Lijf & Lijn alle pijlers

Epilator

10-07-2017 21:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het inlezen over epilators. Hier ook verschillende topics gelezen maar ik heb toch nog een vraag. Ik wil de epilator gaan gebruiken voor mijn lichaam maar ook voor mijn gezicht. Nu heb je de Braun Silk Epil die voor het lichaam is en ook een opzetstukje heeft voor het gezicht. Toch lijkt me de kop dan nog erg groot om hem goed te kunnen gebruiken in het gezicht. Hoe
e ervaren jullie dat? Je hebt ook een speciale Silk Epil Face. Die vorm lijkt me veel makkelijker om in het gezicht te gebruiken, maar daar kun je de rest van het lichaam niet mee epileren.

Waar ik tussen twijfel is dus:
Epilator met opzetstukje voor gezicht Face-epilator en gewone epilator apart kopen.

Hopelijk hebben jullie ervaringen/tips :)
Gezicht zou ik niet zo snel doen, ik heb zelf de Braun silk epil 9 wet n dry en hij bevalt me prima! Ik gebruik hem dan in principe alleen voor de benen :-)
Ik heb slechte ervaring met de Braun Silk Epil maar anderen zullen hem misschien wel goed vinden.

Het ding had een dure knoopcel die moeilijk verkrijgbaar was (dus neem op zijn minst een oplaadbare) en hij kneep geniepig in mijn velletje zodat ik onder de puistjes zat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gebruik gewoon een epilator met één en dezelfde opzetstuk voor benen, gezicht en oksels. Geen problemen mee en kan overal goed bij. Even door de pijn heen maar als je lichaam er eenmaal aan gewend is dan is het bijna niet meer pijnlijk.
Ik gebruik een gewone goedkope.
Enkel benen trouwens, oksels/gezicht/... is te pijnlijk
Maar denk dat die pijn hetzelfde wel zal zijn met dure toestellen?
Ik heb dd Braun silk epil 7. Wat mij vooral tegenviel was dat de accu na zo''n 3 maanden al een stuk zwakker werd. En voor het mooie zou ik om de dag moeten epileren. Doe alleen benen en oksels.
Ik heb idd die opzetstukjes voor gezicht, maar het nooit aangedurfd om ze ze gebruiken. Zoals je zelf al schrijft vind ik de kop veel te onhandig groot om precies mee te werken.

Sterker nog, ik gebruik over mijn hele lichaam (benen, bikini, oksel) vaak de kop zonder enig opzetstuk omdat daar alleen maar haren in vast komen te zitten. Ik vind de huidige silk-epils eigenlijk helemaal niet zo goed (heb ook al een nieuwe gekregen ivm garantieclaim) maar heb tegelijkertijd ook nog niets beters gevonden.... De oudere generatie had iig betere kwaliteit en bedieningsgemak.

Ik weet niet hoeveel beharing je in je gezicht wil weghalen, maar ik doe het gewoon met een pincet & touwtje, heb je veel meer controle en als je het bijhoudt kost dat ook echt niet veel tijd.
Overigens laat Maxima het dons in haar gezicht rustig groeien. :) Ik heb veel minder maar op de een of ander manier stoort me dat. Modellen schijnen gewoon elke dag hun gezicht te scheren. Als je dat trouw elke dag doet krijg je ook geen merkbare stoppels. Daar is dat dons te zacht voor. Die wegwerpmesjes van Action zijn prima. Overigens vergeet ik het meestal zolang ik mezelf niet met tegenlicht in de spiegel bekijk en ik heb ook nooit klachten gehoord over mijn uiterlijk dus de mensen komen het wel teboven. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Iedereen neigt altijd naar de Braun Silkepil maar ik heb de Philips Satinperfect sinds een jaar of 8.
Ik epileer al meer dan 20 jaar (jees wat ben ik een ouwe doos al eigenlijk dan) en ben ooit begonnen met één van de eerste Silkepils.

Ik vind de Philips echter veel prettiger in gebruik, efficiënter en sneller ontharen.
Wil je namelijk dit goed doen dan ben je wel even bezig.

Ik onthaar ook oksels en gezicht ermee, je hebt speciale opzetstukken ( hoe duurder je onthaarder, hoe meer in mijn ogen nutteloze opzetstukken) maar inderdaad, even de eerste paar keer door de pijn heen bijten en daarna is dat klaar.

Trap niet in die "combi" epilatoren, die én epileren én scheren tegelijk.
Met een epilator pak je zelden de haartjes in één keer en dan ben je uiteindelijk gewoon aan het scheren- schiet nog niet op.
Ik vind de braun silkepil te groot voor mijn gezicht. Voor oksels en bikinilijn wel prima. Voor mijn "snor" gebruik ik zo'n epileerveer van de kruidvat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven