Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 11 juli 2017 om 17:49
Tsja, logisch dat je je afvraagt (hoopt) of je al zwanger bent maar héél onlogisch om dat hier te gaan vragen dus nee, dat is niet normaal. Wij kunnen het immers niet weten hè
.
Uit je gebezigde taal en onlogische gedrag maak ik op dat het je allemaal niet helemaal duidelijk is, maar de énige manier om er in een vroeg stadium achter te komen of je op dat moment (...) zwanger bent is.... JAWEL: een zwangerschapstest
.
Dussss, gewoon effe dimmen, relativeren, geduld uitoefenen en over een stickje plassen. En de volgende ronde gaan seksen in plaats van klussen aan de babykamer wondertjeskamer, echt dat helpt veel meer.

Uit je gebezigde taal en onlogische gedrag maak ik op dat het je allemaal niet helemaal duidelijk is, maar de énige manier om er in een vroeg stadium achter te komen of je op dat moment (...) zwanger bent is.... JAWEL: een zwangerschapstest

Dussss, gewoon effe dimmen, relativeren, geduld uitoefenen en over een stickje plassen. En de volgende ronde gaan seksen in plaats van klussen aan de babykamer wondertjeskamer, echt dat helpt veel meer.
s-groot wijzigde dit bericht op 11-07-2017 17:50
5.26% gewijzigd
dinsdag 11 juli 2017 om 17:49

dinsdag 11 juli 2017 om 17:53
Als je hier taal gebruikt van een volwassen vrouw en de woorden klussen en wondertje achterwege laat kom je op dit forum echt een stuk verder. Verder is hier niemand helderziend, dus weet je zelf ook dat niemand je hier kan helpen. Maar ik snap dat je het spannend vind, en dat is logisch! Succes met afwachten en testen!

dinsdag 11 juli 2017 om 18:00
To stel dat al die symptomen komen door een zwangerschap dan heb je dus al zoveel zwangerschapshormoon in je bloed dat je kunt testen hoor
Maar het lijkt mij vroeg voor zoveel symptomen bij mij begon t na week of zes met beschreven symptomen voelde niets voor de test maar iedereen is anders ik heb wel veel rondes dat gevoeld terwijl er niets was je lijf kan je zo voor de gek houden wat dat betreft als je geest ergens op hoopt
Maar het lijkt mij vroeg voor zoveel symptomen bij mij begon t na week of zes met beschreven symptomen voelde niets voor de test maar iedereen is anders ik heb wel veel rondes dat gevoeld terwijl er niets was je lijf kan je zo voor de gek houden wat dat betreft als je geest ergens op hoopt
where ever you go, go with your heart

dinsdag 11 juli 2017 om 18:13
Je kan zwanger zijn.
Maar ook ongesteld worden.
De 2 voor 5 euro van t kruidvat kun je al vrij vroeg doen.
Als je vrijdag ongesteld zou moeten worden dan kun je die evt donderdag al doen.
Laat je niet gek maken door al de signalen.
Zwanger en ongesteld worden lijkt erg op elkaar.
En hoop maar niet dat je misselijk wordt.
Ik ben het met week 13 nog
Maar ook ongesteld worden.
De 2 voor 5 euro van t kruidvat kun je al vrij vroeg doen.
Als je vrijdag ongesteld zou moeten worden dan kun je die evt donderdag al doen.
Laat je niet gek maken door al de signalen.
Zwanger en ongesteld worden lijkt erg op elkaar.
En hoop maar niet dat je misselijk wordt.
Ik ben het met week 13 nog

dinsdag 11 juli 2017 om 18:22
Hai Sylvia!
Jammer dat veel mensen zo reageren hier. Maar ergens klopt het wel. Je weet het pas zeker als je een test hebt gedaan..
Verder kunnen die symptomen horen bij een zwangerschap. Maar het zijn ook pre menstruele klachten. Je mag mij een PB sturen als je er meer over wilt praten. Wij zijn er ook mee bezig, nu pas 1 echte maand er mee bezig geweest. Dus wat dat betreft zitten we in hetzelfde schuitje.
Aut viam inveniam aut faciam.
dinsdag 11 juli 2017 om 18:48
Ja ik snap ook niet dat iedereen zo reageert. Jammer! Gelukkig dat jij dat wel doet! Ik stuur je een PB! Leuk om erover te praten!ZoMa17 schreef: ↑11-07-2017 18:22Hai Sylvia!
Jammer dat veel mensen zo reageren hier. Maar ergens klopt het wel. Je weet het pas zeker als je een test hebt gedaan..
Verder kunnen die symptomen horen bij een zwangerschap. Maar het zijn ook pre menstruele klachten. Je mag mij een PB sturen als je er meer over wilt praten. Wij zijn er ook mee bezig, nu pas 1 echte maand er mee bezig geweest. Dus wat dat betreft zitten we in hetzelfde schuitje.

dinsdag 11 juli 2017 om 19:20
ach kom op zeg, je weet toch zelf ook wel dat er hier geen antwoord op gegeven kan worden? Al last van je zwangerschapshormonen? Je weet het niet eerder dan wanneer je een test doet, of aar je huisarts gaat.
En het klussen voor de beeb, hubbie en al die kriegelwoorden moet je gewoon niet gebruiken. Brrr
En het klussen voor de beeb, hubbie en al die kriegelwoorden moet je gewoon niet gebruiken. Brrr
dinsdag 11 juli 2017 om 19:27
Bedankt voor je berichtje. Ik snap al dat onaardige ook niet. Maargoed. Zodra ik kan testen ga ik dat zeker doen. Ik durf er ook zeker niet teveel op te hopen. Maar geduld is niet mijn sterkste kant! Haha!Vrolijkezomer schreef: ↑11-07-2017 19:20Wat een onaardige berichten allemaal, waarom is dat nodig? Vreselijk. Ik denk dat je er zo mee bezig bent dat je "alles" gaat voelen en proberen te plaatsen. Ontspannen helpt en testen wanneer dit realistisch is. Succes!
dinsdag 11 juli 2017 om 19:36
Dank je wel. Ik zal eens rond gaan kijken waar ik beter een topic kan plaatsen. Ik hoorde altijd juist erg goede berichten over VIVA forum. Vandaar mijn topic hier.. Baalde wel van alle berichtjes. Ik snap ook dat ik zekerheid heb met een test, maar ik moet helaas wachten. Wilde graag erover praten!