Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
dinsdag 11 juli 2017 om 19:33
Ik kom weer even kort langs...
@Bobby-nCo: Wat een heftig en lang traject hebben jullie achter de rug zeg. Vreselijk dat wachten de hele tijd op die uitslagen. Ik heb wel gemerkt dat we af en toe een beetje moeten 'doorduwen' om ergens te komen, laat me niet zo makkelijk meer afschepen, het is al zo emotioneel allemaal.
Maar wat verdrietig dat er gisteren geen eicellen zijn gevonden. Ten eerste vind ik 2 eicellen ook heel weinig, ik zelf had dan niet eens de punctie door laten gaan eerlijk gezegd en vind het vreemd dat de artsen daar niks van hebben gezegd. Met een kort protocol heb je er meestal wat minder inderdaad, maar 2 is wel erg weinig. Ik had er 6 de eerste met kort protocol. De tweede keer had ik er (met dezelfde dosering) tussen de 27 en 36... Maar helaas: toen ook geen enkele eicel uit die eiblaasjes gevonden. Bij mij bleek een het een te vroege eisprong te zijn geweest. Poging voor niets dus. Ik dacht eerst ook dat dit gewoon een poging zou kosten voor de verzekering maar dat is dus niet waar. Er moet minimaal 1 eicel zijn gevonden als het als poging wil tellen.
Wij zijn momenteel nog steeds bezig met achter de factuur aangaan enzo maar het kost je geen poging!! Dat was voor mij al een hele opluchting, al bleef het verdriet.
Ik werd trouwens weer heel snel ongesteld na die punctie, ivm die vroege eisprong, een paar dagen later ofzo. Maar gemiddeld is denk ik een kleine 2 weken. Veel sterkte, het is heel zwaar allemaal... Maar het zegt helemaal niks over je volgende pogingen. Misschien wel even navragen wat de reden is dat er geen eicellen zijn gevonden?!
@Selin: Wat een spannende dagen voor jou, vrijdag testen dus? Mijn emoties gingen ook van de ene naar de andere kant, meestal meer negatief op het einde haha. Veel succes, de laatste dagen zijn killing...
@Flipje: Wooh bizar dat je ineens zoveel bloed bent verloren en het geen pijn heeft gedaan. Wel fijn dat het dan uit zichzelf is gekomen. Ik kan me voorstellen dat jullie al een gesprek willen in België. Hoop dat het allemaal niet nodig is. Wat onwijs moeilijk waar jullie weer doorheen moeten...
@Animal: Je klinkt alweer zo sterk, vind dat echt knap!! Wanneer heb je een gesprek weer in Duitsland?
@Fruity: Irritant dat je man net in die periode in het buitenland zit, snap dat je niet meer wil wachten.
@Bobby-nCo: Wat een heftig en lang traject hebben jullie achter de rug zeg. Vreselijk dat wachten de hele tijd op die uitslagen. Ik heb wel gemerkt dat we af en toe een beetje moeten 'doorduwen' om ergens te komen, laat me niet zo makkelijk meer afschepen, het is al zo emotioneel allemaal.
Maar wat verdrietig dat er gisteren geen eicellen zijn gevonden. Ten eerste vind ik 2 eicellen ook heel weinig, ik zelf had dan niet eens de punctie door laten gaan eerlijk gezegd en vind het vreemd dat de artsen daar niks van hebben gezegd. Met een kort protocol heb je er meestal wat minder inderdaad, maar 2 is wel erg weinig. Ik had er 6 de eerste met kort protocol. De tweede keer had ik er (met dezelfde dosering) tussen de 27 en 36... Maar helaas: toen ook geen enkele eicel uit die eiblaasjes gevonden. Bij mij bleek een het een te vroege eisprong te zijn geweest. Poging voor niets dus. Ik dacht eerst ook dat dit gewoon een poging zou kosten voor de verzekering maar dat is dus niet waar. Er moet minimaal 1 eicel zijn gevonden als het als poging wil tellen.
Wij zijn momenteel nog steeds bezig met achter de factuur aangaan enzo maar het kost je geen poging!! Dat was voor mij al een hele opluchting, al bleef het verdriet.
Ik werd trouwens weer heel snel ongesteld na die punctie, ivm die vroege eisprong, een paar dagen later ofzo. Maar gemiddeld is denk ik een kleine 2 weken. Veel sterkte, het is heel zwaar allemaal... Maar het zegt helemaal niks over je volgende pogingen. Misschien wel even navragen wat de reden is dat er geen eicellen zijn gevonden?!
@Selin: Wat een spannende dagen voor jou, vrijdag testen dus? Mijn emoties gingen ook van de ene naar de andere kant, meestal meer negatief op het einde haha. Veel succes, de laatste dagen zijn killing...
@Flipje: Wooh bizar dat je ineens zoveel bloed bent verloren en het geen pijn heeft gedaan. Wel fijn dat het dan uit zichzelf is gekomen. Ik kan me voorstellen dat jullie al een gesprek willen in België. Hoop dat het allemaal niet nodig is. Wat onwijs moeilijk waar jullie weer doorheen moeten...
@Animal: Je klinkt alweer zo sterk, vind dat echt knap!! Wanneer heb je een gesprek weer in Duitsland?
@Fruity: Irritant dat je man net in die periode in het buitenland zit, snap dat je niet meer wil wachten.
dinsdag 11 juli 2017 om 20:30
Bobby, welkom hier. Jeetje wat wachten jullie al onwijs lang/ zijn jullie al lang bezig. Wat onwijs frustrerend en verdrietig. En dan ook nog een eerste punctie zonder eicellen.... ik kan mij voorstellen dat je dan behoorlijk moet schakelen om aan het idee te wennen. Gelukkig kost het je voor de verzekering dus geen poging zoals Boulu schrijft.
Overigens vind ik net als de meiden hier 2 follikels ook weinig voor een punctie, aan de andere kant als je niet beter te stimuleren bent is dat niet anders (maar eigenlijk kan je dat nu bij de eerste poging op standaardprotocol nog niet helemaal zeggen. Zie ook Animal bij haar 2e poging.)
Ik denk dat het goed is om het evaluatiegesprek na deze poging goed voor te bereiden en al jullie vragen te stellen zodat de volgende poging hopelijk beter verloopt.
Dikke knuffel en sterkte
Boulu succes met je echo morgen! Ben je dan alweer 9 weken?
Baggal welkom terug van vakantie! Succes met een paar dagen werken en dan weer lekker vrij. Is je buik hard gegroeid op vakantie?
Diamond de tp komt dus al in zicht, fijn idee over zo'n 1,5 week.
Doces fijn eerst vakantie voor de volgende tp. Alvast succes bij het evaluatiegesprek.
Animal, al ongesteld geworden? (Zelf vind ik het als het dan toch niet gelukt is wel zo fijn om dan ook maar echt ongesteld te worden, anders voelt het zo als een soort niemandsland...)
Duufje hopelijk start je cyclus ook snel weer en kan je weer beginnen met prikken. Succes met de huizen rompslomp. Hoop zo voor je dat de opknapper haalbaar is en jullie het huis kunnen kopen.
Overigens vind ik net als de meiden hier 2 follikels ook weinig voor een punctie, aan de andere kant als je niet beter te stimuleren bent is dat niet anders (maar eigenlijk kan je dat nu bij de eerste poging op standaardprotocol nog niet helemaal zeggen. Zie ook Animal bij haar 2e poging.)
Ik denk dat het goed is om het evaluatiegesprek na deze poging goed voor te bereiden en al jullie vragen te stellen zodat de volgende poging hopelijk beter verloopt.
Dikke knuffel en sterkte

Boulu succes met je echo morgen! Ben je dan alweer 9 weken?
Baggal welkom terug van vakantie! Succes met een paar dagen werken en dan weer lekker vrij. Is je buik hard gegroeid op vakantie?
Diamond de tp komt dus al in zicht, fijn idee over zo'n 1,5 week.
Doces fijn eerst vakantie voor de volgende tp. Alvast succes bij het evaluatiegesprek.
Animal, al ongesteld geworden? (Zelf vind ik het als het dan toch niet gelukt is wel zo fijn om dan ook maar echt ongesteld te worden, anders voelt het zo als een soort niemandsland...)
Duufje hopelijk start je cyclus ook snel weer en kan je weer beginnen met prikken. Succes met de huizen rompslomp. Hoop zo voor je dat de opknapper haalbaar is en jullie het huis kunnen kopen.
dinsdag 11 juli 2017 om 21:34
Poeh, wat een leeswerk vanavond! Zeer drukke dag gehad, dus ik houd het kort. Voor iedereen waar ik niet op reageer.... sorry! Ik denk wel aan je.
Flip, fijn dat het zelf op gang gekomen is. Ik hoop heel erg dat jouw lijf het zelf op kan lossen en je geen curretage nodig hebt.
DIt staat op de site van viva neo kinderwunschzentrum dusseldorf, dus het lijkt daar te kunnen. Leiderdorp is ook sinds kort bij hun aangesloten, wie weet is daar ook meer mogelijk
https://vivaneo-ivf.com/nl/fertiliteits ... onderzoek/
Bobby-nCO, Welkom hier. Ik vind het met jouw leeftijd en dan maar 2 follikels bij een (ik ga er vanuit) een gewone IVF eigenlijk een poging die afgebroken zou moeten worden. "Gelukkig" heeft dit je geen poging gekost, aangezien er geen eicellen gevonden zijn, maar ik vind het wel een vreemde gang van zaken. Ik moet eerlijk zeggen dat het hele verhaal mij nogal vreemd aan doet. Meerdere keren 3 maanden uitstel, en dan ook 3 mnd uitstel voor een proefopwerking. Als dat bij mij zo was gegaan, had ik al in de overgang gezeten voor ik een poging gehad had... Klinkt een beetje bot misschien, maar vind het echt vreemd. Er zijn hier helaas meerdere meiden waarbij de eerste onderzoek ook de conclusie was dat zwanger raken alleen met ICSI mogelijk zou zijn (IVF enICSI zijn hetzelfde voor jullie, alleen in het lab gaat het wat anders) en die kunnen dan gewoon binnen een paar maanden beginnen met een poging. Gelukkig heb je binnenkort een evaluatiegesprek en ik hoop dat je door zelf wat meer onderzoek te doen, goed beslagen te ijs kan komen en goede vragen kunt stellen en er een beter plan opgesteld kan worden. Mag ik vragen hoeveel je gespoten hebt? Zelfs ik had 6 follikels, 5 eicellen met max dosering puregon, cetroitide en pregnyl.
Een aantal mogelijkheden wat er aan de hand zou kunnen zijn: te lage dosering hormonen, vervroegde overgang, eisprong is al geweest (weet Boulu alles van, was geloof ook met cetroitide als remmer), misschien is voor jou een ander protocol beter. Kort of lang, wat beter is, is per persoon wisselend. Als ze bij mij een lang protocol zouden doen, groeit er denk ik niets.
Fruity, dat is wel lastig met jouw man. Ik weet dat ze veel liever met vers sperma werken, maar misschien maakt het ze niet uit in jullie geval.
Weija, ik denk morgen. Erg fijn... we gaan naar een concert. Met heel veel geluk wordt het donderdag. Vorige keer werd ik na 3,5 dag ongesteld, daar zit ik nu zeg maar op. Nog niets gehoord van DD. Morgen maar eens bellen.
Flip, fijn dat het zelf op gang gekomen is. Ik hoop heel erg dat jouw lijf het zelf op kan lossen en je geen curretage nodig hebt.
DIt staat op de site van viva neo kinderwunschzentrum dusseldorf, dus het lijkt daar te kunnen. Leiderdorp is ook sinds kort bij hun aangesloten, wie weet is daar ook meer mogelijk
https://vivaneo-ivf.com/nl/fertiliteits ... onderzoek/
Bobby-nCO, Welkom hier. Ik vind het met jouw leeftijd en dan maar 2 follikels bij een (ik ga er vanuit) een gewone IVF eigenlijk een poging die afgebroken zou moeten worden. "Gelukkig" heeft dit je geen poging gekost, aangezien er geen eicellen gevonden zijn, maar ik vind het wel een vreemde gang van zaken. Ik moet eerlijk zeggen dat het hele verhaal mij nogal vreemd aan doet. Meerdere keren 3 maanden uitstel, en dan ook 3 mnd uitstel voor een proefopwerking. Als dat bij mij zo was gegaan, had ik al in de overgang gezeten voor ik een poging gehad had... Klinkt een beetje bot misschien, maar vind het echt vreemd. Er zijn hier helaas meerdere meiden waarbij de eerste onderzoek ook de conclusie was dat zwanger raken alleen met ICSI mogelijk zou zijn (IVF enICSI zijn hetzelfde voor jullie, alleen in het lab gaat het wat anders) en die kunnen dan gewoon binnen een paar maanden beginnen met een poging. Gelukkig heb je binnenkort een evaluatiegesprek en ik hoop dat je door zelf wat meer onderzoek te doen, goed beslagen te ijs kan komen en goede vragen kunt stellen en er een beter plan opgesteld kan worden. Mag ik vragen hoeveel je gespoten hebt? Zelfs ik had 6 follikels, 5 eicellen met max dosering puregon, cetroitide en pregnyl.
Een aantal mogelijkheden wat er aan de hand zou kunnen zijn: te lage dosering hormonen, vervroegde overgang, eisprong is al geweest (weet Boulu alles van, was geloof ook met cetroitide als remmer), misschien is voor jou een ander protocol beter. Kort of lang, wat beter is, is per persoon wisselend. Als ze bij mij een lang protocol zouden doen, groeit er denk ik niets.
Fruity, dat is wel lastig met jouw man. Ik weet dat ze veel liever met vers sperma werken, maar misschien maakt het ze niet uit in jullie geval.
Weija, ik denk morgen. Erg fijn... we gaan naar een concert. Met heel veel geluk wordt het donderdag. Vorige keer werd ik na 3,5 dag ongesteld, daar zit ik nu zeg maar op. Nog niets gehoord van DD. Morgen maar eens bellen.
dinsdag 11 juli 2017 om 22:19
Fruity: even snel want ben erg moe: men werkt idd liever met vers zaad. Maar bevroren is een optie. Zeker als je bedenkt dat donor zaad ook bevroren is. Mijn zwangerschap is met mijn man's bevroren zaad tot stand gekomen (omdat produceren op de dag van de punctie niet lukte). Dus het kan allemaal wel.
Animal: Beetje slordig van DD.
Animal: Beetje slordig van DD.
baggal wijzigde dit bericht op 12-07-2017 07:15
0.29% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 12 juli 2017 om 07:26
Sorry dames, even ego, maar dan kom je hier op Vivaforum, en zie je een topic 'onverwacht zwanger' waarin iemand gewoon ondanks spiraal zwanger wordt, en dan baal ik zo ontzettend dat het bij mensen die geen kinderen willen toch gewoon lukt en het bij ons zo zwaar is
kan ik zo ontzettend neerslachtig van worden...
Baggal, wat fijn om te weten dat het met ingevroren sperma ook gewoon kan! Dat wist ik niet!!
Bobby&Co ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Animaltrouwens! Vind het ook helemaal vreemd en eigenlijk ook heel onprofessioneel, vandaar dat ik zei om eens ten rade te gaan bij een ander ziekenhuis .. gelukkig ben je dan geen ronde kwijt en kan je hopelijk snel opnieuw proberen!
Doces, wat een fijn vooruitzicht die vakantie! Kijk je er wel naar uit?
BOulu dank je wel, vrijdag bloedtest inderdaad! Succes met je echo!
Flipje, ik schrok van je berichtje
hoop dat het oké gaat met jou
gewoon een knuffel...

Baggal, wat fijn om te weten dat het met ingevroren sperma ook gewoon kan! Dat wist ik niet!!
Bobby&Co ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Animaltrouwens! Vind het ook helemaal vreemd en eigenlijk ook heel onprofessioneel, vandaar dat ik zei om eens ten rade te gaan bij een ander ziekenhuis .. gelukkig ben je dan geen ronde kwijt en kan je hopelijk snel opnieuw proberen!
Doces, wat een fijn vooruitzicht die vakantie! Kijk je er wel naar uit?
BOulu dank je wel, vrijdag bloedtest inderdaad! Succes met je echo!
Flipje, ik schrok van je berichtje

woensdag 12 juli 2017 om 08:34
Selin enerzijds kan ik mij voorstellen dat zo'n topic confronterend is. Anderzijds als je niet zwanger wilt worden en je wordt door de spiraal heen zwanger ben je ook echt niet blij. Dus zeker niet iets om jaloers op te zijn. Het ivf/ icsi traject is helaas hetgeen dat voor jullie van toepassing is en zoals Duufje gisteren zo mooi schreef voor Bobby en Co jullie beste kans om zwanger te worden. Misschien helpt het je (en misschien niet), ik ben zo verrekte dankbaar dat ik nu leef en niet 40 jaar geleden, 40 jaar geleden was dit nl allemaal niet mogelijk geweest en was de eindconclusie simpelweg geweest dat je geen kinderen kon krijgen en moest je het daarmee doen. Nu heb je iig (volop) kansen.
Flipje hoe is het met jou? Verlies je nog veel bloed/ stolsels of is het ergste achter de rug? Ik had je het heel anders gegund maar als het dan toch een miskraam is, is het wel heel fijn dat je lichaam het zelf heeft opgelost, hoop zo voor je dat de echo laat zien dat het helemaal leeg is en je geen curettage meer hoeft.
Flipje hoe is het met jou? Verlies je nog veel bloed/ stolsels of is het ergste achter de rug? Ik had je het heel anders gegund maar als het dan toch een miskraam is, is het wel heel fijn dat je lichaam het zelf heeft opgelost, hoop zo voor je dat de echo laat zien dat het helemaal leeg is en je geen curettage meer hoeft.
woensdag 12 juli 2017 om 09:20
Selin: wilde ook even reageren op je berichtje, maar Weija is me voor
Weet je - het is soms heel ku* en kan allemaal oneerlijk voelen. Alleen heeft het niet zo veel zin om je te spiegelen aan een ander. Daar doe je jezelf te kort mee. Sommige mensen worden gemakkelijk zwanger, sommige mensen worden zwanger wanneer ze dat helemaal niet willen en anderen gaan door de MMM. Het een staat los van het ander. Heeft bij mij ook wel even geduurd voordat ik het zo kon zien, Maar het maakte het wel makkelijker...

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 12 juli 2017 om 09:23
@Weija: Sorry was helemaal vergeten op jou te reageren!! Je berichtje van deze week raakte me, het verdriet om X. Ondanks dat ik niet weet hoe het voelt, lijkt het me zo verdrietig, hartverscheurend soms. En daarbij is het frustrerend dat je nog niet (hoewel, nu misschien wel
) weer zwanger bent.
Ik hoop zo dat het deze keer weer raak voor je mag zijn en dat dan alles goed gaat...
@Selin: Ik kan me je gevoel voorstellen hoor. Ik vind het zeker niet (meer) erg dat het nooit op de natuurlijke manier zal lukken bij ons maar soms vind ik het gewoon te bizar dat mensen zo snel zwanger worden. Het is oneerlijk en soms word ik daar boos/verdrietig van maar het is gewoon zo... Anderen zullen ergens anders pech mee hebben.
heel spannend vrijdag, ik hou het in de gaten!!
@Animal: Wat vervelend dat je nog niks hebt gehoord van DD. Ze doen heel erg hun best om iedereen zwanger te maken maar ik denk wb administratie is het niet altijd op orde
. Succes, gewoon achteraan gaan!

Ik hoop zo dat het deze keer weer raak voor je mag zijn en dat dan alles goed gaat...
@Selin: Ik kan me je gevoel voorstellen hoor. Ik vind het zeker niet (meer) erg dat het nooit op de natuurlijke manier zal lukken bij ons maar soms vind ik het gewoon te bizar dat mensen zo snel zwanger worden. Het is oneerlijk en soms word ik daar boos/verdrietig van maar het is gewoon zo... Anderen zullen ergens anders pech mee hebben.
heel spannend vrijdag, ik hou het in de gaten!!
@Animal: Wat vervelend dat je nog niks hebt gehoord van DD. Ze doen heel erg hun best om iedereen zwanger te maken maar ik denk wb administratie is het niet altijd op orde

woensdag 12 juli 2017 om 09:52
Wat een lief berichtje Boulu! Dank je wel. (En ik hoop het ookboulu schreef: ↑12-07-2017 09:23@Weija: Sorry was helemaal vergeten op jou te reageren!! Je berichtje van deze week raakte me, het verdriet om X. Ondanks dat ik niet weet hoe het voelt, lijkt het me zo verdrietig, hartverscheurend soms. En daarbij is het frustrerend dat je nog niet (hoewel, nu misschien wel) weer zwanger bent.

Heel veel succes met de echo vanmiddag!
woensdag 12 juli 2017 om 09:56
Boulu, bedankt voor je uitleg m.b.t. wel/geen officiele poging. Dat wist ik helemaal niet. Weer wat geleerd 
B&Co, in navolging op een aantal andere: 2 follikels is wel erg weinig. Ik ben heel moeilijk te stimuleren en heb vorig jaar een poging door laten gaan bij 3-4 follikels, maar daar ging toen al behoorlijk wat discussie aan vooraf. Ik zou afbreken bij 2. Is dat niet met je besproken? Zou ik heel slecht vinden van het ziekenhuis. Helaas vervelend maar waar, je moet ontzettend niet op je mondje gevallen zijn in dit traject en vragen vragen vragen. Het is wel heel afhankelijk van de arts die je treft, maar ze denken niet altijd even goed met je mee.
Miekje, fijn dat je hebt genoten van je minivakantie! Nu weer vol goede moed op naar een volgende poging.
Fruity, fijn dat je weer bijna mag beginnen. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar 'vers' zaad. Dan liever een maandje langer wachten. Hoewel ik daar wel onwijs van zou balen.
Doces en Animal, vind jullie allebei kanjers. Dit is zo'n rottige tijd vind ik. Dan zit je in zo'n tussenperiode waarin er voor je gevoel weer niets gebeurd en het weer alleen maar wachten wachten wachten is. Doces, lekker dat je in elk geval een vakantie in het vooruitzicht hebt. Hoop dat je daar heeeeel erg van gaat genieten.
Selin, een beetje in navolging op mijn reactie op B&Co van gisteren; het heeft geen zin. Het heeft geen zin om jaloers te zijn op mensen die wel 'gewoon' zwanger worden. Net zomin als dat het zin heeft om het allemaal maar oneerlijk te vinden. Het leven is nou eenmaal niet eerlijk, hoe hard dat ook klinkt. Je word er niet eerder of makkelijker zwanger van en het kost alleen maar energie om je daar druk om te maken. Bovendien heeft ieder huisje z'n kruisje en wie weet wat andere mensen op andere gebieden allemaal wel niet door moeten maken. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het niet heel menselijk is om af en toe zo te denken. En dat geeft natuurlijk ook niets, als je er maar niet te lang in blijft hangen. Dan maak je het jezelf veel te moeilijk denk ik.
Flipje, ik hoop dat je lichaam het helemaal zelf heeft geregeld en dat je helemaal schoon bent. Ik vind je een bikkel
Hier geen nieuws. Ik wacht
. Nog geen enkel teken van een naderende menstruatie. Heel raar als je je lichaam niet meer herkent wat dat aangaat. Maar ik doe mijn best me er niet al te druk om te maken en gewoon te wachten. Stress heeft alleen maar een negatief effect in dit geval.

B&Co, in navolging op een aantal andere: 2 follikels is wel erg weinig. Ik ben heel moeilijk te stimuleren en heb vorig jaar een poging door laten gaan bij 3-4 follikels, maar daar ging toen al behoorlijk wat discussie aan vooraf. Ik zou afbreken bij 2. Is dat niet met je besproken? Zou ik heel slecht vinden van het ziekenhuis. Helaas vervelend maar waar, je moet ontzettend niet op je mondje gevallen zijn in dit traject en vragen vragen vragen. Het is wel heel afhankelijk van de arts die je treft, maar ze denken niet altijd even goed met je mee.
Miekje, fijn dat je hebt genoten van je minivakantie! Nu weer vol goede moed op naar een volgende poging.
Fruity, fijn dat je weer bijna mag beginnen. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar 'vers' zaad. Dan liever een maandje langer wachten. Hoewel ik daar wel onwijs van zou balen.
Doces en Animal, vind jullie allebei kanjers. Dit is zo'n rottige tijd vind ik. Dan zit je in zo'n tussenperiode waarin er voor je gevoel weer niets gebeurd en het weer alleen maar wachten wachten wachten is. Doces, lekker dat je in elk geval een vakantie in het vooruitzicht hebt. Hoop dat je daar heeeeel erg van gaat genieten.
Selin, een beetje in navolging op mijn reactie op B&Co van gisteren; het heeft geen zin. Het heeft geen zin om jaloers te zijn op mensen die wel 'gewoon' zwanger worden. Net zomin als dat het zin heeft om het allemaal maar oneerlijk te vinden. Het leven is nou eenmaal niet eerlijk, hoe hard dat ook klinkt. Je word er niet eerder of makkelijker zwanger van en het kost alleen maar energie om je daar druk om te maken. Bovendien heeft ieder huisje z'n kruisje en wie weet wat andere mensen op andere gebieden allemaal wel niet door moeten maken. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het niet heel menselijk is om af en toe zo te denken. En dat geeft natuurlijk ook niets, als je er maar niet te lang in blijft hangen. Dan maak je het jezelf veel te moeilijk denk ik.
Flipje, ik hoop dat je lichaam het helemaal zelf heeft geregeld en dat je helemaal schoon bent. Ik vind je een bikkel

Hier geen nieuws. Ik wacht

woensdag 12 juli 2017 om 09:58
Boulu: Heel veel succes vanmiddag! Toi - Toi - Toi
Weija: Ik sluit me helemaal aan bij Boulu's reactie. Ik hoop ontzettend dat het raak is. Na de negatieve berichten van vorig weekend vind ik het meer dan tijd voor goed nieuws hier (geldt ook voor jou Selin)
Overigens - wat ik nog wel een vervelend iets vind van de MMM is dat ik zo lang onzeker ben gebleven (en soms nog steeds ben). Dat wordt wel steeds minder, maar is wel iets dat ik toeschrijf aan het hele traject. Als ik dat vergelijk met mijn twee collega's op het werk dan ben ik echt een zenuwpees (geworden)
door het gebeurde.
Flipje: Hoop dat jij het ergste qua bloedverlies inmiddels gehad hebt en de dag zonder pijn doorkomt.

Weija: Ik sluit me helemaal aan bij Boulu's reactie. Ik hoop ontzettend dat het raak is. Na de negatieve berichten van vorig weekend vind ik het meer dan tijd voor goed nieuws hier (geldt ook voor jou Selin)

Flipje: Hoop dat jij het ergste qua bloedverlies inmiddels gehad hebt en de dag zonder pijn doorkomt.

woensdag 12 juli 2017 om 10:31
Thanks Baggal! Ik hoop het ook heel erg. Ben erg benieuwdBaggal schreef: ↑12-07-2017 09:58Weija: Ik sluit me helemaal aan bij Boulu's reactie. Ik hoop ontzettend dat het raak is. Na de negatieve berichten van vorig weekend vind ik het meer dan tijd voor goed nieuws hier (geldt ook voor jou Selin)Overigens - wat ik nog wel een vervelend iets vind van de MMM is dat ik zo lang onzeker ben gebleven (en soms nog steeds ben). Dat wordt wel steeds minder, maar is wel iets dat ik toeschrijf aan het hele traject. Als ik dat vergelijk met mijn twee collega's op het werk dan ben ik echt een zenuwpees (geworden)
door het gebeurde.

Jammer he dat je door de MM zo onzeker bent geworden.... helaas weet je als geen ander door je eigen ervaringen en alle verhalen hier wat er allemaal mis kan gaan en zit je net als de meeste dames hier denk ik er een stuk minder onbevangen in dan veel andere zwangeren die geen nare ervaringen hebben op dit vlak.
Helaas heb ik precies hetzelfde en dat is beslist iets wat ik jammer vind. Ik zou heel graag al vroeg in een zwangerschap vol vertrouwen hebben dat het allemaal goed gaat, maar ben bang dat het vertrouwen maar heel langzaam zal groeien bij een volgende zwangerschap.
Maar dat is voor mij van latere zorg, eerst maar eens zwanger worden.

woensdag 12 juli 2017 om 11:26
Baggal: Ik hoop het ook! Hoe gaat het met jou? Heb je nog vakantie?
Bobby Ja dat dacht ik al te lezen dat je idd gonal ect gebruikte. Vreemd dat ze je idd niet de keuze gaven wel of niet door laten gaan met 2 follikels. Hopelijk kan je het bespreken in jullie evaluatie.
Windmolen dank je lief van je gelukkig geen last meer gehad van migraine. Klopt ben gisteren begonnen met gonal. Moest wel weer even wennen hoor. Gelukkig dat je alweer zo snel geholpen kan worden, dus waarschijnlijk volgende week alweer een TP!
Miekje fijne vakantie hopelijk kom je tot rust en kan je over 3 weken er weer met goede moed voor gaan.
Fruity Fijn dat je binnenkort mag beginnen, hopelijk gaat het lukken met invriezen van het zaad.
Weija jazeker, de verpleegkundige zij laatst dat ze verwachten dat dit in de week van 24 juli zal zijn. Voor jou nog een paar dagen hoe voel je je?
Selin Ik begrijp je reactie, heb soms ook zulke momentjes.. Hoe oneerlijk het soms verdeeld is in deze wereld. Helaas heb je over zwanger worden geen controle, hoe graag we het ook zouden willen. Dit soort dingen gebeuren. Succes met de laatste wachtdagen.
Boulou succes vandaag!
@hier gister begonnen met Gonal 225 E bij de uitleg had ik gevraagd waarom de dosis nu zo hoog is, maar de verpleegkundige zei dat de gynaecologen dit besloten hebben en aangezien ze mij en gonal al kenden bij IUI. Was dit de beste dosis, dus ben heel benieuwd hoe ik zal gaan reageren.
Bobby Ja dat dacht ik al te lezen dat je idd gonal ect gebruikte. Vreemd dat ze je idd niet de keuze gaven wel of niet door laten gaan met 2 follikels. Hopelijk kan je het bespreken in jullie evaluatie.
Windmolen dank je lief van je gelukkig geen last meer gehad van migraine. Klopt ben gisteren begonnen met gonal. Moest wel weer even wennen hoor. Gelukkig dat je alweer zo snel geholpen kan worden, dus waarschijnlijk volgende week alweer een TP!
Miekje fijne vakantie hopelijk kom je tot rust en kan je over 3 weken er weer met goede moed voor gaan.
Fruity Fijn dat je binnenkort mag beginnen, hopelijk gaat het lukken met invriezen van het zaad.
Weija jazeker, de verpleegkundige zij laatst dat ze verwachten dat dit in de week van 24 juli zal zijn. Voor jou nog een paar dagen hoe voel je je?
Selin Ik begrijp je reactie, heb soms ook zulke momentjes.. Hoe oneerlijk het soms verdeeld is in deze wereld. Helaas heb je over zwanger worden geen controle, hoe graag we het ook zouden willen. Dit soort dingen gebeuren. Succes met de laatste wachtdagen.
Boulou succes vandaag!
@hier gister begonnen met Gonal 225 E bij de uitleg had ik gevraagd waarom de dosis nu zo hoog is, maar de verpleegkundige zei dat de gynaecologen dit besloten hebben en aangezien ze mij en gonal al kenden bij IUI. Was dit de beste dosis, dus ben heel benieuwd hoe ik zal gaan reageren.
Shine bright like a diamond
woensdag 12 juli 2017 om 14:42
Bobby: welkom! Wat een lange weg heb je al gehad. Zoals al veel geschreven. Laat je goed informeren voor een nieuwe poging.
Is er bij jou geprikt op je AMH-waarde (eicelvoorraad) Als deze te laag is, kunnen ze de eitjes goed stimuleren met hogere dosis hormonen. Schrijf je vragen op die je hebt op de evaluatie. Een poging kan zo voorbij zijn.
Hier: Hysteroscopie incl. scratch gehad. Baarmoeder is in orde. We willen de volgende cyclus beginnen en dan na de punctie beslissen of we doorgaan voor een terugplaatsing. Dit ivm uitslag die nog moet volgen NK-cellen onderzoek.
Voor mijn "dunne" bms heb ik aspirine en een neusspray voorgeschreven gekregen.
Animal: hysteroscopie is in 2e helft cyclus. (Tussen dag 17 en 23 volgens mij)
Flip: PGS is mij niet bekend, ik heb het even gegoogled. Mocht je naar België gaan. Dan zou ik zeker alvast een intake afspraak inplannen. Wachttijd intake gent staat op 3 maanden en Brussel op 2 maanden. En wat een idee is om bijv. bij twee ziekenhuizen op intake te gaan. Dan heb je wat vergelijkingsmateriaal,vooral je gevoel is belangrijk bij keuze ziekenhuis.
Is er bij jou geprikt op je AMH-waarde (eicelvoorraad) Als deze te laag is, kunnen ze de eitjes goed stimuleren met hogere dosis hormonen. Schrijf je vragen op die je hebt op de evaluatie. Een poging kan zo voorbij zijn.
Hier: Hysteroscopie incl. scratch gehad. Baarmoeder is in orde. We willen de volgende cyclus beginnen en dan na de punctie beslissen of we doorgaan voor een terugplaatsing. Dit ivm uitslag die nog moet volgen NK-cellen onderzoek.
Voor mijn "dunne" bms heb ik aspirine en een neusspray voorgeschreven gekregen.
Animal: hysteroscopie is in 2e helft cyclus. (Tussen dag 17 en 23 volgens mij)
Flip: PGS is mij niet bekend, ik heb het even gegoogled. Mocht je naar België gaan. Dan zou ik zeker alvast een intake afspraak inplannen. Wachttijd intake gent staat op 3 maanden en Brussel op 2 maanden. En wat een idee is om bijv. bij twee ziekenhuizen op intake te gaan. Dan heb je wat vergelijkingsmateriaal,vooral je gevoel is belangrijk bij keuze ziekenhuis.
woensdag 12 juli 2017 om 19:10
Grmbl. Af en toe voel ik me echt n wandelende baarmoeder. Ik kwam net thuis, manlief lag in bed ziek te zijn (mannengriep...). En het enige wat ik in eerste instantie doe is in de stress schieten omdat hij koorts heeft. In plaats van dat ik hem Onvoorwaardelijk Liefdevol verpleeg heb ik gelijk 2 paracetamollen in zijn keel gemikt. Ik ga hem nu maar even knuffelen om het goed te maken...
woensdag 12 juli 2017 om 20:35
Lieve Flipje zag dat je jezelf weer in de tabel hebt gezet.... wat enorm confronterend voor je.
Hoe is het nu met de bloeding? Denk je dat alles er uit is?
Selin het is enerzijds heel begrijpelijk dat zo'n berichtje confronterend is, maar je hebt er zo weinig aan om het oneerlijk te vinden. Het leven is nou eenmaal niet eerlijk. Red je het nog tot het testmoment vrijdag? Ga je 's ochtends thuis testen of wacht je de bloedtest in het ziekenhuis af?
Sense goed bezig met de paracetamol en daarna de begripvolle verpleegster uithangen
Waar zit jij nu ook al weer qua proces? Bij het stimuleren toch al? Wanneer heb je weer een follikelmeting?
Dazzle fijn dat de hysteroscopie er op zit. Is het je meegevallen? En nu bij je menstruatie over 1,5 week weer beginnen met prikken?
Diamond fijn aan het stimuleren. 225 eenheden is niet extreem veel hoor (ook niet weinig) dat is wel het voordeel van al iui met gonal te hebben gehad ze kunnen dan beter inschatten wat voor dosis bij jou past.
Boulu ik zag op het andere topic dat je echo weer goed was. Wat enorm fijn!!!
en nu naar de verloskundige?

Hoe is het nu met de bloeding? Denk je dat alles er uit is?
Selin het is enerzijds heel begrijpelijk dat zo'n berichtje confronterend is, maar je hebt er zo weinig aan om het oneerlijk te vinden. Het leven is nou eenmaal niet eerlijk. Red je het nog tot het testmoment vrijdag? Ga je 's ochtends thuis testen of wacht je de bloedtest in het ziekenhuis af?
Sense goed bezig met de paracetamol en daarna de begripvolle verpleegster uithangen

Dazzle fijn dat de hysteroscopie er op zit. Is het je meegevallen? En nu bij je menstruatie over 1,5 week weer beginnen met prikken?
Diamond fijn aan het stimuleren. 225 eenheden is niet extreem veel hoor (ook niet weinig) dat is wel het voordeel van al iui met gonal te hebben gehad ze kunnen dan beter inschatten wat voor dosis bij jou past.
Boulu ik zag op het andere topic dat je echo weer goed was. Wat enorm fijn!!!

woensdag 12 juli 2017 om 21:36
Sorry dames, kon het niet meer uithouden en heb getest, hier lag nog een urinetest in de kast van de vorige keer, en die stak helaas men ogen uit. Hij was negatief.. het was een vroege test dus ik vermoed dat die wel correct is
vrijdag natuurlijk zekerh3id bij de bloedtest, maar ergens ben ik toch blij dat ik nu al getest heb, dan heb ik geen verwachtingen voor vrijdag en is de teleurstelling minder groot.
Tuurlijk baal ik nu enorm, maar goed, eerste keer IVF, had wel een vermoeden dat dat nog op niets zou uitdraaien...
Sorry voor men ego! Moet het toch even verwerken nu

Tuurlijk baal ik nu enorm, maar goed, eerste keer IVF, had wel een vermoeden dat dat nog op niets zou uitdraaien...
Sorry voor men ego! Moet het toch even verwerken nu

woensdag 12 juli 2017 om 22:16
Selin oh wat een teleurstelling..... kan mij goed voorstellen dat je niet meer kon wachten (die laatste dagen duren altijd eindeloos....) met 12 dpo en avondurine kan het nog steeds dat je te vroeg bent met testen en het vrijdag er anders uit ziet, maar ik snap tegelijkertijd ook heel goed dat je geen hoop meer hebt dat het vrijdag ineens wel positief is.
Sterkte met deze teleurstelling verwerken.
Hoe is het nu met de buikpijn en het rust moeten houden? Ben je inmiddels helemaal opgeknapt of moet je nog rust houden?
Sterkte met deze teleurstelling verwerken.

Hoe is het nu met de buikpijn en het rust moeten houden? Ben je inmiddels helemaal opgeknapt of moet je nog rust houden?