Telefoon checken van partner?

04-07-2017 17:54 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva-lezers,

Ik heb een onderwerp waarover ik graag jullie mening wil weten. Ik ben nu al een klein poosje samen met mijn partner ( 2,5 jaar), in de tijd dat ik met hem samen ben zijn er helaas een aantal dingen voorgevallen. Zo is hij in het begin van onze relatie vreemd gegaan. Hier ben ik er toen der tijd achtergekomen nadat ik na aanleiding van erg veel argwaan stiekem in zijn telefoon heb gekeken ( waar ik geen voorstander van ben). Na veel erover te hebben gepraat en hij natuurlijk belooft te hebben dat het niet meer zou gebeuren, hebben we uiteindelijk besloten om verder te gaan en het achter ons te laten.

Nu 2 jaar verder heb ik weer dezelfde argwaan, naar aanleiding van een paar situaties en voorvallen die ik niet vertrouw. Ook heeft hij overal waar hij heen gaat (toilet, douch, bed, keuken) altijd zijn telefoon bij zich.

Als ik hem vraag of er iets aan de hand is of als ik vraag of hij contact heeft met een andere vrouw, beweert hij natuurlijk van niet. Daarom wil ik graag in zijn telefoon kijken. Ik wil dit niet meer stiekem doen dus wil ik hem vragen of ik in zijn telefoon wil kijken. Nu is het probleem van eerlijk vragen natuurlijk dat hij met NEE kan antwoorden. Hoe denken jullie er over als je partner het niet toelaat om in haar/zijn telefoon te kijken. Ik denk dan bij mezelf, als je niks te verbergen hebt dan doe je daar toch ook niet moeilijk over?

Mijn vraag is nu dus aan jullie, hoe zouden jullie reageren als je niet in je partners telefoon mag kijken. (hij mag wel altijd in mijn telefoon kijken, hij gebruikt zelfs vaak mijn telefoon als die van hem niet in de buurt is)

Bedankt voor het antwoorden op mijn Topic.

Liefs,
Q
anoniem_64351e0e5a990 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 12:56
0.00% gewijzigd
R
0.00% gewijzigd
Evenzowantja schreef:
04-07-2017 18:57
Misschien off topic maar hoezo geven zoveel mensen aan: m'n vriend mag in m'n telefoon kijken. Ik mag hopen dat mijn vriendinnen met wie ik privé zaken bespreek via whatsapp hier niet zo in staan.

On topic: ga het gesprek aan over je wantrouwen en hoe je de relatie ervaart. Blijft je gevoel onrustig zou ik nagaan of je denkt dat het iets bij jou is ( dus dat je dit bij elke vriend zou hebben) of echt aan zijn gedrag ligt. Als t bij jezelf ligt dan iets aan je jaloezie doen. Ligt t bij hem dan of accepteren dat je dr 1 te pakken hebt die mogelijk niet zo trouw is of relatie verbreken omdat hij niet bij je past

Omdat je in een gezonde relatie makkelijk elkaars telefoon kan gebruiken om wat op te zoeken of om mee te bellen. Gesprekken met vrienden zitten achter een app dus die lees je alleen als je daar actief iets mee doet. Wat dus niet gebeurd als je elkaar vertrouwd. Vandaar dat in elkaars telefoon kijken of gebruik maken van elkaars telefoon heel fijn is binnen de relatie als dat zonder spastisch gedoe kan.
Appgesprekken zijn privé en worden ook zo benaderd. Net als dagboek op telefoon, bankieren etcetera wat privé is volgens afspraak.
Die telefoon is helemaal het probleem niet. Jouw vertrouwen in hem wel.
als je hem niet vertrouwt moet je daar conclusies uit trekken
T
anoniem_64351e0e5a990 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 12:57
0.00% gewijzigd
Evenzowantja schreef:
Misschien off topic maar hoezo geven zoveel mensen aan: m'n vriend mag in m'n telefoon kijken. Ik mag hopen dat mijn vriendinnen met wie ik privé zaken bespreek via whatsapp hier niet zo in staan.
Mijn vrienden weten dat ik geen zaken geheim ga houden voor mijn partner. Als ze er problemen mee hebben dat hij iets weet, moeten ze het niet aan mij vertellen. Niet dat ik hem alles zeg, maar ik ga ook niet iets bewust geheim houden voor hem. Overigens heeft hij geen zin om mijn appgesprekken te lezen, maar als hij dat per se zou willen zou dat zo mogen.
Luna_ schreef:
04-07-2017 20:08
Mijn vrienden weten dat ik geen zaken geheim ga houden voor mijn partner. Als ze er problemen mee hebben dat hij iets weet, moeten ze het niet aan mij vertellen. Niet dat ik hem alles zeg, maar ik ga ook niet iets bewust geheim houden voor hem. Overigens heeft hij geen zin om mijn appgesprekken te lezen, maar als hij dat per se zou willen zou dat zo mogen.
Nou lekker dan. Vertelt je vriendin in vertrouwen over haar relatieproblemen of haar gezondheid, lul je dat meteen door......
Iets voor jezelf houden omdat het je partner geen drol aangaat is niet 'geheim houden'.
Sazed schreef:
04-07-2017 20:13
Nou lekker dan. Vertelt je vriendin in vertrouwen over haar relatieproblemen of haar gezondheid, lul je dat meteen door......
Iets voor jezelf houden omdat het je partner geen drol aangaat is niet 'geheim houden'.
Je leest niet goed. Ik schrijft dat mijn vrienden dat weten. Daarnaast schrijf ik dat ik hem niet alles zeg. Ik vind iets bewust voor jezelf houden en niet willen/ mogen vertellen geheim houden.
Mijn man mag altijd in mijn telefoon kijken. Ik zie niet in waarom niet.
Evenzowantja schreef:
04-07-2017 18:59
Ik heb mn telefoon ook bijna altijd bij me trouwens. M'n vriend mag niet in m'n telefoon kijken want privé. Ik ga niet vreemd.
Hier precies zo. Ik hecht veel waarde aan privacy en het zou niet fijn voelen als wie dan ook in mijn telefoon zou spieken. Ik verberg op zich niets, maar whatsappdiscussies met vriendinnen waarin we over mannen klagen hoeft mijn partner niet te lezen, en andersom ook niet. Ik check zijn telefoon ook nooit maar heb dan ook nooit aanleiding gehad om hem niet te vertrouwen.
Ik zou niet het gesprek aan gaan en/of om zijn telefoon vragen, want áls hij vreemd gaat, gaat ie natuurlijk gewoon ontkennen (of erger nog: boos worden op jou dat je het vraagt, afleiding is de beste methode om je eigen shit te verbergen nl) en daarna nog voorzichtiger zijn om maar niet betrapt te worden.
Wat ik wel zou doen:
Heel goed observeren. Doet is echt krampachtig met die telefoon? Ligt ie echt nooit op tafel? En zo wel: ligt de telefoon dan altijd met het scherm naar beneden zodat binnenkomende berichtjes niet zichtbaar zijn? Staat de telefoon altijd op stil? Is er iets veranderd in het gedrag van je vriend? En dat kan "positief" zijn (overdreven vrolijk) of negatief. Als hij een berichtje leest, zie je hem dan glunderen zonder dat ie verteld waarom? Loopt je vriend weg als de telefoon over gaat?
En vervolgens zou ik gewoon een keer expres je eigen telefoon vergeten als jullie op stap zijn, vraag de zijne om iets op te zoeken. Reageert ie vreemd..? Mag je hem echt niet lenen? Bedenkt ie een kutsmoes waarom? Zo ja, lekker zo laten en doen alsof je het niet erg vind.

Pas als ik dit allemaal gedaan had en de uitkomst bevalt me niet, zou ik op een onbewaakt ogenblik die telefoon écht in handen krijgen en stiekem helemaal doorspitten. De kans op een normaal gesprek hierover had ie nl al verpest bij de eerste keer vreemdgaan.
Ik had hem al gedumpt nadat hij in het begin vreemd was gegaan.
Zo iemand zou ik never nooit vertrouwen.
Wij kijken geregeld in elkaars telefoon. We bellen zelfs met elkaars telefoon als de andere aan de oplader ligt. Ik ga er vanuit dat we geen geheimen voor elkaar hebben en als dat wel zo is, dan komen we daar vanzelf achter. Je kunt veel verwijderen, maar niet alles. :)

Maar als je nu de drift hebt om in zijn telefoon te kijken, omdat je hem niet vertrouwt, dan zit het qua vertrouwen fouter dan wat er waarschijnlijk in zijn telefoon staat.
Ik zou me afvragen of dit ooit nog goed komt...
Stel dat er niets bijzonders in zijn telefoon staat, dan weet je nog niet voldoende denk ik.
Je hebt namelijk al langere tijd het gevoel dat het vertrouwen in hem weg is bij jou. Daar kun je toch geen relatie op bouwen?
Je kunt vragen: mag ik je telefoon even lenen? Als hij nee antwoordt en weigert te geven, weet je genoeg.

Ik wist vroeger ook bij mijn exvriend zeker dat hij contact had met een andere vrouw en toen ik vroeg of ik zijn telefoon mocht inzien ging hij enorm zweten en rood dat hij werd! Was eigenlijk best grappig, maar ik heb toen mijn sleutel van zijn sleutelbos afgehaald en hem eruit gedonderd. ;-D
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Maar is er meer aan de hand dan dat gesleep met die telefoon? Is hij laat thuis, weet je niet waar hij uithangt, gedraagt hij zich anders, heeft hij een druiper?
Sazed schreef:
04-07-2017 20:13
Dit.
Evenzowantja schreef:
04-07-2017 23:15
Dit.
Lezen blijft lastig hè
Q
0.00% gewijzigd
Evenzowantja schreef:
Wij kunnen in elkaars telefoon kijken. Maar we doen t nooit want dat is gewoon niet nodig. Het feit dat zijn telefoon vaak een middag hier op tafel ligt terwijl hij bijv. Op zolder of in de douche zit geeft aan dat hij het geen probleem zou vinden áls ik erin zou kijken.

Ik zou er ook kriegel van worden als iemand zn telefoon constant zo spastisch bijhoudt. Dan geef je toch de indruk dat je iets te verbergen hebt.

Dus nee, prive gesprekken met vriend(inn)en worden hier echt niet gelezen.
Ik kan niet eens kijken in man's telefoon. Zijn telefoon werkt met vingerafdruk. :-D

Kijk als ik echt denk dat hij vreemdgaat of dingen doet die niet kunnen zou ik ook vragen of ik mag kijken. En zeker als hij al vreemgegaan is zou ik bij raar gedrag dat ook doen. Mag dat niet zou ik mijn conclusies trekken en hem en zijn telefoon buiten zetten.
Sereia schreef:
04-07-2017 18:34
Ik vind het zo naar voor je, dat je de onrust hebt. Snap wel dat je graag op onderzoek uit wil gaan. Zou je hem nu idd wel uitzwaaien mocht hij je wederom bedrogen hebben? Is hij verder wel goed voor je?

Ik vind dit zo'n gekke vraag, Zowel bij het antwoord ja als nee is bedrog niet oke lijkt me.
Venusss schreef:
04-07-2017 20:58
Ik zou niet het gesprek aan gaan en/of om zijn telefoon vragen, want áls hij vreemd gaat, gaat ie natuurlijk gewoon ontkennen (of erger nog: boos worden op jou dat je het vraagt, afleiding is de beste methode om je eigen shit te verbergen nl) en daarna nog voorzichtiger zijn om maar niet betrapt te worden.
Wat ik wel zou doen:
Heel goed observeren. Doet is echt krampachtig met die telefoon? Ligt ie echt nooit op tafel? En zo wel: ligt de telefoon dan altijd met het scherm naar beneden zodat binnenkomende berichtjes niet zichtbaar zijn? Staat de telefoon altijd op stil? Is er iets veranderd in het gedrag van je vriend? En dat kan "positief" zijn (overdreven vrolijk) of negatief. Als hij een berichtje leest, zie je hem dan glunderen zonder dat ie verteld waarom? Loopt je vriend weg als de telefoon over gaat?
En vervolgens zou ik gewoon een keer expres je eigen telefoon vergeten als jullie op stap zijn, vraag de zijne om iets op te zoeken. Reageert ie vreemd..? Mag je hem echt niet lenen? Bedenkt ie een kutsmoes waarom? Zo ja, lekker zo laten en doen alsof je het niet erg vind.

Pas als ik dit allemaal gedaan had en de uitkomst bevalt me niet, zou ik op een onbewaakt ogenblik die telefoon écht in handen krijgen en stiekem helemaal doorspitten. De kans op een normaal gesprek hierover had ie nl al verpest bij de eerste keer vreemdgaan.

Dit zou ik doen.
Evenzowantja schreef:

Nou dit inderdaad. Ik vind het zo ´schijnheilig´ al die opmerkingen. In mijn telefoon staan gewoon erg persoonlijke dingen, van vriendinnen, werk.
Als ik deze reactie inderdaad lees, vraag ik mij af of ik nog vertrouwelijke informatie ga delen.
Dit is mijn motto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven