Napraattopic deel 86
zaterdag 24 juni 2017 om 13:02
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 26 juni 2017 om 20:03
Ik heb toevallig net bananen gekocht, dus je kan ze ook van mij krijgen.
maandag 26 juni 2017 om 20:05
maandag 26 juni 2017 om 20:05
Eens. Ik zit niet eens op faceBook, maar dat wisten jullie al.feow schreef: ↑25-06-2017 22:52Ik stap helemaal niet over, ik heb een terp als het hier weer eens overstroomt met wespennesten en andere insecten.
Ik vind het wel een veilig idee dat áls het ooit nodig mocht zijn er een plek is. En áls het ooit nodig mocht zijn, vinden de anderen het dan ook wel. Want het is er.
En ik Facebook anoniem. Ik heb redenen om onvindbaar te willen zijn met mijn echte naam. Degenen die ik vertrouw heb ik wel mijn echte naam laten weten, omdat ik het zo'n pokkende vind om te doen alsof ik Truusje Sufkut heet terwijl dat niet waar is en ik eigenlijk Truitje Nogveelsaaier ben. Beetje een erezaak om niet te liegen.
En ik weet dat er op viva bovengemiddeld veel 'bijzondere' persoonlijkheden meeschrijven, maar mijn mensbeeld is nog steeds best positief. Ik vind veel forummers behoorlijk leuk en betrouwbaar.
Ik zag net dat iemand op anoniem is gegaan.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 26 juni 2017 om 20:06
Ja belachelijk. Ik heb die posts dus weer gestaft (wel met bozere toon), dus als ik een ban krijg voor het misbruiken van de staffunctie is het vanwege die boze staf die ik op die bewuste post heb geplaatst Wat een flut beleid.
maandag 26 juni 2017 om 20:07
Nee hoor geen hond die me hier kent.GenieInABottle schreef: ↑26-06-2017 19:58Als je dat ter discussie wil stellen of als waarschuwing wil meedelen of wat dan ook, dan is dat een prima thema om een topic mee te openen. Om hier specifiek een forummer te noemen om een voorbeeld te stellen, dat is niet oké.
En wellicht dat je heel veel kent, waarschijnlijk kennen velen jou dan ook, so what? Jij doet er niets mee, Impala koos ervoor om dat wel te doen. En ze geeft ook nog een trap na. En dat is niet oké.
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat wij een andere definitie van onze waarden en normen hebben. Alhoewel ik ervan uitga (op basis van jouw post hierboven) dat jij niet de behoefte hebt om naar deze informatie te hinten. En later nog een keer gerichte informatie aan toe te voegen. Informatie die wel degelijk een persoonlijke impact heeft. En dan heb ik het zowel over vindbaarheid als over gevoel van veiligheid.
Zijn velen van ons hier herkenbaar? Waarschijnlijk wel.
Schrijven we op een openbaar forum en lopen we risico? Ja.
En mij zegt dat in ieder geval dat we nog steeds onderling vertrouwen hebben. Dat informatie daar blijft waar het hoort. Laten we vooral ook samenwerken om dat vertrouwen zo groot mogelijk te houden en ook elkaars veiligheid mee bewaken.
Waar het omgaat is dat zij vraagt wat voor een prive -informatie er al is gedeeld die al niet bekend was door de persoon zelf ?
Terechte vraag lijkt mij om daar duidelijkheid over te krijgen.
Als een TO van een topic vraagt om haar verleden niet in betrekking te nemen komt daar van alle kante bezwaar op door medeforummers en nemen ze dat toch mee in hun oordeel dus waarom is dat nu niet geoorloofd ?
maandag 26 juni 2017 om 20:09
Mooi.Fee-de-Goede schreef: ↑26-06-2017 20:05Nou, ze hebben alle stafjes 'behandeld' en als je nu nog wat komt vragen op Mod topic krijg je passende maatregelen.
BGB zorgt voor de bananen en met de boter van Jasmijn erbij passen die vast wel.
Behalve bij mij. Ik kan je niet horen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 26 juni 2017 om 20:10
Zou je de quote willen weghalen?
maandag 26 juni 2017 om 20:11
maandag 26 juni 2017 om 20:14
Als jij anderen hebt gevonden, dan is de kans heel groot dat jij ook bent gevonden. Maar prima hoor, wat jij wil. Deze aanname is precies waar het gedoe hier over gaat. De waarschuwing dat veel mensen aannemen dat ze onherkenbaar zijn, maar dat niet zijn.Mother_Earth schreef: ↑26-06-2017 20:07Nee hoor geen hond die me hier kent.
Waar het omgaat is dat zij vraagt wat voor een prive -informatie er al is gedeeld die al niet bekend was door de persoon zelf ?
Terechte vraag lijkt mij om daar duidelijkheid over te krijgen.
Als een TO van een topic vraagt om haar verleden niet in betrekking te nemen komt daar van alle kante bezwaar op door medeforummers en nemen ze dat toch mee in hun oordeel dus waarom is dat nu niet geoorloofd ?
Persoonlijke informatie meenemen en benoemen is not done. Al helemaal niet als deze verkregen is via andere kanalen.
En nee, de vraag is niet terecht. Als de betreffende forummer had benoemt wat het privé gedeelte was, dan was het voor velen nog duidelijker. Er werd dus gevraagd om meer informatie over zichzelf te delen, waar gevraagd werd juist deze informatie te verwijderen. Dus zeer onterecht.
En wat je hier neerzet en hier onder je huidige nick te vinden is, dat dat gebruikt wordt, vaak niet netjes, soms functioneel, dat loepen mensen. De rest is not done.
anoniem_331193 wijzigde dit bericht op 26-06-2017 20:18
5.66% gewijzigd