Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Thanks ladies, idd The Wave! :cheer2: :cheer2: :yes:
Volgens mij wel Engels Solo, maar ik kan het mis hebben.

En idd Simba, het experiment heeft echt plaatsgevonden.

Er is nog een film over studenten waarvan de ene helft gevangenisbewaarders zijn en de andere helft gevangenen. Ook dit loopt heel snel uit de hand. Ook zo beklemmend. En ook de naam kwijt. :$
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 17:41
Omdat ik weet dat hij in een eerder deel voorbij is gekomen, durf ik het wel aan om hier de vraag te stellen ipv een topic te openen:
Ik zoek de naam van een documentaire / film. Situatie: Engeland, klas krijgt les over WOII, docent gaat groepsexperiment aan om te demonstreren hoe groepsdynamiek ontstaat vanuit gebruikmaking van rituelen, regels en codes. Als 1 leerlinge niet meer mee wil doen, dan wordt ze buitengesloten.

Iemand? :$
The wave
gebaseerd op een waargebeurd verhaal https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Derde_Golf

Erg oude film nu maar inderdaad wel met een boeiende achtergrond hoe dit soort processen (vrij gemakkelijk) te manipuleren zijn met de juiste ingrediënten.

En eigenlijk heel actueel als je bedenkt dat er op dat vlak eigenlijk na WOII vrijwel niks essentieel verandert is in de politiek. En daarnaast zie je dus dat over de gehele wereld op dezelfde manier vrij makkelijk machtsblokken (rondom een ideologie/een persoon) kunnen ontstaan. Kijk maar naar Trump .. een schoolvoorbeeld hiervan.

Wat er een beetje aan raakt is de film : The experiment : https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Experiment
Ook heel boeiend verhaal over groepsdynamiek.
GenieInABottle schreef:
30-06-2017 17:54
Thanks ladies, idd The Wave! :cheer2: :cheer2: :yes:
Volgens mij wel Engels Solo, maar ik kan het mis hebben.

En idd Simba, het experiment heeft echt plaatsgevonden.

Er is nog een film over studenten waarvan de ene helft gevangenisbewaarders zijn en de andere helft gevangenen. Ook dit loopt heel snel uit de hand. Ook zo beklemmend. En ook de naam kwijt. :$
Die heet: Das Experiment.
Nou GIAB, je wordt op je wenken bediend door Shifty... die nog niet eens wist dat je ook de naam van the Experiment kwijt was.
:)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Nouschi schreef:
30-06-2017 17:36
Ik ben er LV :-D
Sorry, ik stond even iets te doen waar hier niet over gepraat mag worden.

overig/opgescheept-met-slof-shag/list_m ... #p27260469
Het is een soort Jeopardy hier zo :rofl:
Het is weekend!!
Afbeelding
Is dat in het Netflixtopic, n.a.v. het melden hier door @Charlotte88, wat er nu gebeurt een metadiscussie? :-P
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Shifty en Tam, die ja!

Shifty, dat zal ook altijd zo blijven.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 17:58
Sorry, ik stond even iets te doen waar hier niet over gepraat mag worden.

overig/opgescheept-met-slof-shag/list_m ... #p27260469
Oei. Ik lees dat je vaak met een negatieve insteek reageert. :hug:
ThunderassMan schreef:
30-06-2017 18:02
Oei. Ik lees dat je vaak met een negatieve insteek reageert. :hug:
Ja, ik las het ook. Ik zal de komende avond dus besteden aan comtemplatieve bezigheden, want zo kan het natuurlijk niet langer met mij.
simbalabimba schreef:
30-06-2017 17:57
Nou GIAB, je wordt op je wenken bediend door Shifty... die nog niet eens wist dat je ook de naam van the Experiment kwijt was.
:)
:fortune:
Ik pleit voor een smiley van een minion met waarzegbol!

Enne, soms heb je een motto, soms niet, maar uhhh???????? Heb ik daar nu al die moeite voor gedaan gisteren? Tjeezuz zeg :vechten:
shifty schreef:
30-06-2017 17:55
The wave
gebaseerd op een waargebeurd verhaal https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Derde_Golf

Erg oude film nu maar inderdaad wel met een boeiende achtergrond hoe dit soort processen (vrij gemakkelijk) te manipuleren zijn met de juiste ingrediënten.

En eigenlijk heel actueel als je bedenkt dat er op dat vlak eigenlijk na WOII vrijwel niks essentieel verandert is in de politiek. En daarnaast zie je dus dat over de gehele wereld op dezelfde manier vrij makkelijk machtsblokken (rondom een ideologie/een persoon) kunnen ontstaan. Kijk maar naar Trump .. een schoolvoorbeeld hiervan.

Wat er een beetje aan raakt is de film : The experiment : https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Experiment
Ook heel boeiend verhaal over groepsdynamiek.
Er is een nieuwe versie van The Wave.

Duitse film.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 18:03
Ja, ik las het ook. Ik zal de komende avond dus besteden aan comtemplatieve bezigheden, want zo kan het natuurlijk niet langer met mij.
Ik ben blij dat je het nu eindelijk zelf ook inziet.
Heb je al een therapeut gesproken of groepssessies gedaan?
Of gewoon beter lezen, TAM had gelijk :)
anoniem_208840 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 18:10
88.74% gewijzigd
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ja dat is die Welle, zie mijn eerdere bericht.

GenieInABottle schreef:
30-06-2017 18:05
:fortune:
Ik pleit voor een smiley van een minion met waarzegbol!

Enne, soms heb je een motto, soms niet, maar uhhh???????? Heb ik daar nu al die moeite voor gedaan gisteren? Tjeezuz zeg :vechten:
Ik heb altijd een motto toch? Zie jij m niet onder elk bericht?

Jaja, ik ga 'm - tijdelijk- wijzigen.

simbalabimba schreef:
30-06-2017 18:11

Als er een quote in je post staat heb je geen motto.

Een quote en een motto tegelijk, dat kan de huidige forumsoftware niet aan.
simbalabimba schreef:
30-06-2017 18:11

Nee, zo ongeveer om en om. De ene keer zie ik je motto, de andere keer niet. Volledige willekeur op een pagina!
Rasheed heeft mijn wijziging in orde bevonden.

En ik zie idd in bijv. mijn bericht van vrijdag 30 juni 2017 18:11 geen onderschrift.

Dana schreef:
30-06-2017 13:59
Sorry, ik vind jou een superleuke forummer maar op dit onderwerp vind ik je zwaarvermoeiend (ja en ik weet dat dat laatste wel wederzijds zal zijn).

Een apart uitvechttopic openen.... dát mág niét.

Een apart clubhuis wel, een apart kattenplaatjestopic wel, een muzieklinkjestopic wel, maar een apart napraat of uitpraat of uitvechttopic..... mag volgens de huisregels van dit forum niet. Gewoon écht niet. Huisregels.
Het was maar een grapje.., maar ik waardeer je passie waarmee je een punt wilt maken.
Genie, doe nou eens een post zonder quote, dan heb je vast een motto.
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 18:03
:there:
Wel dapper van TO dat ze dat zomaar tegen jou durfde te zeggen. Had ze op Willems topic moeten doen, had ze nu vast een rode wang gehad :hihi:
simbalabimba schreef:
30-06-2017 18:13
Rasheed heeft mijn wijziging in orde bevonden.

En ik zie idd in bijv. mijn bericht van vrijdag 30 juni 2017 18:11 geen onderschrift.
Omdat je daarin een quote hebt opgenomen dus. Kijk maar, ik heb nu ook geen motto.
Het zou ook wat zijn he, als je zo maar een quote én een motto in je post op kon nemen. Voor je het weet gaan de servers in rook op, en dan hebben we niks meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven