Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
vrijdag 14 juli 2017 om 13:26
Animal, ik denk dat ik wel een eisprong heb gehad.
Heb geen ovulatietesten o.i.d. gedaan (geen zin in), maar gezien wat lichamelijke kenmerken is er denk ik wel wat gebeurd.
Voor de vorige ICSI poging was er ook wel een eisprong geweest, dat was toen te zien aan mijn hormoonwaarden. Dus op zich heb ik er wel vertrouwen in dat er een menstruatie gaat komen. Het duurt mij alleen te lang
En ik moet er erg aan wennen dat het nog niet 'op de klok' gaat, want dat geluk had ik voor mijn zwangerschap wel.
Voor nu heb ik in elk geval nog een week geduld. Als er volgende week nog niets is gebeurd ga ik maar eens aan de bel trekken.
Windmolen jaaaaa, terugplaatsing! Goed vooruitzicht!
Hosta wat een goed nieuws! Begrijp ik nu goed dat je spontaan zwanger bent geworden? Wat bijzonder zeg. Ik snap dat je het allemaal nog heel spannend vind en nog niet echt blij durft te zijn, maar ik feliciteer je hierbij gewoon toch heel erg van harte.
Labgeek was je eerder vergeten. Alsnog welkom! En heel veel succes gewenst. Ik vind de behandelingen fysiek totaal niet zwaar of belastend. Het wachten en de onmacht vind ik wel eens heel lastig en vooral vervelend. Maar alles bij elkaar ben ik vooral dankbaar dat ik nu leef en niet een jaar of 25 geleden. Dan had ik zeker geen kinderen kunnen krijgen en nu hebben wij ook een kans.
Overigens, als de zaaduitslag heel slecht is door de koorts, heb je grote kans dat ze deze poging staken en er een wachttijd van 3 maanden wordt geadviseerd. Dat zou ik dan ook liever doen dan dat je een poging verspilt door het toch te proberen met slecht zaad. Maar het ziekenhuis zal je daarin wel adviseren neem ik aan.
Heb geen ovulatietesten o.i.d. gedaan (geen zin in), maar gezien wat lichamelijke kenmerken is er denk ik wel wat gebeurd.
Voor de vorige ICSI poging was er ook wel een eisprong geweest, dat was toen te zien aan mijn hormoonwaarden. Dus op zich heb ik er wel vertrouwen in dat er een menstruatie gaat komen. Het duurt mij alleen te lang

En ik moet er erg aan wennen dat het nog niet 'op de klok' gaat, want dat geluk had ik voor mijn zwangerschap wel.
Voor nu heb ik in elk geval nog een week geduld. Als er volgende week nog niets is gebeurd ga ik maar eens aan de bel trekken.
Windmolen jaaaaa, terugplaatsing! Goed vooruitzicht!
Hosta wat een goed nieuws! Begrijp ik nu goed dat je spontaan zwanger bent geworden? Wat bijzonder zeg. Ik snap dat je het allemaal nog heel spannend vind en nog niet echt blij durft te zijn, maar ik feliciteer je hierbij gewoon toch heel erg van harte.
Labgeek was je eerder vergeten. Alsnog welkom! En heel veel succes gewenst. Ik vind de behandelingen fysiek totaal niet zwaar of belastend. Het wachten en de onmacht vind ik wel eens heel lastig en vooral vervelend. Maar alles bij elkaar ben ik vooral dankbaar dat ik nu leef en niet een jaar of 25 geleden. Dan had ik zeker geen kinderen kunnen krijgen en nu hebben wij ook een kans.
Overigens, als de zaaduitslag heel slecht is door de koorts, heb je grote kans dat ze deze poging staken en er een wachttijd van 3 maanden wordt geadviseerd. Dat zou ik dan ook liever doen dan dat je een poging verspilt door het toch te proberen met slecht zaad. Maar het ziekenhuis zal je daarin wel adviseren neem ik aan.
vrijdag 14 juli 2017 om 16:30
Hoi dames, Ik ben op vakantie en heb niet veel tijd om te reageren. Ik lees en leef erg met jullie mee. Als ik weer in Nl ben zal ik uitgebreid reageren op iedereen. Vind jullie echt toppers. Ik herinner me en voel nog steeds de verdriet die ik heb gehad en hoeveel steun ik hier heb gehad van lieve dames.
Nieuwe dames welkom hier. Jammer dat jullie hier moeten meeschrijven, maar ook heel fijn. Er zijn hier erg lieve dames hier die je door dik en dun heen slepen.
Succes met prikken, slikken en wachten. Hou moed lieverds
Nieuwe dames welkom hier. Jammer dat jullie hier moeten meeschrijven, maar ook heel fijn. Er zijn hier erg lieve dames hier die je door dik en dun heen slepen.
Succes met prikken, slikken en wachten. Hou moed lieverds

vrijdag 14 juli 2017 om 16:33
Ik ben jullie niet vergeten hoor meiden. Ik was een paar dagen op citytrip:) Wil proberen mee te blijven lezen en te reageren, al is het nu wel erg veel! Fijn dat er zoveel activiteit is 
Animal en Doces, nogmaals een dikke knuffel
Je hoopt gewoon op een andere uitkomst... dus een witte test blijft sh*t
Hoop dat jullie snel weer door mogen voor een cryo terugplaatsing
Bobby, welkom! Wat een kastje-naar-de-muur verhaal. Vreselijk dat ze jullie steeds zo laten wachten. Ik heb zelf lang moeten wachten op de start van IVF (vanaf januari, start eind mei met stimulatie) maar dat komt gewoon door de hoge wachttijden omdat het druk is. Goed dat je dit fijne topic hebt gevonden
Miekje, fijn dat Londen leuk is geweest!
Selin, er is wel al het een en ander gezegd over anderen die wel zwanger worden. Ik heb dit ook altijd best moeilijk ervaren. Ook al weet ik dat het niks met mijn situatie te maken heeft, ik er niet sneller of minder snel zwanger van zou worden. Soms deed het gewoon pijn. Ik vermijd dan ook de nodige topics hier als ik al weet dat het onderwerp me kan raken. Ik hoef het niet op te zoeken zeg maar
Zelfs de aankondigingen van bekende nederlanders vond ik soms moeilijk, bizar.. ik ken die mensen niet en wie weet hebben zij ook wel een hele geschiedenis achter te rug. Toch zijn er soms van die dagen waarop het lijkt alsof je de hele dag geconfronteerd wordt met de zwangerschappen van anderen. Die dagen zijn gewoon k*t, en dan gaf ik zelf maar gewoon even toe aan mijn eigen verdriet. Andere keren ging het vanzelf weer beter, ligt er ook heel erg aan hoe je zelf even in je vel zit op dat moment 
Verder... super balen die negatieve test
Heb je inmiddels de bloedtest gehad? Sterkte meis
Flipje, fijn te lezen dat je geen pijn hebt gehad.. al blijft het natuurlijk een verdrietige situatie. Hoe voel je je inmiddels? Goed dat je je hebt ziek gemeld, daar heb je idd recht op (hadden andere dames ook al geschreven zag ik)
Diamond, ik spoot ook 225. Eerst 150 en toen na de tweede controle echo opgehoogd. Schrok daar ook best van, leek me ontzettend veel maar leverde bij mij wel mooi aantal eicellen op! Succes nog
Sense, beterschap voor je man! Hopelijk is ie snel van zn mannengriep af
Welkom, labgeek! Succes met het prikken. Het went heel snel, voor je het weet ben je een pro!
Abusu, heftig die aantallen.. dat is zeker geen fijn nieuws maar zegt gelukkig niet alles.
Zizo, klinkt als mooie aantallen maar ik herken je onzekerheid ook. Na de eerste follikelmeting vroeg ik me ook af of het wel ok was. Er waren nog zoveel kleintjes te zien die niks leken te doen. Na de ophoging van de dosis deden er genoeg mee en zijn er uiteindelijk 11 follikels aangeprikt.
Weija, wat een verhaal. Was er helemaal stil van. Sommige van jullie hier hebben al zoveel meegemaakt. Heel heftig
Succes nog de laatste dagen met wachten. Ik duim voor jullie!
Hosta, gefeliciteerd! en Windmolen met de aankomende terugplaatsing
Ik ga weer snel door met werk. Hier is het nieuws nog altijd niet helemaal doorgedrongen geloof ik en heb ook bijna geen klachtjes (wat niet helpt met het besef-proces) nog twee weken tot de echo...

Animal en Doces, nogmaals een dikke knuffel

Bobby, welkom! Wat een kastje-naar-de-muur verhaal. Vreselijk dat ze jullie steeds zo laten wachten. Ik heb zelf lang moeten wachten op de start van IVF (vanaf januari, start eind mei met stimulatie) maar dat komt gewoon door de hoge wachttijden omdat het druk is. Goed dat je dit fijne topic hebt gevonden

Miekje, fijn dat Londen leuk is geweest!
Selin, er is wel al het een en ander gezegd over anderen die wel zwanger worden. Ik heb dit ook altijd best moeilijk ervaren. Ook al weet ik dat het niks met mijn situatie te maken heeft, ik er niet sneller of minder snel zwanger van zou worden. Soms deed het gewoon pijn. Ik vermijd dan ook de nodige topics hier als ik al weet dat het onderwerp me kan raken. Ik hoef het niet op te zoeken zeg maar

Verder... super balen die negatieve test

Flipje, fijn te lezen dat je geen pijn hebt gehad.. al blijft het natuurlijk een verdrietige situatie. Hoe voel je je inmiddels? Goed dat je je hebt ziek gemeld, daar heb je idd recht op (hadden andere dames ook al geschreven zag ik)
Diamond, ik spoot ook 225. Eerst 150 en toen na de tweede controle echo opgehoogd. Schrok daar ook best van, leek me ontzettend veel maar leverde bij mij wel mooi aantal eicellen op! Succes nog
Sense, beterschap voor je man! Hopelijk is ie snel van zn mannengriep af

Welkom, labgeek! Succes met het prikken. Het went heel snel, voor je het weet ben je een pro!
Abusu, heftig die aantallen.. dat is zeker geen fijn nieuws maar zegt gelukkig niet alles.

Zizo, klinkt als mooie aantallen maar ik herken je onzekerheid ook. Na de eerste follikelmeting vroeg ik me ook af of het wel ok was. Er waren nog zoveel kleintjes te zien die niks leken te doen. Na de ophoging van de dosis deden er genoeg mee en zijn er uiteindelijk 11 follikels aangeprikt.
Weija, wat een verhaal. Was er helemaal stil van. Sommige van jullie hier hebben al zoveel meegemaakt. Heel heftig

Hosta, gefeliciteerd! en Windmolen met de aankomende terugplaatsing

Ik ga weer snel door met werk. Hier is het nieuws nog altijd niet helemaal doorgedrongen geloof ik en heb ook bijna geen klachtjes (wat niet helpt met het besef-proces) nog twee weken tot de echo...
vrijdag 14 juli 2017 om 16:36
Ik lees ook nog steeds mee en leef ontzettend mee! Het lukt me niet om alles bij te houden, sorry. Ook omdat ik veel te volle weken heb gepland...
@Hosta: Wauw, wat ongelooflijk bijzonder! Nog spontaan zwanger. Maar snap dat je heel voorzichtig bent gezien je eerdere ervaringen. Dat het een dikke streep is is wel positief. Ik ga met je mee hopen dat je gewoon over 8 maanden een kindje in je armen mag houden...
@Weija: Toi toi toi morgen/zondag?! (weet niet wanneer je precies gaat testen). Hoop echt dat het nu eindelijk zover is!!
@Hosta: Wauw, wat ongelooflijk bijzonder! Nog spontaan zwanger. Maar snap dat je heel voorzichtig bent gezien je eerdere ervaringen. Dat het een dikke streep is is wel positief. Ik ga met je mee hopen dat je gewoon over 8 maanden een kindje in je armen mag houden...
@Weija: Toi toi toi morgen/zondag?! (weet niet wanneer je precies gaat testen). Hoop echt dat het nu eindelijk zover is!!

vrijdag 14 juli 2017 om 19:45
Hosta, gefeliciteerd met dit nieuws. Kan me je gereserveerdheid voorstellen. Ik hoop voor je dat het nog 8 maanden blijft plakken.
Animal, fijn dat het doorgebroken is. Weet je weer waar je aan toe bent en kan je verder.
Hier eerste bloed gespot, zal zo/vanavond wel doorbreken. Morgen ziekenhuis bellen voor startecho
Animal, fijn dat het doorgebroken is. Weet je weer waar je aan toe bent en kan je verder.
Hier eerste bloed gespot, zal zo/vanavond wel doorbreken. Morgen ziekenhuis bellen voor startecho
vrijdag 14 juli 2017 om 20:46
Die Russische roulette vergelijking vind ik erg mooi!rosings schreef: ↑14-07-2017 12:52Gefeliciteerd Hosta! Het blijft nog even spannend maar het begin is er!
@Abusu; ik ben maar blij dat ze mij die percentages niet hebben verteld. Natuurlijk zijn er nul garanties, dat snap ik, maar wij zijn zo goed als even oud, allebei schilklierproblemen en een te hoog BMI. Die percentages zouden me echt down hebben gemaakt... Met wat mazzel trekken we de vergelijking gewoon door en ben jij straks ook zwanger van een cryo terugplaatsing uit IVF 2 !
Ik hield mezelf wel altijd voor dat een kliniek niet zou behandelen als de kans niet realistisch was. en 10% klinkt rot, maar ik zou toch ook bedanken voor russische roulette met een kans van 10% dan is de kans ineens te groot!
Hopelijk komt je ovulatie er nu snel aan en kan je weer verder!

Vanochtend was de grootste follikel 15mm. Drie mm in drie dagen dus. Zondag weer terug. Schiet niet op dus, vandaag dag 20. Maar gestaag kom ik er toch.
Hosta: heel erg gefeliciteerd! Ik duim mee dat het de komende 8 maanden goed blijft zitten en groeien

WTF?
vrijdag 14 juli 2017 om 21:02
Allemaal erg bedankt voor jullie lieve woorden! Heel onwerkelijk dat het aan mij gericht is haha.
Baggal, ik zit vandaag op 13 dagen na mijn eisprong dus morgen pas 4 weken. Heel, heel erg pril dus
Duufje, deze zwangerschap is inderdaad zelf ontstaan. Heel apart. 2 IVF trajecten met teleurstellende resultaten in de meest ideale en geregisseerde omstandigheden en dan dit... Hopelijk komt er voor jou ook heel snel goed nieuws en mag je beginnen!
Animal, wat fijn dat het eerste bloed is gespot en zet het morgen ook meteen door!
Ook jij veel succes fruity, eindelijk weer kunnen beginnen!
Baggal, ik zit vandaag op 13 dagen na mijn eisprong dus morgen pas 4 weken. Heel, heel erg pril dus

Duufje, deze zwangerschap is inderdaad zelf ontstaan. Heel apart. 2 IVF trajecten met teleurstellende resultaten in de meest ideale en geregisseerde omstandigheden en dan dit... Hopelijk komt er voor jou ook heel snel goed nieuws en mag je beginnen!
Animal, wat fijn dat het eerste bloed is gespot en zet het morgen ook meteen door!
Ook jij veel succes fruity, eindelijk weer kunnen beginnen!
vrijdag 14 juli 2017 om 21:12
Hosta wow gefeliciteerd!!!!! Snap je terughoudendheid zo in het begin, maar spontaan zwanger na 2 pogingen is wel fantastisch!
Animal fijn het eerste bloed!!! Zie je moet vaker klagen :p
Abusu pff wat een traag follikel deze maand. Maar de aanhouder wint. Hou nog even vol.
Zizo klinkt als een mooie score! Hoop dat maandag de kleine follikels mooi zijn bijgegroeid.
Duufje je bent er dus helemaal klaar voor. Hoop voor je dat in de komende week je menstruatie vanzelf komt.
Baggal het weekje werken zit er weer op. Goede reis morgen naar Nederland en hopelijk krijg (en neem) je de kans om rustig aan te doen. Zorg goed voor jezelf.
Miekje klinkt als fijne afleiding alle uitstapjes. Hoop op een succesvolle tweede poging voor je. Lastig he grote dingen plannen (zoals nieuwe banen) in dit traject. Een advies en zo te horen heb je dat al bij voorbaat uitstekend opgevolgd
laat je door het traject niet weerhouden van nieuwe kansen/ nieuwe uitdagingen aan gaan.
Selin hoe was de bloedtest?
Fruity ook fijn morgen weer beginnen. Hoop op een succesvolle poging voor je. Al nieuws over het wel of niet invriezen van het zaad van je man?
Windmolen wat fijn donderdag de terugplaatsing!!!! Spannend, fijn, leuk, bijzonder etc etc. Het komt nu dichtbij.
Bms is idd aangetoond dat de dikte van het bms de slagingskans van een tp niet beïnvloedt.
Hier Dank voor jullie succeswensen allemaal
Ben heel benieuwd. (Maar weet nog niet of ik morgen of zondag test ik vind het hoop hebben nog wel fijn eerlijk gezegd en als het negatief is die hoop weg...)
Animal fijn het eerste bloed!!! Zie je moet vaker klagen :p
Abusu pff wat een traag follikel deze maand. Maar de aanhouder wint. Hou nog even vol.
Zizo klinkt als een mooie score! Hoop dat maandag de kleine follikels mooi zijn bijgegroeid.
Duufje je bent er dus helemaal klaar voor. Hoop voor je dat in de komende week je menstruatie vanzelf komt.
Baggal het weekje werken zit er weer op. Goede reis morgen naar Nederland en hopelijk krijg (en neem) je de kans om rustig aan te doen. Zorg goed voor jezelf.
Miekje klinkt als fijne afleiding alle uitstapjes. Hoop op een succesvolle tweede poging voor je. Lastig he grote dingen plannen (zoals nieuwe banen) in dit traject. Een advies en zo te horen heb je dat al bij voorbaat uitstekend opgevolgd

Selin hoe was de bloedtest?
Fruity ook fijn morgen weer beginnen. Hoop op een succesvolle poging voor je. Al nieuws over het wel of niet invriezen van het zaad van je man?
Windmolen wat fijn donderdag de terugplaatsing!!!! Spannend, fijn, leuk, bijzonder etc etc. Het komt nu dichtbij.
Bms is idd aangetoond dat de dikte van het bms de slagingskans van een tp niet beïnvloedt.
Hier Dank voor jullie succeswensen allemaal

vrijdag 14 juli 2017 om 21:16
Hosta, vanwege mij ook van harte gefeliciteerd!! Hopelijk is het een blijvertje
!! Super om ook nog eens positief nieuws te lezen hier! Weija hoop dat jij de volgende bent!!
Sorry meiden, het gaat me verder niet zo goed af om te reageren, resultaat is negatief, zoals verwacht, maar het hakt er toch even heviger in dan ik gedacht had, en man en ik verwerken het even heel anders, wat leidt tot spanning en ruzie
... ik reageer dus even niet verder vanavond... sorry..

Sorry meiden, het gaat me verder niet zo goed af om te reageren, resultaat is negatief, zoals verwacht, maar het hakt er toch even heviger in dan ik gedacht had, en man en ik verwerken het even heel anders, wat leidt tot spanning en ruzie

selin26 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 21:24
0.21% gewijzigd
vrijdag 14 juli 2017 om 21:23
zaterdag 15 juli 2017 om 07:52
Oh wat K** Weija! Ik had zo anders voor je gehoopt! Gaat nu wel snel met de cryo's verdorie. Tja - nu weet ik inmiddels wel dat je enorm sterk bent, maar dit is toch heel jammer weer. Iedere keer die hoop na een TP en dan toch weer teleurgesteld worden.
Selin: praten - praten - praten... En soms ook even niet over het traject. En natuurlijk mag je balen. Als je je ook maar beseft dat dit de eerste TP was en de race nog niet gelopen is. En verder eens met wat Weija zegt.
Flipje: Ik denk aan je. Wel fijn dat het lichaam het zelf heeft gedaan, maar aangenaam is anders. Ga je nog @ honeymoon?
Animal: Zet de ms door?
Hier onderweg @ NL. Pfff... wordt vast gezellig maar had zeker nog een uur (of langer) in bed willen blijven!
Selin: praten - praten - praten... En soms ook even niet over het traject. En natuurlijk mag je balen. Als je je ook maar beseft dat dit de eerste TP was en de race nog niet gelopen is. En verder eens met wat Weija zegt.
Flipje: Ik denk aan je. Wel fijn dat het lichaam het zelf heeft gedaan, maar aangenaam is anders. Ga je nog @ honeymoon?
Animal: Zet de ms door?
Hier onderweg @ NL. Pfff... wordt vast gezellig maar had zeker nog een uur (of langer) in bed willen blijven!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 15 juli 2017 om 07:59
Weija, knuffel, we weten hoe je je voelt... maar was dit nu een hele vroege test of op hoeveel dagen zit je nu?
Baggal veel plezier in Nl! Probeer toch maar wat te genieten!!
Gisterenavond nog telefoon gehad met de officiele bloedresultaten van de gyn, HcG was 10, veel te laag, maar wel 'hoger dan 5', dus ik moet maandag nogmaals bloed laten nemen. Had bij de gyn zowel bloed- als urinetest gedaan, en urinetest was negatief.
Iemand ervaring met hcg 10?? Mag ik er vanuit gaan dat ik niet zwanger ben of kan de waarde nog stijgen?
Bedankt voor jullie steunende woorden, maar praten met mijn man is tamelijk moeilijk ... hij komt van een andere cultuur, waar ze al deze 'problemen' volgens hem 'niet kennen', of er rust toch taboe op en er wordt niet over gesproken. Volgens hem is het allemaal de schuld van de pil, hierover hadden we trouwens al 'ruzie' toen we elkaar pas leerden kennen 9 jaar geleden, toen mocht ik de pil eigenlijk niet nemen van hem, wat ik toen weglachtte, en nu is dit dus allemaal de schuld van de pil volgens hem en dat ik dit 12 jaar geslikt heb..
Baggal veel plezier in Nl! Probeer toch maar wat te genieten!!
Gisterenavond nog telefoon gehad met de officiele bloedresultaten van de gyn, HcG was 10, veel te laag, maar wel 'hoger dan 5', dus ik moet maandag nogmaals bloed laten nemen. Had bij de gyn zowel bloed- als urinetest gedaan, en urinetest was negatief.
Iemand ervaring met hcg 10?? Mag ik er vanuit gaan dat ik niet zwanger ben of kan de waarde nog stijgen?
Bedankt voor jullie steunende woorden, maar praten met mijn man is tamelijk moeilijk ... hij komt van een andere cultuur, waar ze al deze 'problemen' volgens hem 'niet kennen', of er rust toch taboe op en er wordt niet over gesproken. Volgens hem is het allemaal de schuld van de pil, hierover hadden we trouwens al 'ruzie' toen we elkaar pas leerden kennen 9 jaar geleden, toen mocht ik de pil eigenlijk niet nemen van hem, wat ik toen weglachtte, en nu is dit dus allemaal de schuld van de pil volgens hem en dat ik dit 12 jaar geslikt heb..
zaterdag 15 juli 2017 om 08:22
Selin: er is wetenschappelijk geen enkele ondersteuning voor wat je man zegt. Legio vrouwen zijn aan de pil en na het stoppen raken de meeste gezonde koppels binnen een jaar zwanger (geloof dat het 45% zelfs binnen 3 maanden zwanger raakt) dus er is geen causaal verband tussen pil gebruik en IVF. Lijkt mij knap vermoeiend zo'n discussie.
HCG van 10 is laag. Nu kan HCG heel erg verschillen, maar bij mijn 2e zwangerschap was het 86 dag 14 DPO en 48 uur later 73 of zo. Het lijkt erop dat er wel iets heeft geprobeerd in te nestellen Maar het niet heeft door gezet bij jouZ Er zijn wel eens verhalen van mensen met een extreem laag HCG en die vervolgens toch doorgaand zwanger zijn, maar dat is een uitzondering. Ben benieuwd of de waardes om hoog gaan. Ter vergelijking: bij mijn huidige zwangerschap zat het HCG op 765 of zo op dag 16 DPO en 2 dagen later op 1780 (ongeveer).
HCG van 10 is laag. Nu kan HCG heel erg verschillen, maar bij mijn 2e zwangerschap was het 86 dag 14 DPO en 48 uur later 73 of zo. Het lijkt erop dat er wel iets heeft geprobeerd in te nestellen Maar het niet heeft door gezet bij jouZ Er zijn wel eens verhalen van mensen met een extreem laag HCG en die vervolgens toch doorgaand zwanger zijn, maar dat is een uitzondering. Ben benieuwd of de waardes om hoog gaan. Ter vergelijking: bij mijn huidige zwangerschap zat het HCG op 765 of zo op dag 16 DPO en 2 dagen later op 1780 (ongeveer).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 15 juli 2017 om 08:41
Baggal, dank je wel voor je heldere uitleg! Ja is ontzettend lastig, volgens hem komt het ook helemaal niet voor in zijn land.. iedereen in zijn familie is supervruchtbaar, iedereen heeft daar minsten 2 - 4 kinderen, dus voor hem is dit superfrustrerend. Blijkt dan ook nog eens in het ziekenhuis dat met zijn zaad alles meer dan oké is , dus alle 'fout' ligt bij mij. Voordat wij in dit traject terecht kwamen had hij nog nooit van vruchtbaarheidsproblemen gehoord, en nu zitten we al aan IVF, iets wat voor hem dus ontzettend moeilijk en raar is, waar ik alle begrip voor heb, want zo heb ik het ook nooit gewild. Verschil is dat ik al van jongs af aan in het school leerde over vruchtbaarheidsproblemen, maar dat dit voor hem allemaal nieuw is en het lijkt alsof ik de enige ben in heel de wereld die dit heeft.. intussen weet hij ook wel dat dat niet zo is, maar het blijft voor hem een lastig onderwerp om op tafel te gooien. Hij wilde bijvoorbeeld ook lange tijd niet dat iemand van zijn familie het wist. Intussen heeft hij er wel iets van tegen zijn moeder verteld, maar die begreep ook helemaal niet wat het probleem was, dus is ook heel moeilijk voor hem dat hij het met niemand echt kan delen..
Gyn vermoedde ook dat het een poging tot innesteling was, wat ook niet slecht is, helaas heeft het vermoedelijk niet doorgezet. Moet wel nog 2 dagen door met de utro van haar en maandag dus opnieuw testen. Vind ik best vervelend, want nu wordt de teleurstelling 'uitgesteld' zeg maar, en je klampt je dan weer vast aan een strohalm..
Gyn vermoedde ook dat het een poging tot innesteling was, wat ook niet slecht is, helaas heeft het vermoedelijk niet doorgezet. Moet wel nog 2 dagen door met de utro van haar en maandag dus opnieuw testen. Vind ik best vervelend, want nu wordt de teleurstelling 'uitgesteld' zeg maar, en je klampt je dan weer vast aan een strohalm..
zaterdag 15 juli 2017 om 09:04
Lastig Selin. Maar het is natuurlijk onzin dat vruchtbaarheidsproblemen cultuur gebonden zijn. Wel is het zo dat er in sommige culturen een taboe op rust. Dr A. (mijn consultant) komt uit Israel en daar staat het Genisis "be fruitful and multiply" binnen het huwelijk hoog op de agenda. Sterker nog, Bij orthodoxe Joden is het gebruik van een condoom niet toegestaan als barriere onder het mom verspillen van zaad. In zo'n omgeving gaan mensen echt gebukt onder onvruchtbaarheid en de verwachtingen van anderen. Hoe vaak ik de Rabbi in de wacht kamer heb gezien bij Dr A...
In Europa is dat sociale taboe er een stuk minder en gelukkig maar.
Het lijkt mij wel naar (en niet doelmatig) dat hij jou de schuld geeft. Als iemand ziek wordt, zonder daar zelf iets aan te kunnen doen, kun je dat iemand toch ook niet verwijten?! Je gaat zo'n traject als je geen BAM bent SAMEN aan. Ik heb werkelijkwaar mijn man nooit verweten dat het probleem bij hem lag, hoewel hij zich wel minder man voelde...
Uit wel je cultuur komt je partner? Misschien dat de arts hem toch eens dit soort dingen kan uitleggen. En ik ga van mijn preekstoel af
In Europa is dat sociale taboe er een stuk minder en gelukkig maar.
Het lijkt mij wel naar (en niet doelmatig) dat hij jou de schuld geeft. Als iemand ziek wordt, zonder daar zelf iets aan te kunnen doen, kun je dat iemand toch ook niet verwijten?! Je gaat zo'n traject als je geen BAM bent SAMEN aan. Ik heb werkelijkwaar mijn man nooit verweten dat het probleem bij hem lag, hoewel hij zich wel minder man voelde...
Uit wel je cultuur komt je partner? Misschien dat de arts hem toch eens dit soort dingen kan uitleggen. En ik ga van mijn preekstoel af

zaterdag 15 juli 2017 om 09:29
@selin wat een vreselijke beschuldigingen van je man! Ik vind dat echt niet kunnen hoor! Als je een relatie hebt dan steun je elkaar altijd: "in goede en slechte dagen", toch?
Ik ben ook wel benieuwd wat voor cultuur dat dan is. Cultuur of niet, we leven in 2017 en er is heel veel bekend over vruchtbaarheidsproblemen. Misschien wist hij er tot nu toe niets van, maar hij kan zich er nu wél in verdiepen en jou steunen in plaats van verwijten maken.
@hosta gefeliciteerd!
@weija
Ik ben ook wel benieuwd wat voor cultuur dat dan is. Cultuur of niet, we leven in 2017 en er is heel veel bekend over vruchtbaarheidsproblemen. Misschien wist hij er tot nu toe niets van, maar hij kan zich er nu wél in verdiepen en jou steunen in plaats van verwijten maken.
@hosta gefeliciteerd!
@weija

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog