Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant dat je nog niet ongesteld bent geworden Animal! (Het is dan wel weer fijn dat het niet bij het concert was). Het is vast empirisch bewezen dat 'klagen' helpt het op gang te brengen :proud:
Ik laat het wel weten of klagen helpt :-)
Als je kijkt hoe het bij sommige de IVF ging: Heilig overtuigt dat ze ongesteld werden en het tegendeel is bewezen, hartstikke zwanger. De volgende terugplaatsing ga ik gewoon keihard geloven dat ik ongesteld word en dat het weer mislukt is. Dan moet het dus goedkomen!
Weija: Ik denk dat je met PGD/PGS in geval van Abusu volledig gelijk hebt. Wij hebben na de 2e VMK met Dr A. over deze mogelijkheid gesproken, maar hij raadde het af omdat we nog maar 3 embryo's hadden, het een deterimental effect zou kunnen hebben op de embryo's en het me alleen het leed zou besparen van het niet hebben van een MK of innestelling. En over dat laatste kon ik, zeker de 2e keer, wel heen komen. Bovendien was het ontzettend duur - duurder dan de FERC. Ik duim nog steeds dat jij dit weekend goed nieuws hebt Weija! Gun het je enorm!

Selin: Kou heb ik nooit gehad. Volgens mij ook geen zwangerschapskwaal. Maar goed, doe morgen een test om het Zeker te weten.

Animal: Klaag se ;-) Hoop dat het zijn vruchten afwerpt!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Weija schreef:
13-07-2017 21:38

Animal, als ik het goed begrepen is Abusu's kans op zwangerschap maar 10% met 60-70% kans op chromosale afwijkingen omdat ze net 40 is geworden. Ben bang dat om de leeftijds reden er geen aanvullend chromosomaal onderzoek wordt gedaan (zie ook het niet in aanmerking hiervoor komen bij Flipje...)
Dit klopt inderdaad helemaal. Het is allemaal statistiek. Dus of het bij mij zo zit is natuurlijk niet zeker. Mijn kansen kunnen beter maar ook slechter zijn.

Ik zou zelf geen eiceldonatie willen. Voor behandeling in Belgie of Duitsland kom ik niet in aanmerking omdat ik alleenstaand ben.
Als deze cryo en icsi 3 ook niet lukken, denk ik wel dat ik nog of een vierde poging ga bijverzekeren of weer overstap op een paar keer iui (als de verzekering hier aan mee werkt). Volgens de gyn heeft iui op mijn leeftijd en in mijn situatie (geen aanwijsbare oorzaak voor infertiliteit) bijna dezelfde kansen als icsi. Maar ik wil niet een ellenlange lijdensweg ingaan waarin alleen nog leef om zwanger te worden.
WTF?
Baggal: bedankt voor de link!! :hug:
En Animal heeft het 'klagen' geholpen? Vind de redenatie om een volgende keer heel hard te roepen dat je denkt dat het niet gelukt is een goede, afgaande op de berichten op het forum heeft dat blijkbaar de grootste slagingskans :P

Lieve Abusu ik snap het zo goed dat je voor jezelf een soort max tijdspad wil 'afspreken'. Ook ik heb dat voor mijzelf gedaan, mijn leven staat al zo lang in het teken van zwanger worden dat ik niet eindeloos wil doorgaan (overigens heb ik het zwanger-worden-proces tot aan dit jaar nooit als belastend ervaren).
Het hebben van zo'n wat-als-het-niet-lukt-plan geeft mij iig rust.
En toch elke kans is er één ik hoop zo voor je dat de wat-als-plannen niet nodig zijn.
Weija, nee... Nog steeds geen bloed te bekennen... Nu wordt het onderhand irritant...
Kan ik mij voorstellen Animal... heel irritant!
Baggal klopt op die manier doe ik het ook. Doe nu braaf afwisselen van links naar rechts. Och jee wat een drukte voor je zeg, nou veel sterkte met het heen en weer gereis.
Weija klopt idd, daar hopen we dan maar op. Met 100 had ik 3 en 4 eitjes mag nu wel het dubbele zijn hihi. Gelukkig heb je genoeg afleiding dat helpt zeker. Ben benieuwd of je het dit weekend gaan volhouden.
Selin dank je doe ik ook. Bah zeg vervelend die bijwerkingen en is soms zo verwarrend hoop voor je dat het vroege zwangerschapsverschijnselen zijn..Succes vandaag bij het bloedprikken.
Labgeek Welkom! Ik zit ook in lange traject en met nu begonnen met stimuleren met gonal vd week. Ik heb hiervoor al IUI gedaan dus scheelt qua prikken zag ik er niet tegenop, maar wel tegen de punctie en tp. Vind ik vooral eng omdat ik niet weet hoe dat zal gaan verlopen voor mij..Iedereen reageert er weer anders op. Succes en hopelijk valt het prikken je mee.
Animal klopt laten we het hopen. Volgende week donderdag heb ik de eerste echo. Oh bah nog steeds niet ongesteld zeg..duurt wel lang zo. Begrijpelijk dat hij eraan moet wennen, maar gelukkig is het onder narcose en voel je er weinig van als ik het zo teruglees. Ik moest dit jaar voor het eerst onder narcose voor een kleine ingreep, verwijderen van een poliepje. Zag er heel erg tegenop want ja ik ga dan googelen haha. Had ik niet moeten doen. Had vooral de angst straks kom ik bij tijdens de ingreep. Het is mij reuze meegevallen en had maar 1 dagje last van moe zijn daarna was ik weer de oude. Dazzle wist niet dat narcose zo duur was o_o ..ga dr vanuit dat het bij mij vergoed is mijn gyno stond er toen op dat ik narcose deed..Succes en sterkte samen.
Absu veel sterkte, het kan heel hard aankomen als zoiets gezegd wordt maar idd je hebt wel een kans op een zwangerschap en dat wil niet zeggen dat het voor je uitgesloten is. :hug:
Zizo Oei vervelend zeg die bloeduitstortingen. Succes vandaag met de FM hopelijk heb je een mooi aantal en hoef je idd lang te wachten voor de punctie.
Shine bright like a diamond
Even snel, want moet weer naar werk.
Zojuist fm gehad. Rechts zitten vier follikels tussen 11 en 14 mm. Links zit 1 follikel van 11 mm. Er zijn ook nog een paar kleinere, waarvan er ook een paar groter groeien. In totaal zag ze rechts 12 waarvan dus 4 groot zijn en links 9 waarvan er 1 groot is. Ik vond het niet veel, maar volgens arts komen er daardoor misschien nog wel een paar bij.
Maandagochtend moet ik terugkomen. De arts verwacht de punctie op z'n vroegst woensdag, maar dat kan ook donderdag of vrijdag worden.
Ik ga vanavond bijlezen en op jullie reageren. Nu naar werk rennen.
Goedemorgen dames,

weer bijgelezen geloof ik. Dat is een hele klus inmiddels. Maar wat mij betreft alleen maar fijn dat er zoveel meeschrijvers zijn.

Sense volledige herkenning hier. Mijn man is behoorlijk verkouden aan het worden en ik stop hem ook vol met paracetamol en roep alleen maar 'je mag GEEN koorts krijgen, echt niet'. Om er heel af en toe een beetje schuldig achteraan te zeggen dat ik het echt wel heel vervelend voor hem vind ;-)

Selin wat jammer dat je negatief hebt getest. Gelukkig heb je nog cryo's, maar het blijft gewoon balen. Is gewoon even k*t.

Fruity, dan snap ik heel goed dat je geen maand wilt wachten inderdaad. Wat vervelend dat je AMH zo hard daalt. Waardeloos dat er dan daarom ook zoveel druk achter zit. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

Abusu :hug: Ik vind het ook heel ingewikkeld. Ik ben veel banger dat het mij niet meer gegund gaat zijn dan dat ik dat was voor de geboorte van B. Toen was ik voornamlijk hoopvol, nu is er veel meer angst. Andere situatie, maar een vergelijkbaar gevoel denk ik. En ik wil ook heel hard niet dat mijn leven alleen maar in het teken staat van zwanger worden, maar het is soms wel heel lastig om dat niet zo te laten zijn.

Weija nog een paar daagjes. Knap dat je zo geduldig bent. Mijn duimen draaien voor je.

Zizo hopelijk goed nieuws vandaag en snel een punctie.

Hier niet zoveel nieuws. Ik heb gisteren de medicijnen opgehaald, dus de spuiten liggen weer klaar. Nu alleen nog ongesteld worden. Ik zit inmiddels op dag 30, maar heb het gevoel dat het nog wel even gaat duren. Dus Animal, geef het even door als klagen helpt. Dan ga ik dat ook even heel hard doen de komende dagen :-) Gezellig voor mijn omgeving.
Oh zizo, crosspost.
Ik zou er heel tevreden mee zijn hoor. Ben benieuwd hoe het er maandag uitziet.
hi allemaal,

fruity hoe is het nu?

Sense: vervelend die negatieve test. was je niet aan de vroege kant?

Animal: ik hoor ook graag of klagen helpt, zou klagen over de vieze badkamer ook een optie zijn? ik vrees dat ik t dan toch echt zelf moet gaan poetsen he?

Zizo: ergens volgende week punctie dus. spannend

weija: ff volhouden nog

baggal: wat een gereis, zeg gewoon nee he als je ff geen zin hebt, je bent nu zwanger een beter excuus om ergens onderuit te kunnen komt er voorlopig niet voorbij

abusu, ik snap je angst, ik heb ook wel van die stressaanvallen, zou willen dat ik mijn vriend eerder had ontmoet, wie weet wat dan.....

nieuwe meiden: welkom en succes!

en wie ik vergeet, sorry daarvoor

liefs maar weer
Abusu: Dat zijn ook terechte overwegingen, maar ook lastig. Ik heb die gesprekken ook met mijn man gevoerd zo van: hoe ver gaan we? Als de donor bij de NHS niets zou hebben opgeleverd denk ik dat we nog een private poging zouden hebben gedaan, maar daarna het ook zouden hebben opgegeven. Niet alleen vanwege het financiele, maar vooral ook het emotionele aspect. Je wordt op een gegeven moment bijna een slaaf van het traject anders. Maar hoe rationeel dit ook klinkt, emotioneel afstand moeten doen van een van je diepste wensen is moeilijk. Ik hoop dat je er niet over hoeft na te denken en je bij de 10% zit straks.

Duufje: Hetzelfde geldt voor jou natuurlijk. Alleen heb jij heel even aan het ouderschap mogen proeven... Ik hoop dat je man niet ziek wordt en jouw menstruatie snel komt.

Animal: Dat is irritant inderdaad. Jij hebt toch een nette/constante cyclus?

Zizo: Dat is een nette score hoor! Mag je erg tevreden mee zijn! Benieuwd of het woe-do of vrijdag wordt!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Miekje: nee zeggen is niet echt meer een optie. Was meer dat mijn tante riep dat mijn baby-mooning vakantie een eigen keuze was. En dat is een irritante opmerking als een ander je voor een fait accompli heeft gesteld door maar aan te nemen dat je, zoals andere jaren van 16 tot en met 23 Juli in NL bent en een hotel in Maastricht te boeken als verrassing. Werd gister gewoon boos wakker nav telefoongesprek de avond daar voor ha-ha ;-) . Heb iig wel bedacht dat ik niet naar mijn broer's huis onder de rivieren ga (hij heeft bezoekrecht op zondag) zoals mijn tante had voorgesteld. Is weer 225 KM rijden met de auto en daar pas Ik even voor ;-))

Hoe is het met jou na de ellende van vorige week? Volgens mij heeft iedere vrouw die de MMM in gaat de angst van "wat als het nu niet lukt"... En dat is k** tot je het tegendeel bewijst en dan ben je de gelukkigste en angstigste vrouw op aarde. Jij gaat eerst op vakantie voordat je een nieuwe ronde in gaat?
Even ego: Stiekem hoop ik nog op een wonder bij de bloedtest deze namiddag ;) maar ga er toch vanuit dat het niet raak zal zijn. Ben al benieuwd wanneer ik dan door kan gaan met volgende ronde.

Lees vanavond bij!
Baggal ah zo ik heb ook graag de regie in eigen hand ipv dat andere dingen voor mij bepalen...
ik ben nu lekker even vrij (in between jobs, zoals dat heet) doe ben lekker aan het klooien thuis, even tijd voor verwerking enz. dat is wel even goed voor me. pas op de plaats is wel even goed voor me. We hebben eind juli de volgende afspraak in zkh. hoop dat we daarna snel weer kunnen starten, en meteen daarna zijn we een week op vakantie. vonden het lastig met de mmm en nieuwe baan om iets lang vooruit te boeken. het thema dit jaar is kort en vaak op vakantie (hebben er al 3 citytrips opzitten inmiddels) mogelijk in oktober ook nog een weekje weg.
Baggal, ja heb normaal geen constante cyclus, maar heb tot en met zaterdagavond utrogestan gehad. Maar half uur geleden nog geen bloed... Meestal komt bloed en menstruatiekrampen tegelijkertijd. Vorige keer op maandagochtend laatste utro gehad en donderdag ongesteld. Nou nou, het mag nu echt wel een keer komen zeg...
Denk goed aan jezelf! Ben trots op je dat je jouw broer afgezegd hebt. Ik zou het wel moeilijk vinden om dan ook mijn nichtje niet te kunnen zien, maar 225 km is wel een heel eind!

Miekje, je kan het proberen met jouw badkamer, maar ik geef je daarmee wel heel weinig kans. HAHA!!

Selin, toi toi meid...

Duuf, voor jou hoop ik ook dat het snel doorbreekt. Je weet zeker dat je een eisprong gehad hebt? Aangezien voor afgelopen IVF geen cyclus gehad hebt.
Pfff, ik loop weer hopeloos achter met reageren... Weer ff een inhaalpoging ;).

Animal, wat raar dat je menstruatie nog steeds niet doorgekomen is. Is dat nog binnen het normale bereik? Ik denk dat ik dan ondanks de negatieve test toch weer hoop zou krijgen, heb jij daar geen last van?

Selin, wat ontzettend balen van je negatieve test laatst. Ik hoop met je mee op een wonder, succes vanmiddag!

Baggal, oh jeetje, wat irritant. Zou daar ook heel slecht tegen kunnen als anderen dingen regelen voor mij zonder overleg. Herkenbaar trouwens, dat als je dan naar Nederland komt, dat iedereen dan wil dat je bij hun langskomt enzo. Ik vind dat ook altijd erg lastig. Aan de ene kant wil ik ook zoveel mogelijk mensen zien dan, maar aan de andere kant is het gewoon supervermoeiend. En ik ben niet eens zwanger. Ik houd het soms wel eens een beetje stil als ik naar Nederland ga en geen zin heb in een grote tour ;).

Duufje, dat lijkt me irritant zeg, dat wachten op een menstruatie die maar niet wil komen. Klaag maar raak hier hoor, als dat helpt ;).

Zizo, dat klinkt goed hoor! Daar zou ik superblij mee zijn! De groten zijn nog niet echt supergroot, dus goede kans dat er nog wat kleintjes gaan bijgroeien, lijkt me. Spannend! Ben benieuwd hoe het er maandag uitziet!

Weija, ik duim....

Abusu, ik snap dat die 10% kans-mededeling erin hakt :hug:. Maar wat je zegt, wie weet zijn jouw eitjes gewoon nog van goede kwaliteit. Wie weet ben je met de volgende cryo-terugplaatsing zwanger. Ik hoop het voor je.

Labgeek, welkom hier! Alvast succes met spuiten! Je zal zien dat je er heel snel aan went.

@NK-cellen: daar heb ik me nog niet echt in verdiept, maar ik vind het interessant. Ben erg benieuwd wat er bij Dazzle en Animal uit gaat komen. Ik kwam wel laatst dit artikel tegen: https://newscientist.nl/nieuws/seks-tij ... ngerschap/. Gaat niet over NK-cellen, maar over T-cellen, maar misschien toch interessant? Heeft iig ook iets met het immuunsysteem te maken. In het foldertje van mijn kliniek noemen ze het ook en geven ze, mede daarom, ook aan dat seks tijdens IVF een prima idee is. Maar op internet kom ik ook regelmatig tegen dat het juist wordt afgeraden ivm infectiegevaar. Is er bij één van jullie ooit iets over gezegd en wat hebben jullie zelf gedaan? Ik kan me voorstellen dat direct na een punctie het een ander verhaal is, aangezien het dan ook nog allemaal gevoelig is, maar zo tijdens een cryo-terugplaatsing neig ik naar wat gezelligheid onder de lakens. Met een ieniemini-kans op een tweeling ;-D.

Verder nog een update hier. Ik heb komende donderdag de terugplaatsing! :D. Vanochtend bij de echo zat er een ei van >20mm. Vanavond zet ik 1/3 spuit decapeptyl en dan is morgen als het goed is m'n eisprong. En verder krijg ik gewoon helemaal geen hormonen. Dat doen ze blijkbaar liever niet, tenzij het echt nodig is. Iets met dat recent onderzoek aantoont dat extra hormonen mogelijk de natuurlijke wisselwerking tegen kan werken en dat dat dan weer ongunstig kan zijn. Ik vind het op zich wel prettig zo, in ieder geval nu de eerste keer. Alleen was m'n schildklierwaarde iets te laag (dat was-ie al eens eerder, maar toen weer een tijdje goed), dus ik moet vanaf nu daar iets voor slikken. Vind het wel fijn dat dat ook allemaal goed in de gaten wordt gehouden.

En aangezien het laatst over baarmoederslijmvlies ging: m'n baarmoederslijmvlies was nu zo'n 7 mm, wat volgens de arts helemaal prima was. Een snel rondje google heeft me geleerd dat ze vroeger 5-10mm als ideaal aanhielden, maar dat inmiddels uit onderzoek is gebleken dat het allemaal niet zoveel uitmaakt en sommige klinieken kijken er zelfs helemaal niet meer naar. Dazzle, jij maakte je er toch zorgen over dat het te dun was bij jou? Hoeveel mm had jij dan? En heeft DD daar nog iets over gezegd? Sorry als je dat al ergens hebt geschreven, maar ik vind het zo gauw niet meer terug...
Ik was van plan om ook weer voorzichtig om een hoekje te komen kijken.. Ook al ben ik veel minder actief dan de overige dames, geloof me, ik lees af en toe mee en leef mee met de mooie momenten en de hele verdrietige momenten.

@Animal, wat had ik een goede hoop voor jou dat er in ieder geval 1 van de 2 terugplaatsingen zou blijven zitten, zeker door de symptomen die je waarschijnlijk had door de Utro.

Hopelijk is het een kleine pleister op de wonde dat je cryo’s hebt en dat je je daar nu op kan richten. Er staat een heel behandelschema voor je op stapel las ik?Pfff, zou ik echt heel spannend vinden, zeker om onder narcose te gaan..

Als menstruatie is begonnen kun je meteen verder met de behandeling? Hopelijk breken de sluizen snel open!

@Flipje, jou wil ik feliciteren met jullie mooie huwelijk! Het zal waarschijnlijk een dag zijn geweest met een lach en een traan… Hoeveel cryos heb jij nu nog over en is het mogelijk om die verder te laten onderzoeken op afwijkingen of is dat in dit stadium niet mogelijk of hier niet mogelijk?

Juni/juli heeft ook een paar zwangeren opgeleverd en allereerst een hele dikke felicitatie voor Boulu met een prachtig kloppend hartje! Wat moet dat onwerkelijk zijn!

Ook Angel, Sofie en Lafemme hebben dit topic met goed nieuws mogen verlaten!

@Baggal, jij denkt ook nog aan jezelf en doet beetje rustig? Ontzettend fijn hoe jij altijd weer tijd weet te vinden om uitgebreid te reageren en actief bent om iedereen een hart onder de riem te steken en jouw kennis en ervaringen te delen met anderen.

De IVF trajecten vallen mij voornamelijk zwaar als het voorbij is met bijbehorend teleurstellende uitslag. Ik steek mijn kop in het zand en wil er vooral níets van weten of mee te maken hebben.

Nadat IVF2 was mislukt met geen enkele bevruchting heb ik meteen met Düsseldorf gebeld voor een intakegesprek en dat hebben wij gisteren gehad.

Wij hebben dat gesprek als ontzettend prettig ervaren en hebben een heel goed gevoel over deze kliniek en met de arts (mevrouw C.) waar wij mee gesproken hebben. Totaal niet het gevoel nummer zoveel te zijn en alle tijd werd genomen.

Alles is besproken en doorgenomen alleen we hebben het gesprek afgesloten met de woorden ‘hopelijk niet tot ziens’…

Gisterochtend had ik namelijk een positieve zwangerschapstest in handen.. Ik hoop met heel mijn hart dat deze zwangerschap de komende 8 maanden door mag blijven gaan maar blij ben ik nog helemaal niet.. De eerste en hele belangrijke stap is gezet maar het is al 2x vroeg misgegaan en de kwaliteit van mijn eicellen is ook niet top natuurlijk. Er zijn nog zoveel hordes en onzekerheden dat blij zijn nog een paar stappen te ver is…

Na de mislukte IVF2 poging is mijn menstruatie heel snel doorgebroken en heb ik toch (op dat moment tegen beter weten in..) ovulatietesten gebruikt om in ieder geval erachter te komen óf ik een eisprong zou krijgen. Yes! Ik had een positieve ovulatietest, dat is ook niet elke keer vanzelfsprekend dus ik was blij dat er nog iets normaals in mijn lichaam gebeurde.

De periode vanaf mijn eisprong tot menstruatie wisselt nogal en dat kan van 7 dagen tot 12 dagen duren en daarom heb ik op eigen initiatief besloten om de Utrogestan na mijn eisprong te gebruiken.

Tsja, ik had het toch ongebruikt liggen van de 2e poging en ik had het al een keer eerder gebruikt met IVF1 dus was ermee bekend.. Ik wilde, voordat wij naar Düsseldorf gingen, alles uit de kast hebben getrokken dus braaf 3x daags 2 bolletjes utrogestan gebruikt tot ik van de week 1 vlaag van misselijkheid kreeg wat maar in mijn achterhoofd bleef hangen.. Dus toch maar een test gedaan en die bleek gewoon behoorlijk positief te zijn.. Verder heb ik helemaal nergens last van maar de test was vanmorgen donkerder dan gisteren dus er is in ieder geval iets gaande van binnen…

Ik hoop dat Düsseldorf bij een eenmalig gesprek blijft maar ik vind het doodeng L
Weija We denken inderdaad dat het geluk is geweest dat we het zo vroeg hebben ontdekt anders hadden we nu nog van niks geweten en gewoon nog geprobeerd zonder MMM.

Selin26: Ik duim voor je mee!!

Animal2307 Zo ontzettend klote als je weet dat je ongesteld moet worden en het maar niet komt.

Vind echt heel fijn dat dit topic zo up to date blijft en veel mensen reageren!
Gisteren uitgangsecho gehad en die was goed. Mijn vriend zijn zaad wordt deze ochtend weer getest aangezien hij op huwelijksreis een voedselvergiftiging heeft opgelopen met daarbij koorts.... Toch maar even checken voordat we beginnen Donderdag met spuiten. Maandag de uitslag.

Geen idee wat er gebeurd als de uitslag slecht is en er helemaal geen levende zaadcellen te vinden zijn door de koorts....
breek even in voor hosta wat fijn zeg ik hoop dat het een doorgaande zwangerschap is. en heel DD niet nodig is. dat zou toch fantastisch zijn! :yes:
wanneer mag je voor een echo komen?

hoe is het met jou weija op de wachtbank.

en duufje hoop dat je snel mag beginnen :heart:

flipje hoe is het :hug:

alle andere meiden veel suc6 . ik lees mee maar kan niet op alles reageren hihi
Wow - wat lees ik nu Hosta...''gisteren had ik mijn positieve zwangerschapstest in handen...'' Ik snap je gereserveerdheid heel goed en toch ga ik je heel - heel - heel voorzichtig feliciteren met deze mijlpaal. :bigkiss: Natuurlijk is het spannend en natuurlijk hou je in je achterhoofd dat het mis kan gaan. Maar toch...zou het verdomd fijn zijn als het op de natuurlijke manier gelukt is en verdere behandelingen niet nodig blijken. Ik duim dat dit embryo blijft zitten voor minimaal 8 maanden. Hoe ver zou je nu zijn, 5 weken of zo?

Windmolen: Ja idd - en ergens is het ook wel weer gezellig en zo, maar Phoe :roll: Druk! Ik snap mijn vrienden ook wel weer, maar voel me net zo'n people pleaser. En ik heb ook idd geen broadcast eruit gedaan dat ik in NL ben of zo.

Weija: Ik duim! ;-)) Hoop echt even op goed nieuws bij jou.
Gefeliciteerd Hosta! Het blijft nog even spannend maar het begin is er!

@Abusu; ik ben maar blij dat ze mij die percentages niet hebben verteld. Natuurlijk zijn er nul garanties, dat snap ik, maar wij zijn zo goed als even oud, allebei schilklierproblemen en een te hoog BMI. Die percentages zouden me echt down hebben gemaakt... Met wat mazzel trekken we de vergelijking gewoon door en ben jij straks ook zwanger van een cryo terugplaatsing uit IVF 2 !

Ik hield mezelf wel altijd voor dat een kliniek niet zou behandelen als de kans niet realistisch was. en 10% klinkt rot, maar ik zou toch ook bedanken voor russische roulette met een kans van 10% dan is de kans ineens te groot!

Hopelijk komt je ovulatie er nu snel aan en kan je weer verder!
Wauw Hosta, gefeliciteerd meid! Natuurlijk is het heel erg spannend, maar een duidelijke positieve test is natuurlijk heeeeel erg goed! Ik hoop zo dat jullie een vervolgtraject bespaard zal blijven. Toi toi toi!!

Abuse, hebben ze keiharde bewijzen voor dat jouw eicellen zo slecht zouden zijn, of zijn dat de statistieken? Ik kan nooit zoveel met statistieken, maar als ze een aanwijsbare reden hebben, is het natuurlijk een ander verhaal. Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb me natuurlijk in de DHEA gelezen en meerdere oudere vrouwen kregen daardoor veel betere eicellen met hogere bevruchtingspercentages en kans op zwangerschappen. 1 op de 12 wordt daarmee spontaan zwanger, terwijl het al jaren niet gelukt was. Nu zien we dat hier ook regelmatig dat er iemand is die ineens zwanger is geworden op een natuurlijke manier, maar nu heb ik het wel over oudere vrouwen. MIsschien heb je er wat aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven