Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

zondag 9 juli 2017 om 18:03
Ik heb niet zulk goed nieuws: http://www.weer.nl/nieuws/detail/2017-0 ... ls-milaan/ Heel veel kinderen die nu geboren worden, zullen dit meemaken.. al zal het in dit tempo ook wel al in 2050 het geval kunnen zijn. In dat geval ga ik emigreren!

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
zondag 9 juli 2017 om 18:45
sebastiaan1234 schreef: ↑09-07-2017 18:03Ik heb niet zulk goed nieuws: http://www.weer.nl/nieuws/detail/2017-0 ... ls-milaan/ Heel veel kinderen die nu geboren worden, zullen dit meemaken.. al zal het in dit tempo ook wel al in 2050 het geval kunnen zijn. In dat geval ga ik emigreren!![]()
Je kunt natuurlijk ook gewoon in een dorpje in Friesland blijven wonen. Lekker tussen al die prachtige meren en een stuk koeler dan de grote steden. Niemand is toch verplicht om in een grote stad te wonen? IK ben in ieder geval dolblij dat ik ooit uit Amsterdam ben vertrokken

zondag 9 juli 2017 om 23:57
Gadver, ik word af en toe wel een beetje bang van die klimaatverandering moet ik zeggen
Ik woon in een stad, wat me tot op heden nog altijd goed bevalt, heb ook een goed geïsoleerd appartement, maar als het verdorie steeds erger wordt met die hitte moet ik op den duur misschien verkassen naar de Wadden ofzo...

Ik woon in een stad, wat me tot op heden nog altijd goed bevalt, heb ook een goed geïsoleerd appartement, maar als het verdorie steeds erger wordt met die hitte moet ik op den duur misschien verkassen naar de Wadden ofzo...
maandag 10 juli 2017 om 15:36
Ook hier wordt het te warm. Volgens mij wordt de gemiddelde maximumtemperatuur in de zomer 25 graden in Friesland, wat ook erg warm is. Hoe dan ook, we krijgen vier lekkere dagen, daar moeten we met volle teugen van genieten!Weedbee schreef: ↑09-07-2017 18:45Je kunt natuurlijk ook gewoon in een dorpje in Friesland blijven wonen. Lekker tussen al die prachtige meren en een stuk koeler dan de grote steden. Niemand is toch verplicht om in een grote stad te wonen? IK ben in ieder geval dolblij dat ik ooit uit Amsterdam ben vertrokken![]()

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

maandag 10 juli 2017 om 15:36
Lekkere dagen? Het wordt geen mooi weer toch?sebastiaan1234 schreef: ↑10-07-2017 15:36Ook hier wordt het te warm. Volgens mij wordt de gemiddelde maximumtemperatuur in de zomer 25 graden in Friesland, wat ook erg warm is. Hoe dan ook, we krijgen vier lekkere dagen, daar moeten we met volle teugen van genieten!![]()
maandag 10 juli 2017 om 15:37
Dublin wordt interessant qua temperatuur. Ik weet alleen niet of dat tegen die tijd nog droge voeten hebt daar.sebastiaan1234 schreef: ↑09-07-2017 18:03Ik heb niet zulk goed nieuws: http://www.weer.nl/nieuws/detail/2017-0 ... ls-milaan/ Heel veel kinderen die nu geboren worden, zullen dit meemaken.. al zal het in dit tempo ook wel al in 2050 het geval kunnen zijn. In dat geval ga ik emigreren!![]()

maandag 10 juli 2017 om 15:41
Dat vinden wij 'zomermoppers' toch juist fijn? Eindelijk eens verlost van die vervelende brandende zon en meestal erbij horende vieze plakkerige benauwdheid

maandag 10 juli 2017 om 15:42
Anna Karenina schreef: ↑10-07-2017 15:38Sorry! Verkeerde topic. Voor jullie wordt het heerlijk weer, geniet er maar van![]()
Hahaha .. ik vermoedde al zoiets. Geeft niet .. kan een keer gebeuren

maandag 10 juli 2017 om 15:46

Ik vind elk seizoen leuk, dus ik kom in de herfst en winter gewoon met jullie meegenieten. Storm, regen, sneeuw, vorst...

(maar nu hoop ik eerst weer even op een mooie zomer).

dinsdag 11 juli 2017 om 10:46
Gisteren namiddag tijdens het werk de radio opgezet mij geërgerd aan die presentatrice de hele namiddag heeft die zitten huilen omdat het bij haar in Oostende (Belgische kust) aan het regenen was en dat ze zo jaloers is dat het in Limburg (bij mij) volop zon en 28/29 graden is
Gelukkig hier vandaag een stuk beter af en toe zon, toch vooral wolken in de meerderheid,een fijne wind 21 graden
Gelukkig hier vandaag een stuk beter af en toe zon, toch vooral wolken in de meerderheid,een fijne wind 21 graden
dinsdag 11 juli 2017 om 14:16
sebastiaan1234 schreef: ↑11-07-2017 13:56Het leek vanochtend heerlijk, nu is het ook niet warm, maar wel veel zon.. ik dacht dat ze regen voorspelden?? Maar goed, de temperatuur is in iedergeval wel aangenaam!
Jawel, elke dag een kans(je) op regen zag ik gisteren. Vanochtend hier een aangename 18 graden, maar binnenshuis nog steeds warm en vies plakkerig. Buiten prima te doen en idd .. net een paar kleine buitjes gehad. Tot het weekend een heerlijke 20 graden max, maar helaas vanaf zondag weer warm (= 24 graden). Heb nú al medelijden met de vierdaagselopers volgende week. Vorige week nog zag ik verwachtingen van max 22 graden, maar nu al 24 en uit ervaring weet ik dat het in Nijmegen en omgeving altijd warmer is en helemáál als je aan het wandelen bent. Ik weet het .. ze doen het zélf, maar het is een verslaving (vlg mijn dochter)

dinsdag 11 juli 2017 om 16:29
dinsdag 11 juli 2017 om 16:37
Kimmeke .. jij woont in Limburg toch? En daar is het sowieso altijd een paar graden warmer dan waar ik woon (westen). Dus het kan best kloppen dat jij wat anders zag dan ik. Op mijn Weeronline-app heb ik mijn lokatie ingegeven, dus dat is (mag ik aannemen) redelijk kloppend voor mijn regio. Mijn Buienradar-app is zonder lokatie en die is dus wat neutraler. Maar van mij hoeft het ook niet (anders schreef ik hier niet mee natuurlijk) en ik hoop dat het meevalt bij jullie.
dinsdag 11 juli 2017 om 18:30