Reactie- en Bugtopic 3
woensdag 25 november 2015 om 18:55
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 14 juli 2017 om 00:39
Verdulleme!
- Is het bekijken van iemands eerdere berichten (vergrootglas/profiel bekijken) nou nog steeds niet gerepareerd?
- En springt mijn scherm nog steeds alle kanten op als ik scroll in een topic, nadat ik de "direct naar beneden -knop" heb gebruikt? (ipad, safari)
Af en toe kom ik maar eens kijken of ik mijn oude forumleven weer kan oppakken, maar nog steeds niet dus!
P.S. Mijn afsluitende smiley wordt ook niet weergegeven.
- Is het bekijken van iemands eerdere berichten (vergrootglas/profiel bekijken) nou nog steeds niet gerepareerd?
- En springt mijn scherm nog steeds alle kanten op als ik scroll in een topic, nadat ik de "direct naar beneden -knop" heb gebruikt? (ipad, safari)
Af en toe kom ik maar eens kijken of ik mijn oude forumleven weer kan oppakken, maar nog steeds niet dus!
P.S. Mijn afsluitende smiley wordt ook niet weergegeven.
java wijzigde dit bericht op 14-07-2017 00:41
14.54% gewijzigd
vrijdag 14 juli 2017 om 00:42
Djeezzz, met een (2) ben je echt wel een lucky bastard hoor, niet zo zeuren...
What have we done....
vrijdag 14 juli 2017 om 00:46
Tuurlijk niet. Trekken aan een dood paard. Dit topic is gewoon een mooie afleidings-manoeuvre.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
vrijdag 14 juli 2017 om 00:55
.
.
Ik heb een 17 bovenaan staan en ik vind het eigenlijk allemaal wel gescheten.
Niet geschoten is altijd mis
vrijdag 14 juli 2017 om 02:04
Dan heb ik precies het dubbele, 34 maar liefst
Een tijdje had ik geen idee waar het op sloeg maar nu ik het weet vind ik het toch wel vervelend. Voor het geval iemand gekwetst is of wil weten wat ik bedoel met een opmerking. Net of ik (mss, geen idee) een 'lastige' vraag uit de weg wil gaan.
Ik hoop maar dat als iemand echt denkt: wtf... dat ze me een pb sturen. Al komen die ook niet altijd aan heb ik begrepen.. ik heb er nog nooit een gehad, ook niet toen ik een ban had gehad wegens 'provoceren'. Per mail gevraagd wat de reden was: nooit antwoord op gehad. Toevallig had ik de 24 uur dat die ban duurde niet ingelogd, ik zag mijn naam in het ban-topic staan anders had ik het nog niet eens geweten!?! Paar maanden geleden kreeg ik wel een waarschuwing, per mail én in mijn inbox hier dus daar is toch iets fout gegaan..
Loepen kan ik wel, maar niet meer zien waar ik gereageerd hebt en soms wil ik echt graag weten hoe een bepaalde situatie is afgelopen maar is het niet meer terug te vinden. Je eigen reacties terug kunnen vinden is imo een must ik hoop van harte dat dat snel gefixt wordt.
vrijdag 14 juli 2017 om 08:34
vrijdag 14 juli 2017 om 08:49
vrijdag 14 juli 2017 om 09:18
Topics die je zelf hebt geopend staan onder 'jouw topics'. Ik mis ook om de haverklap nieuwe reacties in een topic dat ik heb geopend. Zo logisch allemaal.
vrijdag 14 juli 2017 om 12:03
Paar dagen niet gekeken en nu is het net een soap. Allerlei oude gekkigheidjes worden eindeloos opnieuw als bug ingevoerd of springen naar een andere groep gebruikers die het als nieuwtje melden. Deze is trouwens nieuw voor me.AeonOfWinter schreef: ↑13-07-2017 16:42Ik kan niet meer naar de voorgaande pagina. Waar ik ook op klik, ik blijf hangen op de laatste.
En ook al druk ik toch echt maar 1x op 'bericht plaatsen' vaak staat het er dan 3 of 4 x.
Het wordt een steeds grotere puinhoop zo.
Kan er wat gedaan worden aan ellenlange OPs? Stel: maximaal 10 regels en/of 1 plaatje in het eerste bericht en dan het volledige verhaal in het tweede, waarbij anderen niet in het tweede bericht kunnen reageren. Of vraag ik nu iets wat te moeilijk is om in het Engels te formuleren?
vrijdag 14 juli 2017 om 14:42
ModeratorViva schreef: ↑12-07-2017 17:03Graag on-topic, anders worden berichten die er wel toe doen totaal ondergesneeuwd. Jullie ongenoegen kunnen jullie bespreken in het na-praattopic of anders mailen naar forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
HALLO????
Kunnen jullie even reageren op alle bugs die hier gemeld worden?
Wel alles wissen, maar echt ergens op terugkomen, ho maar.
Als jullie echt van dit forum afwillen, trek dan gewoon de stekker eruit, dit verpest het "forumgenot"
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle
vrijdag 14 juli 2017 om 14:44
Ik kwam er net achter dat het geen quote hoeft te zijn. Bij mij waren het reacties in een favoriet topic.
Ze zijn nu weg.
zaterdag 15 juli 2017 om 06:30
Daar heb ik geen last van.
Wel van het volgende: terug van weggeweest overigens;
- er staan geen advertenties meer, alleen de tekst (in lichtgrijs) van waarschijnlijk de link met héééél véééél wit eromheen
- als ik de direct naar beneden knop gebruik dan kan ik niet meer naar boven scrollen, wordt dan continu weer terug naar beneden 'gegooid'
- de direct naar bovenknop levert me af bij de eerste advertentie die je tegenkomt als je naar boven scrollt (dus niet bovenaan)
- ik wordt bij het openen van een topic afgeleverd op pagina 1, ook als ik op de laatste pagina in een reeds gereageerd topic heb geklikt.
En deze is nieuw:
- inloggen lukt niet goed, ik blijf terug komen op de inlogpagina waar je je gegevens moet invullen, máár als ik in de zwarte balk dan navigeer naar de pagina 'nieuwe topics' of 'actieve topics' blijk ik wél ingelogd te zijn.
En toevoeging voor de Mods; lezen jullie dit? En doen jullie er ook iets mee?
Of zal ik de moed maar helemaal opgeven en dit Forum als 'overleden' beschouwen?
Een reactie zou zéér welkom zijn.
Mvg
zaterdag 15 juli 2017 om 06:34
MwTheelepel schreef: ↑14-07-2017 15:47Wow kan viva nu de toekomst voorspellen? Bij nieuwe topics en relaties staat niet "X minuten geleden" maar "over X minuten".![]()
Hier ook.
En ik zie geen avatars meer
zaterdag 15 juli 2017 om 06:34
MwTheelepel schreef: ↑14-07-2017 15:47Wow kan viva nu de toekomst voorspellen? Bij nieuwe topics en relaties staat niet "X minuten geleden" maar "over X minuten".![]()
Hier ook.
En ik zie geen avatars meer
zaterdag 15 juli 2017 om 08:16
Als je een reactie wil moet je je klacht in het centraal mod topic zetten dan heb je heel snel een reactie hoor. Niet een waar je iets mee kan, alleen dat je dat in dit topic moet zetten, maar he het is een reactie en dat is al heel wat voor Sanoma. Echt om je dood te schamen zoals er nu met klanten wordt omgegaan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 15 juli 2017 om 08:50
MwTheelepel schreef: ↑15-07-2017 08:16Als je een reactie wil moet je je klacht in het centraal mod topic zetten dan heb je heel snel een reactie hoor. Niet een waar je iets mee kan, alleen dat je dat in dit topic moet zetten, maar he het is een reactie en dat is al heel wat voor Sanoma. Echt om je dood te schamen zoals er nu met klanten wordt omgegaan.
Maar wij zijn dan ook geen klanten, want wij betalen niet voor deze dienst. Wij zijn gebruikers. De adverteerders zijn de klanten. En zolang wij niet weglopen, blijven de adverteerders en het geld binnen komen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zaterdag 15 juli 2017 om 08:57
+Waarom staan sommige nicknames in het rood?
+Ik heb het idee dat ik de ene keer zie staan wanneer de laatste reactie was, en de andere keer wanneer een topic gestart is. Dat laatste vind ik dan totaal geen meerwaarde hebben.
+als ik op een topic klik waar ik eerder in gereageerd heb dan beland ik ergens midden in het topic, why?
+ waarom kan ik geen pijlers meer blokkeren?
+sommige vragen zullen vast al eerder gesteld zijn maar ik verwacht niet dat dit gelezen word.
+Ik heb het idee dat ik de ene keer zie staan wanneer de laatste reactie was, en de andere keer wanneer een topic gestart is. Dat laatste vind ik dan totaal geen meerwaarde hebben.
+als ik op een topic klik waar ik eerder in gereageerd heb dan beland ik ergens midden in het topic, why?
+ waarom kan ik geen pijlers meer blokkeren?
+sommige vragen zullen vast al eerder gesteld zijn maar ik verwacht niet dat dit gelezen word.
zaterdag 15 juli 2017 om 09:13
lollypopje schreef: ↑15-07-2017 08:50Maar wij zijn dan ook geen klanten, want wij betalen niet voor deze dienst. Wij zijn gebruikers. De adverteerders zijn de klanten. En zolang wij niet weglopen, blijven de adverteerders en het geld binnen komen.
Noem het hoe je wil maar zonder ons geen views en dus geen reclame inkomsten. Maar dat realiseren ze zich bij Sanoma nog niet. Gelukkig heb ik voldoende programma's meelopen om die troep te blokkeren, ik krijg er toch nauwelijks iets voor terug dus waarom zou ik er naar kijken.
Zouden we allemaal massaal moeten doen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 15 juli 2017 om 10:58
Ik kan die buglijst nergens meer vinden, maar staat er nou al op dat ik mobiel niet meer voorbij de advertenties kom waar 'sponsored 'boven staat, oa Tom Tom en Sunweb. Powerd bij Adfactor, staat eronder.
Alles wat onder zo'n advertentie staat, laadt niet meer.
Wat betekent dat ik dus vrijwel nooit de laatste reacties op een topic kan lezen. Heel soms na 8x refreshen doet hij het opeens wél, maar daar heb ik geen zin meer in. Dit is al enige tijd aan de gang en ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan, maar het wordt alleen maar erger.
Nadat forummen op de standaardbrowser van WP (Explorer) al onmogelijk was, is het nu dus ook onmogelijk geworden op de alternatieve browser (Explora) waar het forum nog wel enigszins op werkte.
Alles wat onder zo'n advertentie staat, laadt niet meer.
Wat betekent dat ik dus vrijwel nooit de laatste reacties op een topic kan lezen. Heel soms na 8x refreshen doet hij het opeens wél, maar daar heb ik geen zin meer in. Dit is al enige tijd aan de gang en ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan, maar het wordt alleen maar erger.
Nadat forummen op de standaardbrowser van WP (Explorer) al onmogelijk was, is het nu dus ook onmogelijk geworden op de alternatieve browser (Explora) waar het forum nog wel enigszins op werkte.
.
zaterdag 15 juli 2017 om 11:00
Er wordt helemaal niets ververst, als ik op F5 klik vernieuwd de pagina niet.
Ik moet weer elke keer opnieuw inloggen.
Op de IPad werkt het forum zo goed als niet, echt niet te doen!
De timewarp is er nog steeds, ook na drie weken.
Je kan nog steeds niet loepen.
etc....etc.....etc.......
Ik moet weer elke keer opnieuw inloggen.
Op de IPad werkt het forum zo goed als niet, echt niet te doen!
De timewarp is er nog steeds, ook na drie weken.
Je kan nog steeds niet loepen.
etc....etc.....etc.......
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.