Stamcafe XXXI

08-06-2017 22:50 3007 berichten
Van Hawaii naar de Grand Canyon. Een grote stap op de kaart een kleine voor de Stammers. Ofzoiets. :)

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 08-06-2017 23:03
49.43% gewijzigd
sssssst schreef:
21-06-2017 20:30
.
Ik ben altijd erg van het beeldend onderwijs. Mijn eindwerkstuk (mbo) ging over het nut van beeldend onderwijs en het verschil tussen prefab knutsels en echt beeldend onderwijs. Het resultaat versus het proces. Etc.
Ja, ik zou mijn collega's o.a. graag bijbrengen dat ze eens wat minder naar de prefab moeten grijpen. Maar dan onderbouwd natuurlijk.
Met het verschil dat ik niet in het onderwijs werk (voorlopig). Het blijft vrij tijd voor de kinderen.
-Kittens- schreef:
21-06-2017 20:52
Ja, ik zou mijn collega's o.a. graag bijbrengen dat ze eens wat minder naar de prefab moeten grijpen. Maar dan onderbouwd natuurlijk.
Met het verschil dat ik niet in het onderwijs werk (voorlopig). Het blijft vrij tijd voor de kinderen.
.
Juist dan zou je niet naar de prefab moeten hoeven grijpen, want niet elk kind hoeft het te maken.
Ik heb het nooit begrepen, dat voorgebakken gedoe. Het werk dat je er als juf van hebt alleen al, en voor die kinderen is er toch ook geen lol aan? Mijn eerste knutselles als kleuterjuf-in-spe was een scheur- en plakles. Leerdoelen: het ontwikkelen van de fijne motoriek en het hanteren van de lijmkwast. Verder moesten ze alles zelf maar weten, en een lol dat die kinderen hadden. Het werd wel een beetje een rommel, maar samen opruimen en schoonmaken is ook heel leerzaam.

Later bleek mijn zoon er net zo in te staan: die weigerde als nieuwbakken eerstegroepertje ten enen male gebruik te maken van de door juf voorgebakken envelopjes (ze hadden een postproject). Hij heeft net zo lang doorgeëemmerd tot hij het gewraakte envelopje zelf mocht vouwen :rofl:
-Kittens- schreef:
21-06-2017 18:54
Jeej, geslaagd voor mijn scriptie! Nu mijn onderzoek nog.
Afbeelding

Ik zit ook nog tegen een eindwerkstuk(je) aan te hikken. Uiteindelijk moet ik me indenken dat ik het naar een directie stuur dus qua omvang: hoe minder hoe beter maar ja......... ik hik nog even door..
Het gaat op mijn werk best ok hoor, maar sommigen blijven kleurplaten uitdelen of komen met potjes of vogelhuisjes om te beschilderen als we activiteiten bedenken voor een vakantie.
Maar ik vind dat er sowieso heel weinig met creativiteit wordt gedaan. Of het nu prefab is of niet.
Ik ben nu een creatieve hoek aan het creëren met de materialen uitnodigend in het zicht. Jammergenoeg sta ik al even niet op mijn 'eigen' groep. Nu nog verf en klei en als dat soort spul bestellen, want dat is al veel te lang op. Ik wacht op de andere groepen, maar ik denk dat ik maat een tijdslimiet ga stellen.
Mijn zoon moest kuikentjes plakken van kleine ronde vouwblaadjes, oranje driehoekjes etc. Alle kuikens keken naar rechts opzij, die van zoon naar links beneden. Meerdere kinderen kwamen mij vertellen dat zoon zijn kuikens fout waren. Beetje dit idee:
Afbeelding
Lady_Voldemort schreef:
21-06-2017 21:14
Ik heb het nooit begrepen, dat voorgebakken gedoe. Het werk dat je er als juf van hebt alleen al, en voor die kinderen is er toch ook geen lol aan? Mijn eerste knutselles als kleuterjuf-in-spe was een scheur- en plakles. Leerdoelen: het ontwikkelen van de fijne motoriek en het hanteren van de lijmkwast. Verder moesten ze alles zelf maar weten, en een lol dat die kinderen hadden. Het werd wel een beetje een rommel, maar samen opruimen en schoonmaken is ook heel leerzaam.

Later bleek mijn zoon er net zo in te staan: die weigerde als nieuwbakken eerstegroepertje ten enen male gebruik te maken van de door juf voorgebakken envelopjes (ze hadden een postproject). Hij heeft net zo lang doorgeëemmerd tot hij het gewraakte envelopje zelf mocht vouwen :rofl:
Dat vind ik altijd zo erg, als dat zo gaat als in je voorbeeld. Wat is het doel nu eenmaal van zo'n activiteit?
sssssst schreef:
21-06-2017 21:28
Mijn zoon moest kuikentjes plakken van kleine ronde vouwblaadjes, oranje driehoekjes etc. Alle kuikens keken naar rechts opzij, die van zoon naar links beneden. Meerdere kinderen kwamen mij vertellen dat zoon zijn kuikens fout waren. [/img]
Verschrikkelijk.
Het is binnenshuis 24 graden. Hoera..................
En pas tegen middernacht schijnt het nut te hebben om ramen open te zetten.

En toch vind ik de google-doodle wel leuk hoor.
http://www.google.com/doodles
https://presse-nachrichten.com/nl/2017/ ... it-doodle/
sssssst schreef:
Mijn zoon moest kuikentjes plakken van kleine ronde vouwblaadjes, oranje driehoekjes etc. Alle kuikens keken naar rechts opzij, die van zoon naar links beneden. Meerdere kinderen kwamen mij vertellen dat zoon zijn kuikens fout waren.
Daar heb ik op mijn werk een Taser voor.
Ooit vanwege mijn onhandigheid in overleg met de docent mijn knutselopdracht mogen aanpassen. Vervolgens bij beoordeling commentaar van de docent dat ik me niet aan de opdracht had gehouden :bonk:
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 23:20
74.07% gewijzigd
-Kittens- schreef:
21-06-2017 21:27
Het gaat op mijn werk best ok hoor, maar sommigen blijven kleurplaten uitdelen of komen met potjes of vogelhuisjes om te beschilderen als we activiteiten bedenken voor een vakantie.
Maar ik vind dat er sowieso heel weinig met creativiteit wordt gedaan. Of het nu prefab is of niet.
Ik ben nu een creatieve hoek aan het creëren met de materialen uitnodigend in het zicht. Jammergenoeg sta ik al even niet op mijn 'eigen' groep. Nu nog verf en klei en als dat soort spul bestellen, want dat is al veel te lang op. Ik wacht op de andere groepen, maar ik denk dat ik maat een tijdslimiet ga stellen.
.
Papier maché vind ik ook altijd leuk, zeker voor een project waar je dan meerdere dagen een uurtje aan kunt werken. En vilt, of ipv vilt gekleurde vaatdoekjes. (Type gele vaatdoekjes)

In een les klaar kun je bijvoorbeeld ijsjes maken van die doekjes, stokjes en vulling. Zoals deze maar dan met echte stokjes.
Afbeelding

Of je geeft ze ook nog ogen en een mond en noemt het ijscomannetjes.
Alle reacties Link kopieren
sssssst schreef:
Mijn zoon moest kuikentjes plakken van kleine ronde vouwblaadjes, oranje driehoekjes etc. Alle kuikens keken naar rechts opzij, die van zoon naar links beneden. Meerdere kinderen kwamen mij vertellen dat zoon zijn kuikens fout waren. Beetje dit idee:
Afbeelding
Gatver. Echt irritant zulke betweters.
Jouw zoon had het gewoon als enige goed gedaan!
Hoi en zwaai, ik was werken en uit met collega's. Maandelijks ding. Was gezellig, goed en lekker gegeten.
Nu slapen, morgen lekker vrij. Ben er aan toe :proud: :P
Oudblond schreef:
21-06-2017 19:05
Wow Kittens!!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :lijstje: :blob: :shout: Kittens is geslaagd voor haar scriptie!
Gefeliciteerd :jump:
Goedemorgen :)
Gefeliciteerd Kittens!
Goeiemorgen! Ik zit puffend achter mijn bureau. Gelukkig staat er ook een fles water op. Heel stil zittend gaat het wel, maar typen is eigenlijk al teveel :|

Kittens ik heb je schattige ananas geliked :lips:
The owls are not what they seem
Ik breek even in. Ga heel hard huilen en heb een knuffel nodig.
Mijn kleine kroelerige poezelmeisje is vanaf morgen kapitein Eenoog.
Ze heeft een glaucoom in haar oog. Dat moet zsm verwijderd worden.

Morgen na de operatie weten we of er geen uitzaaiingen zijn en of ze hiermee weer beter wordt.
Azarole schreef:
22-06-2017 10:25

Morgen na de operatie weten we of er geen uitzaaiingen zijn en of ze hiermee weer beter wordt.
Wat erg! Jeetje, ik leef met je mee Aza, dikke knuffel. :hug:
Prrrr, mauw miawwwww.
Azarole schreef:
22-06-2017 10:25

Ach Aza wat zielig voor poezel... :hug: :hug: :hug:
Ik hoop dat de ellende daarna voorbij is!
The owls are not what they seem
Ik hoop het ook.
Nu lekker kroelen, als ze wil
agos arme poezel :(

:hug:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Aza :hug: wat erg zeg!
Sterkte Aza! :hug:

Ik heb net een dik uur staan strijken, moest wel want er lag na de vakantie zowat niks meer in de kast. Twee waaiers aan maar nog brak het zweet me uit. Nu zit ik moed te verzamelen om even naar de ah te lopen. . Daarna plof ik lekker op de bank. en hoef ik alleen nog voor het eten te zorgen. Maak voor vandaag een pastasalade en meteen voor morgen nasi zoals van de Chinees (eet morgen op mijn werk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven