Unisex babynamen
zondag 8 februari 2009 om 05:38
quote:tonkje schreef op 07 februari 2009 @ 17:20:
Is Andrea al voorbijgekomen? Niet echt uniseks, meer een naam die in het ene land alleen voor jongens is en in het andere echt een meisjesnaam.
Maar dan kun je nog wel even verder gaan, want dan is Inge ook een uniseks-naam. In Scandinavië een jongensnaam.
Ik ken een oudere man die Joke heet. Kan ik niet aan wennen.
Mijn dochter heeft een uniseks-naam. Ik vind m voor een meisje erg stoer, maar krijg inderdaad ook wel eens opmerkingen.
Tja, iedereen zijn ding. Ik noem mijn kind geen Bickel of Hamer.
Is Andrea al voorbijgekomen? Niet echt uniseks, meer een naam die in het ene land alleen voor jongens is en in het andere echt een meisjesnaam.
Maar dan kun je nog wel even verder gaan, want dan is Inge ook een uniseks-naam. In Scandinavië een jongensnaam.
Ik ken een oudere man die Joke heet. Kan ik niet aan wennen.
Mijn dochter heeft een uniseks-naam. Ik vind m voor een meisje erg stoer, maar krijg inderdaad ook wel eens opmerkingen.
Tja, iedereen zijn ding. Ik noem mijn kind geen Bickel of Hamer.
zondag 8 februari 2009 om 20:42
Ik ken overigens een jongen die Deniz heet. Uitgesproken als Dunies...
Hij zegt zelf tegenwoordig Dennis.
Ouders waren fan van Blondie, hij is vernoemd naar een liedje.
Overigens zie ik hier heel veel namen voorbij komen die prima voor jongens én meisjes vind kunnen. Dochter heeft een jongensnaam, wij vonden hem mooier voor een meisje, en in onze omgeving vinden mensen het dus ook een meisjesnaam
In het ziekenhuis kwam ik een tweeling tegen: Sam en Robin. Twee meisjes. Vond ik hartstikke leuk.
Kennissen kregen een Terence, en waren nogal beledigd toen ik vroeg of ze een zoon of een dochter hadden gekregen. Maar ik ken dus meisjes en jongens met die naam.
Hij zegt zelf tegenwoordig Dennis.
Ouders waren fan van Blondie, hij is vernoemd naar een liedje.
Overigens zie ik hier heel veel namen voorbij komen die prima voor jongens én meisjes vind kunnen. Dochter heeft een jongensnaam, wij vonden hem mooier voor een meisje, en in onze omgeving vinden mensen het dus ook een meisjesnaam
In het ziekenhuis kwam ik een tweeling tegen: Sam en Robin. Twee meisjes. Vond ik hartstikke leuk.
Kennissen kregen een Terence, en waren nogal beledigd toen ik vroeg of ze een zoon of een dochter hadden gekregen. Maar ik ken dus meisjes en jongens met die naam.
zondag 8 februari 2009 om 20:46
zondag 8 februari 2009 om 20:50
Oh, en ik ken vrouwelijke Esra's en mannelijke Ezra's en andersom. Het kan voor beiden.
Ilja is ook zoiets. Oorspronkelijk een Russische mannenaam, maar tegenwoordig wordt hij meer voor meisjes gebruikt. Wij hadden hem erg hoog op het lijstje staan bij zoonlief, maar we kregen daar steeds het commentaar op dat het een meisjesnaam was (zou wel mooi bij de naam van onze dochter passen, kunnen ze later ruilen).
Ilja is ook zoiets. Oorspronkelijk een Russische mannenaam, maar tegenwoordig wordt hij meer voor meisjes gebruikt. Wij hadden hem erg hoog op het lijstje staan bij zoonlief, maar we kregen daar steeds het commentaar op dat het een meisjesnaam was (zou wel mooi bij de naam van onze dochter passen, kunnen ze later ruilen).
zondag 8 februari 2009 om 20:51
Sena is een islamitische naam uit joegoslavie voor meisjes.
Indy is een meisjesnaam, wat een afkorting is van Indira.
De meeste namen, neigen toch naar 1 geslacht, denk ik.
Vind zelf die superkorte namen niks.
Ik vind ze alleen als afkorting ok.
Had ooit een leraar en die dochter heette Ejah..
Ze was toendertijd eens op bezoek op de fakulteit.
Ik dacht tenminste dat je het zo schreef of zo.
Totdat ik op haar spijkerjasje; EA zag staan...
Toen vond ik het minder...
Indy is een meisjesnaam, wat een afkorting is van Indira.
De meeste namen, neigen toch naar 1 geslacht, denk ik.
Vind zelf die superkorte namen niks.
Ik vind ze alleen als afkorting ok.
Had ooit een leraar en die dochter heette Ejah..
Ze was toendertijd eens op bezoek op de fakulteit.
Ik dacht tenminste dat je het zo schreef of zo.
Totdat ik op haar spijkerjasje; EA zag staan...
Toen vond ik het minder...
zondag 8 februari 2009 om 21:48
quote:Qijana schreef op 07 februari 2009 @ 11:36:
Sjors kan echt niet voor een maisje hoor...dat staat gelijk aan kindermishandeling....net als Bobbie trouwens. .Jose kan wel, maar dan op zijn Spaans uitgsproken denk ik..Ghosee
Ik vind Kim ook niks voor een jongen...helemaal niet meer na dat crechedrama. Ik heb een man gedate..die heette Sanne....das wel weer geinig. Ik ga voor gewone Hollandse namen...Boudewijn, Jens..Emma...
Sjors voor een meisje niet, maar Sanne voor een jongen wel
Mij ben je kwijt. Een stoere naam voor een meisje vind ik toch veel minder erg, dan een tut naam voor een jongen. Sacha Sanne Anne, nee dat vind ik echt niet kunnen.
Joy
Sjors kan echt niet voor een maisje hoor...dat staat gelijk aan kindermishandeling....net als Bobbie trouwens. .Jose kan wel, maar dan op zijn Spaans uitgsproken denk ik..Ghosee
Ik vind Kim ook niks voor een jongen...helemaal niet meer na dat crechedrama. Ik heb een man gedate..die heette Sanne....das wel weer geinig. Ik ga voor gewone Hollandse namen...Boudewijn, Jens..Emma...
Mij ben je kwijt. Een stoere naam voor een meisje vind ik toch veel minder erg, dan een tut naam voor een jongen. Sacha Sanne Anne, nee dat vind ik echt niet kunnen.
Joy
zondag 8 februari 2009 om 22:11
Mijn vriendinnetje heette vroeger Rachel uitgesproken met een G. Vond ze zelf niets, dus toen ze met 16 naar het MBO ging, veranderde ze dit in Rachelle met een S-klank.
Ik ken ook een meisje dat Pippa Jolande heet. Tot haar 18 ofzo gebruikte ze pippa. Nu in der mantelpakje stelt ze zich voor als Jolande, maar vrienden en familie zeggen Pip.
Dus volgens mij lost zo'n probleem zich vanzelf op.
En bij trainingspakken namen denk ik vooral aan chasity, destiny enz.
Bij de meeste unisex namen vind ik het toch voor een geslacht het leukst, dus dan eigenlijk toch niet unisex
Storm voor een meisje vind ik ook niet leuk, maar wel voor een jongen. Lekker stoer en kort.
Joy
Ik ken ook een meisje dat Pippa Jolande heet. Tot haar 18 ofzo gebruikte ze pippa. Nu in der mantelpakje stelt ze zich voor als Jolande, maar vrienden en familie zeggen Pip.
Dus volgens mij lost zo'n probleem zich vanzelf op.
En bij trainingspakken namen denk ik vooral aan chasity, destiny enz.
Bij de meeste unisex namen vind ik het toch voor een geslacht het leukst, dus dan eigenlijk toch niet unisex
Storm voor een meisje vind ik ook niet leuk, maar wel voor een jongen. Lekker stoer en kort.
Joy
zondag 8 februari 2009 om 23:27
quote:Vela schreef op 08 februari 2009 @ 20:46: Je ziet steeds meer slavische namen deze kant op komen. Milan is ook echt zo'n geval.
Mijn nichtje zou Milan geheten hebben, als ze een neefje zou zijn geweest.
Nu heet ze Mila. Ik vind het een erg leuke naam. Het betekent iets als 'liefje' en bovendien is haar moeder Servische. Met 2 oerhollandse ouders zou ik Mila toch ietsje minder leuk vinden, denk ik.
Mijn nichtje zou Milan geheten hebben, als ze een neefje zou zijn geweest.
Nu heet ze Mila. Ik vind het een erg leuke naam. Het betekent iets als 'liefje' en bovendien is haar moeder Servische. Met 2 oerhollandse ouders zou ik Mila toch ietsje minder leuk vinden, denk ik.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 10 februari 2009 om 20:46
quote:calvijn1 schreef op 07 februari 2009 @ 20:07:
Mijn zoon heet Robin.
Niet bij stil gestaan dat tegenwoordig ook best veel meisje zo heten.
Heel irritant is dat mensen vaak Rooooobin zeggen (incl. schoonouders grrr..)
Sja ... maar er staat toch ook Roooo bin ?? Niet gek dat mensen dat zeggen dan.
Anders had je er Robbin van moeten maken vind ik ...
(maar dan beterkend het Roodborstje, en vind ik het leuker voor een meisje)
Mijn zoon heet Robin.
Niet bij stil gestaan dat tegenwoordig ook best veel meisje zo heten.
Heel irritant is dat mensen vaak Rooooobin zeggen (incl. schoonouders grrr..)
Sja ... maar er staat toch ook Roooo bin ?? Niet gek dat mensen dat zeggen dan.
Anders had je er Robbin van moeten maken vind ik ...
(maar dan beterkend het Roodborstje, en vind ik het leuker voor een meisje)
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
dinsdag 10 februari 2009 om 21:05
quote:Joy4britt schreef op 08 februari 2009 @ 21:48:
[...]
JoyJe vindt het misschien niet kunnen, maar Sacha is toch echt een jongensnaam hoor en Sanne en Anne kunnen voor beide geslachten.
[...]
JoyJe vindt het misschien niet kunnen, maar Sacha is toch echt een jongensnaam hoor en Sanne en Anne kunnen voor beide geslachten.
dinsdag 10 februari 2009 om 21:08
quote:mama_re schreef op 10 februari 2009 @ 10:12:
Enne, Raven 'op z'n Engels' dan, hè (zeker niet op z'n Nederlands (veel gemaakte uitspraakfout, terwijl het me zo duidelijk lijkt, als je even nadenkt...)Hoezo is dat duidelijk?? Ik zou het ook op z'n Nederlands uitspreken en zou niet weten waaraan ik kan afleiden dat dit een Engelse naam is.
Enne, Raven 'op z'n Engels' dan, hè (zeker niet op z'n Nederlands (veel gemaakte uitspraakfout, terwijl het me zo duidelijk lijkt, als je even nadenkt...)Hoezo is dat duidelijk?? Ik zou het ook op z'n Nederlands uitspreken en zou niet weten waaraan ik kan afleiden dat dit een Engelse naam is.
dinsdag 10 februari 2009 om 21:26
Onze zoon (16-01-09) heet Jonne, wij kwamen de naam tegen als jongensnaam (afgeleide van Johannes, zo heette mijn opa) en vonden het een leuke stoere naam. Later bleek het ook (iets meer) als meisjesnaam gebruikt te worden.... jammer dan.
We hebben één (van een mevrouw hier in de straat) kaart gekregen "gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter" die had ze gestuurd n.a.v. het bord in de tuin, zij vind Jonne dus een meisjesnaam.
We hebben één (van een mevrouw hier in de straat) kaart gekregen "gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter" die had ze gestuurd n.a.v. het bord in de tuin, zij vind Jonne dus een meisjesnaam.
woensdag 11 februari 2009 om 20:26
quote:Vela schreef op 08 februari 2009 @ 20:46:
Mika is een meisjesnaam en komt uit Servie.
Daar is het een erg ouderwetse naam, dat de oudere generatie heeft. Overigens is het ook een afkortig van namen.
Je ziet steeds meer slavische namen deze kant op komen.
Milan is ook echt zo'n geval.Mika is een jongensnaam en komt uit Finland.
Mika is een meisjesnaam en komt uit Servie.
Daar is het een erg ouderwetse naam, dat de oudere generatie heeft. Overigens is het ook een afkortig van namen.
Je ziet steeds meer slavische namen deze kant op komen.
Milan is ook echt zo'n geval.Mika is een jongensnaam en komt uit Finland.