Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175



:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
@Nonootje....we duimen door! Spannend ... ik hoop dat je gewoon te vroeg bent geweest.

Ik ga van de week bellen voor een afspraak en een echo. Ik vind het toch ook wel weer dodelijk spannend allemaal. Ik ben ook al zo dik geworden dat ik alweer in zwangerschapskleding loop. Het valt echt niet te verbergen doordat ik anders gewoon een platte buik heb. Dat is wel een beetje jammer. We hebben wel besloten er niet om te liegen ook al is het vroeg.

We hebben het eigenlijk niet niet over de testen gehad. Bij de eerste hebben we het niet gedaan. Ik zou ook niet weten wat te doen als het niet goed blijkt te zijn. Het is zo gewenst maar een behoorlijk afwijking zou een erg grote impact hebben op de toekomst...

@namen....pff ehhh echt geen enkel idee. omdat we in het buitenland wonen is het een erg grote uitdaging!
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er veel geschreven, leuk! Wil nu even niet uitgebreid reageren, ben zo beroerd vandaag en vanavond ook overgegeven. Vind het nu vooral lastig dat ik doordeweeks vaak alleen ben met onze dochter en familie t nog niet weet dus die niet om hulp kan vragen als t nodig is.. morgen is m'n vriend gelukkig vrij.

@noonootje, wat naar!! En dan nog een week in spanning.. hopen op toch goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Wij mochten vandaag ook langskomen bij de verloskundige voor de eerste afspraak en echo. Alles zag er goed uit en we hebben het hartje gezien. Wel ben ik wat dagen terug gezet, daardoor komt de uitgerekende datum op 1 maart. Hopelijk mag ik toch hier mee blijven schrijven van jullie o_o ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik wil me ook graag hierbij voegen!
12 juni heb ik een positieve test gehad.. totáál onverwachts... Ik had namelijk al 2,5 jaar een spiraal.
Dezelfde week langs de huisarts en GC geweest en daar mijn spiraal laten verwijderen. 21 juni weer een echo gehad bij de GC ( zag er prima uit) en nu 12 juli naar de VK. :-D

Ben enorm nerveus zal ik jullie eerlijk vertellen.... :-) zou ons eerste kindje zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Daar wat naar dat je zo misselijk bent zeg! Wanneer willen jullie 't gaan vertellen? Misschien toch je ouders vast inlichten als je je zo ziek blijft voelen? Sterkte iig!
@ravenloos wat fijn zeg, een kloppend hartje! Bijzonder om te zien hè? Wel een verschil zeg, dan ben je anderhalve week minder ver of niet?
@lgcm jeetje wat een verrassing zeg, gefeliciteerd! Hebben jullie wel het gevoel er klaar voor te zijn? Kan me voorstellen dat je nerveus bent als 't je zo overvalt! Hoe kwam je eigenlijk op 't idee om te gaan testen?
Alle reacties Link kopieren
@Sophie_16
Ik kan er altijd de klok op gelijk zetten wanneer ik ongesteld zal worden.. en toevallig vielen er ineens dingen op z'n plaats.. pijnlijke borsten, vette huil partijen (om echt niks).. en toen was ik ineens 5 dagen over tijd. Dus voor de zekerheid toch maar een test gekocht.
Moet zeggen dat het inderdaad even een flinke 'schrok' was, maar we (ben 8 jaar samen met mijn vriend) hebben het het afgelopen jaar wel over kinderen gehad. Ze wilden volgend jaar de spiraal eruit halen en dan afwachten...
Maar we zijn van "de schrik" bekomen en zitten nu de dagen af te tellen tot volgende week... :-D

Zal trouwens hier nog even wat dingen over mezelf erbij zetten voor de tabel:
~ Ik ben 27 jaar, mijn vriend 29
~ volgens de berekeningen 16 februari uitgetekend.
Alle reacties Link kopieren
@Sophie. ja dat klopt, van 7wekend2dagen naar 5weken6dagen.
Ik lees op andere fora dat het wel vaker voorkomt, ook mijn schoonzus was in het begin teruggezet. Bij de tweede echo werd de datum weer wat meer gecorrigeerd.
Ik ben benieuwd... 24 juni de volgende afspraak. Eens kijken wat embryootje dan meet...
Alle reacties Link kopieren
Nonootje wat naar!! Hopelijk was je gewoon te vroeg! Lange tijd nog tot volgende week, ik duim voor je!

Ravenloos, tuurlijk mag je blijven meeschrijven ;) ik ben ook teruggezet hoor, toch latere eisprong waarschijnlijk!

Daar wat vervelend dat je je zo beroerd voelt!! Hopelijk gaat het snel beter!

Lcgm welkom! Wat een schrik zeg!! Kan me voorstellen dat je even alles moet laten bezinken!


Intake was goed! Veel.info ontvangen en gegeven, en voelde eigenlijk heel goed, 25 juli de termijnecho! Spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hay dames,

Heb net een groot deel van de berichtjes gelezen, heerlijk!
Volgende week dinsdag de 11e heb ik een afspraak voor de eerste echo, ben dan 8 wk en 2 dgn zwanger (van ons eerste kindje) volgens mijn eigen berekening.

Allemaal erg spannend!
Zo leuk om jullie berichtjes te lezen, herkenbaar.

Kwaaltjes; weinig, in vlaagjes al heb ik het idee dat de vermoeidheid nu de kop gaat opsteken, of vermoeidheid? Gewoon midden op de dag totaal uitgeput :sheep:
Wat ik zelf het minste vind is al die pukkels in mijn gezicht, is er iemand die dat herkend.

Ik ga nog even uitzoeken hoe een topic precies werkt, want ik wil ook in de tabel haha!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Amy en LGCM en gefeliciteerd!

Ravenloos, wat fijn een kloppend hartje!!! Ik mag ook bijna... vind het zó spannend...

Daar, wat vervelend dat je je zo naar voelt! Ik ben ook wel heel misselijk, vooral als ik even niks gegeten heb, maar gelukkig nog niet overgegeven!
Alle reacties Link kopieren
@ lgcm fijn dat jullie er helemaal klaar voor zijn, bijzonder verhaal zeg! Hopen op een mooie echo volgende week :-)
@ leyla fijn dat intake goed was!
@ Amy welkom en gefeliciteerd!
@ hier: net weer een echo gehad, ben nu volgens 't zkh 6 weken en 5 dagen zwanger. Was mooi gegroeid en het hartje klopte al veel krachtiger, zo mooi om te zien!! Vanaf nu dus niet meer naar 't ziekenhuis, heel blij mee! Kans op 'n miskraam is nu ook niet meer zo groot, voelt goed en maakt de misselijkheid dubbel en dwars waard:-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Sophie! Is dat ongeveer hetzelfde als je eigen berekening?

Ashkyla ook vandaag eerste echo, succes!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

@hier, vandaag om 19.30 uur is het zover, intake + echo. Zowel mijn man als ik zijn heel erg benieuwd! De tijd lijkt niet echt op te schieten, gelukkig hoef ik niet te werken, had me denk ik niet echt kunnen concentreren!

Gisteren hadden we een bbq op het werk van mijn man, daar heeft hij aan een aantal collega's verteld dat we een kindje verwachten, dat wist ik dus niet. Tot dat ze gisteren bijna allemaal kwamen vragen hoe dat het met mij gaat! Mijn man zag er zo trots uit, heel leuk om te zien.

@Ravenloos: wat fijn, een kloppend hartje! Ondanks dat je 1,5 week terug bent gezet, is het wel fijn dat ze al een hartslag konden constateren, en natuurlijk mag je mee blijven schrijven!

@Sophie: fijn dat bij jou ook alles goed is en je niet meer naar het zkh hoeft! Kan mij heel goed voorstellen dat, dat een heel fijn gevoel is.

@Mini-m, hoe was jouw echo gisteren?
anoniem_307953 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 16:40
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi Sophie en fijn dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft!!

Thnx voor het toevoegen in de tabel trouwens, die het gedaan heeft voor mij! :)

mini-m hoe was je echo? en Ashkyle succes vandaag!!

Vinden jullie het ook zo lastig om het op het werk verborgen te houden? Ik merk dat ik me soms echt niet helemaal lekker voel of ff wil zitten of pauzeren, en dan klinkt het zo overdreven, en natuurlijk zit je er zoveel uur per week, dus vind ik ook nog wel gek om dan niets te zeggen
@werk ik vind het enorm lastig om het niet te vertellen. Ook omdat ik zo ontzettend moe ben en soms in onveilige situaties kan komen. Al ben ik daar wel heel voorzichtig in, afgezien van 1 incident heb ik alles redelijk kunnen ontwijken. (Werk in de psychiatrie).

Helaas hebben we vandaag ook heel slecht nieuws gehad. Mijn man gaat zijn baan verliezen. Voor hem dus een life event en een hele spannende tijd. Gelukkig is het finacieel geen probleem maar voor hem is het erg zwaar. Gelukkis ziet hij de baby echt als een lichtpuntje

Ik heb hem het boek "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" erg grappig, en voor hem ook best informatief :-?
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die goede echo's!!

@ballys, wat vervelend, zo zaten wij precies tijdens mijn 1e zwangerschap.. was toen echt even een minpuntje.. maar uiteindelijk allemaal goed gekomen, hoop voor hem ook!! Werkt hij in een sector waar gemakkelijk werk in is te vinden?

@vraagje: ik heb vandaag een uitnodiging gekregen voor een sollicitatiegesprek a.s maandag.. wat zouden jullie doen wat betreft zwangerschap, vertellen of voor me houden?

Zelf denk ik voor me houden.. nog geen echo gehad en zelf m'n moeder weet het nog niet.. maar hoe zouden ze reageren als ik er eenmaal werk en het vertel? Dilemma.. ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
@Daar, wat sollicitatie betreft, je bent het niet verplicht om aan te geven, maar het lijkt mij wel zo netjes.

@Ballys, wat vervelend voor jullie. Hopelijk vind je man snel een andere baan. Fijn dat hij jullie toekomstig kindje als lichtpunt ziet!

@werk, ik heb het wel al verteld, vooral omdat ik zo moe ben en vaak naar het toilet moet. Daarnaast vond ik het ook wel netjes om het ze vantevoren te vertellen. Zodra je werkgever weet dat je zwanger bent, moeten ze ook rekening met je houden!
Alle reacties Link kopieren
@ joshax haha geen idee, kon volgens 't zkh helemaal niet zwanger worden zonder medische hulp en dat is toch gebeurd;-) 't zou verwekt moeten zijn in een periode dat we ook geen seks hebben gehad dus 't is een groot raadsel :-D
@ Ashkyla wat leuk om te zien dat je man zo trots is!!
@ werk ik heb het dus al op 1 plek waar ik werk al verteld omdat ik daar meer uren kon krijgen. Denk dat 't vooral belangrijk is om te doen waar je je zelf goed bij voelt.
@ ballys wat balen van je man z'n baan! Is er in de sector waar hij werkt wel werk te vinden? Fijn dat ie zich iig op de baby kan richten.
@ Daar ik zou het in het eerste gesprek nog niet zeggen, mocht je uitgenodigd worden voor een tweede gesprek zou ik overwegen het wel te zeggen. Ook al mag het niet, je hoort toch vaak dat zwangerschap een reden is om iemand niet aan te nemen.. Wel fijn dat je een sollicitatie hebt!
Alle reacties Link kopieren
@Ballys; wat vervelend voor jullie, dat je man ineens zonder werk zit. Werkt hij in een sector waarin hij snel weer werk vind? Wel fijn dat het financieel allemaal nog haalbaar is. Dan maakt het het allemaal wat minder onzeker. Werk jij op een woongroep?

@Daar; ik heb het voor me gehouden tot ik aangenomen was en ik was toen al ruim 5 maanden zwanger toen ik het eerste gesprek had. Maar voor mij was het echt, ach als mijn contract niet verlengd word, ga ik met 6 weken al het verlof in. Het salaris was echt een stuk hoger als waar ik werkte, dus er zaten alleen maar pluspunten aan. In zo'n vroeg stadium zou ik het zeker weten niet vertellen.

@werk; ik had het bijna van de week verteld, we hadden groot overleg en er kwam zo'n wat verder ter tafel komt rondje. Moest me inhouden om het niet te vertellen. Ik ga het sowieso pas na de zomer vertellen. werk in het onderwijs, dus er komen nu makkelijke weken aan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het idd tijdens je eventuele tweede gesprek benoemen daar!

Ballys wat vervelend! Hopelijk vindt hij snel wat anders leuks!

Snap wel idd dat ze rekening met je moeten houden maar vind het nog wel een stap om het op werk te vertellen, vooral omdat nog niet alle naaste familie het weet.
Alle reacties Link kopieren
@echo: Er was een hartslag te zien, maar nog niet te horen. Ik ben namelijk 6 weken zwanger ipv 7,5 weken. Mijn UD staat nu op 1 maart 2018. Dus val eigenlijk ook niet meer onder dit topic, maar wil ik ook graag mee blijven schrijven.

19 juli hebben we de 2e echo. We krijgen dan ook te horen of de vk de zorg mag delen met een gyneacoloog. Vanwege mijn overgewicht, moet ik zo wie zo bij een gyneacoloog, maar ik wil ook graag bij de vk blijven, is toch wat persoonlijker.

@familie: onze naaste familie weet het al, vandaar dat ik het ook al op het werk heb verteld.
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn dat je een hartje hebt kunnen zien!!! Maakt het toch iets echter. Was het bijzonder?
Alle reacties Link kopieren
@joshax, het was heel erg bijzonder. Ze hadden eerst uitwendig gekeken, maar daar was nog niks te zien. Vervolgens hebben ze het inwendig gedaan (waar ik helemaal geen last van had) en daar was het heel goed te zien.
Alle reacties Link kopieren
Fijne ashkyla dat er een hartslag te zien was! Goed nieuws!

Ik ben ook niet de slankste en een te hoog BMI maar ik hoef niet naar de gynaecoloog, jij wel dus? Ze gaf bij mij alleen aan dat ik extra echo's kreeg
Alle reacties Link kopieren
@Leyla18, ik denk dat iedere vk praktijk daar anders mee omgaat. Ik vind het wel fijn dat ze om gedeelde zorg gaan vragen. De belangrijkste echo's krijg ik dan in het zkh en tussendoor kan ik dan naar de vk. Zekerheid voor alles is zeer zeker mooi meegenomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven