Napraattopic deel 86
zaterdag 24 juni 2017 om 13:02
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 27 juni 2017 om 05:43
Alsof het hier een stel onnozele schaapjes zijn die keer op keer gewezen moeten worden op het feit dat ze zo vindbaar zijn. Prima als daar op gewezen wordt. En nog een keer. Maar op een gegeven moment is het wel klaar hè. Ik weet voor mij bijvoorbeeld precies hoe vindbaar ik ben, en als ik dat anders wil, dan regel ik dat wel. Er zullen vast mensen zijn die zich dat niet, of minder, realiseren, die hebben dat na een paar keer benoemen ook wel gehoord. Er op door blijven gaan, nadat al een paar keer door verschillende mensen is aangegeven dat er geen zinnig antwoord te geven is op de vraag (die nogal speculatief was, want uitging van plotseling besef van verlies van privacy, alsof de geanonimiseerden die onozele schapen waren) dàt is wat mij stoorde en ja, dat vond ik, in het licht van de hele discussie van die dag, rellerig. En dat mag ik dan ook weer vinden.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
dinsdag 27 juni 2017 om 06:06
Mother_Earth schreef: ↑26-06-2017 23:54Ik heb juist alles gelezen en bracht juist voorzichtig die vraag naar voren omdat ik meerdere meningen wilde horen waarom nu juist op dit moment diegene kozen voor op anoniem te gaan.
Jij vindt het dus normaal dat mensen blijkbaar de echte naam van een forummer via een privébericht aan elkaar sturen zodat er nog even op Facebook gekeken kan worden? Echt ongelofelijk, dat je niet snapt hoe not-done dat is. En hoe bedreigend dat is voor de forummer in kwestie.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:03
Ik heb dat ooit ook wel eens geprobeerd. Ik vond het wel moeite. Na twee mensen gevonden te hebben, bedacht ik dat ik wel wat beters met m'n leven te doen had. Niet omdat op FB mensen zo moeilijk te vinden zijn, maar om dat te koppelen aan mensen hier, die ook nog eens telkens van nick wisselen... daar moet je een Excelsheet voor bijhouden. En een hoge tolerantie voor kattenplaatjes hebben.Mother_Earth schreef: ↑26-06-2017 22:40Geen moeite hoor, noem het het soort van toevalligheid waarin je verstrikt raakt en van het een in het ander geraakt omdat het je boeit op dat moment.
War voor de een interessant is boeit een ander totaal niet en andersom.
Als we allemaal hetzelfde waren was de wereld ook maar saai.
Dat soort zoeken en uitpuzzelen doe je toch vooral als je 14 bent en verliefd op iemand?
dinsdag 27 juni 2017 om 08:14
Vaak is het toch wel overduidelijk hoor wie wie is op FB. Laatst vroeg er iemand aan andere forummers of ze vriendjes mocht worden op FB. Dan zie ik ineens in mijn tijdlijn voorbijkomen dat Pietje Puk vriendjes is geworden met 2 van mijn viva vriendinnen. Nou dan is 1+1 al snel 2. En daar hoef je niets voor te doen.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:19
En onthou je dat dan? En weet je het ook nog na een nickwissel? Ik niet._Inkie_ schreef: ↑27-06-2017 08:14Vaak is het toch wel overduidelijk hoor wie wie is op FB. Laatst vroeg er iemand aan andere forummers of ze vriendjes mocht worden op FB. Dan zie ik ineens in mijn tijdlijn voorbijkomen dat Pietje Puk vriendjes is geworden met 2 van mijn viva vriendinnen. Nou dan is 1+1 al snel 2. En daar hoef je niets voor te doen.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:32
Tering, 24 uur verder. Het gaat ook wel ver hoor, de feiten zijn alweer verdraaid. Hoe ridicuul ik de situatie ook vind, je kan niet zeggen dat Impala prive-info heeft opgelepeld, daar is toch echt wel meer voor nodig. "Pietje heeft FB" is echt geen prive-info.
Hoe groot de kwestie daarna is geworden, is werkelijk absurd. Ik zou een nieuw napraattopic openen.
Hoe groot de kwestie daarna is geworden, is werkelijk absurd. Ik zou een nieuw napraattopic openen.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:41
Er werd gezegd dat iemand fb had volgens mij. Dat word door de betrokken mensen al jaren geroepen. Zelfs Impala heeft ws ook zelf fb, ik ook.
Het is niet zo dat het hebben van een fb account iets heel bijzonders is voor een bepaalde generatie.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:44
Het standvastige, bloedeigenwijs weigeren van iemands verzoek in deze, daar ligt het euvel hierin vooral.MarindaH schreef: ↑27-06-2017 08:32Tering, 24 uur verder. Het gaat ook wel ver hoor, de feiten zijn alweer verdraaid. Hoe ridicuul ik de situatie ook vind, je kan niet zeggen dat Impala prive-info heeft opgelepeld, daar is toch echt wel meer voor nodig. "Pietje heeft FB" is echt geen prive-info.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:44
Ik denk dat het ook meer gaat om het feit dat ze het niet weg wilde halen terwijl de bewuste forummer waar het overging er duidelijk mee in haar maag zat.MarindaH schreef: ↑27-06-2017 08:32Tering, 24 uur verder. Het gaat ook wel ver hoor, de feiten zijn alweer verdraaid. Hoe ridicuul ik de situatie ook vind, je kan niet zeggen dat Impala prive-info heeft opgelepeld, daar is toch echt wel meer voor nodig. "Pietje heeft FB" is echt geen prive-info.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:49
Dus waarom moet je dan per se je punt maken door die ene forummer, die dat niet wil, te noemen? Het doet toch niks af aan je autonomie en je vrijheid van meningsuiting en de kracht van je betoog en wat niet al, om daar iemand anders te noemen? Niet moeilijker dan het verbeteren van een typfout.Het-groepje schreef: ↑27-06-2017 08:41Er werd gezegd dat iemand fb had volgens mij. Dat word door de betrokken mensen al jaren geroepen. Zelfs Impala heeft ws ook zelf fb, ik ook.
Het is niet zo dat het hebben van een fb account iets heel bijzonders is voor een bepaalde generatie.
Maar goed, laten we niet opnieuw beginnen.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:49
Oh ik heb het begin gevolgd, maar weer opzoeken dus.Het-groepje schreef: ↑27-06-2017 08:39Goh.
Een na effect van heel ernstig ziek zijn kan dus zijn dat je ouders daarna geen geld meer aan je uit willen geven.
Weer wat geleerd.
Wat zijn er tich rare mensen op de wereld.
(uit het topic over zooi op de verjaardag).
dinsdag 27 juni 2017 om 08:51
Beide zaken werden hoog opgespeeld. Totaal onnodig.
Orkenflow en Bambi, blijkbaar heb ik een goed geheugen voor stomme feitjes. Mensen die ik hier veel lees vertellen ongemerkt best veel, en mijn geheugen slaat dat dan op. Hoef ik niet voor op zoek te gaan. Sommigen zijn nu eenmaal enorm herkenbaar, als je bijv woonregio, soort werk, gezinssamenstelling, huisdieren, leeftijd, etc etc combineert.
Vandaar dat ik zelf ook regelmatig van nick verander, ik weet dat ik soms iets teveel info loslaat, en dan is dat tenminste niet meer loepbaar. Wat dat betreft vind ik het niet kunnen loepen nu best fijn.
Orkenflow en Bambi, blijkbaar heb ik een goed geheugen voor stomme feitjes. Mensen die ik hier veel lees vertellen ongemerkt best veel, en mijn geheugen slaat dat dan op. Hoef ik niet voor op zoek te gaan. Sommigen zijn nu eenmaal enorm herkenbaar, als je bijv woonregio, soort werk, gezinssamenstelling, huisdieren, leeftijd, etc etc combineert.
Vandaar dat ik zelf ook regelmatig van nick verander, ik weet dat ik soms iets teveel info loslaat, en dan is dat tenminste niet meer loepbaar. Wat dat betreft vind ik het niet kunnen loepen nu best fijn.
dinsdag 27 juni 2017 om 08:53
Ik vond 't gewoon stom dat dit zo'n gedoe is geworden.
Dan wil je mensen waarschuwen over hoe prive je bent op FB. Prima, hou daar dan bij.
Ga geen specifieke forumnamen noemen en zeker niet wat de bezigheden van betreffende forummer op FB zijn.
En zelfs als je dat allemaal echt meent te moeten doen,heb dan 't fatsoen om de forumnaam te verwijderen als daar om gevraagd wordt.
Deze hele heisa alleen maar om je gelijk te willen halen.
En via pb de echte naam van een forummer doorsturen om deze op FB op te zoeken? Bah, wat een sneue rat ben je dan.
Dan wil je mensen waarschuwen over hoe prive je bent op FB. Prima, hou daar dan bij.
Ga geen specifieke forumnamen noemen en zeker niet wat de bezigheden van betreffende forummer op FB zijn.
En zelfs als je dat allemaal echt meent te moeten doen,heb dan 't fatsoen om de forumnaam te verwijderen als daar om gevraagd wordt.
Deze hele heisa alleen maar om je gelijk te willen halen.
En via pb de echte naam van een forummer doorsturen om deze op FB op te zoeken? Bah, wat een sneue rat ben je dan.
gatti wijzigde dit bericht op 27-06-2017 08:54
0.55% gewijzigd
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
dinsdag 27 juni 2017 om 09:04
Als je een vriendje van mijn FB-vriendje zou zijn misschien wel. Maar ik heb geen napraters als FB-vriend
Ik heb een paar mensen van de sekspijler wel als FB-vriend en ik heb inderdaad enkele andere mensen van daar wel herkend als vriendje van mijn FB-vriendje. Hoef je helemaal niet voor op zoek te gaan, je ziet ze gewoon ineens langskomen als ze een opmerking plaatsen of zo.
dinsdag 27 juni 2017 om 09:04
Dat vind ik inderdaad het allerschandelijkst wat is gebeurd gisteren. Het stomme is alleen dat degene die dat heeft gedaan buiten schot blijft, niet in de discussie betrokken is omdat het achter de schermen is gebeurd.