Napraattopic deel 88
vrijdag 7 juli 2017 om 10:07
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:06
Misschien moet ik er vrijwillig 1 aanvragen dan.Lady_Voldemort schreef: ↑15-07-2017 21:08Nee, een IP ban is een IP ban. Maar die valt prima te omzeilen dus.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:07
Modereren is helemaal niet kansloos. Zeker als er herleidbare gegevens worden geplaatst is het goed dat de moderatie die verwijdert. Je moet er niet aan denken dat als je ruzie hebt met de buren er ineens onder een nickname blondie een klaagtopic over jouw werkgever wordt geopend op Viva als jij de enige blondie daar bent.
Sowieso gaan mensen niet goed om met hun privacy, en nog veel minder goed met die van hun geliefden.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:07
Zeker weten dat op dit forum voorheen het begrip IP-ban werd gebruikt. Maar dat ga je in de huidige regels niet terugvinden natuurlijk.Fee-de-Goede schreef: ↑15-07-2017 20:49Uit de huisregels komt dit, zoals het vroeger al ging dacht ik:
...
– De beheerder kan contact opnemen met de “abuse afdeling” van je provider, dit kan uiteindelijk leiden tot het afsluiten van je internetaccount.
Het bantopic is er ook heel lang niet geweest.
Dat van de abuse-afdeling, dat is vrij nieuw trouwens. Dat heb ik zelf niet eerder gelezen. Ook vroeger niet.
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2017 21:10
62.51% gewijzigd
.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:10
Ja maar dat is dan toch ook gewoon dom.datgaatnietgebeuren schreef: ↑15-07-2017 21:07Modereren is helemaal niet kansloos. Zeker als er herleidbare gegevens worden geplaatst is het goed dat de moderatie die verwijdert. Je moet er niet aan denken dat als je ruzie hebt met de buren er ineens onder een nickname blondie een klaagtopic over jouw werkgever wordt geopend op Viva als jij de enige blondie daar bent.
Sowieso gaan mensen niet goed om met hun privacy, en nog veel minder goed met die van hun geliefden.
En daar kan je dan toch wel op modereren maar dat gedoe van op de man mag wat mij betreft echt wel iets soepeler mee omgegaan worden, we zijn geen kleuters
zaterdag 15 juli 2017 om 21:12
Hier werd door een mod nog gesproken over een ip-ban. Ik denk dat ik een mod wel direct mag citeren.
Toegegeven, het is een tijdje terug
Ik heb alleen niet zo'n zin om uit te gaan zoeken wanneer dit begrip voor het laatst gebruikt werd.
Viva.Moderators
woensdag 11 maart 2009 15:00
Als ze het nog een keer doet met hetzelfde ip-adres, krijgt ze een ip-ban. Dan kan het echt niet meer.
lijf-lijn/moderator-lijf-lijn/list_messages/22314/5
Toegegeven, het is een tijdje terug
Viva.Moderators
woensdag 11 maart 2009 15:00
Als ze het nog een keer doet met hetzelfde ip-adres, krijgt ze een ip-ban. Dan kan het echt niet meer.
lijf-lijn/moderator-lijf-lijn/list_messages/22314/5
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2017 21:28
18.25% gewijzigd
.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:14
impala schreef: ↑15-07-2017 21:07Zeker weten dat op dit forum voorheen het begrip IP-ban werd gebruikt. Maar dat ga je in de huidige regels niet terugvinden natuurlijk.
Het bantopic is er ook heel lang niet geweest.
Dat van de abuse-afdeling, dat is vrij nieuw trouwens. Dat heb ik zelf niet eerder gelezen. Ook vroeger niet.
Dat er op IP adressen ook een ban geplaats werd soms klopt. Dat het zo genoemd werd klopt ook.
Maar het is geen laddertje hoger op het strafsysteem. Nooit geweest.
Perma is perma en als je vroeger toch de hele tijd terug kwam kon er een ipblokkade gedaan worden. Maar was geen straf ansich.
Jij haalt dingen door elkaar.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 21:14
3.04% gewijzigd
zaterdag 15 juli 2017 om 21:15
Sinds wanneer kom jij hier? De ip-ban was wel degelijk een begrip en was ooit de hoogst bereikbare ban. Je kon dan niet eens meer meelezen hier. Ook niet als je niet probeerde in te loggen, het hele forum was dan onbereikbaar.Fee-de-Goede schreef: ↑15-07-2017 21:14Dat er op IP adressen ook een ban geplaats werd soms klopt. Dat het zogenoemd werd klopt ook.
Maar het is geen laddertje hoger op het strafsysteem. Nooit geweest.
Perma is perma en als je vroeger toch de hele tijd terug kwam kon er een ipblokkade gedaan worden. Maar was geen straf ansich.
Jij haalt dingen door elkaar.
.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:23
VindT.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 15 juli 2017 om 21:38
Op de man spelen betekent dat je niet ingaat op de feiten maar wat aan het roepen bent om een ander pijn te doen. Heel goed dat er wat aan wordt gedaan. Viva moet geen podium voor schreeuwers worden maar gewoon leuk zijn.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:39
Dat staat ook op FOK maar is er ooit een website geweest die dat werkelijk gedaan heeft en waar gebruikers ooit wat van gemerkt hebben? Als ik zie wat voor zooi er op het hele internet staat lijkt het me onwaarschijnlijk dat providers mensen gaan blokkeren als er vanaf hun internetverbinding alleen maar rotzooi op viva e.d. geplaatst wordt.Fee-de-Goede schreef: ↑15-07-2017 20:49
De beheerder kan indien nodig contact opnemen met de “abuse afdeling” van je provider, dit kan uiteindelijk leiden tot het afsluiten van je internetaccount.
– De beheerder kan contact opnemen met de “abuse afdeling” van je provider, dit kan uiteindelijk leiden tot het afsluiten van je internetaccount.
zaterdag 15 juli 2017 om 21:40
gedeeltelijk eens. Er zijn er ook een aantal die gewoon helemaal niets kunnen hebben en overal op staffen zodra er maar iets negatiefs geschreven wordt. Dat maakt het gewoon ook niet leuk. Grove beledigingen ed prima dat daar op gemodereerd wordt, maar niet alles.datgaatnietgebeuren schreef: ↑15-07-2017 21:38Op de man spelen betekent dat je niet ingaat op de feiten maar wat aan het roepen bent om een ander pijn te doen. Heel goed dat er wat aan wordt gedaan. Viva moet geen podium voor schreeuwers worden maar gewoon leuk zijn.![]()
zaterdag 15 juli 2017 om 21:42
Ach soms vind ik dat er erg snel gestaft wordt en er niet goed gelezen wordt door de mods en dat iemand dus een onterechte ban krijgt.datgaatnietgebeuren schreef: ↑15-07-2017 21:38Op de man spelen betekent dat je niet ingaat op de feiten maar wat aan het roepen bent om een ander pijn te doen. Heel goed dat er wat aan wordt gedaan. Viva moet geen podium voor schreeuwers worden maar gewoon leuk zijn.![]()
zaterdag 15 juli 2017 om 21:43
Lijkt mij ook vette grootspraak. Als er sprake is van echte misdrijven moet je al hemel en aarde bewegen om medewerking van providers te krijgen en soms lukt het zelfs dan nog niet.datgaatnietgebeuren schreef: ↑15-07-2017 21:39Dat staat ook op FOK maar is er ooit een website geweest die dat werkelijk gedaan heeft en waar gebruikers ooit wat van gemerkt hebben? Als ik zie wat voor zooi er op het hele internet staat lijkt het me onwaarschijnlijk dat providers mensen gaan blokkeren als er vanaf hun internetverbinding alleen maar rotzooi op viva e.d. geplaatst wordt.
Mbt 'op de man': ik vind dat een zeer ongelukkige term . Want het betekent dat je iets zegt dat persoonlijk bedoeld is, en dat is soms zeer op zijn plaats. Zo lang het maar beschaafd gebeurt hoeft daar niks mis mee te zijn. Er wordt dan ook meer te onpas dan te pas geband en gestraft op deze regel.
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2017 21:42
19.79% gewijzigd
.
zaterdag 15 juli 2017 om 22:08
Dat ze mogelijk ook een ding wel eens toevallig goed doen wil nog niet zeggen dat ze goed modereren.datgaatnietgebeuren schreef: ↑15-07-2017 21:07Modereren is helemaal niet kansloos. Zeker als er herleidbare gegevens worden geplaatst is het goed dat de moderatie die verwijdert. Je moet er niet aan denken dat als je ruzie hebt met de buren er ineens onder een nickname blondie een klaagtopic over jouw werkgever wordt geopend op Viva als jij de enige blondie daar bent.
Ze had het overigens over de manier waarop er met bans/waarschuwingen/stafjes wordt omgegaan niet over de manier waarop er op privacy gemodereerd wordt.
Waarvan je overigens ook wel een leuk voorbeeld geeft. Op welke manier zou jij verwachten dat een mod zou kunnen zien dat iemand onder valse voorwendselen misbruik maakt van persoonlijke gegevens? Volgens mij is dat eigenlijk niet echt te doen toch?
zaterdag 15 juli 2017 om 22:13
datgaatnietgebeuren schreef: ↑15-07-2017 21:39Dat staat ook op FOK maar is er ooit een website geweest die dat werkelijk gedaan heeft en waar gebruikers ooit wat van gemerkt hebben? Als ik zie wat voor zooi er op het hele internet staat lijkt het me onwaarschijnlijk dat providers mensen gaan blokkeren als er vanaf hun internetverbinding alleen maar rotzooi op viva e.d. geplaatst wordt.
De term rotzooi is nogal subjectief en het lijkt me ook raar als hier een mod zou vinden dat als iemand rotzooi op het net gooit dat zijn/haar toegang tot het internet dan maar helemaal geblokkeerd zou moeten worden. Lijkt me nogal een erg enge maatregel dan. We zitten nog niet in China toch?
zaterdag 15 juli 2017 om 22:35
Geen idee. Ik kom nooit op andere websites als gebruiker. En hier weet ik het ook niet. Vraag het aan Viva en die andere sites zou ik zeggen.datgaatnietgebeuren schreef: ↑15-07-2017 21:39Dat staat ook op FOK maar is er ooit een website geweest die dat werkelijk gedaan heeft en waar gebruikers ooit wat van gemerkt hebben? Als ik zie wat voor zooi er op het hele internet staat lijkt het me onwaarschijnlijk dat providers mensen gaan blokkeren als er vanaf hun internetverbinding alleen maar rotzooi op viva e.d. geplaatst wordt.
zaterdag 15 juli 2017 om 22:39
Fee-de-Goede schreef: ↑15-07-2017 22:39En Impala, misschien moet je solliciteren op eem Modfunctie.
Kijk nou uit! Straks breng je haar op een idee.
Hebben we allemaal een IP ban aan de broekrok.
zaterdag 15 juli 2017 om 22:40
Dat vraag ik helemaal niet. Lézen.Fee-de-Goede schreef: ↑15-07-2017 22:39En Impala, misschien moet je solliciteren op eem Modfunctie. Wat kan jij doorzagen over niks zeg en denk je nu echt dat zij aan jou per topic gaan bewijzen dat het verwijderen van de OP uit privaasie terecht is?Waarom zouden ze precies?
Ik signaleer alleen dat er sinds kort veel eerder/makkelijker topics gewist worden wegens 'privacy' . Sommige van die topics heb ik gevolgd en die zouden voorheen nooit gewist zijn.
Net zoals er opeens van alles verdween wegens medisch advies. Dat kijkt nu weer wat beter te gaan.
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2017 22:41
8.37% gewijzigd
.
zaterdag 15 juli 2017 om 22:42
Wie zoekt het tijdsverschil even op?
Ik vind dat ik aan de moderatie af kan leiden dat mannen tegenwoordig lange en hoogsensitieve uitstulpingen aan hun voeten hebben.
En dat vind ik jammer, want voor mij maakte juist de scherpe toon het vivaforum leuker.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 15 juli 2017 om 22:44
Sorry.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑15-07-2017 22:39Kijk nou uit! Straks breng je haar op een idee.
Hebben we allemaal een IP ban aan de broekrok.