Jongensnamen topic
donderdag 20 juli 2017 om 22:41
Inmiddels 7maand zwanger en nog geen idee voor een naam. Het is weer een verrassing of we een jongen of meisje krijgen dus ik kom hier wat inspiratie opdoen.
Dochter heeft een Hollandse korte naam, kwamen daar ook pas op het laatste moment mee. Voor een jongen hadden we toen Jesse bedacht maar daar sta ik niet meer achter.
Wat een bijzondere namen staan er hier soms tussen trouwens..
Dochter heeft een Hollandse korte naam, kwamen daar ook pas op het laatste moment mee. Voor een jongen hadden we toen Jesse bedacht maar daar sta ik niet meer achter.
Wat een bijzondere namen staan er hier soms tussen trouwens..
dinsdag 8 augustus 2017 om 12:08
Hallo dames,
Ik weet dat we nog even tijd hebben, maar bij mij begint de paniek al toe te slaan. ( 31 weken zwanger)
We hebben nog steeds geen naam waarvan we denken JA dat is hem.
We verwachten een jongetje, wie heeft nog suggesties? We houden van simpel, hollands maar niet té bekend.
Dit is wat we tot nu toe hebben:
Mees
Twan
Hidde
Ik weet dat we nog even tijd hebben, maar bij mij begint de paniek al toe te slaan. ( 31 weken zwanger)
We verwachten een jongetje, wie heeft nog suggesties? We houden van simpel, hollands maar niet té bekend.
Mees
Twan
Hidde
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:45
Misschien zit hier iets bij?fashionx schreef: ↑08-08-2017 12:08Hallo dames,
Mees
Twan
Hidde
Pim
Ties
Jurre
Boris
Job/Jop
Stef
Niek
Koen
Melle
Jelte
Rens
dinsdag 8 augustus 2017 om 20:00
Stanfashionx schreef: ↑08-08-2017 12:08Hallo dames,
Mees
Twan
Hidde
Thijs
Noud
Loek
Joep
Tuur
Dirk
Life is short. Smile while you still have teeth.
dinsdag 8 augustus 2017 om 20:04
Dirkfashionx schreef: ↑08-08-2017 12:08Hallo dames,
Mees
Twan
Hidde
Stef
Mas
Krijn
Guus
Jorn
Jard
Mart
Teun
Cas
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 8 augustus 2017 om 21:48
Hier voor wat inspiratie
We verwachten en jongen maar komen er helaas niet uit met de naam. We zitten absoluut niet op een lijn. Wat ik mooi vind, vindt hij niet mooi en visa versa. Het moet ook een naam zijn die zowel in Nederland als in Spaanstalige landen goed te gebruiken is. Ons kind zal naast de Nederlandse ook een Latijns Amerikaanse nationaliteit hebben en ook een dubbele Spaanse achternaam. Ik vind bijvoorbeeld Matteo een mooie naam (maar dat vindt mijn man weer niets) en hij vindt Marcelo een mooie naam (en dat vind ik weer niets). Kortom een uitdaging. Wie weet hebben jullie nog goede suggesties.
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:44
Als ik nog kinderen zou willen zou ik nu voor een meisje Femm kiezen en een jongen Dess.
Mijn kids hebben al mooie namen hoor maar deze 2 vind ik net zo mooi en apart.
woensdag 9 augustus 2017 om 10:11
Geen verstand van spaanse namen, maar misschien zijn de volgende namen wel uit te spreken in het Spaans?Miek_ schreef: ↑08-08-2017 21:48Hier voor wat inspiratieWe verwachten en jongen maar komen er helaas niet uit met de naam. We zitten absoluut niet op een lijn. Wat ik mooi vind, vindt hij niet mooi en visa versa. Het moet ook een naam zijn die zowel in Nederland als in Spaanstalige landen goed te gebruiken is. Ons kind zal naast de Nederlandse ook een Latijns Amerikaanse nationaliteit hebben en ook een dubbele Spaanse achternaam. Ik vind bijvoorbeeld Matteo een mooie naam (maar dat vindt mijn man weer niets) en hij vindt Marcelo een mooie naam (en dat vind ik weer niets). Kortom een uitdaging. Wie weet hebben jullie nog goede suggesties.
Lyo
Oscar
Mas
Ché
Leòn
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 15 augustus 2017 om 16:47
We dachten een meisje te krijgen maar na veel onderzoeken blijkt het toch een jochie. Voor het meisje waren we er al uit. Dat was eigenlijk een makkie. Voor een jochie vind ik het super moeilijk. Ik vind alleen de namen van ons eerste zoontje echt leuk maar die zijn dus al vergeven. Er zijn veel namen die ik wel aardig vind maar niet voor ons. Lastig!!
We houden niet van engelse namen.
Onze eerste heet L.u.k.a.s, daar moet het wel beetje bij passen.
Liefst met twee lettergrepen ivm korte achternaam maar dat hoeft niet per se.
Ik vind finn leuk maar die is wel heel populair in onze omgeving waardoor ik het iets minder vind.
Ik vind finn leuk maar die is wel heel populair in onze omgeving waardoor ik het iets minder vind.
dinsdag 15 augustus 2017 om 17:52
L en:Bloemetjefresia schreef: ↑15-08-2017 16:47We dachten een meisje te krijgen maar na veel onderzoeken blijkt het toch een jochie. Voor het meisje waren we er al uit. Dat was eigenlijk een makkie. Voor een jochie vind ik het super moeilijk. Ik vind alleen de namen van ons eerste zoontje echt leuk maar die zijn dus al vergeven. Er zijn veel namen die ik wel aardig vind maar niet voor ons. Lastig!!
Milan
Jonas
Ruben
Bram
Morris
Silvan
Julian
Boris
Boaz
Life is always rocky when you're a gem.
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:52
Miek,
Wij hebben dezelfde combinatie
ik Nederlands, vriend Latijns Amerikaans.
Namen zijn verschrikkelijk moeilijk wilden ook een naam die in beide talen hetzelfde werd uitgesproken. En ik wilde liever geen o op het eind.
Hier ons lijstje.
- felipe (zo werd zoontje van zwager helaas genoemd dit was onze nr 1).
- florian
- Sebastián
- Tomas
- matias
- Alexander
- max(ime)
- isidro
- Xander
Wij hebben dezelfde combinatie
Namen zijn verschrikkelijk moeilijk wilden ook een naam die in beide talen hetzelfde werd uitgesproken. En ik wilde liever geen o op het eind.
Hier ons lijstje.
- felipe (zo werd zoontje van zwager helaas genoemd dit was onze nr 1).
- florian
- Sebastián
- Tomas
- matias
- Alexander
- max(ime)
- isidro
- Xander
dinsdag 15 augustus 2017 om 21:03
mendy schreef: ↑15-08-2017 20:39L&
Ruben mwa beetje gewoontjes
Quinten dit vind ik beetje ordinair