Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175



:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@vermoeidheid, ik ben ook nog steeds heel erg moe. Op het werk kreeg ik het niet geregeld, waardoor ik de hele week thuis ben gebleven. Dat heeft mij wel goed gedaan.

Op dit moment werk ik 36 uur in de week, met de extreme vermoeidheid is dat nogal zwaar! Wil met mijn teamleider gaan bespreken of ik minimaal 30 uur kan gaan werken. Aangezien mijn contract een min-max contract is, moet dat denk ik geen probleem zijn.

Hoe doen jullie dat met werken? Willen jullie na de bevalling dezelfde uren blijven werken? Of gaan jullie minder werken?

@Eten, qua eten kan ik geen vis meer verdragen. Wat ik wel jammer vind, want ik ben gek op vis. Maar ja, het is voor een goed doel! Voor de rest kan ik alles wel goed verdragen, althans voor zover!

@Sophie, fijn dat je een goede eco hebt gehad!
anoniem_307953 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 17:40
Reden: Fout in het bericht
2.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames, ik schrijf mee in het andere topic 1-15 feb, alleen met mijn eerste echo vorige week ben ik er achter gekomen toch minder ver te zijn dan gedacht.. dus mijn voorlopige datum is 17 feb. Ik wissel dus even van topic, als ik hier nog mee mag schrijven :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom leyla :-)
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk leyla, welkom! Wel een kloppend hartje gezien? Hier zijn de meeste nog aan het aftellen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt dat eigenlijk, dat ze bij de echo er vaak achterkomend dat een zwangerschap minder ver is dan gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Welkom!

Vervelend dat sommigen van jullie zo misselijk of zo moe zijn. Heb niet zo veel tips daarvoor want Bij mij valt t dan nog mee. 1e was een meisje zou de 2e dan ook meisje zijn? Omdat ik me hetzelfde voel? Mmm eerst maar eens afwachten tot de eerste echo of alles wel ok is.

En qua slapen . Ik slaap ook slecht en slaap ook niet uit zit in t rite van 6 uur wekker. Te druk om aan de moeheid toe te geven . Voor de dames die zwanger zijn van de 1e .. geniet er van dat je na werk lekker op de bank kan crashen!! Dat lukt bij mij niet meer met een kleine erbij. Vroeg naar bed dan maar!

Kun je ook even naar het festival ? Of is t niet in de buurt??

Wbt de crème : als je naar bol . Com gaat en zoekt op crème tegen huidstriemen bio aroma . Bij beschrijvingen staat precies wat hij precies doet. Zie wel dat hij duurder is dan 2 jr geleden. Maar echt topspul dus.. al denk ik dat huis tuin en keuken vaseline net zo goed werkt...
Alle reacties Link kopieren
@leyla welkom!

@mirmir: Thanks voor de tip van de crème! Vorige x heb ik met, volgensmij kokos crème gesmeerd van kruidvat. Trouw elke dag gedaan, uiteindelijk een heeel klein beetje striae. Dit x wil ik dus ook weer gaan smeren.

Ben hier idd ook benieuwd naar t geslacht omdat ik me tot nu toe het zelfde voel.

@ashkyla: na m'n vorige zwangerschap 24u gaan werken, vond dat erg fijn. Doordeweeks nog 2 dagen thuis met m'n dochter en ook tijd voor huishouden en dan in t weekend lekker tijd voor ons als gezinnetje. Nu dus weer opzoek naar werk, en denk dat 24u ook wel m'n max is..

@vriendinnen: vanavond komt er een vriendin langs.. normaal haal ik altijd filet american voor bij toastjes maar nu maar extra andere dingetjes gehaald voor erop.. ennehh.. ik doe maar alsof ik moe ben en daardoor geen wijntje wil.. ofzo.. Haha.

@mvm, net al gebeld en ze komt maandag ochtend. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat ik nog mee kan schrijven!

Ja ze zei wel dat hij waarschijnlijk net was begonnen met kloppen, het was allemaal nog vrij slecht te zien maar het zag er goed uit!
Ik ben uitgegaan van mijn cyclus en de laatste datum van ongesteld maar ik heb waarschijnlijk een latere eisprong gehad waardoor de datum wat opschuift.

Ik heb as dinsdag intake bij de vk en daarna wordt de termijn echo gepland.
Qua kwaaltjes gaat het hier eigenlijk echt wel prima, ben wat moe en mijn borsten, das echt niet grappig meer, maar voor de rest gaat het eigenlijk wel goed!
Alle reacties Link kopieren
@Leyla, welkom. In ieder geval fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien!

@Daar, 24 uur werken lijkt mij ook wel fijn, maar zit er voor mij helaas niet in. Ik wil na de bevalling minimaal 30 uur gaan werken!

@werk, vandaag moeten werken van 10.00 tot 16.30 uur (klantenservice). 6 uur werken is net te doen! Ben benieuwd naar komende week! Hopelijk houd ik het dan beter vol!
Welkom leyla! Leuk dat je al de echo hebt gehad! De meeste van ons wachten nog even in spanning. @werken ik werk fulltime 40 uur. Ondanks vermoeidheid gaat dit nog prima. Ik probeer wel 1 dag in de week thuis te werken en ik werk 1 dag op een andere locatie. Dat breekt wel een beetje de week. Ik kijk er al lang naar uit om straks 32 uur te werken maar vond dat dit pas kon als ik kinderen heb. Lijkt me perfect om straks iedere woensdag vrij te zijn! Moet wel zeggen dat het me best heftig lijkt om tot 36 weken zwangerschap 40 uur te blijven werken...
Alle reacties Link kopieren
Zo voor mij is het ook een poosje geleden dat ik meegeschreven heb, maar ik ben ook weer helemaal bijgelezen. Het is allemaal heel erg herkenbaar. Onzekerheid, moeheid, pijnlijke borsten ik heb het ook allemaal.
Ik ga vandaag maar een meegroei bh kopen, mijn bh's zijn te klein geworden. Ik zag vanmorgen ook al een beetje striae op mijn borst ontstaan :o.
Afgelopen week hebben we het onze ouders en broer en zussen verteld. We hadden mijn ouders een boekje van Nijntje met opoe en opa pluis gegeven, en ze vinden het helemaal geweldig! We waren een weekendje weg en heel het weekend is het daarover gegaan. Mijn schoonmoeder slaakte een gilletje en riep eindelijk! Schoonzusjes en broer vinden het ook allemaal leuk, boden ook meteen aan dat ze graag oppas willen zijn enzo. Wij zijn aan beide kanten de eerste die een baby krijgen dus we moeten ook wel waken dat we niet verwend worden.
Vandaag ga ik het mijn beste vriendin vertellen, als ik geen alcohol drink krijg ik meteen de vraag of ik zwanger ben. Vrienden van mijn vriend hadden ook al besloten dat ik zwanger moest zijn aangezien ik niks dronk, maar daar heeft nu 1vriend de bevestiging gekregen, hopelijk kan die zijn mond verder houden.
..
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond leek m'n dubbelfris erg op wijn, dus ze heeft (denk ik) niks gemerkt Haha ;)

Bedenk me nu dat iemand (weet niet meer wie) laatst vroeg over inwendige echo. Ik was daar ook best bang voor.. sowieso moet je bij 1e echo gevulde blaas hebben zodat ze t beter kunnen zien.

Bij hoefde de 1e keer geen inwendige echo, maar wel later in de zwangerschap ivm laagliggende placenta. Was volgensmij met 20 weken echo. Hij lag laag maar ze kon niet zien hoe laag. Oh ik vond dat moment verschrikkelijk.. ik had ook niet zo'n aardige mevrouw.. dat scheelt ook. Of nouja, wel aardig, maar ze was heel druk en praatte veel waardoor t voor mij allemaal heel snel ging. Achteraf viel het me alles mee. Ze deed wel heel netjes handdoekje over me heen en lichten uit.. Mja het blijft iets niet prettigs.
Alle reacties Link kopieren
@Daar haha wat goed! Gewoon dubbelfris in je wijnglas gedaan? Gedurfd!

@miehoen wat leuk dat iedereen zo enthousiast gereageerd heeft!! Bij ons weten alleen de beste vriend van m'n vriend het en mijn beste vriendin. Kan niet wachten tot de echo goed is en we het aan iets meer mensen kunnen vertellen, ik merk dat ik familie en vrienden gewoon een beetje ontloop omdat ik niet wil liegen!
Alle reacties Link kopieren
Haha DubbelFris is wel een goeie oplossing!
Ik heb vorige week een inwendige echo gehad en het viel me 100x mee. Ik voelde er eigenlijk niets van. Het voelt alleen daarna wat plakkerig door het soort glijmiddel dat ze erop smeren maar totaal niet pijnlijk ofzo hoor!!

Oeh striae? Smeren jullie al crème of iets dan? Ik smeer nog niets eigenlijk..
Nou heb het mijn ouders en zus net verteld. Moest van ontlading een beetje huilen en m'n moeder ook. Zelfs m'n vader en zusje pinkten wat traantjes weg Hahaha had ik echt niet verwacht stond er zo nuchter in maar blijkbaar toch niet! Fijn dat jullie zeggen dat zo'n inwendige echo wel meevalt. Lijkt mij namelijk ook niet echt prettig.
Alle reacties Link kopieren
@joshax: ja Haha.. ze vroeg zo specifiek: neem je ook een wijntje?? En toen dacht ik shit wat moet ik als excuus gebruiken.. dus toen de gok maar gewaagd.

@noonootje: wat leuk dat je het verteld hebt!! En leuk hoe ze reageerden. Bijzonder moment dan hè.

@kwaaltjes: vrijdag en vandaag toch wel wat misselijk in de middag.. lig nu ook even op bed, terwijl vriend lief dochter vermaakt.
Alle reacties Link kopieren
@familie, vandaag vroeg mijn neefje aan mijn vader: waarom heeft tante een baby in haar buik? Zo leuk.

@inwendige echo: ik weet niet wat ze bij de vk gebruiken, maar toen ik 2 jaar mijn spiraal liet plaatsen bij de gynaecoloog, kreeg ik ook eerst een inwendige echo, deed absoluut geen pijn! Ik heb normaal meer last van de beroemde eendenbek!

@kwaaltjes, hier nog steeds alleen moe, zwakke blaas en pijnlijke borsten. Gelukkig nog steeds geen last van misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer. Welkom nieuwe dames, proficiat!

Ben de afgelopen dagen behoorlijk misselijk geweest. En moe, zo moe. Vandaag heb ik zelfs twee keer overdag geslapen :$

Wat leuk om te lezen dat een aantal het grote nieuws al heeft gedeeld. Ik wacht in ieder geval nog tot de eerste echo. Probeer m'n moeder te ontwijken want anders voelt het toch alsof ik moet liegen.

Ik geloof dat ik bij m'n vorige zwangerschap twee keer een inwendige echo heb gehad. En laatst bij m'n miskraam ook. Vind het niet zo vervelend hoor. Lig vooral naar het schermpje te kijken.

Bij m'n eerste zwangerschap heb ik heel braaf twee keer per dag gesmeerd maar toch striae gekregen rond week 30. Vk vertelde dat het bijna bij iedereen gebeurt. Nu nog niet begonnen met smeren. Moet ik eigenlijk wel gaan doen, heb namelijk het gevoel dat de buik snel gaat groeien.

Nu aftellen tot de eerste echo op 12 juli!
Alle reacties Link kopieren
@loeske, ohh zo herkenbaar, ik probeer mn moeder ook te ontwijken. Wil ook in ieder geval tot na de eerste echo wachten om t te vertellen. "Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met die ontzettende vermoeidheid, ken dit helemaal niet van mezelf, zo moe zijn en zoveel kunnen slapen..
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden! Mag ik mee schrijven? Ik wil het zo graag met anderen delen en een beetje sparren over de zwangerschap ;)
Ik ga zo eens alles op het gemakje teruglezen, wat jullie inmiddels hebben geschreven.
Alle reacties Link kopieren
@Rockabye, welkom en gefeliciteerd! Hoeveel weken ben je nu zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Dank je @Ashkyla! Nu een week of 6. Anderhalve week geleden heb ik positief getest, dus nog heel pril allemaal net als bij iedereen hier ;)
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog leuk om te weten; ik ben 28 jaar en dit wordt ons tweede kindje. De eerste afspraak bij de verloskundige is 19 juli. Kan nu al niet wachten, maar helaas ;)
Merk nu dat een tweede zwangerschap relaxter is, doordat ik het al een keer heb mogen meemaken. Ben er ook in veel mindere mate mee bezig dan toen, al blijft het natuurlijk spannend en vooral leuk! Ik hoop net zo'n zwangerschap te mogen hebben als toen. Heb nauwelijks ergens last van gehad en vooralsnog ziet het er nu ook goed uit qua kwaaltjes. Maar goed, ik moet nog even, wie weet wat er nog komt;)

Hebben jullie stiekem een voorkeur voor jongen/meisje en zijn jullie al bezig met namen?

Eerlijk; ik heb een kleine voorkeur voor een meisje omdat ik al een zoontje heb. Daarnaast lijkt mij een moeder-dochterband zo bijzonder! Toch net even anders dan een moeder-zoonband. Maar, als het een jongen is ben ik echt net zo blij hoor! Ben ontzettend gek op mijn zoontje en dat zou bij een tweede net zo zijn.

Namen hebben we ook al! Ik wil nog even verder kijken, maar ik geloof dat wij er al uit zijn. Lekker op tijd ;)
Alle reacties Link kopieren
@rockabye, leuk dat jullie al een kindje hebben! Ik kan goed begrijpen dat je niet kan wachten tot 19 juli, wij hebben donderdag de 1e echo, kan ook al niet meer wachten!

@voorkeur, vroeger zei ik altijd dat ik als eerste een meisje wilde, nu wil ik graag een jongen, vooral omdat wij de enige zijn die de achternaam van mijn man kunnen voortzetten! Maar eigenlijk, maakt het ook niet uit zolang het maar gezond is.

@namen, daar zijn we nog niet over aan het nadenken. Oké, ik wel maar mijn man nog niet!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Rockabye!
Toevallig, ik heb ook 19juli de 1e echo.

@geslacht: in de familie hebben we alleen maar meisjes, dus nog een meisje erbij lijkt me erg leuk. Kan me ook lastig inbeelden hoe een klein jongetje zal zijn, omdat we dat niet echt veel in onze omgeving hebben. Vriend is idd ook laatste die achternaam kan doorgeven, dus in die zin wel weer leuk. En ach, als t maar gezond is :)

@namen: meisjes naam hebben we al wel, maar wil nog verder kijken. Naam dje we in ons hoofd hebben past goed bij de naam van onze dochter, maar is wel populair. Jongensnaam vinden we erg lastig, alle namen die we mooi vinden zijn populair en dat willen we liever niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven