Mode & Beauty alle pijlers

Haar kleuren met bruine Henna

07-06-2017 20:20 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil graag op n wat natuurlijker manier mijn haren kleuren. Kom op het net diverse Hennakleuringen tegen waaronder bruin/Asbruin/lichtbruin. Heb zelf bruin tot donkerbruin haar, maar donkerbruin lijkt mij te hard. Wie heeft ervaring met andere Hennakleuren dan het bekend Hennarood, want dat staat me echt niet. Alvast dank voor antwoorden:-)
Nog even geduld met de foto. Vriend moet zijn haar eerst wassen en knippen, dat wil hij zo ;-) Ja hij is heel blij met hoe de kleur is geworden. Ik had voor ik hem in de Henna smeerde eerst een lokje behandeld. Bij vriend was na 2 uur de kleur goudblond. Na 6 uur in de henna ( blond 25% ,75% bruin is het nu licht bruin.met gouden gloed. Hoe langer de henna in het haar hoe donkerder.

misschanandlerbong, ik had ook geleerd van de Berberdames dat je de henna niet mag aanmaken met kokend water. Ik laat het mengsel afkoelen tot het niet zeer doet als ik mijn vinger even in de vloeistof doe.

Henna aanmaken met sterke expresso of gemalen zwarte zaadjes (te koop bij natuurwinkel of Marokkaanse toko's ) maken voorkom je ook het vurige rood in de henna. Langzamerhand kom je zelf achter wat voor jouw haar werkt.

Ik ben benieuwd naar de overige kruiden zoals Amla, Chikakai poeder en Reetha poeder ook samen gemengd in een poederbusje te koop. Heb besteld en bij de volgende wasbeurt testen of het de structuur van droog krullend haar verbeterd. Gebruik al goede producten waar ik tevreden mee ben. Maar zo nu en dan wat anders en vooral als het naturel is is welkom.
Alles is niets, Niets is alles
Klinkt echt top hoe het bij je vriend is geworden,! Ik heb vanaf vandaag besloten zo lief voor mijn haren te gaan zijn. Alleen nog naturel,alhoewel ik het eergister met Aleppozeep heb gewassen en het nu gortdroog en pluis zit,vreselijk gewoon,daarna ook nog weer eens Andrelon krulcreme erin gedaan, horrible gewoon zeg, vrees dat ik het vanavond weer uit moet wassen maar dan kan ik gelijk starten met de Zwarte zaad olie massage. Helaas is mijn haar te fijn om bijvb Arganolie als stylingproduct te gebruiken.

Elmervrpuw, ik bedoelde die hennasalon in A-dam waar ik ooit was,Instituut voor haar en gezondheid heet t
Ik was eigenlijk weer aan een verfbeurt met henna toe.. De kleur was wat dof en vaal geworden.. en aan de zijkanten wat grijze haren.. aangezien wij over 4 weken op vakantie gaan wilde ik de verfbeurt uitstellen tot vlak voor de vakantie. .. maar irriteerde mij aan de kleur! Dus bedacht ik dat het misschien zou opknappen met een opfris beurt .. ik heb 2 eetlepels henna en indigo gemengd en er wat amla poeder door gedaan... even wat conditionair er door geroerd want mijn haar was erg droog.. heb het een uurtje laten zitten en verwachtte er niet veel van maar ik ben blij.. De kleur is weer wat opgefrist en het heeft zelfs de meeste grijze haren gedekt.. nu kan ik over 3 weken mijn haar kleuren zoals altijd maar ziet het er in de tussentijd nog mooi uit tenminste! Henna maakt je haar ook voller en het ziet er mooier uit na gebruik.
Goeie tip Hopeful, even tussendoor en kortere inwerktijd met toch n goed resultaat. Hoe kwam je haar zo droog? Door de zon?
Oké Sweetmoon, dank je.
Dus je gaat toch niet voor de lichtbruine henna?
Ik ga morgen weer naar huis, en ik denk dat ik dan ga bestellen. De Khadi dus, lichtbruin.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb een slag in mijn haar dus dit kan wat droger /pluizig aanvoelen maar had het ook wat vakersloot gewassen ..
Elmervrouw, ik ga denk ik naar die salon en daar bekijken wat mooi zal zijn, die Amandelbruin lijk me wel wat. Maar goed, even kijken wat ze gaan zeggen daar. Kan pas dinsdag bellen want morgen zijn ze dicht.

Fatalflower, heb de olie ingemasseerd. Aparte olie, het is een olie die nog nadruipt ook al gebruik je er weinig van, voelde ik ineens iets olieachtigs op mijn voorhoofd, keek in de spiegel en het droop zwart naar beneden haha. Maar het lijkt me een heel goede olie. Ook nog n beetje door mijn haar gekneed. En verder even geen stylingprodukt.
Hm.... dan ben ik op het moment de enige die nog voor de drempel staat te aarzelen...? :lijstje:
Waar twijfel je over elmervrouw?
Omdat het onomkeerbaar is. Hierna geen chemische haarkleuring meer. En als het niet goed lukt? Als het te rood wordt? Als het grijs niet goed dekt? Wat dan? Dan kan ik niet meer naar de kapper gaan.

Aan de andere kant: dat het haar gezonder wordt, er beter en glanzender uitziet, dat de krullen misschien zelfs weer ook beter gaan zitten; dat spreekt me wel heel erg aan.
@..., ik heb wel eens tussendoor mijn haar met een pakje van de drogist middenbruin geverfd. Geen problemen mee gekregen. Wel met ontkleuren bij de kapper en dat ze er daarna een verf overheen zetten. Het werd gelig blond en dat vond ik niet mooi. Bruine kleur hebben ze toen erop gezet wat groen uitsloeg. Dat heeft echt heeeeeel lang geduurd voordat dat eruit was. Toen gebruikte ik nog geen henna dus daar lag het niet aan. Sinds die tijd zelf gaan kleuren met henna toen het uitgegroeid was :-)
anoniem_652cdbee14683 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 18:38
Reden: Privacy
1.30% gewijzigd
Je kunt na de meeste henna kleuringen gewoon je haar weer verven met pakje van de drogist.. lees maar op louland.nl
Dat biedt weer perspectieven Elmervrouw. Maar ik ben uiterst voorzichtig met mijn haren, dat ik een eerste keer, hetzij sinds jaren dan, toch het wil laten doen en van daaruit durf ik verder over te gaan op zelfkleuring.

Fatalflower. Is je vriend al geknipt :lol:
Hier nog niet besteld. Druk gehad. Ik ga er vanavond nog eens uitgebreid naar kijken op internet.
TVP :mrgreen:
Hier staat iets over blond. Post van Fatalflower.
Fatalflower, is je vriend al naar de kapper geweest? 😄
Fatalflower, heb je intussen ook die kruiden uitgeprobeerd om je haar te wassen?
Ik ben nog aan het aarzelen daarover. Het lijkt me lastig om te doen. Moet je dat dan ook eerst aanmaken?
En hoe graag ik ook wil overstappen op alles natuurlijk, ik vraag me toch ook af of een shampoo zoveel uitmaakt?..
Dag allemaal, ( de bekenden) ik ben een tijdje uit zicht geweest maar ben er weer. Gedoe met inloggen, wachtwoord vergeten, account opeens weg lang verhaal kort te maken, ik kon niet meer inloggen.
Uit zicht maar niet uit gedachten. Ik ga mij even inlezen. O en de foto's die ik beloofd heb zal ik alsnog plaatsen.
We gaan dit weekend weer in de Henna. Alleen even bedenken waar ik deze kan plaatsen. Een google account of gewoon via FB.

Elmervrouw, ik heb de kruiden inmiddels gebruikt. Wat ik merk is, mijn haar is dikker glanst en stevig in de zin het pluist niet.
Ik heb via een schattig vintage indiaanse toko een totaal pakketje gekocht op advies van de indiaanse verkoopster. Ik wilde een veel duurdere pakje Henna bij haar kopen. zij raadde mij deze af en gaf mij een andere pakje. Dit was een donkerrode Henna vermengt met allerlei kruiden. Er staat 100% natuurlijk op het pakje en zo te zien ook gecontroleerd. Ik ben nu op mijn werk en weet de naam niet. Maar deze henna is ook super. Neigt meer naar Notenbruin, beetje rode gloed.Deze Henna met extra kruiden is alleen verkrijgbaar met een rode tint.

Khadi Henna blijft mijn favoriet merk en mengsel. Het fijne van Khadi is dat het verschillende tinten heeft, en dat je de verschillde kleuren met elkaar kunt mengen. Mijn volgende Henna beurt is volgende week, en zal ik 2 kleuren hazelnoot met lichtbruin mengen en er Amla bijvoegen.
Ik ga mij verder in lezen en ben blij dat ik weer kan inloggen
Hé, gelukkig dat je weer kunt inloggen!
Ik heb net mijn pakketje binnen. Nu nog een pakje hazelnoot besteld en ook lichtbruin, ik wil er een heel klein beetje lichtbruin bij gaan doen. Oh, en ik heb die Amla poeder ook besteld. Benieuwd wat dat gaat doen. Dus kat kun je dan ook mengen met de henna, begrijp ik van jou?
Ik heb in het weekend een keer mijn haar gewassen met biologische shampoo (van iemand anders, om uit te proberen), en ik vond het meteen weer veel pluiziger. Ben van plan om zaterdag of zondag weer de henna te gaan doen.
Ha Elmervrouw, ja hoor de Amla kan bij de Henna en wordt aangeraden door de experts en de India dame van de Toko.
Om uit te proberen heb ik een flinke eetlepel bij mijn henna gedaan. Mijn haar voelde zachter en fijner aan. Na de Henna pak ik mijn haar ook in een conditioner, die ik af en toe zelf maak. Die maak ik zo, 99% procent Aloe Vera van de Tuinen vermengt met castorolie lekker onder de folie voor een half uurtje langer mag ook en daarna uitspoelen. Mooie stevige glanzend krul zonder pluis.

Ik doe alles voor een gezonde bos haar. Nu heb ik inverse styltang aangeschaft. Die leg je in de vriezer en gebruik je op dezelfde manier als een normale styltang. Ik merk nu nog weinig van maar het beloofd gezonder en mooier haar binnen 30 dagen.
Zou ook pluis tegen gaan. Ik merk wel na gebruik dat dit inderdaad minder is dan voorheen is, vooral met de hitte van de laatste paar weken.

Dit weekend ga jij dus je haar behandelen met Henna? Je haar wel 2 uur goed in plastic verpakken voor een extra kleur intensiteit.
En dat grijs bij de zijkanten daar heb ik ook altijd. Als mijn haar gewassen is behandel ik die zij kanten achteraf nog even snel laat het dan een uurtje of 2 zitten en veeg het weg met watjes en water aan de toilettafel.
Ah, dank je wel, Fatalflower. Ik kan dus gewoon meteen een schep Amla bij het henna-mengsel doen. Wat die zijkanten betreft: bewaar je dan daar een beetje van het mengsel voor? Misschien ga ik dat zo ook wel proberen. Helpt het?
Stylen met tang doe ik nooit.
Ja hoor Elmervrouw kan gewoon bij je mengsel toegevoegd worden. Voor de zijkanten zo nodig een theelepeltje henna aanmaken met een slokje koffie en smeren laten opdrogen. Bijwerken noem ik dat. Daarna vind ik wassen niet eens nodig. Beetje water watje en wegvegen, klaar. Met henna hoef je helemaal niet zo moeilijk te doen. Zeker niet met de zachtaardige makkelijk speoeln Henna.
Oh, dat klinkt simpel genoeg inderdaad :)
Bedankt voor de tip!
Nou, nieuw smurrie-experiment zit erin. Ik laat het twee uurtjes inwerken deze keer.
Recept: hazelnootbruin, klein schepje lichtbruin, eetlepel Amla-poeder. Ben benieuwd.
Hopelijk wordt het niet (te) rood, een piepklein beetje warme gloed mag wel.

Hoe is het met jullie experimenten? Sweetmoon, hoe gaat het ermee?
Elmervrouw schreef:
23-07-2017 11:50
Nou, nieuw smurrie-experiment zit erin. Ik laat het twee uurtjes inwerken deze keer.
Recept: hazelnootbruin, klein schepje lichtbruin, eetlepel Amla-poeder. Ben benieuwd.
Hopelijk wordt het niet (te) rood, een piepklein beetje warme gloed mag wel.

Hoe is het met jullie experimenten? Sweetmoon, hoe gaat het ermee?
Spannend Elmervrouw, hoe is het geworden? Toch een beetje roodachtig? Mijn ervaring is dat hoe dan ook ook bij bruine Henna (hazelnootbruin) je toch een touch rood ziet in je haar. Het wordt bij nooit echt bruin. Mijn recept was, hazelnootbruin met 1 eetlepel Amlapoeder sap van 1 citroen beker 1 eetlepel oploskoffie. Kleur is intens roodbruin. Ik ben tevreden.

Ik ga wel door met henna kleur experimenteren. Dwz mengen van Henna rood, bruin en amla. Ik werk nu alleen de kruin en zijkanten wekelijks.

Hoe is het Sweetmoon? zw-zaadolie effect gezien? Minder haaruitval? Heel beneiuwd naar jullie ervaringen en tips. Het grijs aan de zijkant blijft aandacht vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven