Autotheorie leren: hoe dan?!
maandag 3 juli 2017 om 15:24
Dat heb je helemaal goed, maar weinig te doen op je werk betekent niet dat je niet moe bent. Je vervelen kan heel vermoeiend zijnRosesAreRed schreef: ↑03-07-2017 15:14![]()
In een vorig topic geef je aan dat je het op je werk niet zo druk hebt, je je soms een beetje verveelt. Hoe kan het dan dat je 's avonds geen concentratie meer hebt?
Focus je op je doel: je rijbewijs. De voordelen die dat met zich meebrengt.
maandag 3 juli 2017 om 15:48
In je laatste bericht gaf je aan dat je extra werk had gekregen en dat het erop leek dat het muntje bij je collega's was gevallen. Vervelend dat je je -begrijp ik nu- nog steeds gigantisch verveelt.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 15:24Dat heb je helemaal goed, maar weinig te doen op je werk betekent niet dat je niet moe bent. Je vervelen kan heel vermoeiend zijn![]()
maandag 3 juli 2017 om 15:56
Nou, bergen werk te doen hebben is wat anders. Af en toe krijg ik dus eens wat te doen van collega's, maar ze hebben ook gewoon hun eigen werk. In de zomer is het sowieso rustig met het aantal uitzendkrachten. Daardoor is er voor mij ook minder te doen. Ik probeer toch maar er het beste van te maken, veel voor school te werken. En vanaf eind volgende week heb ik vakantie!RosesAreRed schreef: ↑03-07-2017 15:48In je laatste bericht gaf je aan dat je extra werk had gekregen en dat het erop leek dat het muntje bij je collega's was gevallen. Vervelend dat je je -begrijp ik nu- nog steeds gigantisch verveelt.
Autotheorie leren ga ik dan weer niet doen, dat vind ik niets voor op het werk. Ik ga toch maar proberen een samenvatting te maken, al zou ik niet weten hoe. In de laatste week van mijn vakantie ben ik niet op vakantie, en het einde van die week heb ik weer examen dus dan ga ik goed proberen te leren.
maandag 3 juli 2017 om 16:12
Het hele boek, bladzijde voor bladzijde doorwerken. Ik heb geloof ik een heel kladblok volgeschreven.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 15:35Hoe dan? Hoe maak je een samenvatting van een boek waarvan je alles moet weten?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
maandag 3 juli 2017 om 16:12
maandag 3 juli 2017 om 16:38
Je mag 5 fouten hebben voor het ene onderdeel, daar had ik 11 fouten.vivajaline schreef: ↑03-07-2017 16:1719 fout dus.. klinkt als belachelijk veel
hoeveel mag je er nu hebben met het nieuwe examen?
als het je zelf niet lukt zou ik toch voor een cursus gaan
Bij het andere onderdeel mag je 12 fouten hebben, daar had ik er 8.
maandag 3 juli 2017 om 16:42
Ik heb geen samenvatting gemaakt omdat je dan veel te veel op gaat schrijven wat je al weet. Wat ik heb gedaan is: lees je theorie. Alles wat je tegenkomt wat je nog niet uit je hoofd weet schrijf je op in een schrift. Dus vraag objectief aan jezelf tijdens het lezen, weet ik dit als iemand dit aan mij vraagt. Een hele hoop verkeersborden zul je al weten, maar welke weet je niet 100% zeker, teken die na en schrijf de betekenis erbij. Als je dat gedaan hebt, lees je je aantekeningen iedere dag even door. Na een week doe je wat oefenexamens. Als je een fout hebt gemaakt, zoek je in je schrift (en evt boek) op waarom je het fout hebt. Niet gewoon het antwoord lezen maar actief met de stof omgaan. Schrijf het goede antwoord een extra keer in je schrift, op die manier blijft het beter hangen. En lees de dagen erna nogmaals je schriftje door en doe wat oefenexamens.
Dat heb ik gedaan en ik heb het in 1 keer gehaald met maar 1 fout. Ik ben zelf niet goed in leren en ik weet dat droge tekst lezen heel slecht blijft hangen. Dus behandel de stof actief. Als je ergens fiets/met iemand meerijdt, vraag jezelf dan ook continue af, wat betekent dat bord, wie heeft er hier voorrang, hoe hard mag je hier, etc.
Dat heb ik gedaan en ik heb het in 1 keer gehaald met maar 1 fout. Ik ben zelf niet goed in leren en ik weet dat droge tekst lezen heel slecht blijft hangen. Dus behandel de stof actief. Als je ergens fiets/met iemand meerijdt, vraag jezelf dan ook continue af, wat betekent dat bord, wie heeft er hier voorrang, hoe hard mag je hier, etc.
maandag 3 juli 2017 om 16:57
hahaha, dat kan ook helemaal niet.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 15:35Hoe dan? Hoe maak je een samenvatting van een boek waarvan je alles moet weten?
maandag 3 juli 2017 om 17:09
maandag 3 juli 2017 om 17:52
Ik word hier een beetje moe van hoor. Je wil er geen tijd, moeite of geld in gaan stoppen, maar je wil het wél halen.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 14:34Bedankt voor je tip, maar ik doe het liever zonder cursus. Ik heb geen dag over om deze cursus te doen en bovendien wil ik het zo cheap mogelijk: zelf doen dus.![]()
Dat gaat niet samen. Elke keer een nieuw examen doen kost ook geld (en tijd).
Zoek eerst eens uit waar je nu precies moeite mee hebt. Volgens mij moet je ook kunnen zien op welke onderdelen je het niet goed gedaan hebt bij je theorie-examen van vorige week. Lees die hoofdstukken opnieuw door.
Maak vragen voor jezelf met flashcards bijvoorbeeld om het 'stampen' makkelijker te maken
Maak heel veel theorie-examens en controleer de foute antwoorden goed. Gebruik bijvoorbeeld kenjetheorie.nl als beginpunt en ga daarna examens maken waarbij er ook tijdsdruk is.
Doe een goede cursus van een dag (daar maak je maar tijd voor)
Vraag aan je rijinstructeur om uitleg over onderdelen die je niet snapt. Dan moet je dus geen vage vragen stellen zoals ik snap er gewoon helemaal niets van, want dan moet je van a tot z beter leren, maar goede concrete vragen stellen over bijvoorbeeld examen-vragen die je stelselmatig fout maakt. Als je bijvoorbeeld altijd de vragen waarbij voetgangers wel of niet voorrang krijgen fout doet, dan zijn daar goede ezelsbruggetjes voor.
Mijn grootste tip is eigenlijk dat je jezelf een goede schop onder je kont moet geven. Wil je dat rijbewijs? Dan moet je je best doen en tijd en zin maken. Kijk anders ook eens naar de slechtste chauffeur van Nederland. Zo wil je niet worden, dus leer gewoon die theorie goed.
Het Viva forum is papaja.
maandag 3 juli 2017 om 19:27
En hoe wil je dat gaan doen? Je geeft aan dat je moeite hebt met concentreren. Dan kan je toch echt beter een cursus gaan volgen zodat je niet afgeleid wordt.Flowergirl99 schreef: ↑03-07-2017 14:34Bedankt voor je tip, maar ik doe het liever zonder cursus. Ik heb geen dag over om deze cursus te doen en bovendien wil ik het zo cheap mogelijk: zelf doen dus.![]()
maandag 3 juli 2017 om 19:36
In mijn tijd (7 jaar geleden) mocht je ook 5 en 12 fout hebben. Dus in totaal 17.vivajaline schreef: ↑03-07-2017 16:1719 fout dus.. klinkt als belachelijk veel
hoeveel mag je er nu hebben met het nieuwe examen?
als het je zelf niet lukt zou ik toch voor een cursus gaan
maandag 3 juli 2017 om 19:47
Ik heb destijds het boek een keer goed doorgelezen, dit heb je vast al gedaan.
Daarna ben ik alle proefexamens gaan maken die ik maar kon vinden.
Na ieder examen bekeek ik de antwoorden. Wat ik fout had, of gegokt had maar zelf niet wist, dat schreef ik op.
1 zo'n examen per dag duurt geen uren, en is niet alleen saaie theorie, hoe vaker je examens maakt hoe minder fout je hebt dus hoe minder je op hoeft te schrijven
succes
Daarna ben ik alle proefexamens gaan maken die ik maar kon vinden.
Na ieder examen bekeek ik de antwoorden. Wat ik fout had, of gegokt had maar zelf niet wist, dat schreef ik op.
1 zo'n examen per dag duurt geen uren, en is niet alleen saaie theorie, hoe vaker je examens maakt hoe minder fout je hebt dus hoe minder je op hoeft te schrijven
maandag 3 juli 2017 om 21:28
Oefenen oefenen en nog eens oefenen!
Ik was er de eerste keer ook van overtuigd dat ik gelijk zou slagen. Foutje, ik slaagde pas bij de 3e keer, op het nippertje.
Ik moet eerlijk zeggen, in het begin besteedde ik er niet zoveel aandacht aan. Ik leerde wel in het boek, maar had er ook niet altijd de concentratie voor. Ik heb wel via mijn rijschool in de avonduren theorie geleerd, er werden ook veel oefenexamens gedaan en dat werd daarna besproken, wat ook wel hielp!
Ik had ook wel mazzel met het 3e examen, daar zaten veel vragen in die ik de 2e keer ook had.
Succes!
Ik was er de eerste keer ook van overtuigd dat ik gelijk zou slagen. Foutje, ik slaagde pas bij de 3e keer, op het nippertje.
Ik moet eerlijk zeggen, in het begin besteedde ik er niet zoveel aandacht aan. Ik leerde wel in het boek, maar had er ook niet altijd de concentratie voor. Ik heb wel via mijn rijschool in de avonduren theorie geleerd, er werden ook veel oefenexamens gedaan en dat werd daarna besproken, wat ook wel hielp!
Ik had ook wel mazzel met het 3e examen, daar zaten veel vragen in die ik de 2e keer ook had.
Succes!
maandag 3 juli 2017 om 21:43
maandag 3 juli 2017 om 23:18
Elke maandag was er bij mijn rijschool theorieavond. Daar ging ik braaf een paar maanden heen en ik hield daar bij welke onderdelen ik moeilijk vond en dat nam ik thuis door.
Ik ben in één keer geslaagd met 1 fout. Ruim 15 jaar geleden....
Ik ben in één keer geslaagd met 1 fout. Ruim 15 jaar geleden....
oestra wijzigde dit bericht op 04-07-2017 23:15
Reden: spelfout (
Reden: spelfout (
0.41% gewijzigd
maandag 3 juli 2017 om 23:31