Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zal dan wel idd! Ja gedeeld is zeker prettig dan ja! En zekerheid voor alles heb je groot gelijk in.
Ben er ook weer. Heb wel alles meegelezen hoor!

@Noonootje wat erg. Ik ga duimen op een goede afloop.

@welkom nieuwe dames. Gefeliciteerd!

Hier eindelijk de knoop doorgehakt. Vond het heel moeilijk. Ene kant de vrijheid die we kwijt zijn en de andere kant is het toch een kindje. Maar ik vind het toch wel heel leuk en het is zeker welkom.
Vandaag gelijk afspraak gemaakt voor echo en verloskundige. Woensdag 12e echo :hyper: en vrijdag 14e verlosk. Was een beetje kortdag. vandaar los van elkaar.
Wel spannend weer.

Manlief vond dat we dan gelijk voor een andere auto moesten kijken o_o . Aangezien het de 3e is. dus anders een hele volle achterbank.

@ vertellen. we houden het nog even voor ons. Eerst de afspraken even afwachten en dan een weekje vakantie daarna zien we wel.
Ben ook niet misselijk en het is ook nog niet te zien. Dus wat dat betreft valt het niet op.
Bij jullie al wel een buikje?

@nipt en nekplooi.. Wat is er tegenwoordig. Wie gaat deze onderzoeken doen?
@ buikje.....nou zeg maar buik. Ik zie eruit alsof iik al zeker 4/5 maanden ben....heel vervelend!
Ik werk als lerares binnen het sport en bewegen maar geef ook andere vakken. Ik heb het voor de vakantie ( de dag na het testen) al tegen mijn rektor gezegd, dan kan ze er rekening meehouden in het rooster voor aankomend schooljaar. Ze kon het zeker waarderen en zou het uiteraard voor zich houden...
@ marylin bij deze dan nog maar een keer gefeliciteerd, wat fijn dat jullie eruit zijn gekomen! Vanaf nu dan lekker genieten van de zwangerschap :)
Zie trouwens dat er superveel echo's zijn komende week, leuk!!
@MvM net de mevrouw van moeders voor moeders over de vloer gehad, superfijne omslagdoek voor de baby gekregen en leuke tijdschriften dus nu lekker om de bank met 'n kop thee :) doen er nog meer meiden mee eigenlijk?
@ vertellen: krijg straks m'n zussen over de vloer en ga 't dan voor het eerst vertellen, ben zo benieuwd naar hun reacties! Eentje weet al dat we bezig waren, maar de andere vermoedt helemaal niks volgens mij..
@ kwaaltjes: ik moet echt om alles huilen, vooral bij positieve dingen zo als iemand die iets liefs zegt of een reclame over vaders op tv ofzo. Terwijl nieuws over erge dingen (zoals een overleden buurman bijvoorbeeld) me helemaal niet raakt. Zo bizar, normaal is dat andersom bij mij..herkennen jullie dat?
@Marilyn, wat fijn om te horen dat jullie hebben besloten om het kindje te houden. Gefeliciteerd!

@sophie, op het werk heb ik enorm last van boze klanten die schreeuwen aan de telefoon. Of ik wil ze uitschelden of ik wil gaan huilen. Aangezien alleen mijn teamleiders weten dat ik zwanger ben, kost het mij heel veel moeite om me in te houden.

@mvm, ik doe daar ook aan mee, maar weer niet of ik het lang ga volhouden. Iedere keer als ik mijn urine opvang, word ik een beetje misselijk. Vind het nogal vervelend dat je de kannen niet mag uitspoelen met zeep, is wel zo hygiënisch!

@kwaaltjes, moe, moe, moe en nog eens moe. Als ze op het werk een lekkere bank of bed zouden hebben, dan wist ik het wel!
@Marilyn. Wat fijn dat jullie eruit zijn! Een hele omslag, maar gelukkig kun je je gevoel volgen en nu samen van de zwangerschap gaan genieten.
@Sophie. Ik ben ook een stuk emotioneler. Zal pas geleden een filmpje te kijken van vaders die de schopjes van de baby voelden. Ik zat meteen mee te sniffen en snotteren :facepalm: normaal ben ik nooit zo emo
Het ging om dit filmpje overigens: https://www.youtube.com/watch?v=Zz_eq3C69So
@vertellen. Wij hebben het onze ouders, broer en zussen verteld. We vonden het leuk nieuws om te delen, en mocht er iets verkeerd gaan, dan wil ik dat ook kunnen delen en erover kunnen praten.
@kwaaltjes. Ik heb een griepje achter de rug. Het blijkt dat je weerstand verminderd is tijdens een zwangerschap en dat heb ik goed gemerkt. jeetje wat ben ik er ziek van geweest. Vooral de vermoeidheid is dubbel zo erg. Ik ben nu redelijk opgeknapt, maar nog steeds moe moe moe. ik heb heel de dag het gevoel dat het 23:00 's avonds is en ik er een zware dag op heb zitten.

@echo's. Iedereen heel veel succes en plezier deze week bij de echo's! Superspannend :-) ik duim voor veel hartjes en goed nieuws
Hallo, ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger. Van de week hebben we een echo gehad met een kloppend hartje. De lengte was ook goed, verder zie je er natuurlijk nog niet veel aan.

We hebben geen kinderen, ik ben vorig jaar wel zwanger geweest na 15 maanden proberen maar de nipt-test was slecht (down) dus we hebben we zwangerschap via een bevalling afgebroken. Ik ben achter in de 30 en ik doe mee aan Moeders voor Moeders nu. We doen ook deze keer een nipt-test.
@schorpioentje29, welkom en gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend?
Oef, wel zwaar om dan een zwangerschap af te breken! Hebben jullie ook een vervolgonderzoek gehad, alvorens jullie de keuze hadden gemaakt?
Welkom schorpioentje, gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws na zo'n heftige ervaring vorig jaar. Kan je er nu wel een beetje van genieten al?

@marilyn: wat fijn dat jullie er uit zijn gekomen! hier alleen 's avonds een opgezette buik. had vandaag wel een borrel van werk en iedereen was aan de alcohol, had het idee dat iedereen doorhad dat ik zwanger ben. vreselijk, dat liegen en verzwijgen.

@sophie: hoe reageerden je zussen? hier ook over-emotioneel, kan echt zo hard huilen om niets!

@kwaaltjes: hier ook nog steeds heel moe moe moe.

@echo: we mogen maandag eindelijk, ik kan niet wachten!! vind het zo ontzettend spannend....
Schorpioentje welkom, wat heftig zeg. Wel mooi dat het jullie nu wel weer gegund is.

Marilyn wat goed dat jullie de keuze gemaakt hebben en gefeliciteerd dan!!

Opgezette buik, nee niet heel erg gelukkig.
Wel erg moe de laatste dagen!

Vertellen, we hebben het alleen schoonouders en ouders verteld en mijn eigen zus en oudste schoonzus. Volgende week vertellen we het goede vrienden denk ik en de rest mag wachten haha.

Ohh ja en die emoties. Jemig ik jank om elk zielig filmpje. Vanochtend dat bericht van tijn, nou echt alle berichtjes en filmpjes die ik zag, zat ik maar te janken als een gek. Natuurlijk is het ook super verdrietig maar deze reactie was wel beetje overdreven voor mijn doen..
Oh en gisteravond tegenover mijn man van wat als het niet goed is, en wat als ik het niet kan en maar janken. Jemig. Werd gek van mezelf bijna haha.

De nipt rest gaan wij dus wel doen, vind dat toch heel spannend.
Welkom schorpioentje.
Dat lijkt me heel erg met 15 weken.

Wij willen ook alle test laten doen. Ik ben ook niet heel jong meer. En een derde is al druk.,maar een kindje met een handicap of down pff. Dat is een hele zware opgave.

Manlief wilde het gisteravond ineens aan Mn moeder vertellen. Terwijl we hadden afgesproken na de echo en vk.
Mn vader was al naar huis dus dat vond ik zo wie zo niet leuk.
Wel leuk dat hij het graag wil vertellen 😍.

@kwaaltjes ik heb sinds 4 dagen smorgens bij het opstaan pijn in Mn gewrichten. Enkels, knokkels heel vreemd. Iemand die dit herkent?
@marilyn is dat niet omdat de verweking al vanaf week 6 gaat beginnen

@vertellen, ik wil het ook graag vertellen mijn schoonmoeder is met spoed geopereerd gisteren en is nog erg ziek in het ziekenhuis. Aan de ene kant gun ik haar wat positief nieuws (ze wil heeel graag oma worden) aan de andere kant denk ik haar even rust moet gunnen. Ik ben dus nog in dubio, we gaan er vandaag heen dus wieweet.
Gisteren vroeg mijn supervisor of ik zwanger was ( meer als grap bedoelt) ik wist niet wat ik moest zeggen en heb nee gezegt. Ik twijfel of ik het uberhaupt moet vertellen omdat ik 1 september vertrek, dan ben ik een week of 14.

Wij hebben ook besloten een nipt te laten doen, ondanks dat de kansen bij ons klein zijn. We hebben ook besproken wat we met een eventuele uitslag gaan doen
Kan ik ook nog meeschrijven? Lijkt me ontzettend leuk namelijk!

Ik ben afgelopen dinsdag achter gekomen dat ik zwanger ben namelijk. Mijn laatste menstruatie begon op 17 mei maar omdat ik aan de pil ben/was is het mij nog niet duidelijk hoever ik ben. De Clear Blue gaf 3+ aan. Sinds anderhalve week wel ontzettend moe, buikkrampjes, gedoe met honger en misselijk en zere borsten. We waren op vakantie in Italie dus met de hitte vond ik dat nog niet zo gek. Toch een week later even een test gedaan om het uit te sluiten.

Ik lees graag mee om te lezen wat jullie meemaken als stel, wat jullie klachten zijn en hoe de onderzoeken gaan. Het is voor ons redelijk onverwacht en nieuw op dit moment. Inmiddels zijn wij weer terug in NL en lekker in eigen bedje. Ik ben nu ook veel minder misselijk door lekker te eten waar ik zin aan heb; fruit, veel (glutenvrij) brood, salades, frietjes zonder zout, groenten, wok etc. Ik eet dus naast aanpassingen voor zwangere vrouwen ook glutenvrij vanuit een ander medisch oogpunt.

Voor de tabel (eventueel);
27 / Eerste / Februari / nnb / 14-07 echo / ongepland maar wel welkom

Ik lees dus graag mee en wens iedereen een hele fijne zwangerschap!
Wat leuk om al die verhalen en ervaringen te lezen!
Wij hebben het vorige week aan mijn zus verteld en ze reageerde zo blij en positief... en ja hoor met de nodige traantjes :)

Wou wel even iets vragen... ik heb 's morgens, zo rond 6u, heel veel last van krampen in mn onderbuik/baarmoeder maar alleen aan de linkerkant. Dit baart mij toch wat zorgen. Iemand hier ervaring mee? Ben nu 6,5 week zwanger.

Dankje
Where you invest your love, you invest your life!
@Noonootje, wat rot!! Ik hoop dat je bij de volgende echo toch nog goed nieuws krijgt! Voor nu al vast :hug:

@Daar, ik zou het ook pas bij een eventueel tweede gesprek (of misschien zelfs daarna pas) vertellen. Eerst maar eens kijken of je een klik hebt en of het echt wat is. Weet je al wat je gaat doen? Succes alvast maandag!

@Ballys, wat een rotnieuws! Ik hoop dat je man snel iets nieuws vindt. Hoe staat het met de banen in zijn sector?

@Sophie, ik doe ook mee met mvm en vind het prima te doen! Heb je de flessen al in huis?

@Terugzetten, ik heb het gevoel dat ik ook wat teruggezet ga worden aangezien ik eerst negatief testte en pas vijf dagen later positief. Al weet ik eigenlijk niet of ik, als ik een dag na de eerste test opnieuw had getest, hij ook negatief geweest zou zijn. We zien het wel!

@ Test, wij gaan ook voor de nipt.

@Buik, ik word al dik!!! Ik schrok me rot, stond gister voor de spiegel en zag echt al een buik. Ik heb normaliter een vrij platte buik dus je ziet het echt goed. Het klinkt wat ondankbaar, maar ik baalde er toch wel even van :cry: . Ik denk dat het gewoon even wennen is want ik ben natuurlijk wel heel blij met de baby!

Verder is de moeheid hier ook toegeslagen hoor, ik doe bijna elke dag even een dutje :$
Even nog een aanvulling:

@Ashkyla, gefeliciteerd met de goede echo!

@Sophie, hoe reageerden je zussen?

En nieuwe meiden, welkom!!
@Hannah90, welkom en gefeliciteerd!

@mvm, ik doe ook mee aan, maar kan de lucht van de blauwe kannen niet meer verdragen. Op de één of andere manier, komt de lucht toch vrij, ook al sta ik er niet boven.
Het idee dat het toch nog tot 4 september duurt, lijkt wel een eeuwigheid! Ben dan ook aan het twijfelen of ik ermee zal stoppen. Aan de ene kant wil ik het niet doen, omdat ik mijn bijdrage wil leveren, maar aan de andere kant, wil ik er niet de hele tijd misselijk van worden. Wat zouden jullie doen?
@mvm: ik doe ook mee, maar vang niet elk plasje op.. bij mij zei ze ook dat ik t echt niet als verplichting moet zien. Als ik erg misselijk ben doe ik het niet.

@sollicitatie: ik ga het morgen idd niet zeggen, misschien wel in het 2e gesprek.. even kijken hoe het loopt. Vind het wel rete spannend.. laatste week zo misselijk, vandaag voor t eerst niet. Gesprek is s ochtends vroeg dus niet heel gunstig.

@welkom: welkom nieuwe mede schrijfsters!
@hannah: wat schrikken zo door de pil heen!

@marylin: wat fijn dat jullie eruit zijn!

@echo: spannend allemaal! Hier nog 1,5 week wachten :(
Wij hebben ook een echo gehad! We hebben er toch maar een geregeld, want anders duurt het nog zo lang hier ( +/- week 18/19). Er zat een mooi kloppend hartje en alles zag er goed uit. Onze uitgerekende datum zou rond 18 februari zijn, maar uit ervaring weet ik dat dat nog zo weer kan veranderen. We zijn wel ontzettend opgelucht.....al is het nog steeds erg vroeg natuurlijk! Owja, voor de tabel: ik ben bijna 32.
Och rozegaranium, wat ontzettend fijn!!! Jij ook 8 weken dan nu? Ik mag morgen, eindelijk, vind het zó spannend!!!
Rozegeranium, super nieuws! Mooi om te zien he!

Spannend Daar, succes met je sollicitatiegesprek morgen!! Hopelijk ben je niet te misselijk in de ochtend tijdens het gesprek!

Hannah, welkom, wat een schrik maar gefeliciteerd!

Ashkyla, doen wat voor jou goed voelt! Kan je anders niet wat minder doen en afwachten totdat je er wat minder misselijk van word? Wellicht verandert dat de komende weken nog wel... en anders, ik zou wel echt voor jezelf kiezen.. als je er te misselijk van wordt en het echt een opgave wordt, zou ik stoppen.

Josephina, komt mij niet bekend voor! Heb je binnenkort al afspraak met de vk? Anders even bij haar neerleggen, desnoods even bellen of mailen.

Sophie hoe reageerden je zussen? En hoe vond je het om te vertellen?
Hoi Toppers

Het is allemaal wat he, al die keuzes die op je afkomen.

Ik vind het zelf niet meer leuk om allemaal smoesjes te bedenken voor mensen met "vermoedens". Net getrouwd gestopt met roken gestopt met drinken, nou ze zal wel zwanger zijn.

Ja klopt maar ik wil dat nog helemaal niet delen ( we hebben ook nog niks gezegd hoor), de zwangerschap is nog zo pril, ik heb nog geen echo gehad en nu ontnemen jullie ons het om het blijde nieuws zelf te vertellen, vind ik best jammer!

Maar dinsdag mogen we voor de echo, we gaan het daarna onze naaste familie en vrienden vertellen, ik kan niet wachten. En toch vind ik het nu nog spannend, zal het allemaal wel goedkomen en wat als het toch mis gaat...

Over dikke buik gesproken, haha heb ik ook al last van maar denk niet dat dit door mijn baarmoeder komt. Mijn darmen zijn er mee gestopt denk ik :lol:
En daar zwel ik ook mooi door op haha

De testen zoals nipt gaan wij niet doen, het zijn maar een paar ziektebeelden die daar uit komen, en er zijn nog zoveel meer erge dingen die niet kunnen worden getest of die ons kindje kan krijgen tijdens het leven, daar haal ik dan geen geruststelling uit maar alleen onzekerheid. En de zwangerschap afbreken zal ik niet kunnen beslissen.
mocht er tijdens de groei van het kindje iets mis gaan zal mijn eigen lichaam de zwangerschap vanuit zichzelf afbreken. Dat is waar ik op vertrouw en waarin ik niet hoef te beslissen om het te beëindigen.

Degene die mij in de tabel heeft toegevoegd, bedankt! Het was mij zelf niet gelukt: mijn leeftijd is 29.

Op naar dinsdag, duurt lang! :hyper:
@vermoedens ik heb soms ook het gevoel dat iedereen het door heeft. Maar dat kan haast niet. Normaal drink ik ook bijna niet of helemaal niet.
Gister nog bij een verjaardag riep iemand ja een derde leuk toch.. waarop mijn man antwoorde echt niet Haha. Ze moesten eens weten. :lol:

@wat mag je niet eten?
Hier moet ik me eens in verdiepen. Volgens mij mag je geen rood vlees en gerookte zalm.
Gisteren bij mijn opa carpacio gegeten 😬. Wel de zalm laten staan. Terwijl ik dat zo lekker vind.

@echo woensdag joepie
Wie nog meer aankomende week?
Volgens mij vandaag 8 weken. Ben benieuwd wat Mn datum volgens de verlos wordt.
Ben zelf 18 feb jarig en Mn schoonvader 22. Dus dat is biet heel handig Haha.

Bij onze 2e zat ik rond Mn zusje haar verjaardag. 2 dagen voor haar verjaardag was ik een week en een dag overtijd en toen heb ik Mn vliezen laten breken. Begin van de avond was onze zoon er.
Hier even een korte update. Ben iets minder actief want ben er echt slecht aan. Ben al kapot van de dingen die "moeten" sorry daarvoor hoop snel weer actiever mee te schrijven.

Afgelopen woensdag de eerste echo weer een kloppend hartje! :heart: aankomende woensdag hebben we weer een echo ben dan 8w3d vorige keer ging het mis op 8w6d dus vind het wel heel spannend! Week erna hopelijk nog een echo.
Mvm doe ik ook mee probeer zoveel mogelijk op te vangen maar soms echt te slecht er aan..
@ Hannah welkom. Leuk dat je mee komt schijven.

@Mini-m oh dat is niet fijn. Hopelijk verloopt deze week goed. En mag je volgende week voor je eigen geruststelling nog een echo.

Ik heb woensdag ook mn eerste echo. Ik vind het wel spannend maar heb er ook zin in.

Vandaag en morgen werken en dan 1,5 week vakantie. Lekker even bijkomen. Gister veel te laat naar bed dus ben kapot.

Fijne dag allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven