Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ja die zijn er ook bij Viva hoor.. topics als "proberen zwanger te worden e.d.". Kijk maar even verder op de verschillende topics, sluit je je daar gewoon aan :winkie:
sylviaavdb schreef:
11-07-2017 19:36
Dank je wel. Ik zal eens rond gaan kijken waar ik beter een topic kan plaatsen. Ik hoorde altijd juist erg goede berichten over VIVA forum. Vandaar mijn topic hier.. Baalde wel van alle berichtjes. Ik snap ook dat ik zekerheid heb met een test, maar ik moet helaas wachten. Wilde graag erover praten!👍🏻😉
Ach TO. Het is ook helemaal niet jouw schuld dat je zulke reacties krijgt hier. Maar er verschijnen hier om de 5 minuten topics van vrouwen die 1 ronde erop hebben zitten en die elke scheet voor een potentiële baby aanzien. :)

Ze worden er een beetje moe van. Juist omdat je aan de hand van die zogenaamde zwangerschapsymptomen echt niet kan zeggen of je zwanger bent. Vaak voel je helemaal niets maar komt dat later in de zwangerschap. Je staart je doorgaans blind op elk wissewasje.

Maar dat is volledig normaal hoor! Het is ook ontzettend spannend allemaal. En net omdat het toch zo normaal is hebben ze er speciale topics voor hier. Zo kan je met eensgezinde dames kirren over grotere tepelhoven zonder ervaren moeders of juist moeders die al jaren een vruchtbaarheidstraject volgen, onbedoeld tegen het hoofd te stoten. ;)

Ik duim iig voor een wondertje bij de eerste klusronde! :thumbsup:
Jitsie schreef:
11-07-2017 19:52
Ach TO. Het is ook helemaal niet jouw schuld dat je zulke reacties krijgt hier. Maar er verschijnen hier om de 5 minuten topics van vrouwen die 1 ronde erop hebben zitten en die elke scheet voor een potentiële baby aanzien. :)

Ze worden er een beetje moe van. Juist omdat je aan de hand van die zogenaamde zwangerschapsymptomen echt niet kan zeggen of je zwanger bent. Vaak voel je helemaal niets maar komt dat later in de zwangerschap. Je staart je doorgaans blind op elk wissewasje.

Maar dat is volledig normaal hoor! Het is ook ontzettend spannend allemaal. En net omdat het toch zo normaal is hebben ze er speciale topics voor hier. Zo kan je met eensgezinde dames kirren over grotere tepelhoven zonder ervaren moeders of juist moeders die al jaren een vruchtbaarheidstraject volgen, onbedoeld tegen het hoofd te stoten. ;)

Ik duim iig voor een wondertje bij de eerste klusronde! :thumbsup:
Bedankt voor je reactie. Ik kan begrijpen dat zo'n topic niet voor iedereen leuk is. Maar dan Kun je ook niet reageren, snap je?! Je kunt iemand kwetsen met zulke rare reacties..
sylviaavdb schreef:
11-07-2017 20:03
Bedankt voor je reactie. Ik kan begrijpen dat zo'n topic niet voor iedereen leuk is. Maar dan Kun je ook niet reageren, snap je?! Je kunt iemand kwetsen met zulke rare reacties..

Als dat zo is dan sta je er veel te gevoelig in. Nogmaals: relativeer. Als het nog drie jaar duurt ben je straks helemaal mesjogge joh als je zo doorgaat.
Jitsie schreef:
11-07-2017 20:18
Nee dat zou inderdaad de oplossing zijn. Hoewel die harde reacties soms voor een wake-up call kunnen zorgen. Maar dat is in jouw geval niet nodig.

Neem het niet persoonlijk. :hug: Meestal zeggen die kwetsende reacties meer over de persoon die ze neertypt dan over de TO. Ik heb ook wel eens een gemene sneer neergetypt waar ik later zelf van schrok. Dan zat ik even niet lekker in mijn vel bvb. Dan zeg ik snel even sorry. Dat dan weer wel.

In het juiste topic ga je wel warme reacties krijgen. Dat beloof ik :)
Lieve reactie, top hoor! Dank je! :hug:
sylviaavdb schreef:
11-07-2017 20:03
Nee dat zou inderdaad de oplossing zijn. Hoewel die harde reacties soms voor een wake-up call kunnen zorgen. Maar dat is in jouw geval niet nodig.

Neem het niet persoonlijk. :hug: Meestal zeggen die kwetsende reacties meer over de persoon die ze neertypt dan over de TO. Ik heb ook wel eens een gemene sneer neergetypt waar ik later zelf van schrok. Dan zat ik even niet lekker in mijn vel bvb. Dan zeg ik snel even sorry. Dat dan weer wel.

In het juiste topic ga je wel warme reacties krijgen. Dat beloof ik :)
S-Groot schreef:
11-07-2017 20:17
Als dat zo is dan sta je er veel te gevoelig in. Nogmaals: relativeer. Als het nog drie jaar duurt ben je straks helemaal mesjogge joh als je zo doorgaat.

Ja heel kwetsend, zeggen dat je een zwangerschapstest moet doen.
Star* schreef:
11-07-2017 20:19
Ja heel kwetsend, zeggen dat je een zwangerschapstest moet doen.
Nee het is de manier waarop het gezegd word.. 😉
Overgevoelig zijn is wel een typisch zwangere vrouwen kwaaltje.
sylviaavdb schreef:
11-07-2017 20:20
Nee het is de manier waarop het gezegd word.. 😉

Grapjes ;-)

Echt, komt wel goed schatje ;-)

En haal gewoon wat van die goedkope Kruidvattesten in huis. dan heb je een voorraadje liggen.
MoirenPhae schreef:
11-07-2017 20:22
Overgevoelig zijn is wel een typisch zwangere vrouwen kwaaltje.
:rofl: droog.

TO dit is dan weer typisch MoirenPhae. :proud: Welkom op viva! :cheer2:
Doreia schreef:
11-07-2017 17:49
To, er loopt een topic. Wachtbankje tussen eisprong en ongesteld of zoiets. Allemaal wiebelende dames die elk kuchje uitleggen als zwangerschap symptomen :-D daar kun je je gewoon bij aansluiten. Succes!
Je hebt mijn positieve bijdrage en verwijzing naar het voor jou geschikte topic gemist. Hier nog een keertje :-D
To, je vraag is gewoon niet zo logisch, je wil namelijk eigenlijk gewoon klersen over zwanger worden. Daar zijn verschillende topics over.

En baby-taal wordt hier gewoon niet zo gewaardeerd. Wat is er mis met 'we proberen een kind te krijgen'?
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
11-07-2017 20:32
To, je vraag is gewoon niet zo logisch, je wil namelijk eigenlijk gewoon klersen over zwanger worden. Daar zijn verschillende topics over.

En baby-taal wordt hier gewoon niet zo gewaardeerd. Wat is er mis met 'we proberen een kind te krijgen'?
Sorry dan voor mijn verkeerde woordkeuze..
Wie kan dan bepalen welke woorden iemand mag gebruiken. Wat een heftigheid hier...pfff
Vrolijkezomer schreef:
11-07-2017 20:40
Wie kan dan bepalen welke woorden iemand mag gebruiken. Wat een heftigheid hier...pfff
Zwanger zeker?

Niemand bepaalt, maar ik kan me zo voorstellen dat je niet infantiel wil overkomen en dus de tip ter harte neemt.
Hoi TO,

De meeste dames worden zo ontvangen op het Viva-forum, trek je er maar niet te veel van aan. Ik ben zelf ook geen heilig boontje, eerlijk is eerlijk, het hoort er een beetje bij. Het is niet persoonlijk, maar sommige topics lenen zich voor grapjes. Eigenlijk veel topics. Over een paar weken lach je hard mee, ik tenminste wel ;). In de topics over zwanger worden is het heel gezellig, lief en meelevend. Dus sluit je daar maar lekker aan.

Ik ben nu vanaf januari gestopt met de pil. Vanwege onze bruiloft eind deze maand, hebben we nog niet geprobeerd om zwanger te worden. Toch is het zo dat we eens op de dag van mijn eisprong (volgens de app die ik bijhoud, heb een zeer regelmatige cyclus) onbeschermde sex hebben gehad. Bloed kruipt waar het niet gaan kan, zullen we maar zeggen en heel voorzichtig zijn we niet. 'Dan maar wat dikker in de jurk', dacht ik toen. Mijn lichaam hield mij dusdanig voor de gek dat zelfs mijn vriend zei dat mijn borsten hard voelden. Ik heb hem niet verteld dat ik een eisprong had toen we onbeschermde sex hadden, ik wilde hem geen hoop geven. Vanwege mijn symptomen, dacht ik toen dat het echt absoluut raak moest zijn. Ik werd alleen gewoon ongesteld op de dag dat ik het zou moeten zijn. Ik was daar eigenlijk helemaal oke mee, toen.

Met andere woorden: je maakt jezelf echt gek. Ik weet dat het moeilijk is, maar ik kijk nu niet meer op de app. We hebben sex als we zin hebben en ik heb me voorgenomen pas te testen als ik een paar dagen over tijd ben. Tot die tijd geniet ik gewoon van mijn leven, zoals ik dat altijd doe. Een kindje is welkom, maar zonder hebben we het ook heerlijk samen. Geniet ook van het proces, probeer het niet te veel te forceren. Dat werkt niet.

Veel succes en ik hoop voor je dat je wel zwanger bent! :D en kom maar naar ons andere topic, daar is dat topic voor.
Valt me ook op dat als je af en toe meeleest veel van deze schrijvers op meerdere topics zo heftig reageren op anderen en elkaar dan vooral erg grappig vinden lijkt het. Sorry, maar het is zo onaardig en ordinair.
Vrolijkezomer schreef:
11-07-2017 20:40
Ben ik het ook wel mee eens. Hier vallen ze ook over afkortingen als "ongi" voor ongesteld. Ik kan me voorstellen dat als je in een "ik wil zwanger worden" topic hier veel over praat je de boel wilt afkorten. Typt vlotter.

Maar ik ga OT :-$
To, bij de Action heb je ook Early testen. Die kan je al 4 dagen voor NOD gebruiken. En ze zijn niet duur.
Maar probeer niet al je symptomen over te analyseren. Erg lastig, ik ken het ;) Maar je maakt je er alleen maar gek mee en des te groter de teleurstelling mocht het toch niet raak zijn.
Jitsie schreef:
11-07-2017 20:47
Ben ik het ook wel mee eens. Hier vallen ze ook over afkortingen als "ongi" voor ongesteld. Ik kan me voorstellen dat als je in een "ik wil zwanger worden" topic hier veel over praat je de boel wilt afkorten. Typt vlotter.

Maar ik ga OT :-$
Me mensie klinkt veel leuker.
Lieve reacties allemaal van jullie! Ach, ik snap dat sommige mensen het allemaal verschrikkelijk vinden om te lezen.. Maar dan denk ik, reageer er allemaal dan niet op en lees het niet eens.. 😂
sylviaavdb schreef:
11-07-2017 20:53
Lieve reacties allemaal van jullie! Ach, ik snap dat sommige mensen het allemaal verschrikkelijk vinden om te lezen.. Maar dan denk ik, reageer er allemaal dan niet op en lees het niet eens.. 😂
Dat gaat natuulijk niet. Die woorden liggen als snipers in de zinnen verborgen. Je hebt et pas door als het te laat is.
Vrolijkezomer schreef:
11-07-2017 20:43
Valt me ook op dat als je af en toe meeleest veel van deze schrijvers op meerdere topics zo heftig reageren op anderen en elkaar dan vooral erg grappig vinden lijkt het. Sorry, maar het is zo onaardig en ordinair.

Ik zou een andere nick nemen.
MoirenPhae schreef:
11-07-2017 20:54
Dat gaat natuulijk niet. Die woorden liggen als snipers in de zinnen verborgen. Je hebt et pas door als het te laat is.
Hoezo? Niet reageren is toch heel simpel? Laat een ander lekker in zijn waarde.. Lijkt me beter voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven