De ouderensoos 2
dinsdag 18 april 2017 om 14:58
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.
Dit is deel een De ouderensoos
Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.
Welkom!
Dit is deel een De ouderensoos
Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.
Welkom!
woensdag 28 juni 2017 om 22:21
Dit plaatje doet mij denken aan van die halfronde "edelstenen" van plastic, die je op een vel moest plakken. Uiterst creatief. Kent iemand dat nog?
woensdag 28 juni 2017 om 22:29
In het zwembad kocht ik vaak een zakje met een soort poeder (niet gaan lachen, blijven doorlezen)
Er zat een stokje in, ook van snoepgoed, en daar kon je aan likken. Dat natgelikte stokje stak je dan in het zakje en dan bleef het poeder plakken. Zo kon je het hele zakje leeglepelen. Smaakte een beetje zurig. Weet iemand wat dat was of wordt nu de GGZ gebeld en moet ik op anoniem?
woensdag 28 juni 2017 om 22:54
donderdag 29 juni 2017 om 00:22
O ja, limonade in poedervorm.
Is het misschien dit dan?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... b286d8.jpg
donderdag 29 juni 2017 om 06:15
Het idee is hetzelfde. Maar bij mij zat er geen lolly bij maar een stokje. Van het zelfde eetbare spul als die snoep-bedelarmbandjes aan een elastiekje. Die je overigens ook kon opeten.Bobby-Pin schreef: ↑29-06-2017 00:22O ja, limonade in poedervorm.
(Het is nu net of mijn hele jeugd alleen maar ging over het eten van snoep)
donderdag 29 juni 2017 om 08:40
Goede morgen dames ook ik laat m'n neus weer eens zien.
Over snoep, ja allemaal herkenbaar. IK was het meest verzot op die roze met lichtgele vierkante blokken.
Zoethout en drop.
Van mijn oma kreeg ik soms een mars.
Speelgoed. : Ik had zo'n "oud Engelse" poppenwagen in het roze.
Mijn lievelings pop, bleek later zo'n baby etalage pop te zijn. Voor mij levens echt !! en volgens mij was het een soort flinterdun geperst spul waar ze van gemaakt was.
Mijn moeder breide de kleertjes er voor.
een poppenhuis heb ik nooit gehad en ook geen "echte" Barby. (bleek een erg duur ding te zijn en nog.)
Muziek: Tja volgens mij heb ik dat al eens ergens getikt
Stones, Beatles, Creedence Clearwater Revival, Blues muziek. Soul muziek. Elton John, Clif Richard, Allan Parsons Project. Totdat ik PInk Floyd hoorde, toen was ik verkocht. 
Robbie Williams vind ik ook goed. Lounce muziek lekker. Afijn te veel om op te schrijven
Tupperware; OOk ik ben er ooit in getrapt. Vond het rete duur , maar het klopt wel , het is onverwoestbaar. Ik heb de versie met de rode deksels. Later toen ik in Parijs was, bleek dat er in de Halle een hele grote zaak te zitten van Tupperware, die wel een heel stuk goedkoper was.
In de 80er jaren hadden we ook Eet party's en lingerieparty's. in de buurt.
Verder net terug van vakantie. Tegenwoordig vind ik een jaar verschrikkelijk hard gaan. Eerst dacht ik nog zo vakantie geboekt lekker. Je leeft er naar toe en nu is het al weer over. Onze volgende vakantie is Oktober. Lijkt nu nog ver weg.
Hoorde ik afgelopen maandag ( eerste werkdag) dat er een collega van mij "opgegeven" is. net 58 jaar Pfffffffffffffff.
Dan denk ik we eens' Leclair niet zo zeuren over je rimpels'. Je bent verder ,zover ik weet, hartstikke gezond.
Over snoep, ja allemaal herkenbaar. IK was het meest verzot op die roze met lichtgele vierkante blokken.
Zoethout en drop.
Van mijn oma kreeg ik soms een mars.
Speelgoed. : Ik had zo'n "oud Engelse" poppenwagen in het roze.
Mijn lievelings pop, bleek later zo'n baby etalage pop te zijn. Voor mij levens echt !! en volgens mij was het een soort flinterdun geperst spul waar ze van gemaakt was.
Mijn moeder breide de kleertjes er voor.
een poppenhuis heb ik nooit gehad en ook geen "echte" Barby. (bleek een erg duur ding te zijn en nog.)
Muziek: Tja volgens mij heb ik dat al eens ergens getikt
Robbie Williams vind ik ook goed. Lounce muziek lekker. Afijn te veel om op te schrijven
Tupperware; OOk ik ben er ooit in getrapt. Vond het rete duur , maar het klopt wel , het is onverwoestbaar. Ik heb de versie met de rode deksels. Later toen ik in Parijs was, bleek dat er in de Halle een hele grote zaak te zitten van Tupperware, die wel een heel stuk goedkoper was.
In de 80er jaren hadden we ook Eet party's en lingerieparty's. in de buurt.
Verder net terug van vakantie. Tegenwoordig vind ik een jaar verschrikkelijk hard gaan. Eerst dacht ik nog zo vakantie geboekt lekker. Je leeft er naar toe en nu is het al weer over. Onze volgende vakantie is Oktober. Lijkt nu nog ver weg.
Hoorde ik afgelopen maandag ( eerste werkdag) dat er een collega van mij "opgegeven" is. net 58 jaar Pfffffffffffffff.
Dan denk ik we eens' Leclair niet zo zeuren over je rimpels'. Je bent verder ,zover ik weet, hartstikke gezond.
donderdag 29 juni 2017 om 08:50
In 1963 was ik denk ik een van de eersten in Nederland met een echte Barbiepop.
Die brachten mijn opa en oma voor me mee uit Canada. Met een doos Barbiekleertjes, want die waren toen hier nog niet te koop.
De hele klas was jaloers op mijn mooie Barbie.
Van mijn moeder, oma of buurvrouw kregen we soms een "duppie" om snoep te kopen bij de kruidenier op de hoek.
Die had dozen staan waar je uit kon kiezen. Ik vond duimdrop lekker en polkabrokken. Spekkies etc. vond ik veel te zoet. Nog steeds trouwens. Mijn man is dol op zoete zooi als bijvoorbeeld winegums, colaflesjes. Ik noem dat altijd "vies snoep". Maar ja, ieder zn meug, ik ben een chocoladeverslaafde
Ik heb een kast vol Tupperware. Toen wij gingen trouwen (35 jaar geleden) was het erg populair. Veel spul (hippe gadgets in die tijd)heb ik nauwelijks gebruikt. De slagroombeker bijvoorbeeld en de groenterasp-met-schaal. Alle voorraadschaaltjes en -bakjes heb ik al 35 jaar in gebruik. Die zijn inderdaad onverslijtbaar.
Die brachten mijn opa en oma voor me mee uit Canada. Met een doos Barbiekleertjes, want die waren toen hier nog niet te koop.
De hele klas was jaloers op mijn mooie Barbie.
Van mijn moeder, oma of buurvrouw kregen we soms een "duppie" om snoep te kopen bij de kruidenier op de hoek.
Die had dozen staan waar je uit kon kiezen. Ik vond duimdrop lekker en polkabrokken. Spekkies etc. vond ik veel te zoet. Nog steeds trouwens. Mijn man is dol op zoete zooi als bijvoorbeeld winegums, colaflesjes. Ik noem dat altijd "vies snoep". Maar ja, ieder zn meug, ik ben een chocoladeverslaafde
Ik heb een kast vol Tupperware. Toen wij gingen trouwen (35 jaar geleden) was het erg populair. Veel spul (hippe gadgets in die tijd)heb ik nauwelijks gebruikt. De slagroombeker bijvoorbeeld en de groenterasp-met-schaal. Alle voorraadschaaltjes en -bakjes heb ik al 35 jaar in gebruik. Die zijn inderdaad onverslijtbaar.
donderdag 29 juni 2017 om 18:49
Herkenbaar! Vooral in mijn pubertijd vond ik de geur van benzine, watervaste stift, het gas uit een wergwerpaansteker en andere oplosmiddelen heeerlijk. Zou dat echt daarvan komen?..
donderdag 29 juni 2017 om 18:51
Die was ik echt helemaal vergeten. Ik had ook zo'n setje fel gekleurde plastic "edelstenen". Je kon ze op een fles plakken ofzo. Ik vond ze zo mooi, dat ik er zó zuinig op was dat ik ze jaren later ongebruikt heb weggegooid.Dymphnatam schreef: ↑28-06-2017 22:21Dit plaatje doet mij denken aan van die halfronde "edelstenen" van plastic, die je op een vel moest plakken. Uiterst creatief. Kent iemand dat nog?
Ik heb nog een rondje gegoogled, maar kan geen afbeelding vinden van de echte retro-steentjes.
donderdag 29 juni 2017 om 19:39
00gjes schreef: ↑29-06-2017 18:51Die was ik echt helemaal vergeten. Ik had ook zo'n setje fel gekleurde plastic "edelstenen". Je kon ze op een fles plakken ofzo. Ik vond ze zo mooi, dat ik er zó zuinig op was dat ik ze jaren later ongebruikt heb weggegooid.
Ik heb nog een rondje gegoogled, maar kan geen afbeelding vinden van de echte retro-steentjes.
Ja die! En inderdaad, je kon er een fles mee versieren. Door dit topic krijg ik herinneringen aan zaken die ik echt helemaal vergeten was...
donderdag 29 juni 2017 om 19:52
Tijdens het googlen op snoep uit de jaren 70 en 80 kwam ik ook nog de pastelkleurige poederlolly tegen, wij noemden dat een UFO lolly en die waren vies zuur als je er met de punt van je tong aankwam. Brrrrr, als ik er aan denk loopt het water er van in mijn mond maar dan niet op de positieve manier, hahaha.
Kennen jullie nog de luciferpopjes, die vond ik zo schattig. Van het luciferdoosje maakte ik dan een bedje. Ik was sowieso knettergek van kleine plastic poppetjes en diertjes en die roken zo lekker net zoals strandballen. Alweer een chemisch luchtje
Kennen jullie nog de luciferpopjes, die vond ik zo schattig. Van het luciferdoosje maakte ik dan een bedje. Ik was sowieso knettergek van kleine plastic poppetjes en diertjes en die roken zo lekker net zoals strandballen. Alweer een chemisch luchtje