Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
@ Mandy & Maechtje bedankt voor jullie reactie!
Maechtje

Remert
Brent
Casper/Caspar
Fenn
Marnik
Alec
Xander
Nard
Simme
Elias
Ebian
Elmar
Quint(en)
Cesco
Oscar
Jonathan
Jorg
Jorn
Jurriën
Jurriaan
Vic
Len(n)
Jarde
Jard
Lyo
Jarmo
Silvan
Silvijn
Jochem
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik lees mee! Wij verwachten ook een jongetje, maar hebben nog vrij weinig inspiratie qua namen. Gelukkig hebben we nog even (nu 23 weken). Ik zoek geen Engelse namen. Man houdt van vrij standaard, ik wil liever iets aparter. We hebben een lijstje, maar ik heb bij geen enkele naam een echt ja-gevoel. Aanvullingen/ideeen zijn zeer gewenst! :-)

Wat we nu hebben:
Jop
Sjoerd
Wiebe (favoriet van man)
Daan
Luuk
Joep
Jesse (vind ik erg leuk, man vreselijk)
Björn (vinden we allebei leuk, maar eigenlijk niet bij ons passen)
@wollentrui

Auke
Olaf
Siebe
Wietse
Rinse/ Rinze
Jens
Rens
Stan
Sjors
Pelle
Melle
Jelte
Jelmer
Freek
Ward
Jelt
Jort
Bedankt voor de suggesties allemaal! Helaas vallen er al een heleboel namen af omdat ze al door familie of vrienden gebruikt zijn :-? (Zo leuk, van die grote katholieke gezinnen van vroeger). Olaf vind ik leuk maar daar is er net eentje van geboren in onze familie.

Jelte vind ik leuk, maar is dat geen meisjesnaam?

Jurriaan vind ik ook wel leuk, maar onze eerste heet Julian dus dat gaat hem niet worden.

Roald is wel een leuke tweede naam. Onze oudste is naar John Lennon vernoemd, en ik ben fan van Roald Dahl.

Sebastiaan en Olivier zijn de enige namen waar ik mee kan leven en waar vriend ook voor te porren is, maar het is het net niet allemaal.

Ik vind Matthias, Otis en Linus leuk, maar vriend is onvermurwbaar als het aankomt op namen die op een s eindigen. Dit met Finnegan: hij wil echt niks Engels.

Zucht. We ploeteren nog even door.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Nee hoor, Jelte is een echte jongensnaam. Het is de 2e naam van mijn zoon (die als eerste naam de naam heeft die net in jouw familie is gegeven (O...) Dus grappig dat je die twee namen mooi vindt :)).

Ik doe nog een poging. Ik heb niet alle andere suggesties gelezen, dus sorry voor eventuele dubbelingen.

Adriaan
Myron
Damiaan
Matthijn
Otto
Perijn
Ivo
Victor
Joren
Jorn
Allard
Vincent
Pelle
Melle
Okke
Leon
Phineas
Bauke
Douwe
Rens
Allard vind ik heel leuk, maar helaas wil vriend niet....

Stomme vriend, waarom mag ik niet in m'n eentje beslissen? :proud: Of zal ik deze discussie bewaren tot na de bevalling? Misschien dat ik dan wel m'n zin krijg.
Ik denk dat als ik zelf zou mogen kiezen het misschien wel NOG moeilijker zou worden. Dan zou er veel meer keuze zijn X-D
Maechtje, bij mijn vriend werkte het om mijn favoriete namen na een tijdje nog eens te noemen. Na een tijdje ging hij een paar van die namen zelfs ook heel mooi vinden.

Wollentrui:

Sven
Jart
Krijn
Oscar
Siem
Niels
Morris
Sem
Fabian
Lennard
Roel
Niek
Koen
Stef
Leon
Steven
Hugo
Bram
Thomas
Mathieu
Ik dacht trouwens dat we er uit waren..begint mijn man opeens dat die naam waarschijnlijk op manier X afgekort gaat worden. En die afkorting....slechte associatie.
.
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:13
99.80% gewijzigd
Zolang jullie niet daadwerkelijk diezefde achternaam hebben als de tennisspeler maar gewoon een andere achternaam met een B zou ik zelf never nooit die associatie leggen. Ik ga dan ook geen namen meer noemen, want als dit de naam is waar jullie achter staan en bovenstaande jullie enige bezwaar zou kunnen zijn, dan vind ik dat echt een onnodig bezwaar en vind ik dat jullie gewoon voor Boris moeten gaan. Hartstikke leuke naam.
.
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:15
99.69% gewijzigd
@Wollentrui: Noud, Jip, Bod(h)i, Teun, Wis, Lars.

@Didedo: Ik zou je daardoor niet weerhouden die naam te geven! Mooie naam!
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
mendy schreef:
11-07-2017 22:17
Maechtje, bij mijn vriend werkte het om mijn favoriete namen na een tijdje nog eens te noemen. Na een tijdje ging hij een paar van die namen zelfs ook heel mooi vinden.
Dat probeer ik ook, maar tot nu toe zonder resultaat.

Ik wil eigenlijk ergens waar bezoek niet komt een lijstje ophangen met namen om aan te wennen. Wie wert levert het wat op. Ik duim nog steeds voor Allard...
Het zou toch echt niet in mij opkomen dat een kindje naar Boris becker is vernoemd als het toevallig dezelfde voornaam heeft en een andere achternaam ook al heeft doe deels dezelfde letters. Niet lullig bedoeld maar volgens mij nemen je hormonen een loopje met je, en niet zo'n beetje ook ;)
Goedemiddag! Ik ben "nieuw" hier op het forum. Al wat inspiratie gedaan op dit forum, maar nu toch maar de vraag of jullie nog goede ideeen hebben!

Voor een meisje komen wij er wel uit, maar voor een jongen is het lastiger. We houden van korte, Hollandse namen, maar liever geen top 20 naam zeg maar! Mijn vriend is niet heel concreet in wat hij precies wil, maar heeft wel een duidelijke mening in wat hij niet wil ;) . Gelukkig maar.

Wat ik leuk vind?
Joes, Mink, Maas, Peer, Feis, Lasse (staat alleen niet heel mooi bij de achternaam),

Wat we tot nu toe allebei 'wel' leuk vinden, maar nog niet DE naam:
Faas
Ole
Vic
Pep
Fos (ben een beetje bang dat echt een modenaam gaat worden).

Erg benieuwd wat jullie er van vinden en eventuele suggesties! Dank alvast :cheer:
Puck:

Joep
Loek
Rein
Lout
Siem
Giel
Noud
Cas
Krijn
Loet
Guus
Sieb
Kik
Huib
Bing
Boet
Raf
Job
Dries
Huug
Riff
Chiem
Tijl
Chris
Laut
Mik
Kurt
Roef
Gust
Jip

O enne, pep zou ik niet doen vanwege de associatie met drugs (speed is pep)
Mandy, dank.
Staan er veel tussen die ik leuk vind, maar mijn vriend niet. Siem, Loet, Ki(c)k en Boet vind ik echt onwijs toffe namen! Een aantal kan ik nog proberen voor te leggen!

Mbt Pep. Tja, ik heb die associatie zelf niet echt 😁. Denk dat het ook wel een kwestie van 'wennen' is en als je kind zo heet en mensen dat meerdere keren horen dat ook niet meer zo hebben.. maar goed, kan wel natuurlijk!
Puck:

Tije, Kars, Dim, Vosse, Bosse, Mies, Lenn, Senn, Hidde, Muk, Mels, Zef, Zep, Morris, Mauk of Fes, Fen
Fes vind ik leuk!
Puck-90 schreef:
15-07-2017 16:35
Goedemiddag! Ik ben "nieuw" hier op het forum. Al wat inspiratie gedaan op dit forum, maar nu toch maar de vraag of jullie nog goede ideeen hebben!

Voor een meisje komen wij er wel uit, maar voor een jongen is het lastiger. We houden van korte, Hollandse namen, maar liever geen top 20 naam zeg maar! Mijn vriend is niet heel concreet in wat hij precies wil, maar heeft wel een duidelijke mening in wat hij niet wil ;) . Gelukkig maar.

Wat ik leuk vind?
Joes, Mink, Maas, Peer, Feis, Lasse (staat alleen niet heel mooi bij de achternaam),

Wat we tot nu toe allebei 'wel' leuk vinden, maar nog niet DE naam:
Faas
Ole
Vic
Pep
Fos (ben een beetje bang dat echt een modenaam gaat worden).

Erg benieuwd wat jullie er van vinden en eventuele suggesties! Dank alvast :cheer:
Ik ken ook nog een Peppe, misschien is dat ook nog wat? En verder:
Krijn
Mas
Dirk
Rein
Ot
Quint
Nard
Teus
Stan
Stef
Fenn
Jard
Bing
Kick
Didedo schreef:
13-07-2017 21:31
Goedenavond!

Heb hier al eens eerder gepost en dankzij jullie uitgekomen op de naam Boris. Nu ga ik toch (weer) twijfelen aan deze naam. Heb even onafhankelijke meningen nodig; wat vinden jullie van deze naam en dan met name i.c.m. onze (typisch Nederlandse) achternaam die begint met een B waardoor ik bang ben voor nogal grote associaties met een bepaalde tennisspeler..? Die verder niet in onze leeftijdscategorie valt maar wel in die van onze ouders en ik heb geen zin dat m'n kind telkens de vraag krijgt of 'ie zeker daarnaar vernoemt is (wij hebben verder niks met tennis). Zouden jullie je daardoor laten tegenhouden? De naam voelt verder in alles wel helemaal oke en goed. Hij zegt dat we ons niks van die associatie moeten aantrekken omdat dat een andere generatie was en dan nog, maar het blijft me toch bezighouden en ergens houdt het me tegen. Hoor graag jullie mening! We houden verder van 'statige' namen dus mochten er nog andere suggesties zijn kunnen we die altijd nog overwegen.
Mijn associatie is met name Boris Beer (van Nijntje). :)

https://www.youtube.com/watch?v=zXp5wXoZECs

Als dit voor jullie DE naam is; gewoon hiervoor gaan.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ben pas 6 weken zwanger en ik denk al na over een naam :hyper: We denken allebei dat het een meisje wordt, maar in geval van een zoon heb ik al een lijstje klaar:
Joshua, Julian, Jacob, Isaac, Oscar

Weet iemand nog mooie aanvullingen in dit lijstje?
Jonathan, Julius, Ivar of Nathan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven