Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Weer een berichtje van mij... Het blijft een lastige keus. Ik neig naar houden en man lief ziet het niet zitten.
De jongens zijn nu al zo groot (bijna 5 en7) en het word een stuk makkelijker dat is met een baby erbij gelijk weer helemaal anders.

@namen. haha dat was bij ons bij de eerste pas de laatste week rond haha en de 2e iets eerder maar scheelde niet veel

@voorkeur. nog niet mee bezig. Als we besluiten te houden dan maakt het me ook niet uit. Hebben 2 jongens is dus wel makkelijk. Meisjes kunnen een aardig willetje hebben heb ik gemerkt.

@Rockabye welkom en gefeliciteerd.

@inwendige echo. Heb ik bij de eerste ook gehad. Vond het niet heel vervelend. En je gaat er aan wennen om met de billen bloot te gaan. Is ook nog niet voorbij haha. Als je bevallen bent heb je ook controles.

@kwaaltjes. Hier ontzettend moe. En heb van die opvliegers. Bloed heet ineens. vanmorgen misselijk na het sporten en een beetje emo. oh ja en lekkere trek..
Welkom rockabye,

Vanochtend begon mijn dag al goed, hangent boven de toiletpot :facepalm:
Hele dag misselijk geweest, ik had een salade meegenomen naar mn werk waarop iedereen reageerde met wat gezond enzo maar eigenlijk is dat het enige wat ik goed binnenhou. Ik heb de afgelopen weken nog geen boterham gegeten.

@ geslacht. Ik had altijd een sterke voorkeur voor meisjes maar nu ik zwanger ben en er van overtuigt ben dat het een jongen wordt heb ik die voorkeur helemaal niet meer. We hebben al een jongensnaam, zo noemen wij de baby onderling ook al. Dus als het dan toch een meisje blijkt te worden, zal wel even wennen zijn.
Welkom Rockabye!

@ Geslacht. Ik zou voor mijzelf een meisje leuk vinden, maar voor manlief een jongen. Echt voorkeur is er dan ook niet momenteel. Ik wil het ook niet echt hebben... Stel ik wil nu heel graag een meisje, maar het blijkt een jongen te zijn. Dan zou het tegenvallen?
Toch heb ik stiekem wel het gevoel dat het een meisje is.. Time will tell

Daarnaast ben ik echt ontzettend verkouden geworden. In juli notabenen! Pff en het valt me best zwaar, moeheid heeft een nieuwe dimensie gekregen: Moe van de zwangerschap + moe van de verkoudheid = bed
Google zegt dat je weerstand verminderd tijdens de zwangerschap. Ook mogen mijn trouwe hulpmiddelen in de kast blijven liggen :-(
strepsils, trachitol, neurofen, ibuprofen, otrivin duo; alles wordt afgeraden of 'niet aangeraden' .

Thee met honing en een paracetamol dan maar.

Verder heb ik 'last' van nesteldrang :-) ik heb onwijs veel zin om het hele huis op te ruimen, oude zooi weg te gooien en baby spulletjes te kopen (maar laat ik daar nog maar even mee wachten)
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!
Werk/vertellen: ik had vanochtend ineens een overleg in mijn agenda over urenuitbreiding.. Geen idee hoe ik me daar uit kon praten, dus uiteindelijk maar gewoon eerlijk geweest en verteld dat ik zwanger ben. Ook wel fijn omdat ik merk dat werken echt heel zwaar is vanwege vermoeidheid en misselijkheid, kan nu wat makkelijker aangeven als 't teveel is. Wel gek omdat verder niemand het nog weet.. Wat een leuke reacties bij de anderen zeg! Het idee van opa en oma pluis hebben we overgenomen, gaan het boekje aan m'n schoonouders geven na de echo van de 21e.
Inwendige echo: voor mij routine, moest het op een gegeven moment 3x per week voor alle behandelingen.. Niets om je zorgen om te maken, je voelt er helemaal niks van en voor de verloskundige is 't dagelijkse kost :-)
Geslacht: voor ons het eerste kindje, dus alles is goed, misschien lichte voorkeur voor een meisje. Kan me voorstellen dat als je een tweede krijgt, dat 't dan meer uitmaakt.
Daar haha wat slim zeg, die dubbelfris! Ik heb thuis een flesje alcoholvrije wijn liggen voor noodgevallen ;)
Echo: leuk dat meer meiden een echo hebben deze week, ben benieuwd! Ik mag donderdag weer even spieken naar de kleine!
Hallo Allemaal,

Ik zit stiekem al even mee te lezen, tot nu toe nog niet eerder meegeschreven in een "uitgerekend...." topic. Ik ga het toch een keer proberen!

Voor ons is dit inmiddels de 5e zwangerschap, hiervoor heb ik 4 miskramen gehad. We hebben nog geen kids, dus inmiddels al een tijdje aan de gang. Kon gelukkig iedere keer goed omgaan met de miskramen, maar op dit moment nog geen blijdschap. Vooral een soort "constatering" dat het wel weer raak is. Gelukkig vandaag al een hele vroeg echo gehad bij de gynaecoloog, zit nu op 6 weken en mijn voorlopige datum is 25 februari. Door mijn historie heb ik de komende tijd iedere twee weken een echo, dus het wordt wel goed in de gaten gehouden.

Voorlopig houden wij het nog eventjes voor ons zelf, dat vinden we toch prettiger na alle mislukte zwangerschappen. Maar we gaan er weer met volle moed voor, alleen wel een stukje onzekerder als "normaal". Hopelijk mag het bij jullie allemaal goed verlopen!
Welkom rockabye en dido!

@dido: Wat vervelend dat je al 4 miskramen hebt gehad. Jeetje, het lijkt me zo naar. Mag ik vragen bij hoeveel weken? Ik hoop voor je dat het nu helemaal goed mag gaan!

@voorkeur: Ik heb altijd gedacht dat ik een jongens-mama zou worden, maar heb nu toch een klein voorgevoel dat het een meisje is. voorkeur heb ik eigenlijk niet, vind 't allebei heel bijzonder. We hebben wel al namen voor allebei haha. Jongensnaam hebben we al heel lang in ons hoofd als we over een eventueel kleintje praatten.

Maar nog steeds durf ik er niet vol overtuiging over te praten en te fantaseren.. Nog een weekje tot die eerste echo...
@namen: voor mijn zoontje hadden we de naam al voor ik überhaupt zwanger was. En dat is nu weer het geval. Voor een meisje ben ik sinds gisteren verliefd op een naam!

@voorkeur: bij de eerste had ik ook geen voorkeur. Nu dus een lichte voorkeur. Belangrijkste is toch dat het allemaal goed mag blijven gaan want het is niet vanzelfsprekend helaas.

@dido: wat heftig! Zoiet gaat je niet in de koude kleren zitten lijkt mij. Wel fijn dat je extra controles krijgt en dus goed in de gaten wordt gehouden. Ik ken je niet, maar ik gun het je van harte dat het deze keer goed mag blijven gaan.

@werk/vertellen: mijn contract wordt deze maand verlengd en ben toch wel van plan om het dan al te vertellen. Benieuwd naar de reactie!
Mijn ouders en zijn ouders weten het inmiddels al evenals twee vriendinnen en de 'zwanger worden groep' van de vorige ronde. Zou het toch misgaan, dan heb ik in elk geval iemand om er mee te praten, vind ik wel een fijne gedachte.
Marylin wat een naar idee dat je man het niet ziet zitten en jij t wilt houden. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen samen!

Dido laten we er maar van uit gaan dat in jouw geval 5 x scheepsrecht is! Leef met je mee!

Wat betreft vertellen.. 1 vriendinnetje weet t en de schoonouders omdat we daarmee een weekend op vakantie waren. Begon te veel op te vallen als ik niet zo drinken etc. M'n moeder komt donderdag denk dat ik t dan ook wel vertel. Zit wel vaak in twijfel of t goed is. Soms even helemaal geen klachten meer namelijk. En de echo heb ik ook pas zo laat bij 10 weken! Nog ff in spanning!

Voorkeur: ik heb een meisje dus jongetje zou leuk zijn maar gezond is t belangrijkste. Vooral omdat we bij de 1e heel lang in spanning hebben moeten zitten na een slechte combi test. Zo blij dat we nu gewoon de nipt kunnen doen!

Gaat iedereen die doen trouwens ? Of zijn er nog die kiezen vd combi test of helemaa niet gaan testen?
Nipt vanaf 11 weken. Combitest vanaf 12 geloof ik
Wij willen ook graag de nipt laten doen. Ik wil van tevoren toch graag weten hoe het zit.

Vanaf wanneer worden de testen ongeveer gedaan? Weet iemand dat?
Vanaf 11 weken kan de nipt. Combi vanaf 12 dacht ik
Wij gaan geen testen doen. Als ik het goed begrijp is er sprake van 'zoveel kans op een syndroom' en ik vind dat niet zo veel zeggen. Ik bedoel, stel de test geeft aan de je mogelijk zwanger bent van een kindje met down (25 van de 100), wat doe je dan? Ik vind dat echt heel moeilijk en weet dan liever niks.
Combinatietest is een kansberekening en zegt niets idd. Sommigen hebben 1 op 10.000 en down en wij hadden 1 op 200 en geen down. Nipt geeft 98% zekerheid op meerdere afwijkingen. Ook geen 100% zekerheid. Wij gaan het toch doen. Ik weet niet wat ik zou doen als de uitslag niet goed is maar het is wel een geruststelling als t wel goed is. En 100% zeker weet je het idd nooit..zelfs bij de bevalling kan t nog mis gaan. Maar daar moet je niet aan denken!
Wij hebben het vorige x ook niet gedaan.. bij 20 weken echo checken ze alles ook goed. Hadden idd ook zoiets dan is t zoveel kans op en bij bepaalde kans kan je dan nog verder onderzoeken laten doen..
Welkom Rockabye! en welkom Dido! wat heftig 4 miskramen! Laten we hopen op goed nieuws voor jou dit keer!!

Kan ik mijzelf trouwens toevoegen aan de tabel? of doet iemand dat?

Ik heb een lichte voorkeur voor een jongetje, alhoewel het me eigenlijk weinig uitmaakt, zolang het maar gezond is.
Wij willen wel de nipt test laten doen, maar ik weet niet goed wat ik doe als er een slechte uitslag is..

Ik heb morgen mijn intake bij de vk, vind het toch wel weer spannend!

Ondertussen weten ouders, schoonouders, mijn zus en één schoonzus het.. de rest laten we nog even wachten..
Goedemorgen dames!

Mijn eerste miskraam was in december 2015 bij 4 weken, daarna in juni 2016 bij 11 weken, in oktober bij 6 weken en daarna weer in maart 2017 bij 8 weken. Heb twee keer een curettage gehad en twee keer is het spontaan gegaan. Ik ben een nuchter mens, dus kon er eigenlijk wel goed mee omgaan. Iedere keer als het mis ging kon ik de knop weer heel snel omzetten. Ik vind het wel iedere keer veel spannender en onzeker als ik weer zwanger ben. Sinds mijn laatste miskraam wel onder controle bij de gynaecoloog en al een aantal bloedonderzoeken laten doen, die waren allemaal goed. Maar ja....nu eerst maar weer eens die eerste 12 weken door zien te komen.

Wij laten wel de NIPT test doen en als het niet goed is gaan wij niet verder met de zwangerschap. We staan al ingeschreven voor een voorlichtingsavond, dat is inderdaad in week 11. Ik zie het mezelf echt niet doen om een kind met een dergelijke beperking te verzorgen.

Hihi...en een voorkeur, nee die heb ik niet...ben al enorm blij als het mag lukken!

En voor de dames die zorgen hebben over inwendige echo's....dat went heel snel hoor. Maak je er geen zorgen over!
@dido: wat heftig zeg.. kan me voorstellen dat je nu heel 'zakelijk' denkt; eerst maar zien hoe het tot 12 weken gaat.

@misselijk: gister en vandaag zo misselijk.. vanmorgen kokhalzend boven de wc gehangen.. dochtertje is vandaag naar t kdv (ook al werk ik niet meer, ze blijft elke dinsdag gaan) dus voor mij even een dagje niks en ga dus ook echt proberen niet teveel te doen ;)
@echo net eerste echo gehad. Helaas niets gezien of in iedergeval geen kloppend hartje. Of ik ben dus minder ver of het is gestopt met groeien. Volgende week terug. Ik merk dat ik er eerder naar neig dat het is gestopt omdat ik al uit was gegaan van mijn langste cyclus. Maar nog een week afwachten dus....
Och nee Nonootje, wat vervelend!! Was er wel iets te zien op de echo? Ohh, sterkte de komende week met nog meer spanning en onzekerheid.... :hug:
Ja een klein frummeltje van nog geen 6 weken. Hopelijk groeit het gewoon verder!
Ach, ik hoop het ook heel erg voor je!!
@hier; Nog 10 dgn tot de echo, nog heel even in spanning zitten. Ik voel me goed op de vermoeidheid na, dus voor mijn gevoel zit het wel goed.

@namen; Wat weten jullie de namen al snel. Bij de eerste wisten we het pas toen hij geboren was. Heel lang zitten twijfelen, maar uiteindelijk past zijn naam echt bij hem. Toch grappig hoe zoiets werkt. Ik zei altijd als ik een zoontje krijgt gaat hij “piet” heten, maar tijdens de zwangerschap voelde dat opeens niet goed. En de andere namen op mijn lijstje waren inmiddels de top 10 binnen gekomen, dat wilde we niet. Nu hebben we een unieke naam, al is die wel op het foute namentopic voorbij gekomen. :)

@werken; Bij de eerste tot aan het verlof 40 uur gewerkt. Zelf nog twee maanden voor het einde van baan gewisseld. Helaas werd mijn contract niet verlengd (zogezegd, omdat ik niet in het team paste). Nu alweer anderhalf jaar aan het werk, 32 uur. En dat is prima te doen. Maar ik heb ook bijna geen reistijd. Dat scheelt een hoop.

@smeren; Ik heb bij de eerste niet zo veel gesmeerd. Af en toe met een bodybutter. Werkt veel fijner dan die andere smeersels. In veel bodylotions zit water, daar droogt mijn huid alleen maar van uit. Dan kan ik blijven smeren.

@inwendige echo; Alles went. Ik heb bij de eerste 7 maanden in het ZH gelopen en bij deze 1 ½ jaar, met iedere maand meerdere inwendige echo’s. Na de eerste keer is het als normaal.

@voorkeur; Bij de eerste wist ik direct, dit wordt een jongentje. En dat klopte ook. Ik heb nu helemaal geen gevoel of het een jongen of meisje is. Allebei vind ik goed. Met 20 weken weten we het voor 90% zeker, en over 8 maanden 100% :)

@nipt; Vorige keer alleen combi gedaan, volgens mij werd de nipt ook alleen gedaan als je een hoge uitslag had bij de combi test. Deze gaan we nu wel weer doen, ik zou het toch wel willen weten en als het niet goed zit, weet ik niet of we door gaan met deze zwangerschap. Al kunnen ze niet alles met die test zien. Zo las ik een verhaal van een moeder, waarvan het meisje doof en blind geboren was. Zoiets komt met geen enkele test naar voren.

@Marilyn; Wat een lastige keuze. Ik zou met niet kunnen voorstellen om ’t niet te houden, maar wij zijn 1 ½ jaar bezig geweest in de mmm om zwanger te worden. Veel succes met jullie keuze en hopelijk komen jullie er samen uit.

@Dido; Wat erg al 4 miskramen. Laten we hopen dat deze wel blijft zitten. Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. I keep my fingers crossed

@Noonootje; Aaahhh, nee. Wat vervelend nieuws. En nu nog een week in spanning. Laten we hopen dat je minder ver bent als gedacht. :hug:

@Nieuwe dames; WELKOM en GEFELICITEERD!
@noonootje, wat ontzettend vervelend zeg! Hopelijk ben je te vroeg en horen jullie volgende week een hartje! Sterkte! :hug:

@geslacht, ik heb zomaar het gevoel dat het een jongen is! De vorige keer kreeg ik alleen maar eten binnen dat zo zout mogelijk was. Nu begint dat ook weer. Ben gek op chocola, maar moet er niet aan denken, zo raar! Gelukkig verder niet misselijk, alleen vooral trek in zout. En volgens bakerpraatjes zou het snakken naar zout eten wijzen op een jongetje. Bakerpraatjes zijn natuurlijk bakerpraatjes maar toch klopten veel punten de vorige keer wel (zegt een heel nuchter persoon haha).

@Daar, vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk is het snel over.
@noonootje, ah nee, wat vervelend. Hopelijk ben je idd minder ver dan je dacht. Sterkte met de spanning!

@Dido, zo heftig zeg, 4 miskramen! Hopelijk zit het nu wel goed.

@Marilynn, dat lijkt me idd een moeilijke beslissing. Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen!

@hier, donderdag de echo om 19.30 uur. Fijn dat het 's avonds kan, jammer dat ik de hele dag vrij ben! In de avond hoeft mijn man tenminste geen vrij te nemen, het is toch fijn als je de 1e echo samen kan beleven!
@noonootje wat naar zeg.. Hoe ben je er zelf onder? Hopen dat je gewoon minder ver bent dan je dacht, eisprong kan door stress ofzo best een keer wat later zijn!
@ dido wat een heftig verhaal, knap dat je er zo nuchter onder bent, kan ik nog wat van je leren ;-) hopelijk is dit een plakkerd!
@ nipt gaan wij denk ik toch maar laten doen, meer ter geruststelling. Lijkt me wel een hele moeilijke beslissing als het kindje down blijkt te hebben..
@ leyla hoe was de intake vandaag? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven