De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Alle reacties Link kopieren
Mijn oma had altijd een jasschort aan.
Ze moet toen net oud geweest zijn sls ik nu. Ze droeg bloemetjesjurken met een bindceintuurtje in de taille. Met een acryl vestje. Meer was er toen nietvoor "oudere" dames. Mijn andere oma kende ik niet anders dan in wijde donkere jurken en een vlassig knotje. Ze was pas 69 toen ze overleed.
Voor ons is er gelukkig leukere kleding.
Ik zag deze week op tv Chrissie Hynde van The Pretenders in Glastonbury optreden op tv. Ze is 61 inmiddels maar een coole rockchick. Zat goed in de jeans en laarsjes. Zo wil er ook over 3 jaar uitzien!
Eleonora-2 schreef:
02-07-2017 20:38
...

Gelukkig, je bent er weer! :cheer:
Jeeeejjjjj!!!

:blob:
amarna schreef:
02-07-2017 20:41
Ze moet toen net oud geweest zijn sls ik nu. Ze droeg bloemetjesjurken met een bindceintuurtje in de taille. Met een acryl vestje. Meer was er toen nietvoor "oudere" dames. Mijn andere oma kende ik niet anders dan in wijde donkere jurken en een vlassig knotje. Ze was pas 69 toen ze overleed.
Ik zag deze week op tv Chrissie Hynde van The Pretenders in Glastonbury optreden op tv. Ze is 61 inmiddels maar een coole rockchick. Zat goed in de jeans en laarsjes. Zo wil er ook over 3 jaar uitzien!

Mijn ouders hadden kennissen die zich op voorhand hadden ingeschreven in een verzorgingshuis-om zeker te zijn van een plek. Toen de man op zijn 65'ste met pensioen ging zijn ze daar gaan wonen.
amarna schreef:
02-07-2017 20:41

Ik heb even gegoogeld en ze ziet er echt stoer uit!!
Da's andere koek dan mijn oma's en tantes vroeger zeg!!
En ook mijn moeder, die heel slank was liep in bloemetjesjurken.
:hug: L :hug: E :hug: O :hug:

:cheer2:

Ik kan het niet goed uitleggen, maar jou hier lezen is toch een beetje als de herinnering aan de geur van zelfgemaakte kippensoep van mijn oma.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
02-07-2017 21:40
:hug: L :hug: E :hug: O :hug:

:cheer2:

Ik kan het niet goed uitleggen, maar jou hier lezen is toch een beetje als de herinnering aan de geur van zelfgemaakte kippensoep van mijn oma.
Hahaha awwww dat is heel lief.
Ben ook blij jou te zien!
Ik heb Chrissie Hynde een paar weken geleden live zien optreden bij Retropop. Een coole oma is ze...en ook lekker grof gebekt! Een echte rockbitch :biggrin:
Brand los Yas....
Vertel eens, melancholieke ouderen; op welke nummers schuifelden jullie op de middelbare?
Glenn Medeiros en Boris Gardener dus :rofl:
dolfje schreef:
03-07-2017 22:26
Glenn Medeiros en Boris Gardener dus :rofl:
Haha dat was na mijn middelbare schooltijd, zit me suf te piekeren maar weet het echt niet meer de andere nummers wel.
Angie
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
03-07-2017 22:31
Angie
O god ja! Dat was een vette!
Whiter Shade of Pale
Can't live ( Van Nilsson en niet Carey 😡)
Je t'aime moi non plus
yasmijn schreef:
03-07-2017 22:37
Je t'aime moi non plus
Dat was al lang uit toen ik schuifelde maar het was wel een plaatje waarvan ik begreep dat het voor volwassenen was.

Net als Donna Summer.
Die kon ook zo hijgen.
Later ging ze bij de jehova's geloof ik.
Glenn Medeiros :love:
Mijn Amerikaanse two-day-stand leek op hem.

Afbeelding

Ik was ook zwaar verliefd op Georgie Davis.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
O nee. Die Glenn was na mijn tijd 😂
Donny Osmond 😆
yasmijn schreef:
03-07-2017 22:53
O nee. Die Glenn was na mijn tijd 😂
Ook na de mijne. Toen was ik al groot.
Volgens mij.

Ik had uit de hitkrant en de popfoto posters van Kajagoogoo, Duran Duran, de Dolly Dots en Christopher Atkins op mijn kamer hangen.

Én van Bobby Ewing natuurlijk.
yasmijn schreef:
03-07-2017 22:54
Donny Osmond 😆
Die vond ik zo veel tanden hebben.
Eleonora-2 schreef:
03-07-2017 22:59
Die vond ik zo veel tanden hebben.
Hadden al die Osmond Brothers.
Wayne, Merrill, Jay, Donny, Jimmy en volgens mij mis ik er nog een.
En hun zus Marie.
yasmijn schreef:
03-07-2017 23:02
En hun zus Marie.
Alan hoort er nog bij.
yasmijn schreef:
03-07-2017 23:02
En hun zus Marie.
Was echt voor mijn tijd, de Osmonds.
Ik las er wel eens over in de bladen, bij mijn oma in de leesmap.
Want er was nog wel eens wat, met die Osmonds.
Eleonora-2 schreef:
03-07-2017 23:11
Was echt voor mijn tijd, de Osmonds.
Ik las er wel eens over in de bladen, bij mijn oma in de leesmap.
Want er was nog wel eens wat, met die Osmonds.
Mormonen.

Hun eerste single, Crazy Horses, ik was zwaar onder de indruk. Ik zal 11 of 12 geweest zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven