Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Het regent, het regent, de pannetjes worden NATTTTTTTTTTTTTTTTTTT

:cheer: :cheer2: :flirting: :rolling: :proud: :blob: :high5: B)
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
22-06-2017 17:31
Het regent, het regent, de pannetjes worden NATTTTTTTTTTTTTTTTTTT

:cheer: :cheer2: :flirting: :rolling: :proud: :blob: :high5: B)
Jeeeejjjj!!!!

Hier nog niks, maar de lucht trekt wel dicht.
Eleonora-1 schreef:
22-06-2017 17:30
Op buienradar staat dat het onweer hier pas om pakweg 19.15 uur is.
Bleeeehhh en het is nu zo heeeetttt!

Ik blaas jouw kant op!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
22-06-2017 17:33
Ik blaas jouw kant op!
Thanks love.....

:yes:
Eleonora-1 schreef:
22-06-2017 17:30
Op buienradar staat dat het onweer hier pas om pakweg 19.15 uur is.
Bleeeehhh en het is nu zo heeeetttt!
Ja hier ook. De boel trekt dus dicht, maar de wind is gaan liggen en het is werkelijk om te stikken zo heet en benauwd. Hopelijk is het de stilte voor de storm.
Lady_Voldemort schreef:
22-06-2017 17:37
Ja hier ook. De boel trekt dus dicht, maar de wind is gaan liggen en het is werkelijk om te stikken zo heet en benauwd. Hopelijk is het de stilte voor de storm.
Er staat op de weerkaart dat het 32oC is. In facto is het hier 34,5oC momenteel, met bruine lucht.
Het is letterlijk walgelijk warm.
Lady_Voldemort schreef:
21-06-2017 21:20
Het hangt maar net af van je definitie van 'warm'. Sommige mensen hier vinden het met 16 graden al te warm, en daar kan ik dus niks mee. Maar zodra de temperatuur de 25 graden ontstijgt sla ik gezellig mee aan het mopperen hoor.
Ik ook! Volop zon en tot 25 graden vind ik heerlijk maar geen klamme zweetwarmte zoals de afgelopen dagen.
Maar ik geniet evengoed van sneeuw, wind en een fris buitje op zn tijd.
Eleonora-1 schreef:
22-06-2017 17:39
Er staat op de weerkaart dat het 32oC is. In facto is het hier 34,5oC momenteel, met bruine lucht.
Het is letterlijk walgelijk warm.
Ja, echt smerig. Het slaat ook op mijn spieren, ik voel me zo slap als een vaatdoek. Terwijl ik normaal juist fluitend wegloop met 25 kilo zuiveringszout, of zo.
Hier in omgeving Rotterdam wel veel onweer en af en toe wat druppels maar ik wil de regendans doen!!!!
:high5: :thunder: :cheer2:
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Hier onweert het nu en er zijn al een paar buien gevallen! Het is gelijk véél aangenamer buiten.
Nu binnen nog :D
Hier klaart het op en wordt het weer licht, HELPPP!!! :cry:
Oh dan zal dat hier ook wel gebeuren, ik woon niet zo ver bij Rotterdam vandaan :|
Eindelijk... REGEN!! Was naar Subway lopen voor broodje voor vriend en op de terugweg begon het te druppelen en nu zowaar een bui!! Wel vreemde gewaarwording in combinatie met felle zon.
Geen regen hier, ook niets in het vooruitzicht, maar wel een heerlijk windje, eindelijk is het weer fijn buiten zijn. Zelfs twee bezorgers op het werk vroegen om een glas water vandaag, normaal piepen die alleen maar in en uit, had zo'n medelijden. Dus weet zeker dat ik niet de enigste ben die blij is met koeler weer (naast de lotgenoten hier uiteraard :-) ).
Hier in België , niet ver van Brussel: tussen 17u en NU is het zo'n 6-7° afgekoeld. Heerlijk!
Ik heb nu alle ramen en deuren openstaan. Binnentemperatuur is op 1 uur tijd 1° gezakt, heerlijk!
(het is hier nu 26°).
Rond 18u45 zelfs enkele druppels regen gehad maar spijtig na 2 minuutjes weer gestopt.
Maar ik ben blij-blij-blij, eindelijk is die rothitte voorlopig weer achter de rug.
Er is iets mis met mijn verwarming, want hij geeft 23 graden aan.. maar het voelt aan als 26/27 graden! Ik neem daarom aan dat het gewoon 26 graden binnen is, want het is afschuwelijk warm.. volgens de voorspellingen kan het dinsdag en woensdag misschien weer warm worden, maar dat is nog te ver vooruit. De voorspellingen veranderen met de dag. Zo zou het woensdag eerst 17 graden worden..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
amarna schreef:
22-06-2017 17:40
Ik ook! Volop zon en tot 25 graden vind ik heerlijk maar geen klamme zweetwarmte zoals de afgelopen dagen.
Maar ik geniet evengoed van sneeuw, wind en een fris buitje op zn tijd.
Bij mij blijft de teller van aangenaamheid haken bij 21 graden. Alles daarboven vind ik te warm. Geen wonder dat ik de afgelopen weken als zwaar ervaren heb! :|
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ttass30 schreef:
22-06-2017 10:31
Hallo zommermoppers,

Ik heb gisteren de hele middag met een zware migraine op bed gelegen het trilt nu nog na. Ik was aan het werk gisteren de airco stond aan dan voel je niks. Ik ging naar huis en ik stapte het gebouw uit een ik kreeg me daar toch een benauwde klap in mijn gezicht en meteen steeg de warmte naar me hoofd. Ik blij dat ik niet met de auto naar het werk ben gegaan. Ik zakte bijna in elkaar van de pijn, toen ik in de trein stond. Ik zat in elkaar gedoken grijpend naar mijn hoofd. Gelukkig werkte mijn vriend thuis die heeft me opgehaald van het station. En mij naar bed begleid, hij heeft goed voor me gezorgd de schat. Ik heb het in een lange tijd niet zo erg gehad. Maar combinatie warmte buiten en airco binnen triggerd mijn migraine nog erger.
@ Ttass: ik ben 50+, en heb zowat driekwart van mijn leven al last van zware migraine/clusterhoofdpijn-aanvallen.
Ik heb altijd gewerkt, heb 3 kinderen grootgebracht en ik zorg in mijn vakanties voor mijn kleinkinderen.
Maar nooit, echt nooit heb ik daarover geklaagd want: dat verandert niks!
Ik heb gisteravond (woensdag) na mijn werk (temperatuur 29° op de werkvloer zonder airco)! erge diarree gehad + heb ik 3x overgegeven. Maar: vandaag stond ik op mijn werk. Opnieuw in de hitte die trouwens 30,9° was vandaag.
Ik heb mijn werk gedaan (fysiek zwaar werk), zonder klagen. Waarom? Omdat ik betaald word om dat werk te doen.
En neen.....ik heb mijn man NIET gebeld om mij te komen halen. Voor hem was het trouwens ook heel warm.
(Mijn man is een stuk ouder: hij is bijna 66j).
Dus Ttass: ipv altijd te klagen: er zijn altijd mensen die het nog erger te verduren hebben. Jij hebt tenminste nog airco op je werk he! Ik NIET. En wat te denken dan over dakwerkers bv? Die mensen werken in temperaturen van 45+ hoor.
Moemoe64 schreef:
22-06-2017 20:36
@ Ttass: ik ben 50+, en heb zowat driekwart van mijn leven al last van zware migraine/clusterhoofdpijn-aanvallen.
Ik heb altijd gewerkt, heb 3 kinderen grootgebracht en ik zorg in mijn vakanties voor mijn kleinkinderen.
Ik heb gisteravond (woensdag) na mijn werk (temperatuur 29° op de werkvloer zonder airco)! erge diarree gehad + heb ik 3x overgegeven. Maar: vandaag stond ik op mijn werk. Opnieuw in de hitte die trouwens 30,9° was vandaag.
Ik heb mijn werk gedaan (fysiek zwaar werk), zonder klagen. Waarom? Omdat ik betaald word om dat werk te doen.
En neen.....ik heb mijn man NIET gebeld om mij te komen halen. Voor hem was het trouwens ook heel warm.
Dus Ttass: ipv altijd te klagen: er zijn altijd mensen die het nog erger te verduren hebben. Jij hebt tenminste nog airco op je werk he! Ik NIET. En wat te denken dan over dakwerkers bv? Die mensen werken in temperaturen van 45+ hoor.
:applause:
Geen bijzonderheden
Moemoe64 schreef:
Geweldig hoor, petje af. Jij zou zeker ook nog naar je werk gaan als je been eraf wordt gereden. Paar steekjes ijzergaren en gaan met die banaan. Maar niet iedereen is zo'n bikkel als jij he.
Vandaag zouden we het rustig aan doen maar niets van terecht gekomen, als witte tornado door het huis gegaan. Voelt zo fijn als alles gedaan en schoon is :)

LV, genoten van je vrije dag en nog raketjes gehaald?

Nu lekker Cops kijken en heb net de pizza besteld waar ik het gisteren over had. Zin in!!
Moemoe64 schreef:
Knap dat jij dat kan, ik heb de lichaam en geest van moemoe niet. Kortzichtige reactie ook. Iedereen ervaart pijn anders. Ik heb gewoon gewerkt hoor zodra ik naar buiten ging was het raak. Dit is een klaag topic je mag hier klagen.
Lady_Voldemort schreef:
22-06-2017 20:46
Geweldig hoor, petje af. Jij zou zeker ook nog naar je werk gaan als je been eraf wordt gereden. Paar steekjes ijzergaren en gaan met die banaan. Maar niet iedereen is zo'n bikkel als jij he.
Amen! Bedankt!
Moemoe64 schreef:

:sarcastic:
Ik zit op de camping en het is hier 20 graden. Kom weer helemaal bij. Binnen nog wel warm maar toch anders dan thuis. Katten blijven vanavond binnen dus deuren nog even dicht. Maar wat heerlijk dat de hitte voorbij is.

Vanmiddag was het erg warm op het terras maar het was wel gezellig dus ben blij dat ik het toch gedaan heb.

Nu morgen tenminste een normale temperatuur voor de zomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven