Man afwijzen
zondag 9 juli 2017 om 11:58
Mijn man hebben een verschil in verlangen en seksuele behoeftes. Ik geniet meer van af en toe goede en uitgebreide seks, ipv vaker allerlei gekke toestanden uitproberen.
Voor mij volstaat 1 à 2 keer in de maand, hij wil een paar keer per week. Ik wil mijn man hierin tegemoet komen. We hebben een compromis gesloten, zodat we elke zaterdag tijd maken om te vrijen.
Door omstandigheden is dit gisteren niet doorgegaan.
Als resultaat zit ik opgescheept met een erg chagrijnige man. Hij zegt weinig, is kortaf, wilde vanmorgen de tafel niet dekken (is zijn 'taak' op zondagmorgen). Dit gedrag zal wellicht blijven duren tot hij weer 'mag', want dit herken ik uit eerdere situaties. Hij zegt dat hij zich gefrustreerd voelt en dus niets kan doen aan zijn gedrag. Hij zegt dat elke man humeurig is als hij seks misloopt. Ik begrijp wel dat het lastig is om zijn behoeftes aan de kant te schuiven, maar ik vind niet dat dit een excuus is om zich zo te gedragen. Zijn horkerig gedrag doet mijn zin in hem in elk geval niet toenemen.
Ik vraag mij af hoe andere koppels omgaan met een verschil in libido. Hoe los je conflicten hierover om? Kun je je partner op een 'vriendelijke' manier afwijzen?
Moet ik mij schuldig voelen omdat mijn man zich tekort gedaan voelt?
Voor mij volstaat 1 à 2 keer in de maand, hij wil een paar keer per week. Ik wil mijn man hierin tegemoet komen. We hebben een compromis gesloten, zodat we elke zaterdag tijd maken om te vrijen.
Door omstandigheden is dit gisteren niet doorgegaan.
Als resultaat zit ik opgescheept met een erg chagrijnige man. Hij zegt weinig, is kortaf, wilde vanmorgen de tafel niet dekken (is zijn 'taak' op zondagmorgen). Dit gedrag zal wellicht blijven duren tot hij weer 'mag', want dit herken ik uit eerdere situaties. Hij zegt dat hij zich gefrustreerd voelt en dus niets kan doen aan zijn gedrag. Hij zegt dat elke man humeurig is als hij seks misloopt. Ik begrijp wel dat het lastig is om zijn behoeftes aan de kant te schuiven, maar ik vind niet dat dit een excuus is om zich zo te gedragen. Zijn horkerig gedrag doet mijn zin in hem in elk geval niet toenemen.
Ik vraag mij af hoe andere koppels omgaan met een verschil in libido. Hoe los je conflicten hierover om? Kun je je partner op een 'vriendelijke' manier afwijzen?
Moet ik mij schuldig voelen omdat mijn man zich tekort gedaan voelt?
zondag 9 juli 2017 om 12:04
Jouw man gedraagt zich wel erg kinderachtig hoor. En dat elke man humeurig is als hij seks misloopt is bullshit. Nu heb ik geen relatie, maar als ik en scharrel door omstandigheden niet kunnen blijft hij nog steeds de leuke man die hij altijd is en gaat hij niet als een peuter stampvoeten en pruilen.
Maar goed, ik hoop dat je hier goede adviezen krijgt, want het lijkt me geen makkelijke situatie voor beiden.
Maar goed, ik hoop dat je hier goede adviezen krijgt, want het lijkt me geen makkelijke situatie voor beiden.
Sjongejongejongejonge........
zondag 9 juli 2017 om 12:06
Afspreken dat je elke zaterdag seks gaat hebben is toch ook niet echt romantisch? Niet dat het romantisch moet zijn maar dan voel het meer als een verplichting. Natuurlijk moet je tijd voor elkaar maken maar spontaan seks is toch ook wel eens fijn.
Flauw dat hij nu kinderachtig doet, waarschijnlijk gefrustreerd idd.
Flauw dat hij nu kinderachtig doet, waarschijnlijk gefrustreerd idd.
.
zondag 9 juli 2017 om 12:22
Wat zijn de omstandigheden?
Was hij met vrienden de kroeg in en dronken thuisgekomen? Dan moet hij dat niet doen natuurlijk, want op zaterdag heeft hij andere 'afspraken'...
Wel enorm kinderachtig van hem om dan maar chagrijnig te zijn en zijn kont tegen de krib te gooien....
Misschien een optie om niet de zaterdag vast te leggen, maar het flexibeler in te vullen ("het weekend")
Was hij met vrienden de kroeg in en dronken thuisgekomen? Dan moet hij dat niet doen natuurlijk, want op zaterdag heeft hij andere 'afspraken'...
Wel enorm kinderachtig van hem om dan maar chagrijnig te zijn en zijn kont tegen de krib te gooien....
Misschien een optie om niet de zaterdag vast te leggen, maar het flexibeler in te vullen ("het weekend")
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zondag 9 juli 2017 om 12:26
Hij heeft een libido waardoor hij vaker per week zou willen seksen, maar omdat jij dat libido niet deelt is hij akkoord gegaan met het compromis van alleen op zaterdag.
En dan vind je het raar als hij baalt wanneer die zaterdag niet doorgaat en jij blijkbaar ook geen aanstalten maakt om hem te laten weten/merken/voelen wanneer jullie dan wel samen gaan vrijen?
In plaats daarvan loop je te mopperen dat hij zijn taakje niet gedaan heeft?
Ik hoop echt heel erg dat ik het verkeerd begrepen heb....
En dan vind je het raar als hij baalt wanneer die zaterdag niet doorgaat en jij blijkbaar ook geen aanstalten maakt om hem te laten weten/merken/voelen wanneer jullie dan wel samen gaan vrijen?
zondag 9 juli 2017 om 12:34
Dit. Het lijkt me erg frustrerend om jouw man te zijn TO. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat die verplichting op zaterdqg niet heel opwindend is. Is jullie sexleven nog wel leuk en bevredigend?Barbaa-de-tweede schreef: ↑09-07-2017 12:26Hij heeft een libido waardoor hij vaker per week zou willen seksen, maar omdat jij dat libido niet deelt is hij akkoord gegaan met het compromis van alleen op zaterdag.
zondag 9 juli 2017 om 12:35
Maar waarom nu per sé weer een hele week tot zaterdag wachten? Los daarvan vind ik wat jullie hebben afgesproken (zo'n 4x per maand seks) geen compromis, maar zijn jullie eigenlijk vooral aan jouw wensen tegemoet gekomen. Weinig romantisch ook, zo'n vaste dag, waarom nu niet eens op een zondag een move maken? Tegelijkertijd vind ik zijn passief-agressieve gedrag mega kinderachtig.
zondag 9 juli 2017 om 12:36
Door ziekte vind ik iets heel anders, daar zal een partner altijd begrip voor opbrengen. Als het een leuke partner is tenminste...
zondag 9 juli 2017 om 12:40
zondag 9 juli 2017 om 12:41
Lijkt me, als je een compromis afspreekt, dat jij ook probeert dat compromis tegemoet te komen. Wij hebben een tijd ook afspraken over seks gemaakt (ik was toen aan de pil met 0 libido) maar het was nooit zo dat als het op zaterdag niet lukte het een week moest wachten. Ik zag dat mijn man meer ontspannen was, vrolijker en ik voelde me dan ook veel beter. Seks hebben doe je samen.
Bespreek het nu samen, grote kans dat hij dan weer wat vrolijker is. Al vind ik het ook wat kinderachtig hoor (maar goed, dat op zondag tafeldekken zijn 'taakje' is ook
). Er zijn andere manieren om je wensen duidelijk te maken dan te dreinen als een kleuter.
Bespreek het nu samen, grote kans dat hij dan weer wat vrolijker is. Al vind ik het ook wat kinderachtig hoor (maar goed, dat op zondag tafeldekken zijn 'taakje' is ook