Napraattopic deel 88

07-07-2017 10:07 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik denk dat ze er gewoon mee wilde kappen, en dan wel met een beetje kabaal graag. Ze vond het hier immers toch Stom.
-Katjies- schreef:
15-07-2017 17:49
Als je een schone lei wil laat je je toch zelf anonimiseren? Terugkeren met een perma is vragen om moeilijkheden lijkt me.
Ja zou je denken, het was niet mijn suggestie. Is denk dat ze er zat van was en beetje wilde rellen.
Het is raceweekend. Denk niet dat het bewust was eigenlijk.
Bruise schreef:
15-07-2017 16:34
Die permaban van IC vind ik overigens zwaar overdreven. Wat voor vlieg heeft zij nou in hemelsnaam kwaad gedaan dat ze zo hard wordt gestraft.
Eens.
En ook niet een geval van 'al zo veel uitgevreten dat dit de druppel was'
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
15-07-2017 18:58
Eens.
En ook niet een geval van 'al zo veel uitgevreten dat dit de druppel was'

Heeft daar ook niks mee te maken. Gaat om offtopic posten daar en na ban terugkeren met andere nicks. Heel overduidelijk. Dat is altijd reden geweest om te gaan bannen. Want ja dat Modtopic is heul belangrijk.

Ik heb ook 2x een ban gehad door op moderatortopic te gaan posten terwijl er een shago mod rondliep.

Als je dan zoals IC deed, met 2 andere nicks terug gaat komen tijdens een ban ben je het haasje.

Hele offtopic beleid is raar, maar is niet ineens oneerlijker omdat het IC betreft. Heeft verder ook niks met staffen en naaiacties ofzo te maken. Zo werkt het gewoon.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 19:11
Reden: Timewarp en tikfouten. Maar ik geef het op.
4.94% gewijzigd
Een perma kan meteen worden uitgedeeld bij 'ernstig wangedrag' of zoiets, en de mods zullen vinden dat tot twee keer aan toe terugkomen tijdens een ban daaronder valt. Niks aan te doen.

Wat niet wegneemt dat ik in de plaats van de mod-van-dienst gewoon het bansysteem zou hebben gehanteerd. Wat zeg ik, ik zou die eerste ban niet eens hebben uitgedeeld dus het hele drama zou nooit hebben plaatsgevonden.
SuzanneSuus schreef:
15-07-2017 15:50
En de waarschuwing is van nu?
In ieder geval van deze week. :biggrin:
Lady_Voldemort schreef:
15-07-2017 19:05
Een perma kan meteen worden uitgedeeld bij 'ernstig wangedrag' of zoiets, en de mods zullen vinden dat tot twee keer aan toe terugkomen tijdens een ban daaronder valt. Niks aan te doen.

Wat niet wegneemt dat ik in de plaats van de mod-van-dienst gewoon het bansysteem zou hebben gehanteerd. Wat zeg ik, ik zou die eerste ban niet eens hebben uitgedeeld dus het hele drama zou nooit hebben plaatsgevonden.
Ja dat. Maar dat doen ze gewoon heel vaak wel.
Mieshka schreef:
15-07-2017 19:06
Is vast ook de timewarp
Je bent zelf een theepot
Een perma is nog geen ip-ban. Dat ze de nick IC niet terug willen zien na die actie van gisteren snap ik ergens wel. Het was niet gewoon een hele dikke vinger, maar een hand vol hele dikke vingers.
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2017 20:18
5.24% gewijzigd
.
Lady_Voldemort schreef:
15-07-2017 19:05

Ja precies, dit

Ik hoop dat IC er nog een mailtje aan waagt om alsnog terug te mogen komen
impala schreef:
15-07-2017 20:19
Een perma is nog geen ip-ban. Dat ze de nick IC niet terug willen zien na die actie van gisteren snap ik ergens wel. Het was wel een hele dikke vinger. Een hand vol hele dikke vingers.
Volgens mij snap jij het woord perma niet. IP zegt natuurlijk ook geen drol.
impala schreef:
15-07-2017 20:19
Een perma is nog geen ip-ban. Dat ze de nick IC niet terug willen zien na die actie van gisteren snap ik ergens wel. Het was niet gewoon een hele dikke vinger, maar een hand vol hele dikke vingers.
Ik snap echt niet waarom daar een permaban tegenover gezet moest worden
Mieshka schreef:
15-07-2017 19:06
Bijzonder
Fee-de-Goede schreef:
15-07-2017 20:21
Volgens mij snap jij het woord perma niet. IP zegt natuurlijk ook geen drol.
Permaban geldt toch alleen voor die nick? Of zou zo moeten zijn. Vroeger kwam er daarna in elk geval nog een ip-ban en mocht je ook geen andere nick meer. Die is idd ook te omzeilen als je wil.
Maar ik realiseer me opeens dat een perma kennelijk geruisloos een totale persoonlijke ban is geworden hier. En ja dat vind ik zwaar overdreven in dit geval.
.
je logt bij de bieb in, en je hebt een ander ip-adres. Kun je zo weer een nick aanmaken.
friezinnetje2014 schreef:
15-07-2017 20:24
je logt bij de bieb in, en je hebt een ander ip-adres. Kun je zo weer een nick aanmaken.
Je doet een dagje je internet uit thuis....

Sommige providers swichten zelf al om de zoveel tijd van IPadressen. Je gaat op de wifi van de buren zitten. En het blokken van de IP is niet de volgende straf voor na de permaban als straf.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 20:25
0.62% gewijzigd
Fee-de-Goede schreef:
15-07-2017 20:26

. En het blokken van de IP is niet de volgende straf voor na de permaban als straf.
Dat was wel zo. Dat weet ik zo goed als zeker. Of ze noemen de ip-ban nu een perma?
.
Fee-de-Goede schreef:

Sommige providers swichten zelf al om de zoveel tijd van IPadressen. Je gaat op de wifi van de buren zitten. En het blokken van de IP is niet de volgende straf voor na de permaban als straf.
Maar waarom worden perma banners onder een nieuwe nick mits herkent weer een perma uitgedeeld?
impala schreef:
15-07-2017 20:31
Dat was wel zo. Dat weet ik zo goed als zeker. Of ze noemen de ip-ban nu een perma?
Perma > Permanent > Jaren '80
Al zet ik hier een week die modem uit, IP blijft hetzelfde.
Ginerva schreef:
15-07-2017 20:32
Maar waarom worden perma banners onder een nieuwe nick mits herkent weer een perma uitgedeeld?
Omdat het anders geen perma zou zijn?
impala schreef:
15-07-2017 20:31
Ow, nou ik weet zo goed als zeker dat dat niet zo is.

- waarschuwing

- 24 uur

- 48 uur

- een week

- permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden.

Ontvangt een forummer binnen een half jaar 3 weekbannen, dan wordt de forummer ter beoordeling bij de Community Manager gemeld en kan er een ban voor nog een week, een maand, een permaban of een pijlerban worden gegeven.
[/i]

Uit het bantopic. Nergens een woord over een ipban. Vroeger ook niet.

Als permabannelingen terugkeren willen ze dat nog wel eens proberen om de perma's ook echt perma te bannen. Maar het niet staat in in de ladder van straffen hoger dan de permaban. En het werkt ook niet. Van iedereen met google weet hoe je een ipban kan omzeilen. Dus bannen ze maar gewoon elke keer opnieuw.
Fee-de-Goede schreef:
15-07-2017 20:43
Omdat het anders geen perma zou zijn?
Ja dat lijkt wel een logische verklaring ;-D

Maar als je onherkenbaar terug komt na een perma dan kan dat dus gewoon begrijp ik uit jullie posts? Aangezien niet je IP adres geblokkeerd wordt.
Fee-de-Goede schreef:

Sommige providers swichten zelf al om de zoveel tijd van IPadressen. Je gaat op de wifi van de buren zitten.En het blokken van de IP is niet de volgende straf voor na de permaban als straf.
Kan dat zomaar? Ik dacht alle WiFi beveiligd is met een wachtwoord?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven