Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175



:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de eerste weinig last gehad van onzekerheid. Ik liet het allemaal op me af komen en zag het wel. (kan me trouwens niet snel druk maken om iets) dus dat scheelt wel.

Toen de kleine er eindelijk was. Was het wel wennen, maar dat ging heel geleidelijk en we namen hem altijd overal mee naar toe.
Bij de 2e werd het lastiger. Moet je met 2 kids sjouwen, spullen meenemen e.d.
Maar bij ons gaan ze nog overal mee naar toe. en gelukkig kunnen we ze ook overal op bed leggen. Dat is zo fijn.

Wij plannen trouwens ook regelmatig een avond je kids vrij. Heerlijk. Samen even weg, lekker uiteten en naar de bios of zo.
Alleen merken we wel dat na tig avondjes de inspiratie een beetje weg is haha.

@Mammaat waar willen jullie heen emigreren?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken de onzekerheid ook hoor.

Ik heb nooit echt een kinderwens gehad en pas sinds 2 jaar ging het 'rommelen'. Nu veranderd alles zo snel; opeens een kinderwens; toch best snel zwanger. Dat is allemaal ontzettend wennen.

En inderdaad het idee dat alles straks veranderd. Dat ik opeens veel thuis ben met een baby, terwijl ik babies nooit echt leuk gevonden heb en er nog steeds niet dol op ben. Ik hoop dat dat wel komt met mijn eigen kindje. Maar ik heb een kind waarmee je 'wat kan' altijd als een stuk interessanter en leuker ervaren.

dus tjsa.... hoe moet dat straks? hoe voel ik me erbij? word ik krankzinnig na 2 weken a la De gelukkige huisvrouw? kan ik het wel? vind ik het wel leuk? aaahhhhh


/zen-modus aan/ het komt allemaal vast wel goed /zen-modus uit/
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is moeders voor moeders langs geweest. Toch leuk zo'n extra test als bevestiging!

Gezien mijn zwakke blaas, moest ik meteen plassen. Dus ik dacht, vang het maar meteen op. Plas ik er vet naast :facepalm: oefening baart kunst!

@onzekerheid, dat heb ik niet echt. Maar ik begrijp het absoluut! Ik denk zo wie zo dat iedereen er anders in staat, wat ook normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Net de echo gehad en...er was een kloppend hartje te zien!!! Zo ontzettend bijzonder om te zien, maakt 't ook veel echter. Het was verder nog heel klein, ongeveer 5 mm dus ze konden nog geen termijn bepalen. Maar ik schat zelf dat ik nu dan ruim 5,5 week ben. Volgende week weer terugkomen voor een nieuwe echo, superfijn om er zoveel te krijgen :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh en dank voor degene die me in de tabel heeft gezet! Aanvulling: ik ben 29 en m'n uitgerekende datum is dan dus ongeveer 24 februari :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn sophie! Dat moet een hele opluchting zijn!

Hopelijk krijgen we allemaal zulk goed nieuws bij de eerste echo's :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat goed nieuws sophie, zeker bijzonder om zoiets mee te maken. Vooral als je naar jullie geschiedenis kijkt. Geniet er lekker van!
Alle reacties Link kopieren
@kwaaltjes: ik heb nergens last van.. voelt ook wel heel gek hoor, als ik geen test had gedaan zou ik niks vermoeden (behalve uitblijven ongesteldheid dan). Ben wel moe.. maar met een dreumes in huis ben ik dat wel vaker haha.
@noonootje: bij vorige zwangerschap op dag van test ook bloedverlies gehad.. was zo bang.. maar uiteindelijk was het waarschijnlijk gewoon de innesteling geweest.
@vertellen: leuk al die ideeën! Vorige keer hadden we een fotolijstje met echo en gedichtje (aparte gedichtjes voor opa, oma’s en tantes). Nu doen we onze dochter een shirtje aan met ‘ik word grote zus’.
@aankomen: vorige keer ben ik ongeveer 10-12 kilo aangekomen, maar er is nog zo’n 6 kilo blijven hangen of later nog weer aangeplakt.. tijdens de zwangerschap zorgde ik enorm goed voor mijzelf maar met een baby ineens een stuk minder, wil ik nu echt op letten.
@mammaattvara: herkenbaar hoor!! Hier precies hetzelfde. Het ene moment denk ik, wat leuk straks 2 kleintjes, precies zoals ik het voor me zag, maar als onze dreumes nu dan heel veel energie kost denk ik jeetje hoe moet dat straks??
Bij de eerste had ik dat niet.. toen vond ik alles leuk.. maar in het begin moest ik toen wel heeeel erg wennen. Ik vind baby’s altijd super lief en schattig, maar ja van een ander heb je ze alleen vast als ze niet huilen ;) in het begin wist ik me echt geen raad als ze huilde.. vond het verschrikkelijk te horen en je moet je kindje nog zo leren kennen dus in begin wist ik niet waarom ze huilde.. voelde me zo machteloos en ook niet een echte moeder.. toen ik wat meer interactie met haar kreeg begon ik het zelf steeds leuker te vinden, omdat je er wat meer mee kan. Maar toch kreeg ik ook heimwee naar het hele kleine.. dus het heeft allemaal wel wat haha. Nu ze 1 is vind ik het super leuk dat ze echt kan spelen en steeds meer snapt, maar ze kan zich nog niet goed uitdrukken/duidelijk maken wat ze wilt en dat is nu soms dan weer lastig.
@sophie_16: wauw wat fijn een kloppend hartje!! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!
Alle reacties Link kopieren
net ook maar aangemeld voor moeders voor moeders.. dacht ik bel, dan hoeven ze mij niet terug te bellen, maar je wordt sowieso teruggebeld haha ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Sophie, wat fijn, het eerste kloppende hartje! Wat een opluchting zal dat zijn. Ik kan niet wachten tot de eerste echo, hoop zo dat ik dan ook een kloppend hartje ga zien, vind het zó spannend. Merk dat ik aan de ene kant nog niet teveel wil fantaseren, bang om een te grote klap te krijgen als het niet goed zit. Maar aan de andere kant ga ik me steeds meer inleven en inlezen dat er echt iets groeit in mijn buik...

Qua kwaaltjes hier nogsteeds zó moe, kan overdag zelfs uren slapen. Daarnaast nog steeds gevoelige borsten en maagzuur. En steekjes in mn onderbuik, hebben jullie dat ook nog?
Wat een goed nieuws Sophie! Waarom eigenlijk volgende week nog een echo? Omdat je nu heel vroeg was? Stelt me wel gerust want ik heb dinsdag de echo en dat leek mij wel erg vroeg maar blijkbaar kan je dus wel al iets zien als je geluk hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam trouwens vandaag de vk tegen in de supermarkt die ik vorige week aan de telefoon had. Was echt zo'n momentje van 'hoi, en verder zeggen we maar niks' 😂
Alle reacties Link kopieren
Jaa zo leuk meiden, hopen dat er veel kloppende hartjes volgen!!
Noonootje de tweede echo is om de termijn te bepalen, daar was het nu nog te klein voor. Hoever ben jij als je je echo krijgt? Ben benieuwd wat er bij jou te zien is!
Joshax die steekjes heb ik ook nog steeds, ook af en toe echt buikpijn. Verloskundige zei dat 't de baarmoeder is die oprekt, en soms waarschijnlijk je darmen. Hoort er allemaal bij helaas..
Kwaaltjes: ik voel me grootste deel van de dag echt ziek, ben heel erg op zoek naar wat ik nog wel en niet kan want hele dagen niks doen is ook niks. Heb ook superveel moeite met eten, vooral brood, hoe doen jullie dat? Nog tips voor makkelijk eten?
Alle reacties Link kopieren
Kan het me best voorstellen dat je niet echt goed weet of je nu blij moet zijn. Bij onze eerste was het ineens heel snel gegaan en toen moesten we ook wel even wennen. Maar zodra je de echo hebt gezien en het hartje hebt horen kloppen voelt t echt en kreeg ik er veel zin in! Als je dan na 20 weken iets kleertjes kunt shoppen wordt t nog echter ! Voor ons is er wel veel veranderd. Ik werk van 40+ nu 32 uur. Carrière staat op iets lager pitje. Drukke sociale leven is ook ietsje minder geworden maar goed gelukkig krijgen om ons heen nu ook steeds meer mensen kinderen en begrijpen ze dat ook wel. Je kunt niet meer zo gemakkelijk weg als voorheen door de weeks/even borrel op terrasje dat soort dingen. En slaapgebrek is echt killing als je wekker weer om 6 uur gaat😬 Dus wij merken ook wel dat we vaak kapot zijn en ook niet altijd elke avond meer iets hoeven. Maar vakanties kan gewoon vlieg of auto vakantie vooral als ze klein zijn echte aanraders. Nu ze wat ouder is kan ze niet meer stilzitten dus wordt t lastiger maar kan nog steeds! En idd eens in de zoveel tijd lekker iets met z'n tweeen doen is belangrijk ! En als je makkelijke kids wilt idd ook gewoon lekker meenemen naar alles en laten logeren bij bijv opa en oma. Die van ons slaapt overal terwijl ik ook vriendinnen heb die dat nooit hebben gedaan en daardoor een kind helemaa van slag is op vakantie oid . Omdat ze hun eigen bed missen. Die van ons gaat drie dagen naar de crèche 1 dag oma (die wisselen om elke week) en 1 dag ben ik thuis. Dan heb je je eigen leven ook nog naast baby en dat scheelt ook wel. Daarnaast ook goed vd baby om veel samen te spelen met kinderen en sneller ontwikkelen omdat ze alles leren v andere kindjes .

Dus al met al je leven gaat ontzettend veranderen. En nee ik vond t echt nirt altijd leuk en heel zwaar , maar wij nu voor tweede en dat is niet zomaar. Er is nl niets mooier dan een kindje van jezelf!!
Alle reacties Link kopieren
En Sophie wat super dat je echo goed was!!
@sophie Oja tuurlijk termijnecho! Ik heb de eerste op 4 juli en ben dan 7 weken en 2 dagen. De termijnecho heb ik dan 20 juli. Vind dat daar best weinig tijd tussenzit maar blijkbaar is dat dus wel normaal. Hopelijk heb ik dinsdag ook goed nieuws :) @eettips Qua tips om te eten zegt men dat crackers goed werken. Ik voel me niet echt ziek of misselijk maar ik kan me opeens wel een beetje ziek voelen van de honger. Ik heb dan geen zin om te eten maar als ik een wasa cracker met kaas eet voel ik me weer top!
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er veel geschreven, leuk!

@ Sophie: Gefeliciteerd! Fijn ook dat je meteen volgende week weer mag komen. Voor wat betreft eten, ik eet zelf amper brood. Kun je geen yoghurt eten? Of fruit? Of vla? Lijkt me heel vervelend als je je zo rot voelt en dan ook nog zo weinig kunt eten.

@ Daar: Wat een onhandig moment inderdaad. Gelukkig werkte de verloskundige mee :P

@ Vertellen. Ons idee is nu om dat pas na de 12-weken echo te doen. Weet alleen niet of we dat vol gaan houden..

Hier eigenlijk weinig nieuws. Ik heb amper kwaaltjes dus ik hoop dat dat zo blijft :) Vind alleen wel dat de tijd ontzettend langzaam gaat. Hebben jullie dat ook? Ik kan niet wachten totdat ik de eerste echo heb! Eergisteren zijn de kratten van mvm bezorgd. We waren niet thuis, had de chauffeur ze voor de voordeur gezet :facepalm: Gelukkig hadden we nog een groene bak buiten staan waardoor het voorbijgangers (hopelijk) wat minder opviel. Heb mijn contactpersoon wel meteen een berichtje gestuurd dat dit niet de bedoeling is.

Weet iemand trouwens vanaf wanneer je moet gaan smeren met olie op je buik? Heeft dat nu al zin? Ik doe alles om stretch marks te voorkomen ;)

Fijn weekend allemaal!
Owja stretchmarks...die wil ik ook niet!! Hoelang moet je eigenlijk foliumzuur blijven eten? Mn potje is bijna op maar ik denk dat ik toch nog maar even een nieuwe haal. .. Fijn met een goede echo Sofie!!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat antwoord wil ik ook wel weten, over de olie op buik en borsten! M'n buik is wel opgezet zeg, vooral 's avonds. Kan ook moeilijk naar het toilet...

De tijd gaat heeeeel langzaam zomerbloem, ik kan ook niet wachten!! De tijd kruipt voorbij...
Alle reacties Link kopieren
Foliumzuur tot en met 10 weken!

Smeren moet je zelf inschatten vanaf wanneer. ik deed t vanaf het moment dat ik voelde dat t strak stond. Maar het is meer je aanleg. De een smeert zich rot en krijgt ze en de ander smeert niet en heeft er geen last van. Ik heb het wel gedaan en nooit last gelukkig. Ga het nu weer doen. Had heel goed spul via vriendinnetje uit Griekenland zal eens opzoeken of ik dat nog kan vinden. Een hele vette crème is belangrijk. Hoeft niet Perse die mama crème te zijn. Dat is vooral een marketing truc en vaseline is bijv beter
Alle reacties Link kopieren
Hmm heb het gevonden is nu zelfs te bestellen op bol . Com. Moest destijds uit Griekenland komen. Weet alleen niet of ik het hier mag neerzetten omdat t dan reclame is ofzo? Herken t weer helemaal. Het was een hele dikke vette crème waarvan je dus ook t gevoel hebt dat t echt helpt ipv die mama crème . Smeerde m'n buik elke ochtend in. Die elastieken band van zwangerschapsbroek erover hoppa kon t lekker intrekken en ' avonds voor t slapen weer.

Wil t plaatsen als t mag maar dat moet iemand maar even laten weten dan.
Leuk al die echos, ik moet nog 2,5 week wachten.. vandaag komt mijn moeder langs, dit vermijdt ik al twee weken omdat ik heel slecht tegen haar kan liegen. Ik probeerde haar bezoek uit te stellen maar ze was erg volhardend :proud:

Ik ga maar voor de zekerheid alles wat ook maar wijst op een zeangerschap boven neerleggen anders weet mijn moeder het zo.

@misselijkheid, hier echt van de raarste dingen acuut misselijk zoals kersen. Erg zonde maar ik ruik er eerst aan en dan weet ik snel of ik er misselijk van wordt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd mir! Plaatsen mag wel toch?

Ohhh ik ben zó moe. Zou vandaag naar vriendin gaan maar ik wil echt alleen maar slapen. En huilen. En dan voel ik me weer stom en saai omdat ik niet kan doen wat ik wil en dan word ik alleen maar verdrietiger. En weet dan ook niet of ik moet toegeven aan de moeheid of er tegenin moet gaan. Wat doen jullie daarmee? Hebben jullie het ook zo erg? Moet er wel bij zeggen dat ik vannacht echt slecht geslapen heb, werd ieder uur wakker...
Alle reacties Link kopieren
Mir mag vast wel idd, ben benieuwd!
Joshax herkenbaar, vervelend dat je dan ook zo slecht geslapen hebt! Ik had gisteravond een enorme huilbui omdat ik zo moe en zo misselijk ben dat ik eigenlijk niks meer kan, en ik me idd zo saai voel. Fysiek kan ik dus vrijwel niets, maar als ik alleen maar thuis blijf is 't mentaal veel te zwaar..heb morgen een festival waar ik veel zin in had maar waar ik nu als een berg tegenop zie. Geen tips dus, maar misschien anderen wel?
Alle reacties Link kopieren
En thanks voor de eettips, ik ga vla eens proberen:-) Net pannenkoeken gegeten en dat ging ook redelijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven