens wel korte metten mee maken.
Rooss4.0 schreef:
21-06-2017 15:48
Prima dat je mijn woorden aanhaalt maar dan wel in juiste bewoording aub. Ik schreef niet te zwaar/overdreven, ik vroeg of de straffen verzwaard waren want ik vind 48 uur best een zware straf voor provoceren.
Als ik hier lees dat dit niet de eerste keer is dat ze het boekje te buiten ging is de straf m.i. terecht.
Dat de ban niet afhangt van 'het vergrijp' is je volgens mij nu duidelijk toch Roos? De bannen lopen simpelweg op.
Of er moet worden gestaft en gestraft voor provoceren is een ander verhaal.
Je kunt posts en forummers ook negeren denk ik. Je wordt niet met de dood bedreigd met een mes op je keel ofzo. Racistische en discriminerende posts vind ik wel staf- en strafwaardig maar die leiden zelden tot een ban. Prive-info op het forum lijkt me ook not done maar verder is het vaak kleutergedrag ( het staffen en het bannen).

Er zou veel meer genegeerd moeten worden ipv staffen.
Je bent zelf een theepot
-Puss-in-Bootz- schreef:
21-06-2017 17:56
Dat moet anders. Als iemand mij trut noemt bepaal ik zelf of ik dat storend vind. Dat hoeft klaasje47 niet te gaan lopen staffen. We weten uit ervaring dat er nooit naar de context wordt gekeken, kunnen we ze ook niet blamen want erg jong. Ze hebben gewoon die opdracht.

Ik vind, ik vind, ik vind dat ze de stafjes moeten negeren als het niet door de persoon die trut wordt genoemd, gestaft wordt.
En dat vind ik.

Stel je toch eens voor dat Meds en ban krijgt als ze me ouwe muts noemt of vice versa. That will be the day.

Dan kan klaasje47 mooi haar frustraties uiten door te staffen. Maar klaasje47 doet dat niet uit compassie. Neen, Klaasje47 doet dat om het ban aansmeren voor de forummers die scherper zijn dan zij. En omdat ze wellicht in 'een groepje' zitten, die eigenlijk niet bestaat en als die al bestaat, steeds van samenstelling verandert. Want klaasje47 heeft een hekel aan 'het groepje'. Wie dat dan ook mogen zijn.

En zo is het.
Nou, ik sluit me ook aan bij Suzanne.

Er staat me ook iets bij dat iemand een 'stafverbod' had? Gehoord via achterkamers?
yasmijn schreef:
21-06-2017 18:12

Er staat me ook iets bij dat iemand een 'stafverbod' had? Gehoord via achterkamers?
Volgens mij kreeg iemand ooit een ban vanwege overvloedig staffen
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus schreef:
21-06-2017 18:17
Volgens mij kreeg iemand ooit een ban vanwege overvloedig staffen
Ja, precies ja.
yasmijn schreef:
21-06-2017 18:10
Dat moet anders. Als iemand mij trut noemt bepaal ik zelf of ik dat storend vind. Dat hoeft klaasje47 niet te gaan lopen staffen. We weten uit ervaring dat er nooit naar de context wordt gekeken, kunnen we ze ook niet blamen want erg jong. Ze hebben gewoon die opdracht.

Ik vind, ik vind, ik vind dat ze de stafjes moeten negeren als het niet door de persoon die trut wordt genoemd, gestaft wordt.
En dat vind ik.

Stel je toch eens voor dat Meds en ban krijgt als ze me ouwe muts noemt of vice versa. That will be the day.

Dan kan klaasje47 mooi haar frustraties uiten door te staffen. Maar klaasje47 doet dat niet uit compassie. Neen, Klaasje47 doet dat om het ban aansmeren voor de forummers die scherper zijn dan zij. En omdat ze wellicht in 'een groepje' zitten, die eigenlijk niet bestaat en als die al bestaat, steeds van samenstelling verandert. Want klaasje47 heeft een hekel aan 'het groepje'. Wie dat dan ook mogen zijn.

En zo is het.
:kneel:
yasmijn schreef:
21-06-2017 18:12

Haha
En zeggen ze in die achterkamer ook wie dat dan is?
Katalina schreef:
21-06-2017 17:14
Jazeker.
Dus toch een oudgediende.
Ik vroeg me al af waar al dat dommige venijn vandaan kwam.
blijfgewoonbianca schreef:
21-06-2017 15:45
Moet je eerst een neutraal, eerlijk iemand zien te vinden die de score bij wilt houden.

:'(
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
21-06-2017 18:26
:'(
:there:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven